Fórum - Téma


prosba pri rozhodovani o kupe P11C


Fórum Primera P11 prosba pri rozhodovani o kupe P11C

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2010-11-29 20:19:09

Zdravim Vas.

Zhanam novsie auto ako mam a zaujal ma inzerat na Primeru 2.0 td Conmfort. Nasiel som aj benzinovu 1,8. Ale neviem sa rozhodnut. Pocul som ze ten benzin papka olej.

Ja nepotrebujem ziadne zihadlo, len vacsie rodinne auto, vzhladom nato ze mame male babo a do espera sa nam nemesti kocik. Preto by som rad vedel nazor ludi, ktory maju skusenosti s primerou o radu. Mne sa viac pozdava ten diesel, lebo urcite tam bude spotreba nizsia ako na benzine.

Docital som sa tu ze na diesle sa menai rozvody kazdych 90 tisic km.

To nema retaz?

Este by som dodal, ze sa rozhodujem medzi Primerou a Picasom 2.0 HDi.

Ale Primera sa mi vzhladovo paci viac.

2010-11-30 07:48:03

Ber primeru... HDI mám v berlingu a poviem Ti dobrý motor ale elektronika sa v kuse serie - a odchádzajú komponenty dosť skoro (mám presne 150000 a mením komplet spojku, dvojhmotnú remenicu na kľuke mám už štvrtú, a aj po úpravách sa pravidelne rozsvecuje motor a ide v servisnom režime)...

2010-11-30 08:24:26

Ber picaso HDI absolutně bezproblémový, já na mé xantii HDi mám najeto 175 tis. km a bez jakéhokoli problému. Diesly u Nissanů nic moc až ty novější jsou OK, a pokud chceš benzín, tak kup klidně tu primeru,a le některý 1,8 papkají olej (viz velká diskuze v jiném tématu). Základní otázka je co vlastně chceš zda benzín nebo diesel. (k předchozímu já pouze ve 120 tis. měnil pérovací koule a ve 150 řemenicu) primera je ejdnodušší auto z hlediska elektroniky to ej pravda než to piccaso, bohužel ale porovnáváš neporovnatelný auta, je to totéž, jako by jsi porovnával P144 a fabii, nebo n15 s octaviií, nebo p11 se superbem apod. Vždy je třeba srovnávat stejnou kategorii, stejný typ motoru a stejný rok vývoje auta (ne rok výroby). novější auta vždy složitějším vše dražší, diesly vše složitější a dražší, čím vyvšší kategorie auta tíms ložitější a dražší. Porovnávej Piccaso s Tinem a ne 144. Na HDI se mění řemen ve 160 já ho budu měnit teď o vánocích po 180.

2010-11-30 11:17:13

Dik za radu.

V robote som mal sluzobne Picaso, neboli nejake vazne problemy. Ja nechcem porovnavat, je mi jasne ze su to rozdielne auta. Do teraz som mal len benzinove auta. Teraz potrebujem auto kde dam aj kocik a mozem dcerku s manzelkou niekam vyviest. No a zase ho potrebujem aj k praci ( zacal som podnikat ). Preto som zacal uvazovat nad dieslom, lebo pri vacsom aute je ta spotreba nizsia a ko u benzinu.

Bohuzial som sa nikde nedocital aka je vlastne spotreba na nisanoch. Respektive, udaje ktore som zistil, tak medzi benzinom 1,8 a dieslom 2.0 su spotreby skoro rovnake. Co ma dost zaraza.

Primerka sa mi vzhladovo paci, vyzera dost tak elegantne aj sportovo. Ale kazdy den jazdim do kanclu, nejake dva km. A preto sa neviem rozhodnut ci diesel, alebo benzin. U benzinu mam strach ze na kratke vzdialenosti bude spotreba niekde okolo 10 litrov. Aj ked zase co som si zistoval info, tak ten diesel v meste nizku spotrebu mat nebude. Podotykam ze co sa tyka dieslov som uplny laik. ( to len pre info keby sa niekomu moje uvahy zdali dementne, ale radsej sa opytam ako spravit nejaku hlupost. ).

