Fórum - Téma


prodej auta-reklamace


Fórum Pokec všeobecný prodej auta-reklamace



1  2  3

2013-03-31 13:10:48

Zdravím,

v prosinci jsme prodali auto. Na konci března se nám vrátila reklamace. Jednalo se o ojeté auto, bez závad, které by bránily provozu samozřejmě. S autem jsme sami byli dlouhou dobu spokojení - jen jsme potřebovali už větší. Kupující dostal slevu (nefungoval klakson a dál na ty počáteční výměny filtrů apod. co se dělá vždycky, ve smlouvě uvedeno: na případné opravy :-/ )

Reklamace zněla: po ani ne 1000km nutná výměna brzdových destiček i kotoučů předních i zadních, nefunkční klakson a auto bez airbagů, po havárii, nutno měnit 2x olej během cca 1000km - při prodeji motor úplně bez oleje.

Auto jsme vyloženě nehavarovali..pouze odřeli a rozbili světlo, nicméně airbagy rozhodně nevystřelily a žádná větší bouračka nás naštěstí nikdy nepotkala. Možná bylo bourané prvním majitelem, to ale nevíme a nemáme prokázáno. Destičky i kotouče jsme na zadních brzdách měnili cca rok před prodejem a přední jsme nechali kontrolovat cca měsíc před prodejem/byly v pořádku. Airbagy jsme nikdy neřešili, rozhodně nás ani nenapadlo, že v autě mohou chybět...a klakson jsme při prodeji oznámili s tím, že nám to nikdy nevadilo, což kupující odkýval, že proč by taky mělo.. Olej jsme doplňovali přímo v den prodeje, je pravda, že se u našeho auta doplňoval častěji než u jiných (cca 1x za dva měsíce)

Nejsme si jistí, jak postupovat. Poradíte?

2013-03-31 13:59:01

tak nejsem si úplně jistý s čím chcete poradit, záleží v jakém stavu auto opravdu bylo, možná by neškodilo napsat co to je za auto a po kolika km bylo potřeba dolévat ten olej a kolik? Taky záleží kdo a jak ty brzdy kontroloval.... Z mých zkušeností s různými servisy si dovedu představit že se může stát že si servis naúčtuje výměnu kotoučů a destiček a pokud ještě nejsou úplně špatné tak jenom třeba stočí kotouče...

Co se týče těch airbagů - možná tam opravdu už nebyly když jste auto koupili, to je také možné.

2013-03-31 15:27:17

dark.rider: díky za komentář. Jedná se o Nissan Almera, 1,8ccm, 84KW 2001. My jsme olej doplňovali 1l na 1000 - 1500km. Jde nám o to, jak se můžeme bránit, protože auto bylo opravdu v "dobrém stavu" - dávám do uvozovek vzhledem ke stáří vozidla samozřejmě. Spravoval nám to v průběhu rodinný známý, nebo místní autoservis, kam dáváme auta celá rodina už léta a narozdíl od jiných servisů - spravovali/kontrolovali dle potřeby a spolehlivě, žádné výdaje navíc jsme díky nim platit nemuseli. Asi záleží i na tom, jaký servis to měnil tomu našemu povedému kupujícímu... takže spíše nám jde o to,

1) jak se bránit, když si kupující již všechny destičky a kotouče koupil a vyměnil (tudíž nám už teď nikdo zpětně nezkontroluje v jakém stavu byly nebo nebyly ty naše - v době prodeje OK - vyměněné ve 143tis km za nové, nyní 153tis km nutná znovu výměna ? )

2) Asi budeme muset poskytnout slevu kvůli airbagům, protože to nakonec padne asi na naši hlavu, měli jsme si to sami zkontrolovat, když prodáváme auto...ale kupující tvrdí, že bez airbagů neprojde technickou, tudíž jsme mu podle něj prodali ne-provozu-schopné auto - my jsme ale technickou kontrolou prošli - takže podle nás je auto provozu schopné - jakou slevu tedy nabídnout, pokud vůbec nějakou, popř. dá se bránit proti tomuto nařčení, když my jsme o té skutečnosti (že by airbagy v autě nebyly) nevěděli?

3) častější výměna oleje je dle nás prostě vlastnost vozidla - ne závada - jak se to má brát obecně? Je možné za tuto skutečnost po nás vyžadovat slevu?

4) Do smlouvy jsme neuvedli, že jsme auto naťukli ve předu - nutné tenkrát bylo přelakovat nárazník a spravit závěsy světel. Kupující teď tvrdí, že jsme to tudíž zamlčeli, protože to být ve smlouvě muselo (tím si nejsme jisti.) Také tvrdí, že auto bylo bourané víc než jen naším nárazem - což v průběhu doby, kdy my jsme vlastnili auto, určitě není pravdou. Na základě toho, nám chce auto vrátit. Jaké jsou vůbec naše šance? Popř. lze se obrátit jinam než na právníka?

