Fórum - Téma


R51 - Oleje,náplne (výmena a.i.)


Fórum Pathfinder R51 - Oleje,náplne (výmena a.i.)

Informace o modelu: Nissan Pathfinder


1  2  3  4  5 ......... 13

2008-02-22 22:15:29

Dá se jezdit i za 8,5L a prý i za míň, ale pod 8,5 to není můj případ. Normálně, to znamená po státovce 120, po dálnici 160 a ne dlouhý štreky, to spapá tak 9,5 - 9,7 měřeno plná - plná. A to víš, když se dostaneš v Práglu do zácpy, nebo stavíš u každýho semaforu a přechodu, tak si řekne o víc. Nebo když táhnu přívěs - mimochodem mám ho tady na fotkách - třeba 50kiláků proti větru, tak to taky pod 10L jde těžko, ale kdyby si takovýhle monstrum připřáh za BMW nebo jinýho němce, tak ti to udělá průvan ve šrajtofli. Nejvyšší podíl na jízdním odporu má odpor vzduchu a když jedeš s takovouhle krabicí proti větru, který má 50km/h, 80, tak je to stejný, jako by si jel 130 a to už je slušný záběr. Z vlastní zkučenosti s PF není ani tak důležitý kolik máš na přívěsu naloženo, ale jak jedeš rychle a jestli fouká. V terénu to bumbá víc, ale ani ne proto, že by si měl náhon 4x4, ale proto, že máš jiný styl jízdy, jedeš třeba v hlubokým blátě nebo sněhu a brzdíš motorem, což taky není zadarmo aspoň sem si nevšim, že by tam byla motorová brzda a ta se stejně v terénu nedá použít. Když ale jezdíš v terénu tak ze 20%, což považuju za průměr lidí tady, tak to na spotřebě skoro nepoznáš, horší je město

2008-02-22 23:33:16

ale aj tak je to sto krat lepsie ako nejaky nemec a to mi nikto nevybije z hlavy hehe ked tie BMW 3.0 ti zozeru 20-25 litrov benzinu tak to je strasne...a o naftakoch sa nevyjadrujem lebo tie zacnu klepat ako sijace stroje nic nevydrzia Golf 5. 2,0TDi novy asi okolo 20 tisic km a uz to klepe tak isto ako aj passat ...a mam suseda co ma PF sem tam ho stretnem ako startuje auto a cisti skla a podobne pokial sa zohreje motor ale vobec tam nieje az tak pocut ten dieslacky zvuk a po zahriati uz vobec...PF ma retaz na rozvode vsak lebo ten zvuk je charakteristicky asi pre nissany hehe...inac Kia Ceed Diesel sa tiez nevyznacuje nejakym kvalitnym motorom po paru tisic KM to klepe ...no ja to nechapem ci to clovek zle zabehne alebo co...

2008-02-23 13:43:06

.....no tak sme si pěkně pokecali , ale ted zpět k tématu .. .Oleje:

víte někdo jakej olej (případně oleje) jsou schválené pro "PF" ,???? s DCI motorem ? určitě to bude Castrol , ale jakej ????

2008-02-23 17:45:34

Tak oleje, proto jsme tady. Každopádně to chce plně syntetickej olej takže 5W-30, to píšou v chytrý knížce, ale lepší je 5W-40. Důležitý je to co je na pixle za písmenkama API ( označení evropské normy ) SL - benzinový motor, C - naftový motor. Může být i SL/C - benzinový i naftový motor. Potom je tam ještě výkonostní charakteristika, takže pro naftový motor API CI - 4, což je v současnosti nejvyšší existující výkonové číslo, čím vyšší písmenko z abecedy za písmenem C, tím vyšší výkonová charakteristika. Na výrobci oleje ani tak nezáleží, protože ten základ stejně dělají jen 2 firmy od kterých to jednotlivý " výrobci" nakupují a akorát si tam přikvrdlaj svý tajný příměsi. Navíc pro získání těch písmenek pro výkonové parametry všechny firmy jezdí do jedný zkušebny. Takže si kup klidně mogul, hlavně co nejvyšší písmenko za písmenem "C".

2008-02-23 20:28:15

..No jo....., ale nissan má schnálené Castroly , asi s nimy maji nejaký holport . nic jinýho Ti tam nedovolej, myslím -( nevím to jistě ), ale připoužití m jiného oleje možná ruší záruku...

pak následují ty čísla tuší na PF maji dva (snad 3) oleje ale které to od castrolu jsou???