Momentalne mam espero, kde nieje ani airbag, ani abs. A ide mi aj o bezpecnost rodiny a priestor. Na espero som mal v lete na dovolenke priemer 6,4litra. Co sa mi pacilo. Len uz je stare, hrdzave a ma vela nalietaneho. Ale inac spokojnost.

O nisanoch vobec nic neviem, len vychadzam z toho, ze je to Japonec a Japonci by maili byt spolahlivy. Preto som sem napisal, myslel som ze mi niekto da info co sa tyka spolahlivosti, spotreby a podobne.

HonzaBK mozem ta poprosit o linka na tu temu o spotrebe oleja? nenasiel som to.

2010-11-30 20:05:57

myslim, ze ten ropak pri tvojom jazdeni len zriedka zazije co je prevadzkova teplota...

2010-11-30 20:16:47

Honza, ja to neporovnávam, ja som sa iba vyjadril čo by som bral ja. Na výber boli iba tieto dve možnosti... Dnes som Berlingo spojazdnil... Ide ako hodinky... Som len zvedavý dokedy... To je presne tá vec čo som na primere nikdy neriešil (rovnako ani na celice T20)... Proste som jazdil a riešil iba pravidelné výmeny oleja, a raz za čas brzdy... Vždy všetko šlapalo bezproblémov... Berlingo ale maká a nevymením ho pretože na moje účely je fantastické - skôr ho budem zdokonaľovať k obrazmu svojmu...

EDIT: po prečítaní príspevku od autora článku som sa rozhodol dopísať sem moje dojmy (niesom zaujatý proti francúzom, robím autá, najmä nissan, mal som asi 10 áut z toho 5xP11 aj C, fiaty, ford, favo, VW, Celicu, a teraz mám Berlingo HDI) porovnám to výlučne z môjho pohľadu:

P11: všetky mali najazdené cez 200tisíc s výnimkou jedného so 160TKM. Čo sa týka podvozku fantázia bez nutnosti meniť čapy, tyčky stabilizátora, tlmiče - všetko bolo ešte pôvodné. Jedine bežná choroba a to horné ramená - vrzganie som odstránil po rozobratí a poriadnom premazaní vazelínou. Raz som menil ložiská otočného čapu v tehlici, raz zlomenú poloos. Motor - mal som iba 2.0 benzín - takže bez zásahu do čohokoľvek, menený pravidelne olej a filtre, raz sviečky - proste SR20DE... Na jednom aute som menil spojku. Korózia minimálna až žiadna. Spotreba mesto cca 9l a to som tomu nakladal, mimo mesto cca 6. Jazdné vlastnosti vynikajúce, nikdy sa mi nestalo že som nenaštartoval, nkdy sa mi nič nepokazilo...

BERLINGO: Zdedil som ho po otcovi, ktorý ho kúpil nové. Podvozok po 150000 má vymenené predné pružiny (jedna praskla), 2x menené spodné ramená kvôli čapom (sú kované), 1 menené guľové čapy, tyčky stabilizátora - tie boli na padrť. Zadná náprava je pred GO - auto je statočne do A a už aj vrzga aklepe - choroba francúzskych zadných náprav s torznými tyčami. 4x som menil dvojhmotnú remenicu, naposledy som dal urobiť repas alternátora (ložiská KO + vymenená pôvodná monilit remenica za voľnobežnú) - trhalo mi remeň. Momentálne vymenená spojka, vyčistené turbo, gufero vačky (tieklo). Na aute mám odstavený EGR kvôli kontrolke CHECK. Túto závadu som rešil Dva roky (vymenené od solenoidov, cez EGR, po podtlaky všetko a vždy sa chyba zopakovala) Momentálne ide... Dalej som riešil nefunkčný centrál - prkotina, dverový spínač je súčasťou mechanizmu zámku - výmena jedine komplet - štikol som káblik a zamyká... Spotreba - na plnku (55l) robím cca 1000-1200KM...

