Fórum - Téma


Prosím POMOC černé svíčky, auto cuká a žere. N15


Fórum Almera N15 Prosím POMOC černé svíčky, auto cuká a žere. N15

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2012-10-17 09:50:41

Zdravím Vás

Fórum jsem pročetl křížem krážem a nakonec stejně skončil v Nissanu - Kobliha Přerov. Nenašli nic, ale přiklání se k mému nazoru, že cukání při 2000 - 3000ot/min a špatné teplé starty, můžou být špatnou funckcí váhy vzduchu.Na diagnostice vše v tolerancích výrobce, Consutl RESET

Motor GA16DE 1,6 73Kw

Tohle proběhlo před diagnotikou v Nissanu.

Vyčištění váhy, klapky a rozdelovače.

Výměna palivového filtru, vzduchového filtru, svíček i oleje.

Promeření odporů multimetrem, zapalovací kabely, teplotní čidlo, lambda, vstřiky - vše podle servisního manuálu.

EGR zaslepeno

Po diagnostice a resetu

Na zkoušku výměna zapůjčené starší váhy od Jagyho - Auto cuká dál. Tímto mu moc děkuju za vypůjčení

Odpojením lambdy se chování auta nezměnilo, jelo úplně stejně a taky cukalo

Teplé auto nejde skoro nastartovat, musí se při stahrtování hodně pracovat s plynem, když už chytne musím ho tak 5x lehce vytočit a pak drží volnoběh, jinak zdechne,hezky při tom zasmrdí benzín v kabině, ALE pokud někam dojedu a auto stratuju do cca 1minuty, chytne na drc. Volnoběh drží dobře a při zatížení spotřebičema se lehce zvedne.

Spotřeba vyšší kolem 8-9litrů mimo město.

Když bylo venku tepleji auto hůř stratovalo i studené (tak 3-4 vetřiny něž chytlo), minulý týden, když jsem ráno škrabal čelní sklo, auto chytlo na snad půl otočení startéru :)) a do zahřátí necukalo.

Co dál ? :(

Přidávám foto nových svíček po 1100Km... Čtvrtý válec podle barvy snad vůbec nepálí a nebo dostává moc paliva.

2012-10-20 12:39:32

Ahoj, je mi líto, že máš s Almou takové problémy - nevím, jestli se to podaří vyřešit tady na fóru, když jsou bezradní i v nissaní nemocnici. Svíčky ze stejného motoru bez potíží jsou v příloze - byly na voze už při koupi, najeto cca 60 tkm, ale nevím, zda šlo o originál výbavu nebo už měněné (jsou to studenější BKR6E).

Symptomy nesprávného zbarvení a stavu svíček najdeš třeba tady:

http://www.brisk.cz/zapal.../servis/diagnostika-zavad

http://www.autokelly.cz/Manuals/Bosch-svicky.pdf

Osobně bych asi vymontoval vstřiky a podíval se, jak jsou na tom (případně bych je rovnou vyčistil), pak bych prověřil čidla teploty motoru.

2012-10-20 12:54:32

U naší almery 1.6 tenkrát stejný chování a bylo to jen mrzký čidlo teploty vody

2012-10-20 18:07:12

Ahoj, moc diky za odpoved.

Pri mereni cidla pri ruznych teplotach, me pripada ze hodnoty odporu jsou OK...:( ze by bylo vadny ikdyz vykazuje dobry hodnoty ???

2012-10-20 19:13:00

To je samozřejmě možný,počítače a proměření nejsou stoprocentní bohužel.

Obvykle na závadu přijdou tam,kde chtějí a orig. servisy mají v tomhle morálku a personál nanic v drtivý většině.

BMarcellus, 2012-10-20 19:13:00 napsal:

To je samozřejmě možný,počítače a proměření nejsou stoprocentní bohužel.

Obvykle na závadu přijdou tam,kde chtějí a orig. servisy mají v tomhle morálku a personál nanic v drtivý většině. ..

2012-10-20 23:07:23

Meril jsem multimetrem primo cidlo teploty vody, ktere bylo na aute. A hodnoty tak nejak sedely,

Dneska jsem znovu rozebral vicko rozdelovace, a je dost vypaleny, takze asi koupim nove. Podle data vyroby je tam asi od sameho pocatku, takze 200 000km.

