Fórum - Téma


QQ+2 1,5 dCi


Fórum Qashqai J10 QQ+2 1,5 dCi

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10



zbs
2010-03-07 22:49:10

Když jsem kvašíka koupil, byl jsem překvapen, že mám namontován filtr pevných částic (DPF) - tu změnu jsem při objednávání v ceníku přehlédl. To, že mám namontován DPF vycházím z ceníku při objednání, kde je v technických datech uvedeno EU4 + DPF a také předávací technik mi přítomnost DPF potvrdil. Na palubovce mi při otočení spínače do polohy ON svítí kontrolka DPF, ale v návodu je toto uvedeno pouze pro motor M9R(2.0 dCi). Do ujetí 8000km se mi tato kontrolka za jízdy doposud nerozsvítila (spálení pevných částic). V technických datech zmiňovaného ceníku je uveden i nižší výkon motoru o 2KW (76kW), ale emise jsou stejné, jako v technických datech předchozího ceníku tj.149 g/km.

V ceníku (r.2010) pro nový QQ+2 1,5 dCi již DPF opět uveden není, emise jsou však uvedeny nižší, tj. 138g/km. Prohlížel jsem i technická data v cenících (staré i nové) pro krátkou verzi QQ, ale DPF u 1,5 dCi nikde uveden není.

Uvedený výkon 76kW mám uveden i v TP.

Toto téma jsem otevřel na základě poznámky palla ve vláknu „Aký motor? 1.5dci alebo 1,6“: (Je pravda ze na dci su vyssie servisne naklady, no na 1.5 je to minimalny rozdiel, pri 2.0 dci / ma DPF a preto velmi drahy olej / je to uz poznat. Ak je pre teba priorita spotreba, tak 1.5 dynamicky staci a je super usporna.)

Majitelé 1,5 dCi prosím o vaše postřehy – mám nebo nemám DPF?

2010-03-08 18:29:01

Do klasickych 5 miestnych QQ s 1.5Dci DPF instalovane neboli a preto aj plati, co som uviedol, ze naklady na servis je len o nieco vyssi ako na 1,6 benzin.

Do 7 miestnych QQ+2 s 1,5Dci je mozne si vybrat / asi zalezi aj od krajiny /, ci je motor oznaceny K9K DPF t.j. s instalovanym DPF alebo len s K9K bez DPF. Potom rastu aj naklady na servis / drahsi olej, ale stale to bude menej ak opri 2.0 Dci, lebo tu treba vymenit az cca 7,4l tohto oleja

Doteraz so msa nestretol s informaciou, ze by bola takato volba aj pre 5 miestne QQ. Ak mate taku info tak dajte vediet. S istotou vsak viem, ze jazdi x QQ s K9K bez DPF.

@zbs IMHO podla tej testovacej kontrolky / mne svieti tak isto, ale ja mam 2.0Dci a na 100% s DPF/ tvoj QQ+2 ma DPF. Este sa pozri pod auto a ak na vyfukovom potrubi je v prednej casti auta riadne velka "bambula", tak to je DPF

2010-03-10 20:56:38

Moja skusenost je taka(mam 1.5 DCi v Tiide, auto servisujem tak ako aj predchadzajuce auta inych znaciek v Bratislave - teda najdrahsie servisy na SVK), ze to +- vychadza ako rovnasko ako garancka na citroen C4(benzin 1,6) ktory som mal predtym. ale pekne poporade.

Prvy krat ked som obvolaval servisy(nielen v BA) a zistoval co ma vyjdu garancky, takmer mi padla sanka - pri kazdej neparnej garancke(1/3/5 rok) to vychadzalo na cca 300-350€(komplet aj s olejom, naplnami, pracou a pod), kazdy druhy rok(2/4/6 atd) to dokonca vychadzalo na 400-500€(tusim sa vtedy meni ale palivovy filter ktory je dost drahy plus sa tam asi robia aj nejake ine veci, mozno brzdovka a pod). A bolo uplne jedno ci som volal do servisu v BA, alebo az v nitre, cena bola priblizne rovnaka.

Potom som sa spytal co to vyjde bez oleja od nich - a razom sme boli na cene pod 200€ pri prvej garancke. Olej som doniesol vlastny(za cca 45€ 5 litrov original olej elf sxr evo 5w40, to naj pre tento renault diesel motor, tie motory su doslova na tom odchovane), takze som skoncil nakoniec garancku za cca 240€(mozno este menej, presne si to nepamatam, ale bol som do 250€), a to bola +- ta ista cena co u citroenu.

Ta moja 1.5 nema DPF, a som len a len rad ze to nema.

Uvidim co vyjde druha garancka(bude ma cakat okolo novembra decembra 2010), ale s vlastnym olejom sa snad znova dostanem na 300-350€, co je este prijatelne.

Inak ja som z 1.5 celkom nadseny, spotreba uz sadla, olej mi v zime nezere teraz, uvidime cez leto pocas hicov(pocas prveho leta auto nieco spapalo a musel som dolievat olej). Takisto som sa pytal v servise Nissan, ake s tym maju skusenosti, a povedal ze sice je to francuzsky motor, ale problemy zatial neboli. Vymenu turba tam mali len raz a to mi pride +- rovnaka statistika ako u inych vyrobcov.

O ten motor sa treba mozno viac starat(nevytacat za studena, dochladzovat turbo, liat aditiva a kvalitnu naftu), ale zas ma clovek nizsie PZPcko(maly objem), druhou vecou je relativne fajn spotreba.

2010-03-11 10:03:25

a to ti dovolili doniest svoj vlastny olej na garancnu prehliadku?

2010-03-11 13:06:07

jojo, svet je krasny, inak nissanu na roznavskej sa zdaleka vyhybam, jednak su to drahe spiny, a jedna su to strasny smejdi...v pripade fiatov bola dokonca na ten servis obrovska kritika, a to nie len ze jedna teta povedala, sam som mal tu skusenost par rokov dozadu, ked sa poruchala nejaka elektricka cast v aute, a punto neslo nastartovat - oni chceli bez udania dovodu rozobrat motor a hladat chybu v motore, nakoniec sme odtial auto zobrali, a v petrzalskom fiate dosli na tu elektricku srandu, dalo sa to bude vymenit, alebo opravit za cca 5000 SK, s tym ze sme brali opravu, na roznavskej chceli len za diagnostiku nehorazne prachy, nehovoriac o tom ze na nic nedosli - potom prisli s napadom rozobrat motor za uz nehorazne prachy, ale na otazku co s tym je odpovedat nevedeli....

takze ak nissan v ba, tak autopolis, cenovo su mozno aj trochu lacnejsi ako roznavska

zbs
2010-03-11 13:57:12

Velká noho promiň, ale Tvé příspěvky mi do tohoto tématu moc nezapadají. Já spíše očekával příspěvky jiného obsahu, jako např. jestli majitelé QQ 1,5 dCi maji ve velkém TP stejné údaje u motoru jako já nebo po kolika km dochází ke spálení spalin (svítí kontrolkaDPF, zajímalo by mě i jak je to 2,0dCi)...

2010-03-11 18:42:18

sorry, mrkol som co si pisal, ja som, smeroval odpoved len na servisne naklady:)

zbs
2010-03-11 22:09:55

Toto vlákno k tématice DPF ukončuji a prosím dále diskutovat ve vláknu "kontrolka" (ať je v tom trochu přehled)


Odpovědět