Fórum - Téma


QG18DE


Fórum Primera P11 QG18DE

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2011-05-31 10:14:37

Měl jsem u HonzyBK auto v servisu a dával mi tam dopořádku motor, na kterém se jiný servisák nedobře podepsal při výměně rozvodů. Něco jsem zaplatil, ale problém se zdá být vyřešen. Když jsem si prohlížel motor, narazil jsem na takovou věc, co je volně na konci jednoho kabelu a nevím co to je. Nemělo by to být na něčem nasunuté nebo nějak přidělané?

2011-05-31 10:32:26

Melo by to byt jen nekde zavesene - vidis tam ty kolejnicky tak se porozhledni zda neni pobliz neco kam to nasunout

2011-06-01 08:35:08

originál je to pouze izolačkou připáskováno k té kabeláži. asi tá páska byla od toho oleje co tekl rozleptaná a my si nevšimli že upadla. Jinak trošku reklamy. Jedná Autoservis pan Mauer Blansko (není to můj servis ), specializujeme se především na Nisany, máme i rovnací stolici (klempířina i jiné značky). Klempířinu děláme i pro značkový renault.

2011-06-01 08:48:17

Ok, mám to tam prostě někam zastrčit nebo přidělat k tomu husímu krku, co to z něj vede? A co to vlastně je respektive k čemu je to dobrý?

Ano je to servis pana Mauera. Celkově jsem tam byl spokojený, ale na druhou stranu byste mohli uvažovat o používání igelitu na sedačku, když se do toho leze v montérkách od oleje. Vždycky jsem tam našel fleky. Naštěstí ty potahy jsou už v podstatě na vyhození. Taky jsem tam jednou nechal dětskou autosedačku, co se zalíbila pejskovi. Dostat z ní všechny ty chlupy byl malý bonus ráno před odvozem do školky. Ten člověk, co mi tak domrvil to auto (hlavně teda poškodil to těsnění pod hlavou), byl jakej byl a bordel měl v dílně daleko větší než u vás. Ale na tohle si dával bacha.

A aby bylo úplně jasné, co mě k nim vlastně dovedlo, tak stručný popis. V jiném vlákně jsem řešil problém s motorem, který se nakonec ukázal být otázkou vytahaného řetězu. Dřív to prý nebývalo, ale i na anglických fórech jsem našel informace, že od doby spolupráce s Renaultem (kolem 2000) prý ty řetězy vydržely kolem 100 tis. mil, tedy nějakých 160 tis. km. U mě s 200 tis. to prostě bylo třeba vyměnit. Origo servis za to chtěl 17-20 tisíc. Já jsme to nechtěl dát, tak jsem sháněl sadu. Nakonec po dlouhých peripetiích jsem to sehnal od Jagyho tady z fóra. Šlo taky o to sehnat někoho, kdo to vymění. Ozval se mi borec z HK, že to prý nechával dělat u jednoho kluka v Kuklenách. Tak jsme se dohodli, on mi mezitím dělal i výměnu tlumičů, opravu vychozeného ložiska stěračů a pár dalších věcí. Výměnu rozvodů mi udělal za 2000, což se zdálo jako dobrá cena, když za sadu jsem dal 7 tisíc. Pak se nedělo 3000 km nic. Potom mi najednou rupla poloosa na levé straně a vyteklo hodně oleje. V noci bylo -20°C, myslel jsem, že to má nějakou souvislost spolu, ale bylo to jen dle pravidla, že věci se kurví po skupinách. Od pana Mauera jsem sehnal poloosu, borec mi to vyměnil, ale ten únik oleje pokračoval. Tak jsme vyměnili gufero, vanu a ono to teklo pořád. Míň, ale pořád. Při zvedání na heveru mi navíc zlikvidoval úchyty na ty boční plastové kryty prahů, co má Primera po faceliftu. A to byla poslední kapka. Nic z toho, co dělal nestálo moc peněz. Ale výsledek byl jaký byl. Tak jsem využil služební cesty, co občas míváme na Moravu a dal to nadvakrát k Maerovi. Dělalo se toho docela dost, od drobností typu žárovičky pod palubkou po horní ramena přední nápravy. Asi největší oříšek se ukázal být ten motor, který borci ani nestihli dodělat během 3 dní, jak jsme byli původně dohodnutí. Ale zatím se zdá, že to udělali dobře. Jenže v podstatě dělali ty rozvody znovu (rozebrat a složit), brousila se hlava a buhví co všechno ještě. Muselo se měnit těsnění pod hlavou, anžto bylo poškozené - vyhnuté. Takže nakonec mě to vlastně stálo, jak kdybych to nechal udělat v origo servise, bohužel. Vedlejším zajívým efektem je, že se dle počítače výrazně snížila spotřeba. Nechápu to, ale ještě lepší, než když jsem to auto kupoval. Jezdím teď pod 7 litrů, po návratu z Blanska jsem tam našel údaj 6,5 l a to jsem musel předjíždět a nijak zvlášť jsem motor nešetřil. Tak uvidíme, za tenhle bonus bych se ale nezlobil.

