Fórum - Téma


Recenze 370Z Black Edition Europe


Fórum 370Z Recenze 370Z Black Edition Europe

Informace o modelu: Nissan 370Z(Z34)


1  2  3  4  5

2012-05-31 15:18:11

Ahoj, protože už mám tohodle mazlíka rok, napadlo mě podělit s s vámi o pár mých dojmů...

*** KOUPĚ ***

Jednou ráno sem se vzbudil a rozhodl se, že si koupím sporťák. Dokud jsem mladý a budu ho zvládat, ne až budu dědula. Začal jsem ho řešit na jaře roku 2010 a věděl sem, že na něj budu za rok schopen uvolnit plus mínus 1.6 milionu. Ten rok strávil testováním a zkoušením všech modelů, které by se mi mohly líbit. Základní zadání pro koupi bylo… nové auto, atmosférický motor, zadní pohon, nejméně 120kW na tunu, karoserie coupe, dvoumístné, pouze pro letní víkendový provoz… a samozřejmě aby se mi to auto líbilo  . U některých aut která jsem testoval sem tohle zadání v něčem porušil, ale jen proto abych si nakonec potvrdil, že by to byla chyba. Tímto děkuji všem prodejcům, kteří se mnou měli trpělivost a připojuji krátké zdůvodnění, proč sem si nevybral jejich produkt.

BMW 135i – úplný omyl. Předně motoricky, ten motor sice jede, ale nebyl skoro slyšet, twinturbo porušovalo zadání a měl sem obavy, kolik vydrží. Nevěřím, že při zatěžování sportovní jízdou vydrží v kondici víc jak 80 tisíc. Skoro všechno na tomhle autě je za příplatek. Ale hlavně… není to sporťák. V zatáčlách sedí kromě Camara rozhodně nejhůř a podle mě ze všech i nejhůř vypadá. A to i uvnitř.

BMW Z4 sDrive30i – druhé testované BMW se mi hodně líbilo, má skvělou stahovací střechu, ale je tak nějak nafintěné a navoněné, že bych se ho bál někde škrábnout. A pak by to stálo majlant. Ale hlavně řidičsky je to nepředvídatelná mrcha, která vás podrhne, když to nečekáte. Chvilku nedotáčivé, chvilku přetáčivé. Měl sem dojem, že se mu nelíbím a chce mě zabít. S tímhle autem se okruh nedá zajet s úsměvem.

Audi TT-RS – nahoněnej pětiválec v holčičím autě. Je těžké o něm něco napsat, protože ze všech aut ve mě vyvolalo nejméně emocí a doslova mě nudilo, možná proto že jsem dříve měl docela dlouho půjčenou TT 3.2 V6 a po prvním týdnu nadšení to pak už byla jen nuda. Snad že mělo pěknou Sepang Blue barvu. Uznávám, že auto je solidně postavené, jenže jen pro výkon, ne pro zábavu. Nechápu, kdo si tohle auto kupuje, myslím že asi nikdo, protože ho lze sehnat se 40% slevou oproti úplně nesmyslným listovým cenám.

Porsche Cayman – byl se Zetkem ve finále. Pak jsem je v jeden den měl možnost řídit oba a postavil je i fyzicky vedle sebe a bylo jasno. Cayman je dobrý. Ne, je vynikající. Kultivovaný a dokonalý, chybí mu ale trocha sportovní hrubosti, navíc proti Zetku působí tak nějak moc subtilně, možná až doslova žensky. A jeho zadek se mi vysloveně hodně nelíbil. Navíc nejsem zarytý fanda značky Porsche, abych si zdůvodnil, že zaplatím 350 tisíc víc za auto, které není vůbec lepší. Ale respekt všem, co ho mají.

Chevrolet Camaro SS – nádherný úlet, který budí pozornost. Ale řidičsky pro mě není sportovním autem. Příliš neohrabané a ten strašný interiér a jeho zpracování….  Kdybych ale chtěl pozérské auto s místem vzadu pro 2 malé štíhlé sedumnáctky, jdu do něj.

