Fórum - Téma


Pujceni kol na Evidencni kontrolu ?


Fórum Pokec všeobecný Pujceni kol na Evidencni kontrolu ?



1  2  3

2009-11-02 09:43:44

Nebyl by nekdo tak hodnej a nepujcil by me obute rafky na evidencni kontrolu?? okoli prahy a praha .

bohuzel jse mkoupil auto ktere ma na sobe zimaky 205/55 r16 a v tp je 205/60 r16 pripadne pak origos 15" a 17" 215/50

byl bych moc vdecnej . psal jsem na cerny most do stk a rekli me ze mi EK neudelaj pokud budu mit jiny pneu nez v tp

2009-11-02 10:27:38

Na evidenční kontrole ti snad rozměr pneu nebudou kontrolovat, ne? Evidenčka slouží podle mě k tomu, aby ti zkontrolovali, že ti sedí číslo kastle VIN a typové označení motoru a barva kastle. Pokud tě budou jebat za cokoliv navíc je podle mě zbytečná buzerace, to ať si nechají na STK. Nikdy jsem se nesetkal s tím, že by mě při evidenčce kontrolovali něco jiného, než jsem tady napsal. Zkusil bych to v nejhorším jinde, každá stanice chce něco jiného a i ceny se liší.

2009-11-02 10:38:03

na evidenční kontrole opravdu nemaj co kontrolovat technickej stav ta slouží k tomu zjistit jestli vozidlo je identické s TP a i cena by měla bejt všude stejná je to to samé jako by byla ruzná cena na DI při přihlášeni vozidla

2009-11-02 10:52:00

Bohužel pokud bude evidenční kontrola důkladná, tak ti budou kontrolovat i kola. Stav automobilu musí odpovídat stavu v TP. Zkusil bych jinou STK a na kola vůbec neupozorňoval..Někde to projít musí

2009-11-02 10:55:47

:) no bezva tak ja projdu pet evidencek a necham v kazdy 250 :))))

2009-11-02 11:04:48

Tak mě na první pkus evidenčka s patnáctkama kolama neprošla.Musel jsem tam jet znova se čtrnáctkama,které jsou psané v TP.Jinak měl na evidenčce i poznámky na výfuk ale potom to nechal být.Ale kola neprošly.Tam prostě čte ve velkém techničáku a podle toho kontroluje auto.A opravná evidenčka je asi o stovku levnější.

2009-11-02 11:25:21

i v Práglu nebo okolí určitě existuje STK, která nedbá tolik na pravidla..

2009-11-02 11:28:30

mno to je mozny jen ji najit :)))) jenze rikam obchazet je kdyz vsechny si t nechaj zaplatit a az pak ti reknou tahni je docela nakladny :)))

2009-11-02 15:51:46

Jo mám taky zkušenost, kdy na evidenčce neseděl rozměr pneu a technik na to přišel.

Byl však natolik rozumný, že pochopil moji námitku, že jsem takhle auto před velmi krátkou dobou koupil a že to není vada až tak moc podstatná.

Evidenčku mi udělal, ale upozornil, že na technickou mám přijít již s pneu dle TP.

Je to jen o přístupu lidí.

2009-11-02 17:11:10

Není to pravda. Na E.K. ti kola kontrolovat budou. Budou se dívat zdali sedí rozměr. To jestli máš sjeté gumy je na evidenčce nezajímá, ale má to sloužit k takové celkové kontrole, jestli vše sedí, takže se na to dívat budou. Ale většinou ti to jen řeknou a v pohodě. Já taky prošel se 185kama a mám v TP 165 řekl mi to, řekl jsem mu, že mě to ani nenapadlo, že jsem to na nich už koupil a on, že pro příště.