2011-06-01 12:28:17

Dík za pochvalu, ty chlupy jsou z kočky, my se snažíme, aby tam nevlezla, ale stačí se chvilku nedívat a hned je v autě. Za to se omlouváme. K těm montérkám, no je to fakt, ale jsi první kdo něco říkal, když se něco objeví, vždy auto před předáním vyčistíme (zdarma interiér). Tady asi vzhledem k celkovému stavu potahů jsme ty sedadla nečistili. Jinak k popisu závady pro ostatní!! Ten kdo dělal rozvody, udělal jednu velkou zásadní chybu a to takovou, že při nasazování prs po výměně řetězu (bez sundání hlavy) shrnul těsnění pod hlavou, takže vlastně prsa nedolehla k motoru a mezi hlavou a prsama rozvodů byla taky malá mezerka. Snažil se to napravit tak, že celý prsa byla omatlány červeným silikonem kolem dokola povrchu a samozřejmě to netěsnilo, takže olej tekl z těchto míst. Navíc na prsách (dosedacích plochách) po novém rozebrání byly vidět hrozný rýhy od páčení šroubovákem nebo majzlem - prostě bída a děs. Hlava se brousila jen pro jsitotu na radu mechanika z Nissanu vzhledem k počtu km (lepší než to dělat ještě jednou).

2011-06-01 22:19:17

Z vlastnej skúsenosti odporúčam dávať brúsiť hlavu zakaždým keď sa demontuje z motora... Prevádzkou, zmenami teplôt a aj pri povolení sa to proste kriví. Brúsenie nieje natoľko nákladná vec a nejaká ta desatinka dole neublíži, no naopak človek si je istý že po montáži nenastanú žiadne komplikácie...

2011-06-01 23:03:16

To poškození toho těsnění pod hlavou ale nevypadalo tak, jako že by bylo od změny teploty nebo provozu. I když teda auto parkuje venku a letos byla zima hodně tuhá z hlediska mrazů. Každopádně v Klepačově se rozhodli to rovnou udělat a zřejmě to je dobré, jak říkáš.

2011-06-02 08:01:30

Poškození těsnění bylo jednoznačně od nesprávné montáže prs na motor, kdy "mechanik" toto těsnění shrnul - pomačkal mezi prsa a blok.

2011-06-02 08:32:38

HonzaBK: Chápu to dobře že prsa znamená ten kryt ve kterém je olejové čerpadlo?

agavel: Můžeš upřesnit o koho konkrétně se jedná? Pokud je to ten kdo si myslím tak se mi zdá divné že by Ti ten problém neodstranil sám kdybys mu o tom řekl.

2011-06-02 08:49:09

Je to borec, co má dílnu ve staré fabrice na spojce mezi Kuklenami a Svobodnými Dvory. Jméno jsem si nezapamatoval, mám ho v mobilu jako servis Nissan. Kdybych mu o tom řekl, tak by možná odstranil. Ale on nemohl přijít na to, proč to teče a ani nic nenavrhl, jak to řešit. Navíc mě zviklal tím heverem, kterým mi dodělal ty boční plasty.

Zkoušel měnit gufero a nepomohlo to, vyměnil i olejovou vanu a tvrdil, že to tam nejde pořádně dát, protože překáží výfuk. U HonzyBK jsem se dozvěděl, že při výměně vany musí jít díl výfuku dolů, jinak fakt hrozí shrnutí silikonu (vana se pak musí dávat nahoru a dostrany). Ale vanou to zřejmě neteklo nebo alespoň ne potom, co to opravil. O guferu rovnou trvdil, že to asi nebude ono, když to je ze strany, kde by měl být únik suché. Na druhou stranu tam dal nějaké užší než tam mělo být, ale toho si byl vědom. Dle katalogu to snad ale mělo být pro tento typ a užší prý bylo i v sadě od Nissanu. U HonzyBK ale mj. zjistili, že na řemenici nebo jak se ten díl jmenoval je vyběhaná drážka, což by neměla být. A taky tam dali to širší gufero, což bohužel problém neodstranilo rovněž. Takže přišla na řadu rozborka s dříve popsanými zjištěními. To ten servisák v Hradci nějak nechtěl dělat a možná věděl proč, kdo ví.

Jo a aby nezapadnul původní dotaz, ví někdo co to přesně je tan plastový bazmek z prvního obrázku?