A vítězem je… tamtadadáááá… Nissan 370Z 3.7 V6 se sportovním paketem a …. se sedmirychlostní automatickou převodovkou (Už se také chytáte za hlavu jako někteří moji kamarádi? Tak si raději nejdříve přečtěte kapitolu Převodovka

Finále pak trvalo už jen krátce, když jsem zjistil že nemá smysl individuální dovoz, v zimě 2010/2011 jsem oslovil prodejce v Čechách, vyjednal 20% slevu a v březnu ještě na sněhu si do garáže odvážel jeden kus z 370 aut speciální výroční edice vyrobených pro Evropu v provedení Black Edition Europe, barva Magnetic black, tmavá kola, červená kůže.

*** NISSAN 370Z BLACK EDITION EUROPE ***

Pár slov ke koncepci Zetka. Je to pravověrný sporťák za slušné peníze. Nissan postavil neuvěřitelně účelné auto, které má jen a přesně to, co od něj potřebujete a nemá nic navíc. Zatmavovací zrcátka? Blbost. 6 stupňů vyhřívání sedaček? Blbost. Elektrické roletky? Děláte si srandu? Není to auto na každodenní ježdění (i když se jistě se mnou někteří budou do krve hádat že ano), není to vymazlená audinka plná elektronických zbytečností, které vám mají zpříjemnit cestování. Není to totiž dopravní prostředek. Je to rozdavač radosti. Zetko je svoje.

*** MOTOR ***

Srdecem zetka je šestiválcová atmosférická pohonná jednotka o objemu 3.696 cm3, konkrétně typ VQ37VHR s výkonem 247 kW/331 koní a kroutícím momentem 365 Nm. VQ motory Nissanu jsou neuvěřitelné držáky, tak doufám že to bude i tento případ. Série VHR s variabilním časováním ventilů a zdvihu (VVEL - Variable Valve Event and Lift) točí do 7600 otáček, přičemž nejvyššího krutícího momentu dosahuje od 5200 otáček. Motor má dvě úplně odlišné osobnosti. Při otáčkách do 3200 jen lehce a tichounce pobrumlává a to i když na sedmičku frčíte po dálnici 160. Největší hluk pak vnímáte od pneumatik. Podřaďte ale o 2-3 stupně a probudí se příšera. Jakmile otáčky přelezou 4000 tisíce, z motoru se stává monstrum, jehož ryčivý řev doprovázející raketové vystřelení auta vpřed vás nenechá na pochybách, že sedíte v pravověrném sporťáku.

Tyto dvě osobnosti se projevují i ve spotřebě. Při klidné jízdě, kdy plyn jen tak lehce lechtáte, není problém dostat se s kombinovanou spotřebou i s podílem rychlé jízdy po dálnici pod 8 litrů! Prošlápněte ale plyn k podlaze, rozpalte brzdy do ruda, užívejte si okrsek a spotřeba přes 20 litrů vás nemine. Samozřejmě tento mazlík s kompresním poměrem 11:1 si žádá RON 98 benzín, 95 oktanů nestačí.

*** PŘEVODOVKA ***

Zvolil jsem 7-rychlostní automat. Řazení je plně automatické nebo semi-automatické s řazením pomocí luxusně provedených hořčíkových pádel pod volantem (ne idiotsky na volantu, že ano BMW…). Do automatického režimu je možné pomocí pádel kdykoliv zasáhnout. Pokud jste někdo znal tu automatickou pětirychlostní hrůzu z 350ky, zapomeňte, tohle je úplně jiná liga. Jedná se o jednotku Jatco dimenzovanou na 400 Nm, což bohužel omezuje případné zvyšování výkonu nad tuto hodnotu. Kdybych to chtěl, musel bych vyměnit za kompatibilní verzi, která se dává do Infinity a je dimenzovaná na 600 Nm. Jednotka dává stejně jako SynchroRevMatch u manuálu přesné meziplyny při podřazení. Celkově dávám automatu jedničku, osobně mě přijde mnohem lepší a příjemnější než například váhavý S-tronic nebo samodestrukční R-tronic od Audi.