2008-02-23 21:52:32

A jak to poznaj, žes tam dal jinej olej, třeba i lepší, jen jim prostě nenacpeš do chřtánu prachy za nic. Když tam pojedeš každých 30tis. a po 15 vyměníš sám nebo jinde tak o co jde? Jinak mrkni na:

http://www.oleje.cz/index..._vykon&page=mot_porovnani

docela zajímavé srovnání a vysvětlivky.

Mazivářské mýty

Mýtus čtvrtý - Motorové oleje a doporučení výrobce

(AutoEXPERT, prosinec 2004, číslo 12)

Citace z internetových diskusí:

... důležité dodržet specifikace, které doporučuje výrobce. Jestliže se dodrží i značka a typ oleje ...

... píšou tam jen nějakou VW normu, ale jakou viskozitu a jakou značku?

... do auta předepíšou 5W-40, ale jako první náplň tam dají 15W-40 a vůbec jim to nevadí ...

... do Felicie 1.3i je doporučen polosyntetický olej ...

Každý výrobce motoru či automobilu doporučuje určitý typ motorového oleje pro periodické výměny. Je třeba znovu zdůraznit, že typ motorového oleje a interval výměny doporučuje výrobce motoru a ne výrobce oleje.

Interval výměny

Doporučený interval výměny motorového oleje udává výrobce motoru jako maximální. U dnešního vozového parku převažuje interval 15 tis. km, u nových automobilů je vidět snaha o prodloužení výměnného intervalu na 20 tis. km až 50 tis. km. Tradiční 15ti tis. km interval je třeba ovšem také považovat opravdu za maximální. U automobilů provozovaných v městském provozu či na krátké trati s častým studeným startem je nutnost snížit výměnný interval na přibližně 10-12 tis. km a nepovažovat 15ti tis. interval za nějaké dogma. "Kvalitnější" olej nevydrží déle než "méně kvalitní", protože výměnný interval je dán kromě jiného i konstrukcí motoru, typem spalováním paliva, konstrukcí palivového a vzduchového filtru atd. Nečistoty v motorovém oleji (saze, prach) jsou mnohdy hlavním důvodem výměny oleje, ne chemická degradace samotného oleje. Proto zejména u starších motorů není vůbec efektivní používat kvalitnější oleje než před lety předepsal výrobce a už vůbec se nevyplatí prodlužovat výměnný interval oproti doporučenému, protože "... dnes máme přece lepší oleje".

Doporučený motorový olej

Zde je třeba zdůraznit, že výrobce motoru nedoporučuje určitou viskozitní třídu oleje (např. SAE 10W-40). Tu si musí volit každý uživatel sám podle toho, pro jaký provoz automobil potřebuje (městský provoz, krátké trasy, dlouhé trasy po dálnici apod.), zda chce šetřit palivo (lehkoběžné oleje), či podle toho, jakou má spotřebu oleje (viskóznější oleje pro utěsnění pístu ve válci).

Výrobce nedoporučuje ani to, zda olej má být syntetický či polosyntetický či minerální. To se nikde nedočtete. A už vůbec nelze doporučovat určitého výrobce oleje, to by měl obchodní soud okamžitě práci. Jiná otázka ovšem je, s kým mají smlouvu autorizovaní prodejci automobilů či příslušné autoservisy.

Jediný předepsaný parametr motorového oleje je jeho výkonová specifikace. Součástí každé výkonové specifikace je i požadavek na minimální vysokoteplotní viskozitu (HTHS - High Temperature High Shear). To je jediný viskozitní parametr, který výrobce motoru doporučuje a který by vždy měl být dodržen.

U většiny značek automobilů je výkonnost oleje doporučována podle klasifikace ACEA, většinou A2/B2 a A3/B3, příp. i B4. Tyto specifikace splňují dnes téměř všechny běžné motorové oleje, pokud vyloučíme oleje pro starší motory (známý Mogul Super či M6 a další). Někteří výrobci spoléhají na vlastní klasifikaci motorových olejů, nejznámější případ je koncern VW. Oleje na našem trhu jsou však uzpůsobeny i těmto specifikacím a je opravdu z čeho vybírat. Otázka je ale, jestli je nutné vybírat. Rozumím třeba tomu, že každý má svou oblíbenou značku oleje, ale nelze tvrdit že ten a ten olej je kvalitnější nebo dokonce nejlepší. Vždyť všechny oleje se stejnou specifikací splnily úspěšně stejné motorové testy. Jak ty testy splnily, s jakou rezervou, to ví pouze výrobce oleje, nikoliv už konkurenční firma a už vůbec ne běžný spotřebitel.