Stim servisem s tebou plne souhlasim, chtelo by to nadsence, ktery se do toho pusti a ma po ruce funkcni dily.. To se pak jinak dela :))

2012-10-20 23:10:36

Vstriky jsem mel venku, a ceka na ne jeste ocista vcetne ultrazvuku. Cistil jsem jen kam jsem dosahl hadrikem a technickym benzinem. Kazdopadne auto dost casto smrdi benzinem, jde ho tam proste moc..

2012-10-20 23:32:15

Podle me tohle nema se vstriky nic spolecneho... vsazim jednoznacne na nejake cidlo.

2012-10-21 13:51:26

Ta začazená svíčka ze 4 nesvědčí o dobrém spalování ve válci, je plná sazí. Čidlo bych měřil i za provozu (pokud jsi to nedělal) motoru (při 60°C teplé chladicí kapalině 70-90 ohmů, při 100°C 21-24 ohmů, za studena to bude > 100 ohmů mezi konektorem a kostrou) a přesvědčil se (třeba teploměrem na zavařování), jaká je teplota kapaliny skutečně (čidlo může fungovat nepřesně a udávat třeba teplotu 60°C, zatímco skutečná bude 80°C). Předpokládám ale, že v Nissanu to už prověřili...

Jinak vstřiky se čistí svépomocně i tak, že se napojí na okruh z hadiček, čerpadla a posadí se na pet láhve od limonád a prohání se jimi čistící přípravek - v petkách je pak vidět občas krásnej "kalfas", co z okruhu jde a trysky nejen prokouknou, ale mají viditelně lepší a jemnější rozstřik paliva - to u extrémně znečištěných vstřiků. Rozdíl v tryskách před čištěním můžeš vidět třeba tady:

http://www.youtube.com/wa...wQh7ijOcY&feature=related

Jeden z mnoha improvizovaných způsobů čištění pak třeba tady:

http://www.youtube.com/wa...JlTfHyrUk&feature=related

2012-10-21 20:25:20

Ahoj, tak ja vytahnu cidlo teploty, hodim ho do vody, kterou budu zahrivat a budu sledovat hodnoty na multimetru a teplomeru.

V Nissanu se na me tak akorad vy.... rekli me navic, ze mam spatnej regulatar na alternatoru, tak jsem ho s obtizema vymontoval a zavezl na opravu, kde me rekli, ze altik je v pohode a ze mam privest cely auto, nakonec to byla jen praskla pojistka ALT ST vedle baterky.

Puvodne me chteli v servisu dat po napojeni na Consult jen malinkej listecek s napisem CAR OK :D:D:D tak jsem se tam vecpal a nechal si zkontorolovat kde co i to cidlo. Tenkrat ukazovalo 70°C , ale kolik mela doopravdy voda uz nidko nemeril. Rekl jen jo ukazuje dobry...nebyla z jejich strany nijak velka vule prijit v cem je problem , zhrabli 620 a mazej.

Consult ukazal predtih 9°, vcera jsem na to konecne blikl stoboskopem, ale nevedel jsem ze mam odpojit "cosi" a jeste to vytocit na 2000 ot...:( ale na volnobeh to litalo mezi ryskama 5-10... asi je vytahanej retez.

Jen pro zajimavost napojeni lambdy na osciloskop 600,- takze to jsem zatim nedelal.,,,

Test lambdy pres jednotku ukazoval bohatou smes na volnobeh, a pri vytoceni na 2000ot se hodnoty stridali ale prevladala bohata smes.

2012-10-21 20:29:10

Uz jsem ti to s lambdou rikal, to vubec neznamena jaka je smes... to zmerit seriovou lambdou nejde. Predstih bys mel mit 15°.

2012-10-21 20:37:51

jj mas pravdu rikal, valim do sebe tolik inforamci o tom ze se pomalinku zacinam ztracet :)

Z manualu mam nacteny predstih

GA14DE, GA16DE (pre Európu a Izrael) M/T, (Bez systému denného osvetlenia) 10°±2

Jednotka udajne umi upravit predstih az o 4°

2012-10-22 16:16:30

No, užíváš si, jak vidím. Ten předstih máš správně (8-12° v základu), se zvýšením otáček se zvyšuje i předstih automaticky. Musím opravit ty hodnoty odporu snímače, co jsem ti psal včera - sice byly z dílenské příručky, ale k jinému čidlu - ty správné k dvoukontaktovému snímači u termostatu jsou na obrázku v příloze (a myslím, že už je máš). Původně uváděné hodnoty byly pro čidlo z druhého obrázku.

