Fórum - Téma


Prosím o radu. Trochu zlobí převodovka.


Fórum Primera P11 Prosím o radu. Trochu zlobí převodovka.

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-09-20 20:58:21

Zdravim!

Mám Primeru 2.0 SLX r.v. 1998, 138.000km (Teda podle tachografu... Ale věřte mu... ). Teď pár věcí na které bych rád našel odpovědi... (Nezmiňuju protékání oleje - klasická závada zde nejmíň 1000x řešená.)

Při udržování malé rychlosti např. v koloně, rozjíždění z rychlosti cca 10-20km/h se dost špatně řadí 1. Musím tlačit skoro až přes sílu. Při řazení za klidu auta naprosto bez problemů. A při řazení na 2 občas v řadičce cítím malý odpor. Jako by zavadění o zuby,ale není nic slyšet... Už mi to fakt vrtá hlavou protože jsou dny kdy ani o jedné z uvedených věcí nevím... Je možný že by za to mohla povolená spojka?

Pak občas otravuje kontrolka "zatažené" ruční brzdy. Problikává za jízdy a někdy při bržděn. Rozhodně není zatažená a auto taky jezdí normálně...

A něco z elektriky. Když startuju tak se mi vypne rádio, ale i větrák. Dělají to všechny Primery, nebo je to památka na někoho kdo se hrabal v elektrice?

Díky za rady a odpovědi.

Honza

P.S. Nissan 4 ever...

2008-09-20 21:12:11

K té jedničce. Už jsi viděl auto, kde by šla jednička lehce zařadit během jízdy? Já tedy ne, takže to bych odpor považoval za normální (no sice těch aut jsem moc neřídil, ale jednička nešla během jízdy bez problémů zařadit ani u jednoho). Při dvojce by už žádný odpor být neměl, nicméně u mě je tomu také tak (mám P11 2,0 SLX rv.97). Může pomoci výměna převodového oleje (ale také to může zhoršit). U mě se rozdíl nedostavil, je to pořád stejné. Většinou jde dvojka velmi snadno, ale občas, zvlášť když je olej v převodovce ještě studený, jde dvojka jakoby trochu přes zuby, ale bez zvuku.

2008-09-20 22:34:34

Řídil jsem několik Primer a u všech to bylo stejný : jednička šla při pohybu auta řadit dost obtížně: Někdy už to auto jede moc pomalu na to, aby se řadila dvojka....a jedničce se tam nechce.Jakmile se auto úplně zastaví, jde jednička zlehka. S dvojkou je to podobný : čím rychleji auto jede, tím hůř tam ta dvojka jde ( mluvím teď o podřazování ze 3 na 2, nahoru z 1 na 2 to jde většinou lehce ) Mně pomáhá to, když při podřazení lehce ťuknu do plynovýho pedálu, pak tam dvojka krásně zapadne.S tím startováním to mám podobný : rádio my vypíná taky, větrák nevím...to jsem si nevšim

2008-09-20 23:02:30

Kromě té kontrolky ruční brzdy si nemyslím, že by šlo o závady. To vypínání při startu je taky v pořádku, dělají to všechny auta . Ta kontrolka je nejspíš jenom povoleny spínač, nebo nemáš páku úplně dole.

2008-09-20 23:27:18

kontrolka - skontroluj a dolej brzdovku. kontrolka totiz sluzi aj ako kontrolka hladiny brzdovej kvapaliny

2008-09-21 08:51:09

Vypínání spotřebičů při startu je O.K., jinak nám jde třeba řazení všech rychlostních stupňů za jakýchkoliv podmínek naprosto v pohodě a lehce. Jedničku mohu zařadit i při pomalé jízdě a není třeba vůbec použít sílu, jde to skoro samo, všechny rychlostní stupně mohu řadit stejně lehce. Jedná se o Primeru P10 2.0SLX diesel.

2008-09-21 09:18:22

K tomu razeni jednicky - rekl bych, ze je tam urcita pojistka, kterou za jizdy musis pretlacit, jakmile auto stoji nebo prakticky stoji (tak 5km/h), tak jde lehounce. Ale neni problem ju tam narvat treba v 30, kdyz pretlacis ten odpor. Zazil sem Citron C3 1.4 HDI, u ktereho tady ty pojistky byly na vic rychlostnich stupnich, takze treba dvojka tam nad urcitou rychlost uz taky nesla.

Ze tam spatne pada dvojka, proste jo, studeny olej, mozna vymena, jinak na dvojce byva nejopotrebovanejsi synchron, tim novym olejem tomu muzes trochu pomoct. Pokud nechces pres zuby, tak nejkrasnejsi je stary dobry meziplyn jako u nakladaku Tudiz s jednicky dvojku radis tak, ze vyhodis jednicku, pustis spojku, hned zmacknes a das dvojku, zapadne krasne. No a z trojky na dvojku jeste pri pusteni te spojky pridas lehce plynu. U vetsiny aut to udela jeste takovy pekny zvukovy projev

2008-09-21 10:49:43

Mel jsem 3 auta s dvoulitrem SR20DE a u vsech je to stejne.. jednicka tam jde spatne, pokud auto nestoji nebo nejede fakt pomalu. Tohle zadna chyba asi nebude.. a asi bude treba se s tim naucit zit. Ja proste zastavim a dam tam jednicku lehce.. na to, abych ji tam tlacil pres silu nemam srdce.

2008-09-21 17:04:37

Brzdový kapaliny tam mám dost, spíš to bude nějakej schovanej kontakt... Jako by ta převodovka věděla že o ní mluvim... Dneska bez nejmenších protestů - myslím tu dvojku. Nevím kdo to vzpomínal, ale asi se tím vážně nebudu zabývat... Jinak díky moc všem...

2mato  
Mato
2008-09-23 18:13:57

cau ja mam p10 2,0 slx a tiez detto jednicka tam pri pohybujucom aute nechce ist a tiez nema srdce na to aby som ju tam nasilu tlacil , pomaha ked vytlacim spjku este raz tak tam potom ide vacsinou...urcite lahsie ako ked len 1x stlacim spojku ked 2x tak je to rozdiel...to iste plati aj pri spatecke tiez niekedy neposlucha ale ked 2x vytlacim tak zapadne...stou druhou rychlostou detto niekedy ked je hlavne studeny motor tak citim v pake akokeby sla cez zuby ale bez zvuku...ale zvykol som si neriesim to...olej v prevodovke som menil za castrol taf-x ako mi tu bolo odporucene ze Doris

radenie sa zlepsilo tak o 20-35% co je slusne celkom...ale `piskanie ` na 4 kvalte mi aj tak nezmizlo ani s new olejom

2008-09-23 18:57:35

Mám P11 144 2.0 a jednička jde bez problému i ve 40km/h, co jsem měl předtím P11 1.6 tak se ji tam taky nechtělo.

2008-09-24 13:16:55

jednička nejde za jízdy bez problému zařadit na žádným autě. totéž zpátečka. Je to proto, že tyto 2 rychlosti se neiosazují synchronama. Synchronama se osazuje od 2 nahoru. syncron je taková zvláštní zajímavá věcička mezi ozubenýma kolama, který vyrovnává otáčky kol a tím dojde k bezproblémovému zařazení rychlosti. Teorie o synchronech je někde v učebnicích a určitě by se dala najít i někde na webu


Odpovědět