Zatím hledáme pouze zkušenosti ostatních, případně rady co a jak. Právníka samozřejmě zavoláme, pokud to nepůjde jinak...

Díky moc.

2013-03-31 15:36:33

Tak kotouce a desticky, to je spotrebni vec, za kterou nikdo nemuze vracet auto. Mel si to kupujici zkontrolovat, popripade sjednat slevu, jestli tohne neudelal, tak je to trotl. Bez airbagu auto technickou projde, takze to take kupuji si vymysli. O spotrebe oleje jste mu rikali?

2013-03-31 15:50:36

Pokud nekdo kupuje 1,8 a nezabyva se spotrebou oleje, jak to napsat slusne.....riskuje.

Osobne bych reklamaci pisemne zamitl s tim, ze se nejedna o skryte vady, ktere by prodavajicimu byly znamy a cekal na dalsi reakci.

Trochu me matou ty airbagy....

2013-03-31 15:54:17

Kadli: díky za příspěvek. O tom oleji, jsme mu asi neříkali nás to ani nenapadlo, že to je něco co by se říkat mělo. Pro nás to byl prostě fakt. Měli jsme ještě malého forda a tam se olej nedoplňoval tak často. U Nissana jednoduše ano. V servisu nikdo nikdy neříkal, že by to byl problém. A dle nás, už v každé autoškole dávno učili, že olej je třeba si kontrolovat a pravidelně doplňovat.. tak jsme to tak brali.

  • ) takže myslíte, že právně by i kotouče/destičky, i airbagy uspěli, a auto se kvůli tomu vracet nemusí?

2013-03-31 15:58:16

franta.s: díky za příspěvek. Kupující nám hrozí soudním řešením, pokud mu nevyhovíme. Jenže tohle jsme vůbec nečekali a soudně jsme nikdy nic neřešili a taky nevíme, jestli to jen prostě nezkouší... ty airbagy nám dělají největší starost, protože my jsme si 100% jistí, že jsme s nima žádný problém neměli. Ani nás nenapadlo, že v autě nejsou. A teď to vypadá, že to ještě odneseme my..

2013-03-31 17:43:51

Podle zde dostupných informací:

Já bych nejdřív chtěl předložit znalecký posudek a z jakýho datumu.Jinak může jít do kopru.Auto si vyzkoušel,převzal a odjel s plně pojízdným,takže neuspěje.V den koupě bylo plně provozuschopné Jen to zkouší,chce to mu nepodlehnout.

Takovejch idiotů už bylo

2013-03-31 17:49:03

misa_: Jestli náhodou ten pan kupující vůbec pozná, jak vypadá airbag... Za tohle vůbec nemůžete vy, ale je to blbost kupujícího, že si auto neprověřil před koupí. Kdyby si stim zajel před koupí do Nissanu na diagnostiku a celkovou prohlídku, tak by to bylo jinak. Ale takhle, po cca 3 měsících, bych ho poslal do prde... , protože mezi tim už auto mohl nabourat, opravit, nedat airbagy a teď už jednoduše auto nechce a je asi v dezolátnim stavu, tak se to snaží hodit na Vás, aby jste doma měli neprodejnej ´´krám´´ a on všechny prachy zpátky. Já bych se snim nesr....

2013-03-31 17:50:21

Jak dlouhou dobu máte podepsanou ve smlouvě na skryté vady???

2013-03-31 18:10:46

Kadli: díky za podporu. Nicméně trochu se obáváme samozřejmě dobu na skryté vady jsme nijak nespecifikovali ve smlouvě, tudíž podle zákona to je 6 měsíců - a pokud dojde k nějaké vadě v této době, pak my jakožto prodávající musíme prokázat, že v době prodeje bylo vše v pořádku..

na druhou stranu je tohle zákonné opatření v pořádku, protože když se zamyslím z opačné strany - nedávno jsme kupovali auto combi - kdybychom nalezli skryté vady, tak je dobré, že se zákon kupce zastane. Ovšem nejsou vždycky všichni zcela normální a někdo se asi snaží najít skulinky a vydělat na všem...

Díky moc za podporu a názory, vzhledem k tomu, že druhá strana vyhrožuje právní cestou, pak se tomu asi nevyhneme tak i tak. Zkusíme nepodlehnout.

2013-03-31 18:12:48

BMarcellus: díky za příspěvek a podporu. Spíše se chci utvrdit, jak to chodí v praxi a jaké jsou šance podle zákona.

2013-03-31 18:31:49

Nemáš zač,to je z praxe.

Kupoval starý auto,to je jasný.Musel by mu kyksnout motor,selhat řízení,ložiska,nebo něco,co bylo v kupní smlouvě uvedeno jako garance na nějaký díl,apod. závažný vady,co znemožní provoz.