2011-06-02 10:38:06

Jo tak to vím o koho jde, mě toho dělal docela dost (pár drobností, spojka, potom i částečné složení motoru po generálce (byl už složený polomotor z firmy která to dělala). A neříkám že neudělal někdy chybu, ale dalo se vždy domluvit a opravil to potom zadarmo, ale chápu že Tě to naštvalo že to neudělal pořádně rovnou, nicméně já jsem tam ocenil hlavně to že se dalo na všem domluvit, jak se co udělá, v čem by mohl být problém apod, s tím jsem se bohužel opravdu jinde nesetkal, když jsem se snažil najít po přestěhování někoho podobného tak mi většina ani neodpověděla, akorát jednou mě napsali že mám přehnané požadavky, ve smyslu opravíme to, ale nikdo nám nebude přece říkat jak to mám udělat, víme to nejlépe i když to auto vidíme poprvé. Takže zatím jezdím za ním a hledám někoho kdo by mi vyhovoval tady poblíž, kdybych to neměl přes celou republiku tak jezdím do Blanska taky :-/

2011-06-02 11:25:30

Jet do Blanska rovnou by mi ušetřilo dost času i peněz. S tím klukem se dalo dohodnout, mohl jsem to tam šikovně dovézt před víkendem a třeba v neděli už bylo hotovo. Ale vez to znovu k němu, když by mi tam zase mohl něco pokazit. Nestálo to u něj ani majlant, některé věci bych ho ještě nechat udělal, ale kolem motoru už to možná budu řešit na Moravě. Respektive je možný, že teď už to doklepe do doby, než ho pošlu dál. A anžto u Nissanu teď není model, který by tohle měl nahradit, tak uvidíme co bude pak.

2011-06-03 07:27:44

Prsa se říká boční kryt rozvod, když sundáš řemenicu, tak ten hliník co ti kryje rozvodový řetěz. Když se podíváš n hlavu, tak hlava je z 95 % posazená na bloku motoru, ale na pravé starně u řemenice, je hlava až nad ty prsa. Takže pokud nasazuješ ty prsa, musíš si dávat velký pozor, aby jsi to těsnění neshrnul. A to se právě stalo.

Doufám že ten motor dalším 200 tis vydrží!!

2011-06-03 09:45:07

No motor možná jo, otázka jak ten zbytek. Parkuje to venku a vyvíjí se to na některých místech dle toho.

2011-07-12 14:34:03

Objevil se zapeklitý problém. Výše popisovaný únik oleje ustal, ale zato to začlo strašně žrát olej. Na 300km je to asi 0,5 litru (několikrát ověřeno, už tam budu lít 4 litr). Dokud to cákalo ven, dolil jsem občas trochu, ted to teda žere fest. A bohužel v servisu tvrdí, že nemají tušení, čím by to mohlo být.

A to není dobrý, dával jsem to do Blanska proto, že většinou docela dobře tušili co a jak. Honza BK tu většinou uměl poradit. Přesto se ptám, zda někoho napadá, co by při výše popisované operaci mohlo vést k takovéto enormní spotřebě. Překontrolované a možná předělané rozvody, zatěsněno včetně vany, nové těsnění pod hlavou, přebroušená hlava. To je dle pana Mauera (majitel servisu) to, co se dělalo na motoru. Co jsem zatím slyšel názor, tak by to tipoval na nějaký problém na hlavě. Ale ten člověk vůbec nezná Nissany, tak těžko říct. Mohlo se stát něco při tom přebroušení?

2011-07-12 14:46:26

Ten motor je "znamy" spotrebou oleje kvuli pistnim krouzkum. Ty se pri oprave nemenily?

2011-07-12 15:18:46

Předtím nevzal ani kapku na dolití za 15 tisíc. Známé jsou tím novější ročníky, tohle je ještě v P11 144. A měl to kolega v práci a říkal, že to vzalo tak několik litrů max. na 15000km. A mě to zničeho nic začlo brát víc než litr na 1000.

2011-07-12 17:19:11

No, tady má někdo ten motor v N16, a neber mu to zase o tolik méně než Tobě: http://www.nissanclub.cz/...-tema/check-engine-176113 (litr na 1300km)

Já nejsem nějaký odborník, ale taky bych to viděl na ty kroužky.

2011-07-12 23:42:33

Velmi casta zavada ak sa da dolu viko ventilov. Vacsinou va nevymeni tesniaci krucok na odvetranie cez pcv ventil.Motor strhava cez vadny kruzok olej rovno do sania a motor ho spaluje.

2011-07-13 07:21:38

To zní dobře. Na kroužky a podobné věci už mi tu říkal i jeden člověk lokálně. Když se dává dolů hlava a přebrousí se, tak se dává dolů víko ventilů? A můžu se blbě zeptat, co je to pcv ventil? Oni už asi budou vědět, ale abych měl představu.


Odpovědět

1  2  3