2009-11-02 18:00:07

No s těma sjetejma gumama nevím, to se mě zdá divný, aby mě technik vyhodil u evidenčky za to, že mám jinej rozměr pneu a následně u opakovačky mě pochválil za to, že mám sice ojetý na hladko, ale rozměr už sedí. V tom případě bych mu řekl, ať mi zkontroluje taky brzdy a nápravu, jestli je všechno, jak má být. Já budu vědět, jestli nemám někde vůli a nesouměrnost na brzdách a bude to za dobrej peníz. Když už chtějí být tak poctivý, tak ať se snaží, kluci. U nás na TK, jakmile je nějakej problém i prkotina, tak hned natahujou ruku nebo vyhrožujou opakovačkou. Když pak vidíš jejich upravený káry před budovou TK, tak si klepeš na čelo.

2009-11-02 18:19:58

asi záleží ako kde, ale ja som auto kúpil na leťákoch 195/60/R14 a v TP mám 185/65/R14 leto a 175/70/R14 zima, na STK ani EK absolútne žiadny problém, no ja som si stres nerobil, lebo som si pneu nevšímal, až neskôr som zistil, že v TP to neni

2009-12-23 18:50:51

jen tak pro informaci zda maji nebo nemaji pravo na EK zjistovat rozmer kol. pokud se podívate do vyhlášky je tam napsáno ze evidencní kontrola je technická kontrola ve zkráceném rozsahu jak sem vyčetl z kopie na nastence stk. jiny typ (rozmer) kol je jako jiny typ motoru jak mi rekl technik, proste dyž mas takovouto vec na vozidle tak se stáva nezpusobilým k provozu na pozemním komunikacím. takze nemuzes projit EK stejne jako by jsi neprosel STK.

btw:na druhou stranu dej tam klidne 4 dojezdovky ty tam mit muzes nebo treba na plataku bez kol a motoru a projde. to je v pripade ze kupujes nejaky vrak na opravení nebo tak.

2009-12-23 19:04:42

Ja když jsem koupil Mikrušu , tak jsem na ni hned hodil 14´´ky širší místo těch šilenejch 13´´tek žiletek a na přihlášení se mohl burec po........ . prej: Kola tady jsou R13 bla bla bla a podivál se na auto a tam R14 a začal do mě hustit co ty kola jako a ja rikal , je tam něco špatně ? A on zrudnul a skoro řval že tam jsou 14ky ale ve výsledku mě pustil ....... Ale jinak to kontroloval .

Kontroloval VIN , Kod motoru , seriový čislo motoru , ABS , tažný , a Airbag

2009-12-23 20:31:41

Tak jsem se ptal technika, co se u evidenčky má kontrolovat a on říkal, že VIN, typové označení motoru a barva. Vše ostatní je prý věcí klasické TK. Ale kdo chce mermomocí buzerovat, tak si určitě důvod najde....

2009-12-24 00:45:51

Přesně tak barva číslo a se zbytkem nemá co prohlížet . Jak muže bejt auto nezpůsobilé provozu na Ev.Kon. co je to zase za blbost já procházel evidenčkama s autama na vleku rozmlácenejma a klidně i bez kol! a udělat ji musej když čísla souhlasej i kdybych přivezl jen kastli s namontovaným motorem.Protože (teda podle zákona) si povinen auto přihlásit (bez ohledu na stav) a to nelze bez evid.kontroly Tak si nikdo nenechte s r á t na hlavu

2009-12-26 00:50:12

to fi.lip:

jak sem psal výše klidne projdes s holou kastlí na vleku nicmene co je na aute musi splnovat udaje v technicaku, priklad: neni motor, neni cislo, neni problem, ale spatny typ motoru, problem, nikdo ti to neprepise.

ze to nekde kontroluji vse nebo jen barvu a cisla je benevolence ciste tech techniku nebo stanic. me vyjebaval za pneumatiky co byly o 5mm nižší a dyž sem se ohrazoval co je mu do pneumatik, tak mi rekl co sem psal v predchozim príspěvku abych se podival na nastenku atd... meli to tam okopirovane a zvyraznene bo asi lidi remcali. takze pokud nekdo prosel necht je rád ja sem taky prosel nicmene technik ma právo ti dat štempl ze vozidlo z hlediska EK nevyhovuje dokonce muze odebrat technickou jako v případe spatneho motoru nebo nesprávneho VINu. nebo samozrejme muze rict ze mas nejaky ten čas na nápravu závady nekde to dokonce funguje tak ze treba dyž dojedes do dvou dnu tak nemusis tu kontrolu znovu platit.