Ještě pár slov k výběru automatu. Testoval jsem pečlivě Zetko jak s manuálem tak automatem, v provozu i na okruhu. Manuál v 370ce je sice dobrý a nezpochybňuji, že se hodí k charakteru sportovního auta, ale celkově ve srovnání ostatními testovanými auty hodně zaostával, má pouze průměrně přesné řazení a je hodně hodně tvrdý. Nemůžu ho doporučit někomu, kdo musí někdy popojíždět v kolonách po dálnicicíh nebo ve městě, nebo kdo současně jezdí s přesnějším manuálem v jiném autě, jako je BMW, Audi, MB. Moje denní auto je Audinka s opravdu perfektním manuálem a přesednout do Zetka s jeho nepřesným a tvrdým řazením byla bolest, která mi kazila dojem z jinak úžasného auta. Takže pro mě nakonec jednoznačná volba 7AT – které jsem zatím ani na sekundu nelitoval.

*** PODVOZEK A BRZDY ***

O podvozku jednoznačně v superlativech. Megakomplikovaná poháněná zadní náprava sice hodně redukuje prostor pro kufr, ale ta oběť za to stojí. Auto sedí jak přišité, když už začne v zatáčce zadek ztrácet trakci, děje se tak postupně a zcela předvídatelně, řidič má spoustu času to řešit. Přesný opak Z4, která sedí sedí sedí a pak zničeho nic je to všechno v pr***i. Pokud někdo miluje drifty, tohle je pro něj ideální auto.

Kola jsou speciální Black Edition Rays, tmavé 19” o hmotnosti 10,5 kilo vpředu a 11 kilo vzadu, což je teda paráda, pro pneu 245/40 vpředu a 275/35 vzadu.

Auto jsem nafasoval na Bridgestone Potenzách RE05A. A zde je jediný kámen úrazu, který mi dneska na autě vadí. Do kabiny nepříjemně proniká hluk od zadní nápravy, odhlučnění je zcela nedostatečné. Navíc zmiňované Potenzy sice hodně najedou, jsou ale poměrně hlučné a při nízkých otáčkách a tichém motoru začíná hluk pneumatik nepříjemně dominovat. A nejen pneumatiky, je slyšet každý kamínek jak cinkne o spodek auta. Na sezónu 2012 přezuju na SuperSporty od Michellinu, tak se to snad zlepší.

Brzdy jsou příplatkové Nissan Sport Brakes čtyřpístkové vpředu a dvoupístkové vzadu s odvětrávanými kotouči 355mm a 350 mm.

*** EXTERIÉR ***

Exteriér nechci popisovat, od toho tu jsou foky. Nemám rád přednášky o obrazech, každý by si měl udělat názor sám, jestli se mu líbí nebo ne. Snad jen jediný postřeh - tohle auto vypadá nebezpečně rychlé, i když stojí.

Faktem je, zatímco předek a boční silueta jsou přesně moje krevní skupina, na zadek jsem si musel chvíli zvykat. Do té doby, než jsem poprve viděl zvenku jeho rozvícená zadní světla tvarovaná do ostrých skob, pak jsem pochopil a najednou všechno dávalo smysl.

Jedna výtka směrem k Nissanu se týká barev. Udělat sportovní auto a dávat na výběr mezi fádní červenou, úchylnou modrou a dvaceti různými odstíny šedi, to je trošku padlé na hlavu. Kvalitu laku by to taky chtělo zlepšit, je to spíš horší průměr.

*** INTERIÉR ***

Ve všech ohledech bezvadný. Provedení v kůži, imitaci kůže, kvalitních plastech. Subjektivně mnohem příjemnější než v GT-R, ve kterém mám nějaký problém se středovým panelem.