2012-10-23 13:27:35

Tak jsem dneksa udelal test teplotniho cidla.

Pouzil jsem teplomer na zavarovani a hrnec s varici vodou :) pak jsem jenom chladil na

100°C R 0,196

90°C R 0,24 má být 0,23 - 0,26

80°C R 0,31

70°C R 0,40

60°C R 0,58

50°C R 0,66 má být 0,6 - 1,0

40°C R 1,0

20°C R 2,5 má být 2,1 - 2,9

V mrazaku cca -18°C R 8.5 má být 7,0 - 11,4

Hodnoty presny jako z ucebnice :( Dohaje :( Kdy uz narazim na neco co je vadny :(

Vsechno se tvari ze je to OK a pritom ...................kram jeden :(

Foto pro zasmani :))

2012-10-23 14:04:10

Ty jsi nezmar, ale vydrž - až na to přijdeš, stojí Almucha za to, i s tou šestnáctkovou atmosférou. To čidlo jsi měřil to jednotkové (od termostatu), že? To druhé u rozdělovače je asi na budíky . Jestli dobře rozumím, při odpojení čidla ti po dobu, kdy ECU předpokládá studený motor (a tedy dává bohatší směs), jelo auto v pohodě - problém začal zase až po uplynutí přednastaveného intervalu a přechodu ECU na "teplý" režim (tedy zkrácení vstřikovacích intervalů)? Jak přesně se ten problém projevuje - motor vynechává, auto cuká, jen v tom rozmezí 2-3k rpm? V jiném pásmu to nedělá?

Edit: tady jsem našel něco k 1,4 - mrkni i na tu záložku Fórum:

http://www.tipcars.com/ma...lny-chod-motoru-5192.html

Nebo tady:

http://www.nismo.cz/new/v...d9272e73c3ba870f243ffaa64

2012-10-23 14:56:37

Dneska objednávám nové víčko rozdělovače a palec.

Měřil jsem to čidlo u termostatu, čidlo u rozdělovače je jak píše na budík :)

Teď se mě cukání objevuje i s vypojeným čidlem při teplém i studeném motoru. Někdy je to silnější, někdy to "posádka" ani nezaznamená, ale já to jako řidič cítím.

Nejsilnější cukání se ojevuje když lehce přidávám plyn (když zrychluju) a pokaždé od 1800ot po 2500ot někdy 3000ot. Velmi jemné cukání se objevuje i když dám plyn až na zem a akceleruju.

Snímač polohy klapky je proměřený a jak jinak OK :))))))

Ještě jsem si vzpoměl, že mě vzduchový filtr smrdí lehce benzínem.

2012-10-23 16:13:37

Počet součástek, které ještě můžeš vyměnit, se utěšeně zmenšuje . Vložka v airboxu benzínem a olejem cítit být může, ústí tam odvětrání víka ventilů a klikové skříně (v té hadici z víka do airboxu je PCV ventil a v boxu filtr /kus filcu/, mrkni i na ně, jestli nejsou moc zanesené, ale příčina závady to sotva bude). No, jsem zvědav, co ten rozdělovač. Nemáš možnost zkusit jiné kabely ke svíčkám? Vím, žes je měřil, ale ta svíčka ze 4 se mi nezdá...

2012-10-23 18:58:08

Kabely me taky napadly, to bude dalsi kolo, Filc jsem cistil hned po koupi. :))

Nekde na foru jsem se docetl ze blbe zaslepenej EGR ventil muze zvednout spotrebu. Ja ho mam zaslepenej padesatnikem (trubku) a vyrobenou podlozkou bez stredove diry a navic jsem si vyrobil i tesneni. Pouzil jsem tesneni sani z felicie:) 35 kc:))) a vystrihl tvar :) . Jinak podltakovy hadicky mam zapojeny jak byly.

2012-10-23 19:19:32

Je vporadku, ze kdyz odpojim podtlakovou hadicku, z FPR tak kape benzin??? Podle prilozeneho obrazku, si myslim ze ne. Ale pockam si na vase nazory. Diky

2012-10-23 19:45:30

No je to podtlak.... takze by tam benzin byt urcite nemel.


Odpovědět

1  2  3