Fórum - Téma


Reset riadiacej jednotky


Fórum Almera N15 Reset riadiacej jednotky

Informace o modelu: Nissan Almera N15

Diskuze o vozidlu

1998 Almera N15 1.4

15 diskuzí

Utajené vozidlo

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 392 ccm (85 cui), Řadový, GA14DE.



2015-12-13 10:28:48

Ahojte všetci

Chcem sa spýtať,ako sa resetuje riadiaca jednotka na Almere N15? Vymenil som včera lambda sondu, olej, filtre a chcem ho resetovať. Totiž to, žerie mi 8,5l a neviem prečo, pritom jazdím čo najúspornejšie,žiadne vytáčanie. Viem že je zima a dosť jazdím po meste krátke trate, ale aj tak. Vďaka.

2015-12-13 10:37:11

matus24: mne to zere tiez po meste vela, 9L ..na 1.4 je to vela..mal som predtym corollu 2006 1.6vvti a ta bola pri rovnakom style jazdy uspornejsia.

Almeru mam par mesiacov . Motor je v perfekt stave .malo km a riadna udrzba..

Zrejme ten motor ide fajn na 1.4 obah velmi zivy ale na ukor spotreby. Mozem to porovnat aj s corollou 1.33 ktoru som mal 5r a bola o dost uspornejsia v meste. Mala 63kw a 120nm..

2015-12-13 12:54:15

mipr: Jezdím jenom po městě a žere to nějaké setiny nad 6 litrů na sto, když jedu meziměsto (tak jednou za půl roku) mám spotřebu někde na 5 litrech a něco. Když šlápnu na plyn, auto nejdřív počká, jestli si to nechci rozmyslet a teprv potom se líně rozjede. Motor je tichý, často není poznat, že je nastartováno. Jsem tak rychlá, jak nejpomalejší vůz na silnici, neboť s almarou 1,4 se předjíždět nedá, ale když to porovnám s bratrovou filckou, mám dobrý vůz.

Reset ŘJ se dělá odpojením kontaktu od baterie, bez klíčku v zapalování (raději chvilku počkat). Kontakty plus a mínus vodivě spojte, stačí na okamžik a jednotka je resetována.

Jestliže máš vyměněné filtry, mrkni se na svíčky. Když budeš jezdit s bohatou směsí, brzy lambádu otrávíš a můžeš opět kupovat novou.

Bosch sou šmejdy, já tam mám BKR5E od NGK. V mototechnách buď nevěděli, co tam patří, nebo mi cpali právě bošky. Můžeš ještě použít V-line 35 od NGK nebo třeba od densa K16TT. Jsou i jiné v nabídce, ale já mám nejlepší zkušenosti z NGK a Denso zase doporučuje výrobce almary.

2015-12-13 16:53:14

Vypnout vsechny spotrebice. Zapnout zapalovani,odpojit minus pak plus z baterie . Nechat cca hodinu,pak zapojit + a -,po celou dobu i pri odpojovani a pripojovani je nutno mit stale zapnute zapalovani!

Po pripojeni zavrci ac pumpa a ,,zachrasti,, zvuk z poza klapky. Po par sekundach nastartuj. Z polohy klicku,ktery nesmis stale vypnout. Tzn.,od zacatku cele operace az po nastartovani. Startuj BEZ plynu a nech samovolne motor ohrat do provozni teplity vody. Olej se ohriva dyl,ale to je v tuto chvili fuk.

Pak je mozno vse bezne pouzivat.

2015-12-13 17:02:03

Ja som.tam dal denso K16TT

Motor ide krasne hladko ticho v celom spektre linearne.

Na plyn reaguje ihned.

Tie sviecky su fajn .daval som ich aj do toyot (mal som 3 toyoty cca 15rokov len toyoty)

Reset tak ako pisu odpojit baterku na nejaky cas ako.u vsetkych japoncovv

2015-12-13 17:09:08

Jezdim dalky za 5-5,2 kdyz uz musim couracky (na to mam spesl wagen),tak do 6,5.

7 mi nevzala nikdy nikde. Ale musim dodat,ze agregat je v super stavu,ani kapku oleje,vyfuk na vystupu bez jedine saze uvnitr. Stejne rezaty jako zvenku.

Komprese nepatrne vyssi nez by mela byt u cerstve zajeteho motoru. V horku nutno jezdit N98. Svicky NGK japan,ne F. Jsou jak cihla,nyni cca 30tkm.

Mam vybavu ,,holatko,, a v pripade potreby jede jako cert. Ale jinak jezdim na pohodu a pavouky nevyhanim.

Jo a mrkni,jestli nemas zasranou klapku a hrdlo.

Jo a leta pouzivam VIF.

2015-12-13 18:32:48

Vdaka za rady, sviecky mam uz objednane NGK,zajtra pridu a skrtiacu chcem tiez precistit. Dokonca rozmyslam ze dam vycistit aj vstreky, no nikde neviem najst co by stali nove a ake tam vlastne maju ist ....asi nedam nove,no chcem vediet typ a cenu.

2015-12-13 18:34:49

almaata: a ten VIF, nezasvini to motor alebo palivovu nadrz?

2015-12-13 20:46:33

Nesranduj!

2015-12-13 21:16:19

cico: no co, ja som nic take este nepouzil.

2015-12-29 16:51:12

Vymenil som filtre,olej,sviecky,termostat,lambdu a urobil som reset riadiacej a teraz mam ovela vacsie otacky na volnobehu,hlavne ked je motor este studeny,ako predtym.A mam pocit ze spotreba paliva mi stupla,co som chcel vlastne znizit.Je to normalne?

2015-12-30 10:44:22

To je divny,lamdu i kat mam puvodni,volnobeh po startu s olejem 5w-50 cca 1100,vcera jsem vyuzil pocasi a Almu po dvou mesicich ozivil a ucelove najel 130km.

Volnobeh po zahrati cca 750-800 ,podle toho,ci svitim,topim...

Kolik ti jde volnobeh pri uplne studeny startu? Start bez plynu!!

2015-12-30 11:14:56

almaata: okolo 1600 a potom klesnu pri zahriahom motore na 800-900

2015-12-30 11:37:46

Nemohu posoudit zda je 1600 ideal,musi jeste nekdo napsat jak to maj ostatni.

Nemam v okoli zadneho almeristu.

Ale jestli ti volnobeh drzi pak ok,nekolisa,melo by vse bejt v cajku. Nevim proc by to melo tak chlastat. Nevaznou ti brzdy?

Jo a tu Vifinu bez obav pouzivej,je to dobra vec,zejmena na udrzovani cistoty pal.systemu,od nadrze az po spalovaci prostor. Davkovat +- jak je psano,nezvysovat pravidelne,jen u prvni nadrze muzes dvojtou davku. Necekej od toho raketu,ale dlouhodobym pouzivanim to fakt udrzuje vsude cisto. Nemusis mit strach,ze to neco uvolni velkyho a ucpe. Rovnez by to melo fungovat jako mirne dorovnani ,kdyz nekde vezmes benzin s ,,ne idealnim,, slozeni.

Pouzivam to leta. Nekdo pouziva napr. Wyns,Millers fuel...,ja Vifku.

PS: predpokladam,ze nemas v motoru olej s zimnim cislem 20w nebo naopak neco se snizenou HTHS,coz by pri dlohodobe jizde mohlo mit v tomto motoru za nasledek vyssi treni,odpor.,a v prevodovce jen jednorozsahovy 80 nebo 90...

Ale to uz jsou veci trochu mimo.


Odpovědět