Fórum - Téma


R33GTST brzdy aplikace


Fórum Almera N15 R33GTST brzdy aplikace

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2011-06-05 20:12:45

Množí se dotazy na použití R33GTST brzd na ruzná vozidla zvlaste primery GT ktere dle slov majitelů casto trpí nedostatkem brzdoveho učinku nebo rychlého vadnutí brzd.

Podnínky použití techto brzd bych rozdělil na dve skupiny:

1) Brzdič: Rozteč upínacích šroubů je 100mm takovouto rozteč maji primery, nissany sx, almery od N15 výše, a další auta zde je užití brzdiče bezproblemové v podstatě se jedná o plug and play upravu, u par starších aut jsem se setkal s tím ze aby osa třmene kryla osu kotouče je treba mezi těhlici a třmen vložit distanční podložku cca 1,3mm (běžná podložka pod matku šroubu)

2) Kotouče: Pokud pouzijeme kotouče 296x33mm je nutné zmenšit jejich poloměr o cca 4,5mm a to proto že na tehlicích techto aut jsou drzáky těhlice více přiblíženy k ose kola a samozřejme je i nutné zachovat potrebnou vzdalenost mezi kotoučem a třmenem kvůli jeho tepelne roztažnosti. když už máme kotouče uplé v soustruhu je dobré zvetšit si stredovou díru na rozměr náboje co mame na autě (obvykle 60mm neplést si se středovou dírou kola která je 59mm).

Dalším "problémem" je odlišná rozteč šroubů zatímco skyline R33 má 5x114,3 na autech vhodných k aplikaci je 4x114,3. Uděláme si proto šablonu (např podle vnitřku kola) kterou přiložíme na kotouč tak ze využijeme jednu díru ze stávajících 5ti a další tri nové vyvrtáme. což není problém kotouce jsou z materilálu který se vrtá poměrně snadno.

pokud máme vozidlo kde je rozteč šroubů na kole 4x100 (B12, N13, N14...) je pravděpodobné že rozteč držáku trmenu bude 130mm, tady mame opět dve možnosti:

A) použít adaptér (resp nechat si jej vyrobit) a

nebo za:

B) použít těhlice z novějšího modelu např N16 ty pasují opět bez úprav a zahrnují i změnu rozteče na 4x114,3 pokud by jste chtěli zachovat 4x100 ceká vás bud převrtání děr na "štefty" připadně uprava 100kových nábojů do novějších těhlic, možná by stačilo použít jiný typ ložiska nevím nezkoušel jsem.

na vozy SX, ZX, a podobné pasují bez úprav.

v případě dotazů zkušeností nebo referencí přispějte bud sem nebo se obraťte na mě v SZ.

2011-06-09 23:15:04

Jen doplnim ze GTST třmeny jdou pouzit s Z32 S14 kotouci 280mm, vychazi to presne. Radeji bych sel touto cestou, nechtelo by se mi rozvazit kotouc soustruzenim.

A jeden problem ktery nebyl zminen je ze na ctyrpistky vam padnou malo ktera kolo v prumeru problem neni ale ET se bude muset zvetsit o 10-20mm podlozkama.

2011-06-09 23:30:59

jojo mas pravdu na to sme zapoměl...

stejne tak mas pravdu s tema kolama ale to je obecně známo, nejde ani o ET jako o tvar paprsku kola

2012-01-18 22:48:43

Tak po všech úřednických peripétiích sou brzdy konečně doma . Na jaře asi pudou na jednu Primeru do skušebního provozu a pak na GT.

Chci poděkovat Fizzbikrovi za ochotu a hlavně kolegovi NismoGTST na pevný nervy při obíhání a vybavování celý tyhle zásilky kdy ty brzdy byly .

2012-01-18 23:02:02

Jen dotaz, k čemu jsou vlastně samotné brzdiče ze skylinu, když sériový brzdový válec na ně není stavěný. nejsem odborník, ale nedochází tam pak k rozladění toho celkového brzdného účinku? přeci jen válec si hůře poradí s většímy třmeny ne? Brzdný účinek se tím nezlepší, judy říkal, že to nebrzdí nijak výrazněji, jen díky velikosti se pomaleji zahřívají nejspíš, takže budou později vadnout. Není pak ve výsledku lepší zůstat u sériových brzd a radši použít nějaké pořádné destičky místo R33 brzdičů? ušetří to i neodpruženou hmotnost. Případně jednodušší varianta musejí být 300zx brzdy. Zajímalo by mě spíše plnohodnotné zapojení R33 brzdičů včetně brzdového válce, jinak se nemůžu zbavit dojmu, že je to jen zbytečné, leč pěkné těžítko. skyline je určitě potřebuje, už jen kvůli své hmotnosti, musí mít o 300-400 kg víc jak primera, ale potřebuje je i primera aby dosahovala důstojného brzdného účinku? nechci rejpat, ale sám hledám to nejideálnější.

2012-01-18 23:47:52

Je to tak. Jdou poskladat i dobre OEM brzdy a bude to lepsi, nez 4pisty bez odpovidajiciho brzd. valce...

