Fórum - Téma


Provoz na e85


Fórum Micra K12 Provoz na e85

Informace o modelu: Nissan Micra III K12

Diskuze o vozidlu

2003 Micra III K12

27 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2

2016-07-26 08:25:21

Zdravím, přemýšlím o provozu na e85 (bez prestavby), někdo se zkušenostmi? Ideální poměr e85 s naturalem? Spotřeba? Díky za postřehy

2016-07-26 08:56:13

vincent1892: Já to jednou zkoušel na Subaru. Půl na půl. A jelo to celkem blbě. Lambda regulace si s tím moc nerozumí. Finanční přínos na tom taky není nijak oslňující. Kolega s Focusem EcoDrive(nebo tak nějak) tvrdí, že spotřeba je asi o 10% vyšší. Pokud je cena o 20% nižší, tak ušetří pár korun. To bych se na to vykašlal. Ale na propláchnutí trubek a vstřiků před výměnou palivovýho filtru by to mohlo být fajn.

2016-07-26 09:35:07

henry1980: ja právě viděl pod nějakým článkem k ethanolu v diskuzi někdo psal, že to do stejné micry nejdřív ředil, pak jezdil pouze na ethanol a vpohode. Jezdím s microu za 7 litrů a to mi na to že by měla žrát pod šest přijde moc. Je pravda Teda, že ji holku nesetrim, ale jezdit za dvě koruny na km mi u tak malého auta přijde zkrátka moc. V budoucnu chci Coopera S a tam už nejspíš budu muset jít cestou přestavby, protože prestavba na plyn by byla s navratnosti na dlouho a hlavně Cooper už tak nemá skoro žádný kufr a trošku u něj náklady na provoz srazit budu muset. Micra je ale muj první povoz, mám k ní citový pouto a proto v rodině zůstane alespoň jako náhradní auto a na vyjezdeni pro mladou, tak koketuju s myšlenkou ježdění na éčko bez přestavby, než za ní zaplatím...

2016-07-26 09:46:58

vincent1892: No za zkoušku nic nedáš. Až vyjezdíš nádrž, tak tam nalij třeba půlku jenom éčka a když to bude zlobit, tak to dolij benzínem. Návratnost LPG není zas tak hrozná. LPG teď tankuju za 10,90kč/litr. Benzín máš kolem 28kč. To máš při tvé spotřebě zpátky asi za 17 tisíc km. Mně to (K11) žere asi 6 litrů LPG na sto, ale já s tím jezdím denně 70km, takže jsem šel do přestavby skoro hned po koupi. Má to i psychologickej efekt, že jízda mi vyjde na polovinu ceny jízdenky na autobus, takže autobusem jezdím jenom z hospody.

Ale taky jsem čekal, že to bude žrát spíš 5 litrů. Pořád se toho litru navíc nemůžu zbavit.

2016-07-26 10:25:38

No dotyčný v tom příspěvku pod článkem , který jsem čest, psal, že bez přestavby se stejným motorem jezdil s e85, bez problémů a za 4,5 až 6,5 l . To je hranice na kterou se nedostanu ani teď s benzínem... právě taky denně jezdím 70 km ... na micre lpg hrozit nebudu, zkusím pouze e 85, v budoucnu ale bude těžké rozhodování u toho eSkovyho Coopera, zda e85 a nebo rapidnejsi uspora, ale za to bez kufru s LPG... on sice mini má kufr počítám jako micra, možná menší, ale s plynovou bombou na kufr už zadny

2016-07-26 10:43:13

vincent1892: Tak si dej do Micry takovej systém, co se dá později transplantovat do Coopera, ne? A nádrž si dáš toroid místo rezervního kola. Nebo Cooper to má nějak jinak? A mám pocit, že ten borec, co pal tu spotřebu, jezdí i na 5-6 litrů benzínu.

Některý Micry žerou pět a některý sedm. To je pro mě dosud nerozluštěná záhada...

2016-07-26 10:58:10

Provoz na E85 neni mozne, aby byl aktualne levnejsi. Je jen o trosku levnejsi, nez benzin. Presto potrebuje spotrebovat minimalne +30% paliva navic, aby byla odpovidajici smes paliva/vzduchu. Je absolutne bezpredmetne se pokouset s E85 pri aktualnich cenach jakkoliv setrit - je to nerealne.

2016-07-26 11:03:23

jagy: WTF? U Ono-tank je E85 za 22.90kč/litr, N95 27.50kč/litr. Tak jakýpak "není možné"?

Mám ověřené, že skutečná spotřeba je vyšší asi o 10%, tak jakýpak "potřebuje spotřebovat"?