Čo sa týka kúrenia tak primera kúri skoro ihneď, HDI tak po 10-15minútach jazdy...

Možno porovnávam neporovnateľné ale z hľadiska poruchovosti je P11C vysoko nad Citroenom... Konštrukčne je P11 neskutočne jednoduchá a logická naopak citroeny sú prekomlikované...

Toľko môj pohľad na vec...

Kameňujte ma...

2010-11-30 23:35:36

Ja porovnat neviem, ale som so svojou WP11C 1.8 absolutne spokojny. Spotrebu mam v zmiesanej prevadzke do 7,5l , viac nezerie ani v zime a to jazdim denne 10km v meste do roboty a spat a cez vikendy mimomesto kopce. Priestoru ma tolko, ze si uz mensie auto neprajem, pohlti cokolvek. Je pohodlna, mne sa aj design paci a hlavne nezerie olej, resp. vzdy pri vymene kupujem 4l bandasku a do dalsej vymeny ju akurat dolejem, takze cca 4dcl na 15 - 20.000km. Najvaznejsia porucha bola odidena vaha vzduchu - 62€. Teraz sa mi ozyva vonkajsi homokineticky klb, aj to pre moju hlupost, lebo som ju nechal sa dlho trapit s prasknutou manzetou. Ma to najazdenych 197 tis.km. Ked to nemas daleko, prid sa na nu pozriet

2010-12-01 08:29:39

Chrener, velmi pekne to dakujem za tvoj pohlad a dufam ze ta nikto nebude kamenovat.

Mozno tato otazka vyznie blbo. ale keď píšeš že robíš autá tak sa opýtam.

Keď by si mi mohol ešte niečo pekné napísať ohladom Galaxi, Sharan, Alhambra r.v. 2000 alebo mondeo kombi 2.0 TDCi.

To boli totizto moji favoriti č. 1.

Ale keď som pozeral fórum tak sa mi zdajú dosť drahé na prevádzku.

A ešte jedna otázočka na Primeru. Čítal som tu na fóre dosť dlhú diskusiu ohľadom spotreby. Ale nedozvedel som sa nič. Niektorý tam písali že majú spotrebu 10 - 12 litrov, iný tže 6 až 7,5. Koľko má tak zhruba 1,8 benzín spotrebu? Pri normálnej jazde, žiadne pretekárske vozenie sa. Piemer denne po meste tak 10 - 20km.

Ďakujem

2010-12-01 08:31:10

jasně to porovnáváíš berlingo, já porovnávám xantiu a to ej o něčem jiném, na primerách, horní ramena, ložiska v otočných čepech, P11 a P144 dost korodují v motorovém prostoru, je pravda že u francouzů je elektroniak horší, U nisanů stratéry, spojky taky měníme, poloosy o tom ani nemluvím o primerách, prostě každý auto má něco. Podle mě ale opravy cenově vyjdou nastejno, akorát ěm zaráží kolikrát jsi měnil tu řemenicu, já poprvé ve 150. já jezdím za necelých 6,5 litru, o topení se tu emůžeme bavit, protože pokud má v nisanu taky HDi, tak to taky hned netopí, to není závada, ale vlastnost, proto se tam montují nezávislá topení a přihřívače. jinak souhlasím, že Citroeny se mě taky zdají složitější nez Nissany. píšeš o zadní nápravě Berlinga, na Primerách zase zadní uložení tlumičů - nesehnatelné pouze drahý originál, u berlinga oprav a bezproblémová těch jehlových ložisek zadních ramen. Pružiny Primera bez problémů, N16 praskají a to podstatně častěji než u belrringa. Bohužel opravdu srovnáváme nesrovnatelné, já to bral z hlediska hlavěn motru a spotřeby, která u HDi Picassa bude na jiné úrovni než benzín u P144.

