Fórum - Téma


Prudký vzestup otáček při přeřazení


Fórum Technický koutek Prudký vzestup otáček při přeřazení




2008-04-01 11:09:28

Mám motor SR20DE, 103kW. Občas při akceleraci a následném přeřazení mi při vyšlápnutí spojky a uvolnění plynu z ničeho nic prudce vzrostou otáčky o cca 1000-1500 nad původní otáčky před uvolněním spojky. Jednou se mi stalo, že otáčky vyrazily až k omezovači a nechtěly klesnout. Pomohlo až na 2. pokus motor úplně vypnout. Mám podezření na AAC ventil, ale to mi už pár lidí vyvrátilo.

Možná to má souvislost s dalším problémem. Kdysi mi motor hodně chcípal na volnoběh, až při dojezdu na křižovatku při cca 1500 ot./min. se jakoby něco uvolnilo a volnoběh je od té doby nezvykle vysoký, cca 1000 a více otáček. Při vyřazení rychlosti trvá delší dobu, než otáčky zase klesnou (viz. hodně diskutovaná témata o AAC ventilu). Mezi bržděním motorem a následným přidáním plynu je cítit škubnutí od motoru.

Máte s tímto někdo zkušenosti? Mám podezření na AAC (alespoň v problému č. 2) ale nejsem si jistý. Pokud by zadrhávalo lanko plynu, tak si myslím, že by to dělalo pořád a ne jen někdy (cca 1x za 400km). Díky za každou cennou radu a omlouvám se, jestli jsem to nepopsal dostatečně výstižně

2008-04-01 16:22:41

Já osobně bych teda začal tim lankem. Muže bejt někde přirezlí nebo zlomenej bohden a nemusí znamenat že sebude sekat vždy. Zkusil bych zahejbat páčkou plynu u motoru při vypnutém motoru, jestli se bude lanko dobře vracet a zalejzat. S AAC nejni sranda...

2008-04-01 23:06:38

měl jsem podobný problém - pak jsem vyčistil AAC a dobrý. za vyčištění nic nedáš.

2008-04-02 12:41:19

Jeden kolega mi psal, že AAC ventilem proudí malé množství vzduchu, že AAC by to nevystřelil až k omezovači, ale někam k cca 2500 ot./min. Když jsem tak nad tím přemýšlel, tak v momentě, kdy byly otáčky na maximu, tak vzduch se musel do motoru dostávat jedině škrtící klapkou, přes nic jiného tam přece vzduch nemůže proudit. Takže by to mohlo ukazovat na ten zadrhávající plyn. Jestli se mýlím, tak mě opravte. O víkendu se na to zkusím podívat, ten AAC ventil pro jistotu taky vyčistím.

2008-06-18 23:19:32

Omlouvám se že to sem píšu se značným zpožděním. Tak jsem se v tom hrabal a přišel na to, že bovden od lanka plynu byl přerušený (prodřený) v místě kde lanko prochází dělící plechovou příčkou mezi motorem a kabinou. Bovden byl v tomto místě rozdělěný a trochu povystrčený. Stačilo ho dát zpět na správné místo, lanko jsem raději protáhl pod sací potrubí, ať není v místě příčky moc "zlomený" a připevnil jsem ho splintem k sacímu potrubí. Pak to chtělo jen doladil "dorazový šroub" u škrtící klapky a od té doby klid.


Odpovědět