Fórum - Téma


qq +2 vs. freemont


Fórum Qashqai J10 qq +2 vs. freemont

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10



2015-09-25 11:54:52

Zdravím, som tu nový a mám jednu otázku : čo skôr : QQ +2, 2012, AT, 4x4 alebo freemont 2012, AT, 4x4, obidve dovoz IT ? Jazdenie s dvomi deťmi, väčšina BA a okolie a potom klasika nejaké výlety. Ide mi skôr o otázku čo by ste preferovali vy, ako ľudia, ktorý už reálne majú QQ, či by ste išli znova do QQ, ktorý už je nejakú dobu na trhu, alebo sa nebáli ísť do "novinky" freemontu? čiže skôr technické rady, problémy. Ako som písal, asi tu budete len používatelia QQ a nie freemontu, ale nakoľko sa ich po SVK až toľko netúla tak nemám možnosť sa s ním bližšie zoznámiť a vy ste sa už s ním možno stretli. Vďaka za odpovede.

2015-09-25 13:12:38

Urči si priority. Chceš spoľahlivé , menej poruchové. Budeš jazdiť 80% mesto? Píšeš, že z automatickou prevodovkou a 4x4. Ak by si chcel z manuálnou tak ti odporúčam aj QQ 2.0 benzín. QQ má výborný overený pohon 4x4. No Freemont má klasický automat z hydromeničom, ktorý je z automatických prevodoviek "najspoľahlivejší", čo sa o CVT automate nedá povedať. Ak ti nejde o spotrebu tak šesťválec 3.6 Pentastar (206 kW) je výborná motorizácia + nemá problém z LPG, čo sa o japonských motoroch nedá povedať. Ak kupuješ diesel, tak je tu Renault oproti Fiatu. Z počutia sú Fiat diesle lepšie. Japonci majú dobré atmosférické benzínové motory, no nemajú radi LPG. Fakt záleží aké dlhé trasy budeš jazdiť. Niekto kúpi diesel namontuje webasto a v zime nemá problém z vykurením auta, samozrejme na krátke trasy. No a ešte tu máš ten FAP filter, čo veľa motoristov má vymontovaný, na krátke trasy ten FAP určite neodporúčam.

2015-09-25 19:48:58

ja ti neporadím konkrétne lebo nemám jedno ani druhé, aj keď sused mal QQ+2 ale iná konfigurácia... spokojný nebol a prešiel na MPV ale to je o inom...

Freemont je podľa mňa skôr MPV - viac pohodlia vnútri, dlhšie, širšie... QQ skôr SUV - také ani ryba ani rak... pre vozenie rodiny za mňa jednoznačne MPV... čiže si to určite prelez v salone alebo bazároch, skús sa povoziť...

Spoľahlivosť je otázna tu aj tam - pri jazdenke ti nikto ruku do ohňa nedá, samozrejme ak sa dá ber so serviskou...

Ja som benzínový človek, ano benzín plus lpg v prípade že sa veľa najazdí je pre mňa lepší výber ale v prípade následného predaja na SR diesel je lepšie predajný...

Takže rozmýšľaj... joj a kedže som sa stal majiteľom hybridnej toyoty ja by som ti doporučil prius plus... stopercentná spoľahlivosť, nizka spotreba v meste, nezničiteľný automat..... to len na odľahčenie

2015-09-27 23:15:36

Tak QQ je doma. Dik za odpovede.

2015-09-28 11:24:39

Otazne je vyuzitie. Presne som pred pol rokom stal pred podobnou dilemou, mal som moznost kupit 4 rocny Freemont (priamo od manazera diesel 4x4) a za rovnaku cenu 3 rocny QQ+2 1.6 benzin 2wd (trochu menej kilometrov to malo najazdene). Obidve auta boli fakticky z jednej predajne a nakoniec vyhral QQ+2. Je sice mensi, ale kedze jazdim 90% mesto tak zaroven je praktickejsi. Zvladol uz aj hravo Talianko 2+3 deti. Spotreba sa ustalila na 8.2l. Bal som sa diesla v meste (robim 2x12 km dlhe trasy kazdy den+nejake plevy na nakup a kruzky).

*

Mozno by som na buduce kupil silnejsi benzin (na SK jazdeny vobec nebol v ponuke), ale inac sa tomu auto neda nic vytknut. Jazdu si uzivam kazdy den (mam Teknu vybavu). Ale pozor nieje to ziadne SUV/OFF road - je to vyssie postavene kombi.

*

Ak by som byval niekde viac v horach a do prace dochadzal po dialnici 30+ km tak by som isiel do Freemontu. Do vacsieho mesta je podla mna lepsia volba benzin QQ+2.

2015-10-06 10:42:22

Tak já bych ještě přidal kritérium přívěs - můj QQ+2 2.0 dci 4x4 2008 utáhne papírově 1400kg bržděný přívěs, což je na auto s celkovou hmotností 2320kg žalostně málo. Nynější QQ+2 (resp. Xtrail) už utáhne 2000kg, což už způsobí, že se člověk nemusí u karavanů omezovat na ty nejlehčí křusky, a u přívěsu pro koně pouze na vožení psů.

Jak tak koukám na Freemont - tak pro variantu 4x4 je to 1100kg, což u auta s pohotovostní (celkovou neudávají - asi nosnost nikoho nezajímá) hmotností 2000kg (o 200kg víc než můj QQ+2) už je opravdu komedie.

Když někdo řekne, že tažné nechce, a tahat přívěs nehodlá, tak důvod proč se na tato čísla dívat je jeden: Omezení hmotnosti je dané především schopností se s přívěsem rozjet - potažmo jet pomalu, a potažmo jet pomalu do kopce v blbém terénu. Zde moje QQ+2 stojí za starou bačkoru, protože plný krouťák má při 2000 otáčkách, a tedy 15km/h. takže při pomalé jízdě do kopce to musíte protáčet na spojku, což nejde dělat dlouho. V tomto srovnání je daleko použitelnější šaran 4x4, který táhne při citelně nižší rychlosti. Přitom by stačilo, aby měl QQ pomalejší jedničku, když už 5ka je tam celkem zbytečná...

Poslední výhradu bych měl k "spolehlivému pohonu 4x4" u nissanu - když se mi posrala přídavná převodovka po 65 000km, s tím, že nová stojí 83 000 a čeká se měsíc, tak jsem měl dost jiné dojmy. Nakonec stačilo vyměnit ložiska za lidových 13 000Kč, z nichž jedno bylo dost načaté, a druhé zcela na šrot...

A pokud někdo namítne, že nepotřebuje jezdit pomalu do kopce, tak pak já namítnu, že nepotřebuje 4x4...


Odpovědět