Problémem Zetka je výhled řidiče. Že je vidět špatně dozadu, a šikmo vzad, to každý tak nějak čeká. Bohužel, tragické jsou i slepé úhly do stran. Široké A sloupky doplněné o obrovská zrcátka bez mezery mezi nimi blokují výhled a vytvářejí masivní a nebezpečné slepé úhly. Po několika nepříjemných zkušenostech, kdy i přes opakovanou kontrolu směru jsem neviděl blížící se vozidlo, otevřeně přiznávám, že projet křižovatkou z vedlejší silnice mi trvá poměrně dlouho. Mnohem déle než u jiného auta. Nestačí se totiž podívat jednou, ale je nutné každou stranu opakovaně zkontrolovat několikrát, jestli se tam něco neschovávalo. A pak ještě jednou kvůli pomaleji jedoucím cyklistům.

*** SERVIS ***

Zatím moc zkušeností nemám, auto po 20 tisících a jedné výměně oleje (plná syntetika) bez závad.

Původní brzdové destičky jsou po 20 tisících cca v polovině.

Gumy Potenza RE050A jsou po 20 tisících hotové, hlavně samozřejmě vzadu, zralé na výměnu.

*** JÍZDA ***

Je sobota ráno, 20 stupňů, sluníčko a sucho. Po třech týdnech mizerného počasí a jiného programu vytahuju Zetko z garáže. Úplně cítím, jak jsem vnitřně rozechvělý v očekávání věcí příštích. Stejný pocit radosti, který u nového auta prožívá řidič první dva týdny, já u tohohle auta prožívám znova a znova už rok.

Nastartuju, zkontroluju upevnění věcí na chalupu (hlavně toho melounu), které jsem večer naházel do kufru, ještě rychlá kontrola pneumatik a vyrážím. Město projíždím velmi pomalu, plyn jen lehce šimrám. Lidé okolo vyrážejí za sobotními nákupy a každý druhý se za tiše se plýžící černou nízkou svalnatou siluetou ohlédne. Působí vyloženě démonicky. Po pěti minutách jsem venku na okresce. Na rozmlácené okresce. Tady podvozek předvání, jak fantasticky dokáže žehlit nerovnosti a já netrpělivě sleduji ukazatel teploty oleje, který se jen líně zvedá.

Po dalších deseti kilometrech je to konečně tady. Vjíždím do lesnaté krajiny, silnička se kroutí jako had a tři roky starý asfalt je v nejlepší formě. Teplota oleje je lehce nad 90 stupňů, takže tak akorát. Přepínám na manuál. Auto samo při přepnutí podřadí o jeden stupeň v očekávání věcí příštích.

Sešlápnu plyn na podlahu.

Auto se nadechne a motor zařve. Otáčky letí nahoru, přetížení mě tlačí do sedačky. 5000 tisíc, 6000 tisíc, řadím lehce pod červeným polem a znova a znova. 120…160….brzda…ostrá zatáčka… ztráta trakce - tady zůstal po zimě štěrk… korekce… plyn… 120…140…brzda zatáčka s výjezdem pod plným plynem…rovinka…160…brzda…zatáčka…brzda…ostrá zatáčka…plyn…dva cyklouni stojící na výjezdu ze zatáčky s koly na šířku přes celý pruh… brzda… losí test… klakson… fakáč… plyn… 120…140….znáte to.

Po 20ti minutách čisté radosti dojíždím k chalupě, zhasínám motor a vystupuju. Padnu na trávu a koukám na modré nebe. Hladina adrenalinu a endorfinu pomalu klesá za zvuků vánku v korunách stromů, hučení ventilátoru a lupání chladnoucích brzd.

Tady je tohle auto doma.

2012-05-31 16:01:55

moc pěkný článek, hoď to na autoweb.k dokonalosti snad jen chybí návod na získání 1,6 milionu

2012-05-31 17:59:05

Pekne poctenicko a jest hezci auti

2012-05-31 18:37:10

brzda… losí test… klakson… fakáč…

Pěkný článek, jak kdyby jsi popisoval moje zážitky.

Někdy se budeme muset provětrat spolu.

2012-05-31 21:15:55

Moc pěkně napsaný Hlavně to Zetko je super

2012-05-31 23:05:25

Super kára

SumavaCZ, 2012-05-31 18:37:10 napsal:

brzda… losí test… klakson… fakáč… .. .. .. ..

Pěkný článek, jak kdyby jsi popisoval moje zážitky. ..

