Fórum - Téma


QQ - problém s řazením


Fórum Qashqai J10 QQ - problém s řazením

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2  3  4

2009-06-05 07:09:06

@mike: zajímavý, tady v JPN je od jara šéf servisu, který říká, že byl X let u Fordů a ty že řadily mnohem líp! No a teď se v tom vyznejte

2009-06-05 08:29:47

@medved:Je to pouze můj subjektivní názor.../nikomu jej nevnucuji/.

Auto má najeto pouze 8000km, třeba se problém s řazením vyskytne později...

2009-06-05 17:07:00

Tak tě zdravím a ještě se vracím ke tvé obavě.Jsou to zatím detaily,o kterých se zde bavíme. Přeci jenom to není auto pouze za 200 litrů.Nicméně Hradec s přejímacím technikem p. Šejvlem se výrazně posunul.Myslím dopředu.Pokud posuzuji svých cca 20tis. km a skoro dva roky,tak celkově dobrý.A je to 1,6,5r,benzin.I spotřeba,o které se hodně píše je u mne cca7,5l.Ovšem do 3 tis.otáček a bez dálnice.Tak čauky a až koupíš,ozvi se a dáme řeč,popř.máš možnost srovnat.

eko
2009-09-24 19:47:22

Rád bych se zeptal uživatélů QQ.: Při volnoběhu motoru je slyšet slabé hučení které zanikne při vyšlápnutí spojky, mám podezření na převodovku což je na mrtvici protože auto je nové mám najeto něco přes 500km.

2009-09-26 18:26:48

môžem potvrdiť mám to isté na svojom QQ 1,6 najazdené 9000 km. Tiež by som rád keby niekto dal vedieť o tomto probléme a či už to niekto riešil.

A ešte jedna vec keď sa s autom pohýnam tak počujem divný zvuk podobný tomu keď auto odstavím a je počuť neaké praskanie od motorového priestoru. Je mi jasné, že to praskanie po odstavení je spôsobené chladnutím motora a teda rozpínavosťou spôsobenou chladnutím. Ale ten zvuk pri pohýnaní je podobný. Pri preradovaní a jazde už žiaden zvuk nie je počuť je to len pri rozjazde.

2009-09-27 20:12:12

ja som to už riešil v servise, uistili ma že je to OK. Mám to tak od kúpi, zatial prevodovka OK, spojka OK, takže to už nevnímam ani neriešim.

eko
2009-09-27 21:02:02

Tak sem tedy o něco klidnější ale musim odchtit nějakého kašíkáře a poslechnout si i jinej stroj a porovnat. Díky za odpověď.

2009-09-28 07:48:31

to iste mam na almere r.v. 2004 1,5 benzín kupoval som ju starsiu a hned som to postrehol, mam na nej uz najazdene cez 50 000 km svojich cize dokopy cez 160 000km a vsetko v pohode, takze ziadnu obavu

2009-09-28 16:31:42

To už budem spávať kludnejšie vdaka za odpovede

2009-10-02 21:25:52

tak cakal som, ze to radenie bude ako tak OK, podla toho ako ste tu pisali, ale v skutocnosti som ostal neskutocne sklamany. Mercedes A po 250 000 km je oproti QQ 1.6 ako nove auto proti staremu. Jedine co ostava je naozaj ignorovat to a casom si na to zvyknut.

btw. ohladom zaberu spojky.. sa priznam, ze som jazdil zatial iba na Mercedes A, Fiat Punto Grande, Peugeout 206 plus a nijake ine auto som nikdy v zivote nesoferoval. ked som sadol do QQ som mal normal problem bez plynu pustit spojku, aby mi to neskapalo. Ta spojka sa sprava tak, ze zaber ma az posledne 2 cm. Ak by som chel ist iba na volnobenu motora (650ot, plus minus 50) tak ked pustam trosicku rychlejsie tak mi skape a ked pomalsie tak v jednom momente sa vobec neda vynut takemu cukanemu traseniu auta. Robi to aj niekomu inemu?

btw2: presnost radiacej paky (1.6, 5MT): nove auticko sakra a pocito ked clovek preraduje tak ako keby uz jazdilo 10rokov. viem a cital som asi vsetko co sa tu riesilo aj s constructom, myslite ze to moze mat nejaky vplyv na to, co som pisal??

mooc thx za reply

yef

2009-10-03 09:26:56

Já jsem řídil skoro snad už všechno mimo super sporťáků a mě taky řazení trochu zaskočilo. Ale připsal jsem si to na seznam až pojedu do servisu. Až se mi nasbíralo asi 5-6 věcí vyrazil jsem se svým novým autem do servisu. Pánům jsem v klidu vysvětlil všechny body které jsem jim na papíře předal a s čím je třeba něco udělat na mém autě. Jedna z věcí bylo řazení - první jejich reakce byla že je to normální a že QQ 1,6 se takto chová. Na to jsem reagoval že to normální není a že je třeba něco s tím udělat. Diskuze byla naprosto klidná bez emocí a oni přislíbili že se na to podívají.

