Fórum - Téma


QQ - spotřeba, ukazatel stavu paliva


Fórum Qashqai J10 QQ - spotřeba, ukazatel stavu paliva

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2  3

2007-12-11 12:04:15

Přátelé Kaškájci, v tomto threadu se nechci bavit o spotřebě - snad později a jinde - ale o palivoměru. Jsem z něj trošku na rozpacích:

Poprvé (vyjma úvodního tankování po koupi) jsem zajel k pumpě pár km po rozsvícení hladového oka. A bral jsem 53 l (646 km; 8.20 l/100). Podruhé "se mi rozsvítilo" po ~665 km, vynuloval jsem čítač B a sledoval "km do prázdné". Po 91 km na mne místo zbývajících km začaly neodbytně blikat jen dvě pomlčky (když těsně předtím tam mohlo být ~40 km?). U pumpy jsem vzal rovných 60.0 l (774 km; 7.75 l/100km).

Z toho vyplývá:

  • nádrž by měla mít 65 litrů. Kontrolka se tedy rozsvítí ve chvíli, kdy v nádrži zbývá 13.5~12.5 l
  • na ten zbytek ujedu (a doufám, že se to ještě zlepší) 150~175 km
  • z toho posledních 60~80 km budu nejspíš čučet jen na dvě pomlčky a zářící oranžový světýlko

Je to normální?

A jestliže nikoli, dá se to v servise k normálu aspoň přiblížit?

2007-12-13 11:23:32

Mě to funguje naprosto stejně. Dvě blikající pomlčky mi zatím naskočily vždy, když dojezd měl klesnout pod 30 km. Ale po natankování do plna mi pistole vypína kolem 58-59 litrů paliva. Myslím si, že se jedná o jakousi bezpečnostní pojistku, protože kromě Česka není nikde v okolních státech taková síť čerpacích stanic. Dá se říci, že po naskočení dvou pomlček se určitě nechá ještě najet cca 100 km(v závisloti na jízdním stylu uživatele).

Je však zajímavé, že ( přestože se vymažou hodnoty z palubního počítače) výpočet dojezdu je spočítán na základě předchozí průměrný spotřeby před natankováním. Spíš by se měla odvíjet od okamžité spotřeby paliva.

2007-12-13 12:43:06

Vládo nevíš jestli s tím výpočtem od předchozí průměrnéh hodnoty je to tak u všech nissanů ?

2007-12-13 13:12:07

To nevím jestli je to i u jiných nissanu. Ale vzhledem k tomu, že každá automobilka ctí svoje vnitřní pravidla, tak bych se nedivil.

2007-12-13 14:01:52

NO pokud to tak je ,, tak to vysvětluje proč se mi pokažde podaří dotankovat trochu rozdílný objem

2007-12-13 14:42:39

Uprimne receno, takove chovani je divne, ale da se s nim koneckoncu zit. Kdybych si rekl, ze nadrz nema 65, ale jen 60 litru, vyjde to nastejno a jistota (nebo "temer jistota"), ze na plnou tech 750 ujedu, at uz pojedu skoro jakkoli, je uklidnujici

Ale zvykl jsem si uz u almery pri prvnim bliknuti hladoveho oka vynulovat citac a pak vedel, ze mam stovku km na to, abych nekde nabral. Ty "vystrazne pomlcky" (krome "zurive kontrolky") uz pak u QQ naskoci pri startu vzdy a tak musim pretukat na citac B, abych vedel, kolik uz mam z limitu odjeto.

2007-12-13 14:49:43

Jak funguje ten vypocet prumerne spotreby, sice presne nevim. Ale kdyz odjedu od pumpy, par kilometru si vzdycky pripadam jako vitez EKOrallye

Behem prvnich kilaku mi totiz vzdycky pada od 15 l/100 az nekam k 5.0, rikam si "to neni mozny, jakej su dobrej, ja a samozrejme Kvasacek!"... a pak zacne ponenahlu stoupat a ustali se zase na tech skoro osmi

2007-12-13 17:11:41

rata sa pomer prejdenej vzdialenosti na spotrebovane mnozstvo paliva.Ked nastartujes procesor rata podla poctu a dlzky otvoreni vstrekovaca mnozstvo paliva a ked sa nasledne pohnes po prejdeni urcitej vzdialenosti do prveho vyrataneho priemeru sa zarata aj to palivo ked motor bezal ale nepribudala vzdialenost,preto to obrovske cislo na zaciatku

2007-12-13 18:00:19

@RS955i: Diky za vysvetleni. Predtim jsem PP nemel, tak jsem fakt nevedel z ceho se vlastne to mnozstvi paliva pocita.

Jsi si ale jisty, ze to vysvetluje i ten nasledujici pokles k cislum PREKVAPIVE NIZKYM, prave jen tesne po natankovani? Behem par kilometru (~20?) se cislo prumerne spotreby zacne vracet k normalu. A pak uz se meni jen malo (jisteze bych rad, aby jen klesalo )

2007-12-13 18:19:52

BTW poucite nevzdelaneho i, z ceho se pocita "km do prazdne"? Rek bych, ze z dlouhodobe spotreby?