První olejová náplň

Výrobce automobilu volí motorový olej pro první náplň nového vozu na základě výběrového řízení. Rozhodující je výkonová úroveň oleje (ACEA či např. VW specifikace) a cena oleje. V žádném případě nelze říci, že značka a typ oleje první náplně je ten nejvhodnější olej pro daný automobil. Většinou je z předložených nabídek vybrána ta nejlevnější nabídka. Nízká cena nabízených olejů ovšem nesouvisí s kvalitou oleje, ale s obchodní strategií olejářské distribuční firmy. Výběrová řízení se konají periodicky, určitá značka a typ oleje nejsou nutně svázány s určitým typem automobilu. Uživatel automobilu si pak zvolí svoji značku a typ oleje sám nebo tento výběr přenechá autoservisu. Pro první výměnu lze pak použít jakýkoliv motorový olej s doporučenou výkonovou specifikací.

Ing. Jaroslav Černý, CSc.

Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha

jaroslav.cerny@vscht.cz

2008-02-25 23:06:55

Nevím, kam jezdíš do servisu a ani nevím jestli si každý servis může zvolit výrobce oleje nebo musí všichni používat stejný. Každopádně v Boleslavi do Pathfinderů dávají Aral High Tronic 5W/40, Specifikace: ACEA A3, B3, B4 - API SL/CF - MB list 229.3 - Opel GM-LL-B-025 - BMW Long life-98 - Porsche - VW 502 00 a 505 00 (1/97) - AUDI / SEAT / ŠKODA

Lehkoběžný motorový olej vyrobený technologií Aral-Synthese určený pro celoroční použití s vynikajícím výkonem. Při studeném startu i při nejnižších teplotách zaručuje optimální mazání spojené s úsporou paliva, zabraňuje vzniku usazenin a přispívá k dlouhodobé ochraně motoru. Je vhodný pro všechny čtyřdobé benzínové a naftové motory osobních automobilů i s katalyzátorem, turbopohonem nebo víceventilovou technikou, a to v jakýchkoli podmínkách.

2008-03-01 10:45:29

Tak jsem taky koupil jine od Shellu .... budu na ně drsnej...

2008-03-01 15:42:37

Buď, já jsem dokonce zaslech s docela spolehlivýho zdroje, že tam přímo ve fabrice ve španělsku dávají mogul. Což by mě nepřekvapilo, protože tuším, že Koramo koupili špenělé. Důležitá je viskozita, teplotní odolnost a výkonová třída, ale ne výrobce

2008-03-24 17:47:24

repsol dodava do prvovyroby pre Nissan, takze spanelske oleje by ste tam mali mat

RAE
AndREj
2009-04-01 18:20:00

Skúšal už niekto Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 API SM/CF ACEA A3/B3/B4/C3 ?

Schválenie: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, FORD WSS-M2C917-A, MB 229.51, BMW Longlife-04

2009-07-19 19:54:53

kolko litrou oleja ide do motora kukal som aj v manualy ale nenasiel som ked je to po nemecky

2009-07-20 23:25:00

6,4L kdy neměníš filtr a 6,9L když filtr měníš, takže 7L. Ale když mi ho měnili nacpali tam 6L a bylo to až nad horní rysku. To když jsem si olej dodal sám, když ho měnili při garanci a dodávali svůj, účtovali 7L sudovýho. Tak nevím.

 Svobi
2009-07-20 23:36:43

Ja mam v programu dokonce 7.6l s olejovim filtrem

2009-07-22 17:38:29

To Nisanko SE:Jen pro upresneni, BMW motor 3,0 ktery se daval do modelu 3a 5 kolem roku 2000 zere mimo mesto od 7,5-9 l/100 km a ve meste do 10 l/100km. To si myslim, neni na vykon 231 koni zase tak hrozne...mimochodem, za podobnou spotrebu jezdi muj Focus 1,6 a za tebou uvadenych 20-25 nejezdi ani moje BMW M5.

Tak prosim neuvadej nepravdy, kdyz zjevne nevis o cem pises

2009-08-25 20:57:34

Ja s Navarou bez problémů max 210km ale už tomu musíš šlápnou na krk.

2009-09-06 00:12:18

To máš pravdu... za 6 sekund je tam 210km/h.

Když to shodíš ze skály, tak to udělá "v pohodě" i navara a to je slušný odpich, musíš tomu sice trochu šlapat na krk, ale na náklaďák dobrý

2009-09-06 20:21:34

.....heheheheheeehheheeee

2009-09-07 12:44:30

max.rychlost

2009-11-27 11:02:12

Taky mám PF 2,5tdi a s kopce a s větrem v zádech na dálnici jsem z něj dostal 210km/h. Samozřejmě, že tachák proměřuje, ale zajímala by mě skutečná rychlost. Nevíte někdo, kolik se vejde do PF oleje?


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 13