Když jsem potom autopřevzal tak co myslíte ? Udělali . Oproti tomu jak chodilo předtím se vše zlepšilo o víc jak 50%. Není to ještě dokonalé ale už je to o něčem jiném už nemám pocit že posouvám kovové bloky po sobě už neslyším jak táhla o sebe narážejí nebo se třou a hlavně už vše chodí hladce.

U QQ si musí člověk zvyknout na delší pohyby při řazení ale jinak to není nijak hrozné a po návštěvě J.P.N. Car Brno servis už je to mnoem lepší.

2009-10-03 22:04:58

taj ja pridam dalsi novy negativny poznatok:

pri zaradeni spiatocky kusok cuvnem, iba na volnobehu, pribrzdim si a ked chcem zase cuvnut uz nemozem. spiatocka je stale zaradena, cuvacia kamera zapnuta, ale auto sa sprava ako keby bol zaradeny neutral, ako keby mi vyskocila rychlost, ale radiaca paka je na na spiatocke. uz som uplne nestastny z tohoto, neni som typ co hlada stale nieco aby sa stazoval, tak dufam, ze toto bude jedina chyba. v pondelok mam na plane ist do servisu, som zvedavy co mi povedia

2009-10-03 22:07:33

Možná Ti jen řeknou, aby jsi jezdil jen dopředu

2009-10-03 23:18:14

tak to hadam ani zo srandy vyzera to, ze ide iba o nejaku haluz v tomto konrentom kuse, hadam s tym nieco spravia.

az doteraz som navstevu servisu odkladal, ale dnes uz na auticku nesiel ani zamknut construct. tak som si povedal. ze uz je akurat cas ist do servisu. Odjazdenych mame cca 700km, na tu spojku si clovek zvykne, ale najnovsie sa pri zaradeni 4ky a spiatocky sa radiaca paka nezaradi "poriadne" az do konca. Ked som to takto popisal chlapikovi v servise prva otazka bola ci tam nemame nahodou construct, ja ze hej. A on hned z voleja, ze nie som prvy, ze taketo pripady riesili dost casto a to radenie stvorky a spiatocky sposobuje construct. Hned sa ma spytal, kde sme si ho nechai takto neodborne namontovat a ja ze no u vas. tak sa trochu "zahanbil" a povedal, ze nech sa objedname, ze nam konstrukt premontuju (povedal, ze ho cely budu musiet dat von a este rad nanono namontovat a nieco tam presunut). tak teraz len dufam, ze tam niekde zase neostane diera . Este ma upozornil na to, ze ak nepojde spojka constructom zamknut, aby som do toho nevalil plnou silou, pretoze uz maly jedneho takeho, ze nasilu sa to snazil zamknut a nieco tam uvalil (nejaky plastovy kruzok) a bolo to mimo zaruky... som zvedaf, ako auticko pojde, ked pojdeme zo servisu..

2009-12-09 19:24:25

construct to moze byt moj sused mal ten isty problem s c maxom . mna radenie tiez nijako zvlast nenadchlo okrem ineho je niekedy skoro nemozne zaradit spiatocku

2009-12-09 22:55:22

Tak ja mam QQ asi 2 tyzdne. Je to 1.6tka, a radenie je uplne bezproblemove. Dokonca sa mi paci ako tam tie rychlosti pekne s jemnuckym cvaknutim zapadaju. A spatocka tiez uplne super. Lepsie sa mi s tym zacuvava nez s Peugeotom 206. Spojka je trochu citliva, to je pravda, takze toto auto neni najvhodnejsie pre autoskoly.