Jinak vyhodí x desítek tisíc za právníka,znalce,soud a zbytečně.Na to ani nemá,určitě je ve sr... a musí se zbavit auta,aby uplatil dluhy.Mezi tím ho ještě stačil zničit,protože se neumí o auto starat.

Pro příště: vše nafotit jaký je stav,než to prodám a do sml. napsat,že auto odpovídá stáří a stavu kilometrů a kupující si ho přebírá seznámen se stavem s nefunkčním tím a tím a novým tím a tím. Pak už nemá šanci uplatnit nic víc,než co je psáno.

To je stará nenapadnutelná formulka

2013-04-01 12:55:27

bmarcellus: jediný čím bych se asi zabýval jsou ty airbagy. Jsou zaosány v TP? pokudano takmají pravdu že by na STK neměli projít. Neúíšeš co je to za auto, ale dle stáří se dají airbagy bez problémů sehnata nainstalovat. Takže bych mu asi dalslevu jen na airbagy, aby sei je mohldoinstalovat, pokud tam opravdu byly. myslím si že cena těch airbagů i s onstalací nepřesáhne 10 litrů (pokud tonení zánovní auto). Brzdy na to nárok nemají, a klakson už vůbec ne.

2013-04-01 13:37:02

bmarcellus: Díky. Zase jsme o něco chytřejší pro příště.

2013-04-01 13:40:17

honzabk: koukám na TP a airbagy tam jsou uvedené. Nerozumím ale, jak je možné, že my jsme STK prošli bez problémů a pokud v autě nebyly airbagy už za nás, tak bychom přece projít neměli.. asi mu kvůli tomu nabídneme slevu.. tahanice po soudech bychom nechtěli.

2013-04-01 15:03:52

no podla mna nadmerna spotreba oleja skryta zavada je.. skuste sa na to pozriet aj zo strany kupujuceho.. kupite si auto a pridete na to ze nema airbagy a zere kvantum oleja. ja by som reklamaciu zvazoval tiez. nic v zlom

2013-04-01 15:08:35

misa_: Ahoj prečítal som komplet diskusiu, píšeš že nový majiteľ najazdil cca 10000km a auto má cca 3 mesiace...

V takom prípade by som sa mu vykašľal na hlavu s tým že uplynula dosť dlhá doba na to aby auto reklamoval, tobôž si samozrejme na seba nevezmeš zodpovednosť za to čo on s autom za tú dobu robil... To znamená že ak chce ísť na súd nech on ako prvý dokáže že tam airbagy neboli ako tvrdí. Nech to aj podloží - airbagy majú kontrolku ktorá cca 5 sekúnd po otočení kľúčom/naštartovaní musí zhasnúť - fungovalo to tak pri predaji? Ak áno boli airbagy úplne OK...

Brzdy, klaksón a olej by som neriešil - vodič si má pravidelne olej kontrolovať Ako ty píšeš dolieval sa liter na 1500km - v takom prípade je dosť možné že on už ten motor po 10000zadrel... Takisto ak tamairbagy boli a teraz niesú kľudne ho mohol rozstreliť on sám... Dôležité je akú ste mali zmluvu či tam je že bol oboznámený so stavom auta, prehliadkou a jazdou a že súhlasí so stavom...

Toto čo on píše niesú skryté vady a nedajte sa oklamať ovplyvniť a kašlite na neho...

držím prsty

P.S. ak bude súd tak na súde musí on dokázať že stav ste spôsobili vy a to si neviem predstaviť ako urobí... Pretože ak ty tvrdíš že pri predaji bolo všetko OK a niesi si vedomý závady tak nemá šancu to dokázať... Zadruhé nech on dokáže že to nespôsobil sám...

Kompenzáciu by som neriešil... Určite nie po takom dlhom čase...

2013-04-01 15:14:36

pexo: po troch mesiacoch a 10000km

nepoviem na druhý deň resp do týždňa... Aj tam by bol problém to dokázať že to nerozbil on...

Protiotázka - čo robil pri kúpe??? Mal všetko poriadne pozrieť preskúmať pýtať sa odniesť auto na prehliadku do servisu a pod...

Ak kupoval QG18 určite si o nej niečo zisťoval - že žerie olej vedia o tých motoroch všetci... Dovolím si tvrdiť že chýbajúce airbagy niesú skrytá zavada tú závadu resp skutočnosť neskryješ Za A ak sú strelené svieti kontroka to si všimneš, za B odstrániš poistku RJ svieti kontrolka za C niečo je v neporiadku s SRS ale strelené bagy neboli kontrolka bliká... Ak niekto saslepil okiekńko kontrolky - všimneš si predsa že sa vôbec nerozsvieti...

Plus atrapy krytov volantu a palubnej dosky sú ľahko rozpoznateľné...

2013-04-01 15:21:30

Mimochodem spotřeba oleje bude stejně menší,než udává výrobce,tuším že v průměru se udává 1,5l/1000km,takže bez nároku na reklamu

misa_ máš ode mě SZ


Odpovědět

1  2  3