Fórum - Téma


relé žhavení


Fórum Terrano relé žhavení

Informace o modelu: Nissan Terrano / Pathfinder



2015-02-19 16:52:40

Kde se nachází relátko žhavení terrana 92kw tdi? Začal mi špatně startovat.Nafta tam jde ,při startu pokuřuje.Změřil jsem napětí na žhavících svíčkách a to tam je i když motor už běží , takže to vidím na relátko.

2015-02-19 17:36:17

zbyneknitka: A ako dlho tam je?Lebo to tam musi byt chvilu aj po naštartovani.Ak je tam stale tak su zhorene žhaviče.

2015-02-20 07:38:24

sjaro: na levým podběhu nad baterkou za levým světlem.

2015-02-20 08:55:58

honzabk: abychom si rozuměli, baterie je před spolujezdcem vpředu za světlem čili v pravo. a to rele mezi bat a kabinou?Tam jsou nějaký dvě černý skříňky.

2015-02-20 09:02:15

zbyneknitka: Vlavo znamena pred šoferom,rele je vpravo

2015-02-20 12:41:29

sjaro: Jasně vpravo, já si neuvědomil že u terrna je vše toto vpravo a nevlevo jako u ostatních Nissanů!

2015-02-20 15:57:57

sjaro: super ,dík, jdu kuchat a zkoumat.

2015-02-20 18:45:14

Asi nejjednodušší postup na důkladný test žhavičů:

  • Sundej intercooler - povol několik matic co jej drží na motoru + eskapásky hadic na vstupu a výstupu vzduchu a sundej jej.
  • Pokus se odšroubovat čtyři matice žhavičů rozvodného měděného poplastovaného plechu. Pokud jsou originální, měli by na nich být plastové krytky.
  • Narovinu řeknu že do mého motoru snad neuvěřitelných 350tis km nikdo asi nehrabal - vše jsem měl původní, krásně zaprášené, ale nezaolejované.
  • Plastové krytky jsem musel VELMI opatrně pomocí šroubováku, sikovek a malého kladívka rozlámat. Nešli uchopit ani povolit. Avšak nemlátit aby se žhavič nerozlomil, ikdyž je na těchto žhavičích dost kovového materiálu.
  • Vem si tlustčí káblík - alespoň s průměrem 3mm mědi, připoj jeden konec na plus baterie, druhým koncem se dotkni závitů na každém žhaviči. Pokud je baterie nabitá (nemusí být naplno ale taky to nesmí být úplně vymlácená šunka), měly by po přejetí závitů měděným drátkem pěkně jiskřit => jsou průchozí => nejsou propálené => nech je tam.
  • Až to budeš skládat, doporučil bych místo podložek co tam byly v originálu nainstalovat vějířové podložky - jednu zespodu a druhou zeshoru rozvodného měděného plechu + nové matice. Dále jsem vypletl přívodní kabel (od měděného plechu po konektor) - tím se trošku prodloužil - namontoval jsem ho místo na krajní žhavič na prostřední žhavič => proud se lépe rozteče.
  • Mini-tuning - kup si cca 3~4L benzínu a důkladně intercooler propláchni. Musíš jeden konec něčím ucpat, druhý můžeš třeba přes hadru držet a štěrcháme, štěrcháme a štěrcháme. Pěkně vklídku, pár minut, bez cigaret. Pak to vylej do nádoby a celé opakujeme. Pěkně se tím vyčistí - toto je v uvozovkách "základní tuning" když se oživuje Toyota Supra s OK motorem po 25-letech . Neříkám že z toho vymáčkneš dalších 10-koní ale udělal jsem to a určitě mu to prospěje. POZOR - neprovádět na intercoolerech, které jsou lisované s kumovými těsněními, moje terr. 1996/97 Hitachi/Zexel mělo intercooler CELOVAŘENÝ.

(Toto vše jsem provedl na svém Terr ihned po koupi - abych si byl jistý stavem. Má najeto 350tis a podle stavu matic, šroubů apod (žádné otřepy) bych řek že do toho opravdu, ač je to neuvěřitelné, ASI nikdo nelezl.)

2015-02-20 18:49:24

Žhavení terr. >1997, i na starších modelech je principielně stejné.

2015-02-20 18:51:52

To relé je schované u blatníku. Pokud je něco špatně s podběhem stříká na něj bordel. Už jsem viděl uhnilý ovládací drátek (ten tenší). Pak dej vědět, jak jsi dopadl.

2015-02-25 20:37:30

Tak to byly žhavicí svíčky.Koupil jsem je na netu od auto-cardo 4ks Denso celkem za 1036kč a super.žhaví při -5 cca 10 vteřin a na otočku chytne.


Odpovědět