Fórum - Téma


Ranní starty


Fórum Primera P11 Ranní starty

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2009-01-06 20:28:06

u P11C 2.0 benzín mi teď auto divně startuje.vI když je venku třeba jen -8, tak se mu naskočit nechce, i když to napoprvé naskočí. Asi jsem to napsal divně, ale je to tak. Pár sekund po nastartování, auto vůbec nechce do otáček,když ještě stojí na místě a jakoby se dusí. Až po pár vteřinách cca 2-3 to vyskočí na těch cca 1500 ot. Když ještě škrábu auto a poslouchám motor, tak se mi zdá, že má hlasitější běh. Nevím, jestli je to normální. Olej pravidelně měním - Castrol 10W/40. Díky za odpovědi

2009-01-06 20:33:07

myslim ze s tim v zime musis pocitat,holt je studenej motor

2009-01-06 21:28:28

Viem presne čo myslíš už som to u Primery videl, ale podľa mňa s tým nič neurobíš. Jedna štartuje tak druha inak. Napríklad nedávno sme tu riešili že dosť veľa ľuďom okamžite vyletia otačky aj na 2000ot/min čo je opak tvojho.

2009-01-07 11:36:47

Castrol ??

Proč ?

A 10W40 ?

Nebyl by lepší na zimu 5W40 ?

2009-01-07 11:55:13

v prevodovke je viac oleja, potom aj tam by bolo vhodne menit olej na zimu, nie, alebo nechavas vyslapnutu spojku pokial sa ti zohreje motor

10W40 je uplne v pohode na zimu, pokial nie su mrazy trvale pod -15 alebo -20 C.

skor to vydim na iny problem v motorovom priestore!

2mato  
Mato
2009-01-07 21:40:47

Boratko mne sa na zaciatku tejto zimy zacalo diat nieco podobne z nicoho nic po studenom starte som maval nizsie otacky ako obvykle a ked som sa pohol tak mi motor casto skapal alebo uplne spadly otacky a musel som ho tuknutim do plynu prebrat...ked sa zahrial slo vsetko ako obvykle takze mi je jasne ze to robil sytic asi sa nejaka klapka neotvorila na maximum tak ako ma a drzalo to slabsiu zmes ci menej vzduchu ako bolo treba...ale zmizlo to same uz to funguje ako ma, sice som planoval sa kuknut comu sa tam nechce hybat ale ked to uz ide tak sa v tom nebudem vrtat...takze mozno mas podobny problem...

2009-01-07 23:47:36

Tak tomu mému pekáči se také nechce moc neskočit v tomto mrazu. 2,2 DCI nastartuje až na 4 pokus.

2009-01-08 17:32:43

No tak to mne v týchto mrazoch vyskočia na chvilku otáčky aj nad 2000 ot/min a potom klesnu približne na 1500 a pomali idu dolu

2009-01-09 10:24:39

Přidávám své želízko do ohýnku... 2.2 dCi, Primera:

V létě a na podzim jsem nikdy nemusel čekat na dokončení žhavení (kontrolka zhasla to tak po půl až jedné vteřině, pokud se vůbec rozsvítila) a rovnou jsem startoval - jako s benzinem ..

Teď v zimě (pod nulou) se to samozřejmě nedá. je pravda, že pokud nastartuju hned jak to zhasne, tak motor naskočí, ale jak se rozjedu, motor zhasne.

Pomohlo (jak tady snad někde jinde psala Doris nebo někdo jiný), počkat ještě jednu dvě sekundy potom, co zhasne žhavení a pak nastartovat....v tomto případě můžu ihned vyrazit pryč aniž by motor chcíp.

Jinak motor se uklidní asi tak po 10sec (doté doby přepočítám, jestli mám všech 16V )

úplně tichý chod je po pár vteřinách až minutách.

Jinak když zastavim na kratší čas než dvě hodiny, motor se dá nastartovat i bez dlouhého žhavení, stejně jako v teplejších měsících.

2009-01-09 12:33:37

Ja taky pridam dnesni zazitek :)

Parkuju z kopce cumakem dolu a kdyz mam malo benzinu (uz se mi to stalo dvakrat), tak sice nastartuju, ale pri pridani plynu to chcipne.