Kdyz vyjedu se studenym motorem, okamzita spotreba je samozrejme vysoka, ale po zahrati se "odhad dojezdu" zvysuje. To se deje, i kdyz uz mam na nadrz cosi najeto, jezdim nejcasteji tech svych 21 km do prace a pokud to moc nehulim, na konci mi s kazdym ujetym kilometrem pribyde i jeden "zbyvajici".

Ale kdyz vecer zastavim a zbyva mi treba 500, rano hned po startu PP ukazuje uz jen treba 480. Tak jak to pocita?

(Odpustte mi prosim spoustu asi hloupych otazek - kdyz ja jsem takovej zkoumavej. Slibuju, az to budu vsechno vedet, ze uz budu min psat a uz jenom jezdit ....)

2007-12-13 21:28:01

zostavajuce km to je ,-no povedal by som hruby odhad podla plavaku v nadrzi,co je absolutne nedvoveryhodny udaj.Rozhodne presnejsie je vynulovat si jedno denne pocitadlo km pri plnej,a trebars na X-traile viem ze spravim800+-50km podla toho ci mam detsku sedacku v aute alebo nie

2007-12-14 16:29:47

rad bych ti něco k tomu medvede řekl ale nemel sem tu čest dostat se na bliž jak 2 dilky stupnice pak sem zvykly natankovat (mam zasadu že od pulky už tankuji do plne ) ale vyzkoušim to nekdy ta prumerna tak tu mam stejnou 8,2 možna proto že je zima tech 5,7 jak pisou bude scifi ani na delši sem nesel pod 6,5 ale moc to neřesim ja vim de o pricip byl sem zvykly 5 roku na bmw 5 a tam to je uplně nekde jinde (i to svezeni a hlavne předjiždeni) a tam byly tři spotřeby jedna stala a jedna na dilči usek (verb 1 a verb 2 a okamžita tvz.prutokomer) tady musime stale nulovat tu jednu tak si na to nemužu zvyknout a tak to spis nechavam byt jen když se me chce kdybych jezdil denně do prace asi bych to taky sledoval čago

2008-02-18 08:48:45

Přátelé, včera jsem načerpal do kvašáčka 65 litrů (a jak jsem koukal do hrdla, ještě by se tam asi nějaká decka vlezla).

Možná už palivová pumpa srkala poslední loužičku ze dna, ale motor ještě nevynechával! (jen se mi zdálo, že už byl možná lenivější...) BTW tripmeter ukazoval 853 km.

Takže buď 1) nádrž má víc než je udáváno nebo 2) u Agipu mají šidicí měřáky. Co myslíte?

(P.S. trošku jsem pozměnil nadpis tématu, abych nemusel zakládat nové)

2008-02-18 09:15:24

Na šidící měřáky bych asi nedal každé čerpadlo je pravidelně cejchované a zaplombované. Teď v zimním období se do nádrže ale vejde o dost více než v létě a dle mého nazoru je tam i nějaká tolerance při výrobě nadrže a tak to není přesně to množství, co je deklarováno v papírech.

2008-03-17 17:39:36

Ahoj všichni vlastníci QQ. Chystám se rozmnožit řady uživatelů QQ. Z více důvodů volím motorizaci 1.6. Zajímala by mě zkutečná spotřeba. Budu moc rád, když mi napíšete svoje zkušenosti s tímto motorem. Zdravím a děkuju

2008-03-17 21:08:13

jezdim tak normalne nekdy svižneji najeto skoro 2tis a rovnych 8 spise po meste (do 50km) na dalku (140km) 6,9 docela dodržuju jen nekdy to skusim jet ale je to jeste syrove a je zima v lete to bude počitam o 1,5 až 2 méně ostatní co maj vice (kdo ho použiva denně)ti určite řeknou vice

2008-03-18 07:42:49

http://www.spritmonitor.de/en/detail/221086.html

Aktualizovano, povsimnete si posledni hodnoty (a to byla ze 2/3 dalnice a nikterak jsem nejel jak s hnojem )

2008-08-02 01:01:11

Hele, já když si byl QQ vyzvednout v salónu ve Slatině, tak mi říkali, že tam nalili pět litrů benzínu. Ze Slatiny jsem dojel na OMV u Ikea a nalil tam téměř 67 litrů . Takže nádrž je evidentně nafukovací

2008-08-02 20:53:35

Já +/- 7,8L jezdím průměrně město i dálky QQ 1.6 mám 1rok a něco, najeto 18.000Km.

2008-08-19 11:30:44

1.6 Tekna pack - Najeto 2010 km a průměrná spotřeba 6.9.Ale nechápu kolik je vlastně rezerva.Po upozornění zvukového signálu a blikání nádže mi počítač ukázal 135 km na dojetí.To by znamenalo tak 8,5 litu rezerva.


Odpovědět

1  2  3