2010-12-01 08:34:01

Dik za názor. No prišiel by som mrknúť, ale práve že som z opačnej strany republiky. Ja som z Piešťan a ty podla SPZ z Košíc. Ale dik.

Tvoj údaj o spotrebe ma zase zaujal a dostal Primeru do okruhu áut čo by mohli prísť do úvahy. Lebo tu na fóre som čítal že to má velkú spotrebu.

Mne sa tiež páči, ten interiér síce je už taký zastaralí, ale z vonka je veľmi pekná.

2010-12-01 09:37:25

Ak nemáš nikoho poblíž, dobehni do TT a môžeš si vyskúšať moju Primču - kombíka, ale dvojliter benzín .. Čo viem, spotreba sa od 1,8 moc nelíši ... S dieslom tu nepoznám nikoho ... Teda jedna parkuje vedľa mňa, ale neviem čo je zač, či sa dá diesel poznať aj inak ako mrk pod kapotu.

2010-12-01 19:11:48

Michal:pokud tedy můžu taky poradit .Já mám Primeru P11(už druhou)tu starší(ta novější 144,je velmi obdobná)Tak na krátké jízdy po městě,není diesel vhodný,a jak tu chlapy píšou,ani se neohřeje.Což se projeví na spotřebě(která ale stále bude do 8 l),ale spíš na stavu motoru.No a další provozní náklady,především opravy složitějšího dieselu,daleko předčí(celkovou cenou provozu),to že ti spolehlivá primera třeba ta 2,0(je spolehlivější,a přibližně stejně ůsporná jako 1,8)bude po městě jezdit za 10 l.Jo ta přesná spotřeba,klidánko,v létě lze jezdit po městě i za 8,5,ale spíš bych počítal tech 10,v zimě 11 l.Jinak na dálku lez jet i za 6,5 l,když rychleji(přes předpisy..) tak 7,5.No jinak na tvé ůčely se mi zdá spíš ideální Ford Focus Combi po faseliftu(2002-2005) s motorem 1,6(74 kw).Je taky spolehlivý(Focus se zrovna Fordu povedl),a s tímto motorem docela(pro normální řidiče)svižný,a hlavně jezdí dlouhodobě za 7- 7,5 l(směs z městem)máme ho v rodině.Prostor obrovský,výbava většinou taky(4x airbag,klima).Já mám Primeru 2,0 že se rád svezu rychle,v dané kategorii,je to to nejlepší

2010-12-02 09:48:30

Vasekskyline,tvoja odpoved je super. To ze sa mi diesel neoplati som si uz uvedomil aj ja. Sice chodim aj na dlhe trasy, ale to je nepravidelne. Vacsinou ako auto v rodine su to mesto, k rodicom , co je nejakych 7km a podobne. Mozno sa to zmeni a budem cestovat viac. Ale jednoznacne som sa rozhodol pre benzin. Teraz este ze ake auto.

Focus sa mi paci, tiez som pozeral na tu 1,6 16 ventil. Ak to mozem porovnat s Primerou, tak ta spotreba je asi o dost nizsia. Ale na ukor vykonu a vybavy. To sa mi prave na Primere paci, ze ma poloautomaticku klimu a vsetky okna v elektrike. Ale zase aj ten Focus si po meste potiahne, ako kazde auto. Takze budem este pozerat a dumat. No a hlavne na focus 2002 - 2003 nie su momentalne eurace.

Ale dik za radu.

