Fórum - Téma


R51-servis-poruchy / neprehladné /


Fórum Pathfinder R51-servis-poruchy / neprehladné /

Informace o modelu: Nissan Pathfinder


1 ......... 48  49  50  51  52 ......... 80

Zamčeno: 2016-10-31 09:55:09, _fefe
2013-12-04 15:15:58

milanwow1: Myslím že někde se tu už o žhavičkách psalo,sice stačí jen ten vadný,ale pro klid bych raději vyměnil všechny. Mám zkušenost že nové neorigo nemusí vubec fungovat správně,měly jsme tu PF,žhavičky dva měsíce staré a jak bylo pod nulou už nenastartoval,daly jsme použité originaly a auto chytalo na cvrnknutí.Nevím ale co měl za výrobce.Jo a ještě bývá problém se startováním když je v háji hlava nebo těsnění. To by ti ale musela mizet voda.

2013-12-04 15:53:23

fi.lip: s tou vodou by to malo byť OK-aspoň dúúúúúfam.. Keď odšrobujem vpredu v strede čo je na chladiči ten uzáver, tak tam je to furt plné akejsi zelenej vody. Akurát tá priehľadná plastová biela nádobka vľavo, ako sú relátka, tak tá je odjakživa akási poloprázdna. Vyzerá že je pod značkou MINIMUM. V minulosti ked som kupil auto tak neviem, či tam nebolo aj menej vody v tej plastovej nádobke. Tak som tam nalial destilovanej vody, niečo sa tam objavilo a potom som to neriešil.

Navyše si myslím, keby bolo tesnenie rachnuté, tak by pri teplom motore isiel mozno sivý dym, akoby para, ale zas to by musel byť únik jak sviňa, aby to tak parilo. Pri nepatrnom uniku sa samozrejme para stratí v splodinách. Nevidno ju.

Však pozri, som to teraz ofotil:

http://2i.sk/2611d0fa29

http://2i.sk/3700c1eb38 - pohlad zhora do tej plastovej vyrovnavacej nadobky

http://2i.sk/1522e3c91a - detto

http://2i.sk/eadd1c36e5

http://2i.sk/fbcc0d27f4

A na poslednom som asi objavil tie žhaviče ... som si myslel, že sú pod tym krytom .... http://2i.sk/c8ff3e14c7

Kazdopadne ked bude na to cas trošku lepší tak ich skúsim zmerat. Alebo nech nejaky mechanik ich pozrie.

Lum
2013-12-04 16:31:13

milanwow1: Rozhodně je jen neměř,ale vydělej a zkus jestli žhaví a taky jestli začnou žhavit všechny za stejný časový ůsek. L

2013-12-04 17:17:21

lum: OK a akym spôsobom skúsiť? Rržať v ruke a otočiť kľučom? Nepopáli ma to? Netuším totiž na akú teplotu sa ten hrot zohreje...

Resp. ich vyskrutkovať a napojené a ukostrené naraz žhaviť? Asi to urobíme spolu s mechanikom, oni maju s tymto viac skúsenosti aj keď v tom zas nevidím žiadnu vedu.

Dám vediet, ako to dopadlo a hlavne ako to bude štartovať, keď bude -15 a nižšie ...

Lum
2013-12-05 09:06:26

milanwow1: Můžeš to udělat takto:

Vyšrubuj žhaviče, tělo žhaviče přilož na -pól baterie.

a na závit (tam kde se přišrubuje svorka s přívodním + napětím)přilož drát odpovídajícího průřezu(teče tam docela velký proud)

pokud je žhavič ok bude asi za 7s zcela rozpálený do žluta. pozor pálí

Lum.

2013-12-05 09:43:39

lum: OK, rozumiem, , skontrolujem to tak aj časovo, či im to bude trvať rovnako a dam vediet.

2013-12-15 11:50:03

zdravim chalani, minuly tyzden mi za jazdy zacal pathfinder vynechavat a velmi dymit na cierno, potom sa nedal ani nastartovat, neukazovalo ani ziadnu chybu na diagnostike, nakoniec som zistil ze je to chyba EGR ventilu, ked som ho rozobral tak bola odlomena ta zaklopka od tycky, v nissane

mi povedali ze novy EGR stoji 890 e co ma skoro vyrutilo, nakoniec som zohnal cely ventil ale pokazeny ale iba

v elektrickej casti, tak som to prehodil tu cast kde je ten elektromagneticky snimac, cize mechanicku cast som dal z toho co som zohnal a elektricku z mojho a po namontovani som

vyskusal a auto islo v pohode . Na druhy den ked som ho startoval zasvietila kontrolka a hodilo chybu P0409 - Generic

Type Powertrain - Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE Controlled

Description

Exhaust Gas Recirculation Sensor "A" Circuit.