2009-12-12 13:18:12

Ahoj medved, já se pokusím navázat na již dlouho nepoužité vlákno diskuze. Chci se zeptat jestli ještě pořád máš problémy s řazením? Já jsem totiž čekatel na nového QQ 1,6 s 5MT. Po přečtení vašich problémů mám docela obavy co mě čeká

Nevím jak je konstrukčně řešené propojení s řadící pákou a převodovkou, údajně táhly. Táhla pro mě znamenají několik tyček vzájemně spojených klouby a tady vidím největší problém. Stejný problém jsem totiž měl (všichni prominou) se Š-Favoritem. Řadící páka se chvěla v nízkých otáčkách, když silentbloky v uložení motoru nestačily absorbovat vibrace. Řazení šlo ztuha a když se táhlo ohřálo, nešlo zařadit. Chyba podle mě není v převodovce, ale v konstrukci a odolnosti kloubů táhel vůči prostředí v kterém musí pracovat. Tenkrát jsem to vyřešil novým táhlem za 400,-Kč a výměnou kluzných pouzder včetně očištění čepů v kloubu u napojení na řadící páku a na táhlo u převodovky.

Schválně jsem zkoušel rozhýbat to staré táhlo, nepomohlo máčení v oleji, brzdové kapalině, WD40 apod.

Třeba by u QQ stačilo ty klouby táhel zabezpečit proti nečistotám a vlhkosti uložením do nějaké manžety nebo plechový kryt táhla přidělaný k podvozku.

Nevím jestli to nejsou bludy nebo slohové cvičení, jen mě to tak napadlo, že podobnost nemusí být čistě náhodná .

Uvidíme co s tím uděláme. Přeji všem spoustu šťastných kilometrů a medvede Tobě zvlášť.

Mirek

2009-12-13 11:30:04

Zkusím popsat vlastní zkušenosti s 1.6 5MT. Když jsem auto převzal v servisu byl jsem trošku překvapen jak chodí řazení (delší krok a ztuha)) Když jsem najel trochu km tak jsem navštívil servis viz příspěvek výše. No a dnes jsem s řazením naprosto spokojen chodí jak má není žádný problém s tuhostí a hlavně chodí přesně a čistě. Ač nerad musím přiznat že měli v servisu pravdu že musím počkat a že si to sedne . Vzhledem k tomu že jsem trochu nedočkavý a nerad na něco čekám tak jsem z toho byl na začátku vyděšený. Taky jsem přečetl mnoho diskuzí nejen tady v CZ a vyplynul z toho jasný závěr ne nechat si namontovat blokování řadící páky. Důvod? Všichni kdo kdy měli nějaký vážnější problém s řazením tak měli namontováno bezpečnostní zařízení . V jiných vláknech jsem se dočetl že tato ochrana auta je stejně účinná jako klín pod kolo , protože když bude někdo chtít auto ukrást tak stačí jen vyšlápnout spojku a kolega ho na laně odtáhne .

Dnes jsem se byl zase projet a schválně jsem si dal pozor na řazení a jsem naprosto spokojen

2009-12-14 08:50:19

Díky za dobré zprávy a rady. Zamykání zpátečky nebudu montovat, ale jak mám auto zabezpečit .Já se podívám jestli to tady už neřešíme

2009-12-15 22:31:09

Tak zdravím další majitele qq 1,6,5st manuál. O řazení jsem psal již v květnu,skoro bez ohlasu.Předem chci říci,že po stránce pohodlí,pocitu z jízdy a dojmu po 20tis. km pohoda.Nechávám stranou tlumiče,pískání řemenu a ostatní drobnosti. K řazení. Při přidání a ubrání řadící páka cestuje prakticky při každém převod.stupni o dost a to od jakéhosi tvrdého dorazu ke druhému.Od jara jsem měl možnost posoudit několik stejných aut a bohužel u nich páka také cestuje ,ale podstatně méně a bez tvrdých vymezených poloh.No a navíc se oproti cca10tis.km dosti zvětšily vibrace na řadící páce a to při cca 3 tis otáčkách ,především při brždění motorem.Přidáním všechno okamžitě zmizí. Vibrace jsou prakticky na páce cítit při klaždémm převod stupni ale dvojka tutově vede.Servi tvrdí pohoda pohoda ,nic se neděje. No nedej pánbůh, aby se zvláště po záruce něco dělo. To by pro servis byla určitě lahůdka a já bych asi vykrvácel. Tak se prosím podívejte u vás, zda nemáte stejný problém ,protože bych si nerad vymýšlel. Svezla se již řada odborníků a diagnoza není stejná a hlavně lichotivá.Že to není normální se shodují všichni. Tak dejte prosím vědě. Čauky.


Odpovědět

1  2  3  4