2010-12-02 15:45:02

... som starý nissanista mal som Bluebird 2l diesel, auto úplne bez problémov, a bez závad vrátane zimných štartov, najazdil som na ňom cca 320 tis., menil som iba spojku, ale to je normálka, a ešte som ho predal a myslím, že jazdí stále. Čo s a týka Primery mal som iba 2l benzín 85kw, 96kw, 103kw všetky super, akurát na jednej rv. 96 som menil prasklú poloos, inak bez problémov. O spotrebe píšem na inom mieste, takže mrkni tam. Je to auto, ktoré keď dostane všetko čo treba ide, ako swiss hodinky a môžem iba odporučiť. Som od TN, takže ak chceš môžeme sa stretnúť

2010-12-02 19:26:07

Mám kamaráda automechanika a ten mi řekl,že když si koupím francouzké auto nemám k němu už jezdit na opravy.Jsou hrozně složitá na opravu ,různě překomplikovaná bez rozmyslu ,ke všemu hrozný přístup,nestandardní uchycení špatné materiály a pod.

tak jsem koupil primeru 144 a taky k němu nejezdím...,protože si to opravuji sám.

Primera je náchylná na korozi,doporučuji vše natřít asfaltem spodek podběhy ,pod nárazníkama.

Jinak celkem jednoduché auto na opravy.Je tu super manuál ke stažení a pokud jsi trochu zručný opravíš si sám cokoliv.

Co mi vadí je malý výkon(vyřešeno) a prostor pro posádku,kufr ujde.Jinak super auto.

2010-12-03 07:34:42

a hlavně dutiny a pečlivě ošetřit příčku pod chladičem, nebo za chviluti bude plandat chladič jen na hadicích.

2010-12-04 10:04:00

Michal: ten Focus nemusí být nutně od r.v. 2002(když není tolik peněz).to jen že tyhle novější,mají jiné střikování,a motor je pružnější...I ten starší nejezdí špatně,jen má charakteristiku 16V(podobně jako Nissan)musí se(třeba při předjíždění)pořádně vytáčet... .Ten starší(r.v. 1999),měl brácha taky,nyní jezdí taky u dalších příbuzných.Ty novější taky mín reznou(taky slabina Forda,ale i Nissana).Tak ty starší Focusy,už jsou pod 60 tis.tady jeden typ(co se mi líbil)

http://www.jsautocentrum.cz/Ford-c-33.

Jinak mě Primera 2,0 vyhovuje,rád jezdím svižně,a není problém zatopit dotírajícím Tdi.... A při rozumných provozních nákladech .

2010-12-04 10:12:36

Když tu máme založené téma.Tak chlapy Nissanáci,taky prosím o rady .Mám nyní možnost koupit Primeru P11 144 2,0 103 kw,verze sport(sedačky)planá výbava.....Sám mám nyní P11 2,0 96 kw SLX,ale má okna v el.ABS,klimu,centrál na DO(taková výbava mě stačí...).Jen mě zajímají rozdíly mezi těmito modely(??)Prý ta novější Primera má dvě lambda sondy(a víc čidel na motoru)(taky prý splnuje lepší Euro emise(bez poplatku).A třeba má i lepší brzdy(větší průměry-asi jako GT)ale i jiný posilovač brzd??.Trochu se u té novější bojím větší složitosti-tzn.možno větší poruchovosti...má už blíš k renaultu .Tak děkuji za upřesnění

2010-12-04 18:29:28

to co jsi napsal je všecho pravda, jen bych k tomu doplnil ještě nějaké to kilo navíc. co se týče posilovače brzd to nevím.

2010-12-04 20:18:55

Myslím,že novější primera má něco lepšího -xenony(někdy),design(diskutabilní),větší výkon mimo gt(diskutabilní),výbava(někdy),větší brzdy do r.2001 všude 28cm průměr,dvojčinný posilovač brzd,euro3.

a něco horšího-elektronika bosch,dvě lambdy(druhá neprotestuje ani,když jsem bez obou Katů)

P11/144 asi ještě nebyla renault,její největší chyba byla,že se montovala v evropě.


Odpovědět

1  2