Fórum - Téma


Řazení rychlostí přes zuby


Fórum Technický koutek Řazení rychlostí přes zuby



1  2

2007-09-03 21:50:16

tak dneska se mi povedlo dvakrát za sebou jít při řazení přes zuby. Docela mě to pěkně štve, nerad bych si očesal kolečka. člověk si dává bacha a stejnak se to prostě někdy stane. Chudák můj Nissánek , Doufám že to nebude mít do budoucna náááásledky

2007-09-03 21:56:14

neočešeš já řadím pořád natvrdo a zuby drží i když možné je všechno

2007-09-03 21:58:29

Vydrží to skutečně hodně, nemáš se čeho bát. Hlavně tam měj kvalitní olej.

2007-09-03 22:15:17

doris: tak to sem rád . Kvalitní olej tam leju, to beru jako základ . Taky bereš přes zoubky občas?

2007-09-04 07:42:07

Ne, ale manželovi se to už povedlo i když to hned zmírnil sešlápnutím spojky. Stává se no, ale když jsme měnili olej v převodovce, tak na magnetickém šroubu sice nějaké kovové částečky byly, ale nebylo to zas tak strašné. S tím lepším olejem (už tam je několik desítek tisíc km) to řadí daleko líp a hlavně lehounce, a řadička má jakoby tendenci sama zaklesnout, kam patří. Převodovka a motor, jsou - li správně provozovány by měly vydržet velice dlouho.

2007-09-04 07:53:03

hm tie tvoje zubky toho vydrzia dost a okrem toho asi su to zubky len synchronizacie tak ak to nezmizne po vymene oleja a chces sa toho silou mocou zbavit tak mozes sa kuknut na to(synchronizacne-kuzelove kruzky budu asi opotrebovane) alebo dost sa tomu da pomoct ked dava pri radeni dole medziplyn(no mozno ti to zvysi spotrebu)

2007-09-04 08:43:43

Tiež sa mi podarí sem-tam slabo vytlačiť spojku. Hlavne sa mi to stáva keď radím z dvojky do trojky. Dúfam, že kvalitný olej tomu pomôže. Auto mám šesť mesiacov a stalo sa mi to dva krát. a za tých šesť mesiacov som nabehal cca 11.000

2011-04-15 17:54:11

Mě se také občas u trojky stane že nejde ůplně čistě. Ještě se mi to teda nepovedlo ůplně přes zuby ale jednou mi v ní už trochu kleplo. Já myslel že olej v převodovce je doživotní co se týče převodovky nebo jej měníte jako olej u motoru to ne ne

2011-04-15 18:28:21

Jinak než s meziplynem nepodřazuju, občas dávám i falešnej meziplyn při řazení nahoru a nevšiml jsem si vysoké spotřeby.

2011-04-15 19:36:43

Meziplyn se rozumí tomu že když přeřazuješ tak máš lehce sešláplý i plyn? Nedostává tak zabrat spojka ?

2011-04-15 19:47:14

Gladiator:Ano,olej v převodovce je dá se říci doživotní.

2011-04-15 19:58:06

Mě mechanik řekl že ta trojka může někdy trochu klepnout protože má dlouhej rozsah z toho důvod protože když člověk předjíždí a chce jet třeba fakt na max tak dává většinou za tři a může to s ní roztáhnout klidně až k 150kmh. Asi také záleží na otáčkách, zahřátí atd...

2011-04-15 20:00:23

Hlavně na otáčkách.Když je vychytáš,budeš řadit jako bůh.

2011-04-15 20:22:42

hmm oká

2011-04-16 18:42:24

medziplyn sa dáva kvôli tomu aby si zosynchronizoval otáčky prevodovky s otáčkami motora. spojku práveže vtedy chrániš . takisto je to lepšie aj pre pohodlie posádky pretože to nesekne proste skoro ako automat.

2011-04-16 19:35:53

Gladiator: však hlavně využívám klasickej meziplyn při podřazování (2x sešlápnutá spojka), falešněj jen vyjímečně, abych malinko srovnal otáčky při řazení nahoru

2011-04-16 19:45:12

U almery jsem teda přez zuby ještě nezařadil, ale na K11 Micre se mi to na 3ce dělo často (1 ze 100 řazení) a převodovka má už 350000km a na firemním autě to ani jinak neřadí a taky má skoro 300k takže zas tak horký to s tím řazením nebude

2011-04-17 20:07:02

A jakej je přesnej postup pro meziplyn směrem dolů? Prosím jako pro debila.

2011-04-17 21:25:24

sešlapneš spojku -> vyřadíš na neutrál -> pustíš spoku-> drcneš o plyn -> sešlápneš spoku a zařadíš..........vypadá to složitě, ale je to jen otázka cviku

2011-04-18 20:34:43

jo když si to člověk dobře nacvičí tak to pak i celkem odsejpá, používám to zvlášť po ránu když je převodovka studená.


Odpovědět

1  2