2016-07-26 11:28:24

henry1980: nevim, jak si prisel na +10%. Meril si smes na E85? Ktery balanta ti to poradil? Ja na E85 jezdil a vim, ze je to +30 az 50% pokud chces zachovat bezpecnou smes paliva. Jinak nebudes mit ani plny vykon, ani spravnou smes tzn. budes nicit motor a stejne na to budes muset vic slapat, aby to jelo aspon jako serie. Ja jezdi E85 kdyz stal skoro pulku, co benzin. I tak bylo asi usetrene kilo na cele nadrzi. Ted je to na 100% prodelecne, ale prijdi si na to sam, kdyz nerozumis ani zakladum spalovaciho motoru a pomeru smesi u E85.

2016-07-26 11:50:07

henry1980: cooper má rezervu zespod bohužel, takže jedine bombicku do kufru

2016-07-26 11:52:48

Přesně jak jagy říká.Je to jen blamáž s E85,nemluvě o vysoký korozivnosti a dalších neduhách,který se dají vyhledat.

2016-07-26 11:53:46

jagy: jo něco jsem o tom četl, bohužel z praxe zkušenosti nemám, ale od toho aby nešla spotřeba o třicet a víc nahoru, jak píšeš, je ta přestavba řidici jednotky ne? Chápu že bez té přestavby bude asi lambda kvůli kyslíku trošku blaznit

2016-07-26 12:12:21

vincent1892: Spotřeba musí jít nahoru zcela logicky. Stechiometrickej směšovací poměr při provozu na benzín jest 14,7 / 1, na E85 asi 9 / 1. Z čehož logicky vyplývá že spotřeba roste. Bez úpravy vstřikování je nesmysl se do toho pouštět protože motor pojede na chudou směs a z toho vyplynou klasický důsledky. S úpravou vstřikování to taky moc valnej smysl nemá, protože ten tvůj motor nemá takovej kompresní poměr aby se to palivo dalo efektivně využít. Já bych nad něčím takovým uvažoval až tehdy kdybych chtěl motor upravit tak abych měl z lihu nějakej přínos, ale spotřeba to teda rozhodně není.

2016-07-26 12:32:20

jagy: Jakej balanta? Myslíš, kluka, kterej na to skutečně jezdí a má na to stavěnej motor? Aha, jenže ty rozumíš základům spalovacího motoru. Ještě na mě, prosím, vybal takový ty cizí slova jako stechiometrický, lambda a táhne to víc vodcpoda voe.

Hele, já jsem nikdy netvrdil, že se to vyplatí.

2016-07-26 12:34:57

vincent1892: A ten Cooper má nějakej přínos? To je Tvůj dětskej sen, koupit si Coopera? A proč chceš zrovna u tohohle auta řešit spotřebu?

2016-07-26 12:39:30

benycz: práve , myslím že se mi dostává odpovědi, které jsem očekával, proto jsem zde psal a žádal o rady, zkušenosti, postřehy... s ohledem na to, že je v plánu nechat micru zanedlouho jen jako náhradní a koupit toho Coopera, tak s mícrou už nic dělat nechci.

2016-07-26 12:48:47

henry1980: více méně jsi to trefil, oblibu malých aut máme v rodině, ať už to byl Renault 5 Williams , Lupo a nebo tahle micra. Cooper se mi líbi, spravna rychlá a zábavná nakupni taška. A co se týče úpravy na plyn, ano chci u takvyho auta šetřit, kdo by nešetřil, viděl jsem na plyn přestavěné kde co a nikdo si na úbytek výkonu nestěžoval. Ono pokud má Cooper papírové průměr 7,5 l na sto, tak je mi jasný, že já tam budu za deset a za tři koruny na kilak jezdit nebudu

2016-07-26 13:00:44

vincent1892: OK, to je fér. Až na ten kufr teda...

2016-07-26 13:18:21

henry1980: no co se dá dělat... jako nemůžu micru nijak hanit, když ji tocis, tak jede a že já k nesetrim vůbec, sloužit slouží, jezdit jezdí ale když potkás turistu který ti šlape na brzdu v každý zatáčce, kterou jsi zvyklý projíždět pod plynem kolem a on ti brzdí na padesát, postrádás výkon... já postrádám výkon pouze při předjíždění, to bejva někdy slusnej adrenalin, s cooperem si troufám říct, že budu mít slušnou rezervu koníků k rychlýmu predjizdeni

2016-07-26 13:23:51

vincent1892: Tak to máme stejný. Když to točím, tak jede jako když ji vystřelím, ale pak mě nějakej vůl úplně zbytečně zpomalím a už jí do těch správných otáček jen tak nedostanu. Ale taky nám to podle toho žere.

Teď vážně, proč si nenecháš přestavět už tu Micru? Potom ji buď prodáš dráž nebo si to necháš přemontovat na toho Coopera. A šetřit na palivu můžeš už teď.


Odpovědět

1  2