Bejkárna to je ale co dnes je v legislativě ok.

btw jeste sem si vzpomel.

ptal sem se jednou na urade co jako mam delat kdyz je povinnost vozidlo prohlasit do tecj 10dnu a ono neprojde EK tak mi sef dopravniho odboru rekl ze v první rade by nikdo nemel koupit auto co nevyhovuje EK protze je vlastne nezpusobile provozu na pozemnich komunikacich. takze ze ti to EK musí projít je pekna kravina, jasny ze to nekdo resi paní němcovou na čísle motoru nebo smetanou na VINku ale to je věc jiná.

a evidenční kontrola je kontrola udaju v evidenci tedy zda souhlasí udaje v TP s realitou tzn kontolují data(!!) a ty by mely sedet bez vyjimky. nerikam ze ja to tak mam ale tu hlasky typu nema pravo bych si nechal az po prostudování vyhlášky.

taky si myslim ze kola sou kravina pokud nikde nedřou maji stejny obvod a nevyčuhuji z auta tak nevidim problem. ale asi nejsem ten správný politicko-technický jedinec.

2009-12-26 17:11:37

Teď poozor bude to zložitější!

Vyhláška č.302/2001sb

Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o tech. proh. a měř. emisí.

Část druhá-technické prohlídky:

(7)odst. Evidenční kontrola je technická prohlídka vozidla v rozsahu kontrolních úkonů stanovených v příloze č. 7 ve skupině kontrolních úkonů č. 100. Tato technická prohlídka je účelově zaměřena na kontrolu souladu provedení vozidla s údaji uvedenými v technickém průkazu vozidla a v osvědčení o registraci vozidla. Evidenční kontrola je součástí každé pravidelné technické prohlídky.

a teď ta příloha č 7: tady je odkaz kliknout na tu přílohu č.7 a pak je tabulka a tam i ta skupina úkonů č.100

http://portal.gov.cz/wps/...411_text=názvosloví#10821

Pro ty co to nechtěj hledat: Úkony prováděné na Ev.Kon. mají být ze skupiny 100 což jsou identifikační znaky vozidla!!

nápravy kola,pérování jsou skupina č.400 o které se ve vztahu k EK vubec nikde nic nepíše.

Takže znova ! NENECHTE SE OJEBÁVAT

2009-12-26 20:24:45

Když se člověk zeptá dvou lidi z různých TK, tak asi uslyší dva různý názory. Ale je fakt, že kdyby ti chtěli prohlížet auto a odebírat platnou TK, tak bych potom doporučoval zkoušku brzd-je to nebezpečná závada a známka končí okamžitě. Tak proč caviky s gumama? V okruhu asi 25 km od mého bydliště jsou 4 stanice TK. Když mě budou chtít někde zbytečně buzerovat, tak půjdu jinam. Mám hubu, tak se před placením zeptátm, co mi budou kontrolovat. Podle mě je smyslem evidenčky, kromě tahání peněz z lidí, to, jestli má auto správné číslo kastle a typové označení motoru a barvu proto, aby v případě nesrovnalostí mohl nový majitel odstoupit od kupní smlouvy a byla větší jistota, že se nám po silnicích nebudou prohánět auta poskládaná z ukradených.

2009-12-26 20:40:14

Rok od roku se mi zdá, že se máme čím dál tím lépe


Odpovědět

1  2  3