Někdy se budeme muset provětrat spolu. ..

2012-06-01 07:36:31

To bychom měli. Chtěl bych slyšet ten tvůj výfuk od Agency, taky chci co nejdřív měnit a zatím je mým favoritem Invidia...

runner42, 2012-06-01 07:36:31 napsal:

To bychom měli. .. Chtěl bych slyšet ten tvůj výfuk od Agency, taky chci co nejdřív měnit a zatím je mým favoritem Invidia...

2012-06-01 10:08:40

waw.gratulujem.najlepsia recenzia na zetko.dobre sa to cita ,presne takto to clovek ocakava od tohto typu auta.

Patricius135, 2012-06-01 10:08:40 napsal:

waw.gratulujem.najlepsia recenzia na zetko.dobre sa to cita ,presne takto to clovek ocakava od tohto typu auta.

2012-06-03 19:21:51

Automaticka prevodovka to na okruhu stiha a neprehrejva se?

pipni, 2012-06-03 19:21:51 napsal:

Automaticka prevodovka to na okruhu stiha a neprehrejva se?

2012-06-04 14:19:18

Zatim sem to nezaznamenal. Co se hodne zahrivalo byl motorovy olej, ale po jeho prvni vymene... o 10-15 stupnu min pri stejnem stylu jizdy. Nechapu

runner42, 2012-06-04 14:19:18 napsal:

Zatim sem to nezaznamenal. Co se hodne zahrivalo byl motorovy olej, ale po jeho prvni vymene... o 10-15 stupnu min pri stejnem stylu jizdy. Nechapu ..

2012-06-04 14:38:53

Mě se taky hřeje. V Brně po pěti okruhach jsem musel chladit. Chybí tam olej chladič. Po výměně jsem to zatim nezkoušel, tak uvidíme.

SumavaCZ, 2012-06-04 14:38:53 napsal:

Mě se taky hřeje. V Brně po pěti okruhach jsem musel chladit. Chybí tam olej chladič. Po výměně jsem to zatim nezkoušel, tak uvidíme. ..

2012-06-04 17:15:14

Olejový chladič je part number #21300-SS370, objednej si to u dealera a máš vyřešeno

runner42, 2012-06-04 17:15:14 napsal:

Olejový chladič je part number #21300-SS370, objednej si to u dealera a máš vyřešeno ..

2012-06-04 18:40:27

Moc pěkná recenze Už se taky na novou 370Z těším - bude snad velmi brzy . Čistě informativně - pro srovnání s mým současným vozem - jakou má motorový olej teplotu při:

  • normální jízdě?
  • svižném poletu po okreskách?
  • po 2 kolech v Mostě či Brně?

Jinak co jsi dával za olej při první výměně? díky za info

ImolaRed, 2012-06-04 18:40:27 napsal:

Moc pěkná recenze .. Už se taky na novou 370Z těším - bude snad velmi brzy .. . Čistě informativně - pro srovnání s mým současným vozem - jakou má motorový olej teplotu při:

  • normální jízdě?
  • svižném poletu po okreskách?
  • po 2 kolech v Mostě či Brně?

Jinak co jsi dával za olej při první výměně? díky za info

2012-06-04 20:39:15

Při běžné jízdě kolem 90, při ostřejší cca. 110 a v Brně po pěti ostrých kolech 130. Pak už jsem radši chladil.

Olej mi dávali v autorizovaném servisu 5W-50. Prý lépe maže při vysokých teplotách.

 Svobi
2012-06-04 21:08:35

No konecne nejaky inteligentni servis co da lepsi olej a ne vodicku na emise 5w30 ktera se pri vyssi teplote okamzite prepali.

SumavaCZ, 2012-06-04 20:39:15 napsal:

Při běžné jízdě kolem 90, při ostřejší cca. 110 a v Brně po pěti ostrých kolech 130. Pak už jsem radši chladil.

Olej mi dávali v autorizovaném servisu 5W-50. Prý lépe maže při vysokých teplotách.

2012-06-04 21:20:19

tak tak, teploty mám úplně stejně jak píše SumavaCZ, jinak na podzim-jaro sem tam měl 0W40 a teď to vyměním za 5W50.

