Fórum - Téma


"rachtání v motoru


Fórum Technický koutek "rachtání v motoru



1  2

2008-04-12 21:44:52

Ahoj. Mam P10. Ten zvuk dělaj ventily a rovodový řetěz, trvá to než se samostavy vyrovnaj a napne řetěz, je to všechno napínaný tlakem motorového oleje. Rachtalo mi to taky, když se to ohřálo, protože jsem dal jinej olej než tam měl být, tak jsem dal hustší olej a je klid.

2008-04-14 06:57:19

Co si myslel tym ze ho odpojis a zmizne to?

2011-04-05 11:07:56

Ahoj trochu oživím tohle téma.

NA naší almeře N15 je přesně stejnej problém,kterej tu byl popisovanej ale nebylo na něj odpovězeno - teda asi kromě koudyse, ale to nevím na co přesně reagoval .

Po startu cca 10 s je slyšet rachtání - přijde mi to jako řetěz nebo ventily. - Je to teda jen olejem? Teď tam máme castrol polosynetiku myslím že 5W-40.

2011-04-05 13:38:33

olejem a někdy jsem slyšel že to je i filtrem, že jsou 2 druhy filtrů, jeden by měl působit nějak v tom smyslu, že se dříve natlakuje olejový systém (takže mě to vychází asi jako že by tam měla být něco jako klapka (což samozřejmě nejde). Ale slyšel jsem to, ale nevím ejstli je to pravda.

2011-04-06 15:14:29

díky, Honzo.

zkusíme vyměnit značku oleje (doteď myslím castrol) a uvidíme. Filtry berem buď Nipparts nebo Mann nebo ňáký ne úplný šmelo se snažíme . Ale že jsou dva druhy filtru to vůbec nevím jak poznat...vždy prostě vyberu něco na N15

2011-04-06 16:56:36

Já nevím jestli je to o těch filtrech pravda, já to jen slyšel!!

2011-04-06 18:01:11

Ano,olej po vypnutí motoru steče dolů a při nastartování je chvilku slyšet klapání,než se dostane do hydroštelů (samozřejmě se bavíme když vypnu motor a startuji třeba druhý den).Je zajímavé že to dělají jen některé motory .Třeba u Almery N15 to slyšet je ale také ne vždycky.Nejvíc je to slyšet,když stojí čumákem z kopce.Zase třeba u 100NX 1.6 to taky dělalo ale u GTi to nedělá.A o tom filtru( se zpětnou klapkou) jsem také slyšel.Tuším že to psal i Jagy ale nejsem si jistý.Může to ovlivnit i výběr oleje.Já dávám 10W-40.

2011-04-06 19:54:39

O té klapce ve filtru jsem taky slyšel, ale kdo ví jak filtr samotný vevnitř vypadá tomu musí být divné kam by se tam ta klapka vešla, přiznám se že už jsem to trochu zapomněl od té doby co jsem to řešil opravdu intezivně, ale mám pocit že ta klapka tam je ale až pod filtrem - v té části která je mezi blokem motoru a olejovým filtrem - nevím přesně jak ten bazmek nazvat. Na mém motoru tam měnil v této části takovou nějakou pružinu která právě tuhle klapku zavírá.

Jinak co se týče toho klepání - můžou to být i jiné radosti, mě to teď třeba rachtá po delším stání pravděpodobně kvůli načatému napínáku řetězu - hydroštely to nejsou a taky to dělá jenom když to delší dobu stálo a ještě jenom někdy. Jinak pokud je někdo perfekcionista, tak samozřejmě když hydroštely klepou při startu znamená to že už nejsou co bývaly, já osobně mám o tom takovou teorii že v nissanu ten motor navrhli tak aby klepal různě na znamení že je něco v nepořádku a že se má něco vyměnit, jinak ale samozřejmě spoustu motorů jezdí s hydroštelama které klepou při studeném startu a v podstatě to není žádný problém dokud to nezačne klepat dýl než pár vteřin po startu.

Neberte to jako absolutní pravdy, ale když jsem dělal generálku mého SRka tak jsem se tímhle zabýval opravdu intenzivně.

2011-04-07 08:37:39

Co kus, to original. Moje SR20 v 144ce po nastartovani po delsim stani zarachotala jen dvakrat, a to letos a v loni v zime, jinak bych nevedel, o cem tu mluvite, ze to chvili rachta, takze asi muzu byt vcelku stastny.

"Cvakani" hydrostelu a "rachatni" retezu je znacne rozlisitelne. Zatimco retez vydava zvuky, jak kdyby se v motoru prevaloval sutr, odvzdusnene hydrostely tukaji, jak kdyz tukate kladivkem do zuly. Bohuzel slysim oboje. Mam bud vytahly retez, ci napinak v coudu (to spis, stalo se to po tom pretoceni motoru), a jeden hydrostel si mirne cvaka (zadna tragedie, ted kluci na srazu to ani neslyseli, ale ja sem na tyhle zvuky proste netopyr, no), a to je asi po tom pribehu s unikajicim olejem.

Jinak hydrostel by za studena teoreticky ani klapat nemel, neb by mel byt zality oleje furt, pokud si ho vytlaci, uz neni co byval, samo kdyz se zaplavi oleje v hlave, tak stale funguje, ale uz netesni jak by mel.

2011-04-07 13:53:03

Me udelala chr chr vvterinku nez zhasne mazani a pak vrmmmmmm a pohoda jedeme


Odpovědět

1  2