.

A dneska otocim klickem, motor hodne line naskoci a chci vyjet a po pridani plynu a povolovani spojky to chciplo... Asi na sest pokusu se mne konecne podarilo vyskakat postupne nahoru na rovinu a od te doby bezproblemu. Benzinu by ale melo byt dost... cestou z prace naberu benzin a uvidim kolik zbyvalo.

Je mozny, ze to proste bylo tak zmrzly? Bylo tady cca -15stupnu.

2mato  
Mato
2009-01-09 12:43:18

wong a co tak to nechat troska poklepat ked to nastartujes v takychto mrazoch ? ja to vzdy necham minimalne 30sekund a ked oskrabavam okna tak aj par minut si pradie....ale tych 30s si najdem casu vzdy ked to nastartujem aj v lete...motoru to dost prospeje...podla mna keby to nechas klepat tak sa ti to nestane navyse 6x to natocit v zime a nechat skapat...hmm kamo nic moc to ti poviem

2009-01-09 12:47:11

Stejný potup používám taky. Většinou i v létě, když je motor studený. Teď v zimě, jakmile nastartuju, motor se za 2 sek vyšvihne na nějakých 1500 ot. Do té doby si ztěžka brumlá, tak jej nechám běžet, oškrábu auto a je to určitě možná i 2 minuty. Stojí na místě a zahřívá se.

2009-01-09 13:09:24

Odborníci tvrdia že najlepšie je motor zohrievať pomalou jazdou v nizkych otačkach.

2mato  
Mato
2009-01-09 13:17:40

odbornici to tvrdia preto ze fakt nieje dobre aby si motor nechal bezat na volnobeh az kym sa nezohreje az na prevadzkovu teplotu co je uz dost dlha doba ale aby si ho v -10 nechal zahriat na 20stupnov kym oskrabes okna urcite nic nepokazis...

navyse ani po par minutach tam nemam menej nez 1100 ot vacsinou to klesne tak na 1300 a idem a to mas tak pol minuty ked to zide z tych 1500 na 1300...to mas tiez zahrievanie v nizkych otackach ale nie moc nizkych takze podla mna niet o com...

2009-01-09 13:21:36

To by taky takhle mohl běžet na volnoběh v těchto teplotách takovýchj 25 minut. A to fakt asi není dobré. Jinak samozřejmě do doby, než se motoro ohřeje na provozní teplotu, tj nyní cca 20 km, jej používám v nízkých otáčkách.

2009-01-09 14:37:43

tak samozrejme to necham chvilku bezet na prazdno nez vyjedu, ale urcite ne v radu minut... dalsi vec je, ze vyjedu a po 200m je semafor, po dalsich 200m dalsi semafor a to dohromady udela i nekolik minut stani

a aspon muzu rict, ze baterka je v pohode

GSX
2009-01-10 19:24:10

Zdravím všechny, já mám trošku jiný problém. Ranní starty v poho, mám 2.0TD a v dnesních mrazech ráno po nažhavení stačí brnknout po startéru a hrčí, ale jak se motor zahřeje, tak po chvilkovém stání naskočí až po několikerém otočení startéru. Máte s tím někdo zkušenost?

2009-01-10 21:40:49

VYsvetlí mi niekto,že prečo odborníci radia nemat dlhonaštartované auto na volnobeh?Má to na niečo vplyv?Inak okrem toho že to žerie benzín?

Rád sa poučím

2009-01-10 21:51:56

To neradi odbornici ,ale ekologove. Studenymu autu urcite prospeje kdyz ho nechas chvilku bezet nez pojedes a pak jet jeste chvili klidne aby se prohral nejen motor ,ale i prevodovka .... A i po jizde mu to svedci a u turbo motoru je to povinost.

2009-01-10 21:55:56

Pat 135. Tvrdilo se že studený motor na volnoběh špatně spaluje a tím se zkracuje životnost katalyzátoru???? Co je však pravda ,že volnoběh škodí turbodmychadlu, které dík nízkým otáčkám turbíny špatně těsní a protéká do něj olej. Snad chvilka volnoběhu před vypnutím motoru na zchlazení turba.


Odpovědět

1  2