Mimochodem, s 0W40 se motor výrazně déle zahřívá do provozní teploty.

 Svobi
2012-06-04 21:23:16

Presne tak . Na leto klidne i 10w60 i zimu by vzladla ,ale i 5w50 je supr . Akorad bych nedaval oleje od castrolu . Ty motory se fakt zasiraj . Myslel jsem ze u 10w60 od castrolu se nezasiraji ,ale taky se zasiraj motory jako od vsech castrolu.

Jestli je to ta 0w40 od mobilu to je hodne dobrej olej . Cpali jsme to i do SLS jako snad jedinej MB

runner42, 2012-06-04 21:20:19 napsal:

tak tak, teploty mám úplně stejně jak píše SumavaCZ, jinak na podzim-jaro sem tam měl 0W40 a teď to vyměním za 5W50. ..

Mimochodem, s 0W40 se motor výrazně déle zahřívá do provozní teploty.

2012-06-04 21:35:31

Tak to je celkem v pohodě, mě se to u M3 E46 při normální / ostré jízdě pohybuje asi zhruba stejně, jen na tom okruhu max těch cca 120 ne 130, ale to bude tím chladičem a i tím, že ty cca 4 kola strop - abych se mohl spolenout na 100% brzdný účinek. Bál jsem se, že to je více hororové zahřívání...

Jinak olej samozřejmě ihned po letmém zajetí vozidla okolo 5tkm - plánuju obměnit za minimálně 5W-50 nebo klasicky na co jsem zvyklý -10W-60 - to je jasný základ pro ostré ježdění... V zimě jezdím minimálně - a mám teplou garáž, takže více méně žádné starty v mraze...

Mimo jiné, můžete doporučit nějaký dobrý autorizovaný servis? (na ty první záruční servisy?) - Já jen, že více méně nevěřím po různých zkušenostech nikomu.... - Př. u Peugeota jsem se setkal s výměnou kotoučů co byly na voze za kotouče co měly najeto tak 100tkm, U BMW kde olej ve voze neměnili, ale jen fakturovali, nebo třeba z doslechu o autorizáku Mercedesu, kde naúčtovali seřízení střešního okna u vozu, jenž střešní okno neměl... - Obyčejně servisuju u známých (neautorizovaný servis), kde 100% spoleh, ale prostě mám zakořeněno, že servis ba vůbec "cizím" člověkem - měj se na pozoru, ale přecejen tu záruku bych si chtěl zachovat a tak tam někam pak pojedu . Třeba vedle na diskuzi bylo psáno, že v Auto Palace dávaj za příplatek 10W-60 - nemohu si pomoci - pro jistotu mě napadá raději bez příplatku, přijet domu, inhed vypustit a nalejt si tam sám - prostě jsem hodně nedůvěřivej - a tak se ptám čistě informativně, zda znáte nějaký servis, za který byste dali "ruku do ohně" ??

 Svobi
2012-06-04 21:38:29

Mohl by ses zkusit domluvit z http://www.nissanclub.cz/member_detail.php?id=2063 autojunek .

Se sehnanim oleje a naliti by podle me nemel problem

Svobi, 2012-06-04 21:23:16 napsal:

Presne tak . Na leto klidne i 10w60 i zimu by vzladla ,ale i 5w50 je supr . Akorad bych nedaval oleje od castrolu . Ty motory se fakt zasiraj . Myslel jsem ze u 10w60 od castrolu se nezasiraji ,ale taky se zasiraj motory jako od vsech castrolu.

Jestli je to ta 0w40 od mobilu to je hodne dobrej olej . Cpali jsme to i do SLS jako snad jedinej MB

2012-06-04 21:39:12

Tak teď si mě dostal, měním 0W40 ve více autech a nejsem si jistej, jestli v Zetku je M1, Helix nebo Castrol. O víkendu se podívám.

Jinak ale konkrétně ten Castrol Edge 0W40 motor nezasírá a po 10 tisících vypadá jak novej.


Odpovědět

1  2  3  4  5