Chybu som vynuloval, auto islo chvilu dobre a po par startoch znova ta ista chyba to znamena ze aj moja elektricka cast ventilu je chybna? nechapem ked predtym chybu nehodilo ked tam bol moj pokazeny mechanicky cize tycku otacalo ako potrebovala riadiaca jednotka ale zaklopka bola otvorena. Auto som vtedy nastartoval len tak ze som vlozil pred ventil zaslepku z plechu a auto islo super a ani chybu nevypisalo

Chcem sa opytat moze sa ten ventil zaslepit? neposkodi to motor? nasiel som o tom zaslepeni v 2012 co pisal Aldo, dik za radu

Mam auto nissan pathfinder 2.5 rok 2008

inak ten ventil je jednoducha suciastka je tam elektromotorcek, prepojeny s oskou kde je ta zaklopka pomocou ozubeneho plastoveho kolieska , na oske je pruzina a plastova suciastka s ozubenim ktoru motorcek nataca podla potreby

2013-12-15 12:04:11

Mrkni na stranu 45 tam o zaslepení píši. Ale zaslepovat po poruše už je asi pozdě,obávám se že ti to bude závadu ukazovat dál,Motoru tím naopak jen pomužeš a určitě neuškodíš

2013-12-15 12:25:45

fi.lip: dobre zaslepim ale nechapem preco vyhadzuje chybu nie hned ale az po urcitej dobe, ako kedy nechavalo tu

zaklopku niekedy otvorenu, lebo som sa dozvedel ze ju orvara iby pri nizkych otackach, cize aj start motora su nizke otacky,

2013-12-15 20:00:23

branok010: a kolik máš namotáno

2013-12-15 23:02:33

branok010: To není tak jednoduché,otevírá dle režimu motoru,zatížení,otáčky,poloha plynu,teplota, je toho víc

Jak píšeš že po zaslepení nefunkčního (mechanicky)poškozeného EGR ventilu bylo vše OK tak to bylo proto že neexistuje jiná kontrola jeho funkce než jeho vlastní poloha.Chybu píše když ho ulomená klapka blbě"podrží" nebo je v háji elektronická část a auto blbě běží proto že je otevřen a spaliny jdou do sání při startu

2013-12-16 15:28:51

hancz: mam najazdene 125 000

2013-12-16 15:30:27

fi.lip: to znamena ze chyba musi byt niekde kde je ten magnet a snimac, ale ako vie riadiaca jednotka ako je natocena klapka ked vlastne ona vysiela signal ako ju ma motorcek natocit?

2013-12-16 15:32:49

fi.lip: ako som pisal skusil som vymenit moju asi dobru elektricku cast a dal som ju do tej druhej dobrej mechanickej

casti a vyhodilo to chybu ale nie hned , urobilo to na druhy den alebo ked auto dlhsie stoji, nie pocas jazdy aj ked som isiel hodinu vkuse, tak mi to nedava vyznam

2013-12-16 17:15:36

branok010: mne to sa skor zda, ze ta tvoja elektricka cast nie je 100% OK. Ja by som Ti odporucil ju dat do nejakeho dobreho servisu / doporucujem www.groupelectric.sk /nechat otestovat, resp. overit, ci je ozaj 100% OK. Ale za predpokladu ze ta mechanicka cast je dobra.

Aj ked si pisal v minulych odkazoch ze si akoby spojil 2 dobre casti, ale :

1. Bud nie su uplne kompatibilne...?

2. Alebo je ta elektricka cast nie celkom dobra...

3. Samozrejme, moze byt aj mechanicka cast nafigu, ale to sa da rucne nejak otestovať / v živote som nevidel EGR, tak zas neviem posudit/.

2013-12-16 17:39:31

milanwow1: ja uz som ten ventil rozobral hadam 20 krat, je to uplne jednoducha suciastka a co sa tyka elektrickej casti je tam len jeden elektromotorcek a take zvlastne cidlo ktore je medzi magnetmi ktore su na tom plastovom ozubenom stvrtkoliesku ktore je na oske zaklopky, nic ine tam nie je ziadny cip alebo integrac, nerozumiem co sa tam moze pokazit, a hlavne ako, ?

2013-12-16 18:02:12

branok010: ked tam nie je ziadna doska so suciastakmi, tak samozrejme netreba davat do opravy.

Si to mohol aspon nafotit, ako to vyzera.... Meral si to cidlo? Napr. ohmicky, ked prilozis magnet, ci sa zmeni odpor trebárs.

Sak pofot a hod tu fotky...

2013-12-16 18:43:53

milanwow1: pofotim, jasne ze sme ho merali, kamos ma aj osciloskop a ked sme otacali oskou tak

to vysielalo nejake signali ale nemame to s cim porovnat ani nevieme ake hodnoty merat, vyzera ten snimac ako hallove cidlo

2013-12-16 19:13:43

branok010: A ked si ho 1. krát vybral bolo tam vela bordelu?

Mal si ho uz aj zaslepený? Ak áno, aj po tomto zaslepení ti vyhadzuje chybu?

Si si 100% isty, ze si to dobre poskladal? Nedal si opačne nejakú časť alebo nejak zle?

2013-12-16 19:55:48

milanwow1: ten co som mal zlomeny bol riadne spinavy, ale dal sa lahko vycistit ale sa mi zdalo ze nafukalo aj k elektronike cez osku, nemal som ho zaslepeny a ked sa mechanicky poskodil tak mi chybu neukazoval, poskladal som ho dobre lebo zle sa ani neda jedine nieco zabudnut dat do neho, ale odobrat sa da len to velke prevodove koliesko, ked som ho zlozil tak som ho preskusal dal som 12V na motorcek a pekne ho otacalo, predpokladam, ze moze byt zle to cidlo alebo tie magnety sa nejako oslabili a uz neukazuju presnu polohu osky



1 ......... 48  49  50  51  52 ......... 80