Mam v hlave nekolik "big brake" kitu na P10/P11/N16 a prvni by mel testovat Cenda.

2012-01-19 09:02:19

Jagy, tak sup sem se setupem. Zajimalo by me a jiste nejen me, co vse tam bude. Treba by do toho slo vice lidi.

Jinak Thommy, zavidim, ja svody jeste nic

2012-01-19 10:04:33

Až na jaře ten kit nahodím a trochu zajedu,tak podám info jak to brzdí

2012-01-19 10:10:14

No me by spis zajimal jaky setup to bude, jaky kit. Jsem zvedavej no

2012-01-19 10:30:36

Az to bude vyzkousene, tak se to muze napsat

2012-01-19 10:35:03

Kurna Vy me stvete, takovy tajeni furt. Stejne si to tam hned nikdo nepujde davat a kdyz uz, tak to bude velmi mala hrstka lidi, takze co resit? Me to jen tak zajima, davat to tam ale nebudu. Maximalne nekdy daleko v budoucnu.

2012-01-19 10:44:01

Nebudu to zverejnovat, kdyz se to treba neosvedci... brzdy jsou docela dulezita cast auta a nebudu doporucovat neco, co neni vyzkouseno, ac by to melo byt teoreticky v pohode. To neni zadne tajeni... z toho vazne nic nemam.

2012-01-19 10:51:44

No jasny rozumim, ale tak taky to nedoporucujes ne? Staci napsat, zkusime tohle. Bud to pujde nebo to nepujde.

2012-01-19 10:54:33

sak nikomu neni bráněno aby si koupil HBV jaký chce, osobne budu mít Z32 valec vcetne posilovače, vepredu Z32TTbrzdy a vzadu dvoupistek R33 s kotoucema 280x22mm. vahu auta predpokladam 1100Kg.

pointa bude i v odlisnem poměru rozlozeni hmotnosti na napravy, takze pokud by nekdo pouzil komplet brzdovy system napr ze skye asi by bylo vhodne ho doplnit o manualni omezovac brzdneho ucinku na zadek.

2012-01-19 10:59:25

Hezky Fizzi. Jinak nevim zda se mi to nezdalo, ale i Judy mel nejakou jinou (odlisnou) jednotku ABS u motoru. Takovou vetsi. Bud to tak mel normalne, jakou jsem jeste nevidel, nebo ma uz taky nejaky update na vykonnejsi.

2012-01-19 11:53:51

ja som na 200sx menil len predne brzdy, kotuce su 315mm, brzdice Z32TT, zadok ostal plne seriovy, rovnako ako brzdovy valec. Napodiv, brzdny ucinok je velmi vyrovnany predok/zadok, ani pri brzdeni na limite trakcie prednych kolies (nemam ABS) nie je zadok prebrzdeny. Rovnako sa ukazalo ze seriovy valec je v pohode, jedina zmena je par cm navyse v chode brzdoveho pedalu, trvalo mi tak 20min. nez som si na to plne zvykol. Zaroven mi to lepsie umoznuje davkovat brzdny ucinok na limite, pretoze mozem bez problemov seriozne slapnut na pedal a nemusim sa bat ze mi hned po 2cm stlacenia zablokuje kolesa., brzdim v podstate stylom najprv. plne slapnutie a potom povolim, samozrejme bavime sa o ostrej jazde so zaciatkom brzdenia na limite vzdialenosti pred zakrutou....

Na druhej strane, ak by som isiel na serioznejsie okruhove jazdy, urcite by som riesil aj zadne brzdy a valec...Na ostru cestu ale velmi v pohode, jazdim s cca 350k vykonom.

2012-01-23 09:36:18

Já můžu po sezóně s klidem prohlásit, že R33GTST brzdiče, kotouče 32/292mm, seriový válec a naprostá spokojenost. Otázka je, co by to provedlo s větším válcem, to ale dělat nebudu, dávkování je plynulé.

Ještě jak to dopadne na jaře v Mostě.

2012-01-23 10:28:05

neířkal si předtím, že si rozdíl nepoznal? aby z tebe nemluvilo placebo

2012-01-23 10:41:44

Taky si to trochu pamatuju, cili souhlasim s Chmeldou. Rikal jsi neco o tom ze to nejak extra znat neni. Vlastne je, vahove, jak rika tofoj Ale ted je to jedno, u VE se to ztrati.

2012-01-23 11:03:15

Tak ja ted nevim, zlepsi se brzdny ucinek? nebo je jen lepsi davkovani a stalost brzdneho ucinku?

Letos v moste jsem s brzdami nemel problem, a to nemam nic extra. Neutavil jsem je, po celou dobu jizdy drzely, to me asi staci, protoze jinam nez na most se nedostanu a v provozu takovyhle kraviny nedelam...

Me jde o zvetseni brzdenho ucinku, protoze me to ted neprijde moc ekvivalentni k tomu, jak se to auto umi rozjet


Odpovědět

1  2