Fórum - Téma


Prodat nebo nechat Primeru


Fórum Primera P12 Prodat nebo nechat Primeru

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2016-06-28 18:41:50

Zdravím všechny Nissanáky,

Koupil jsem Primeru P12 rv. 2003. 1.8 v plynu Najeto má 240k. Stále přemýšlím jestli si ji nechat nebo prodat.

Svítí tam kontrolka motoru, prý z důvodu netěsnosti olejové vany(nevím jestli tomu mám věřit).

Ale jinak motor má klidný chod nic necvaká nedrnčí.

Lehce teče olej i ze serva.

Známý mi říkal, že tato generace se moc nepovedla.

A tak se Vás ptám na Vaše zkušenosti s tímhle vozem.

2016-06-28 19:12:08

mircek: Já s P12 zkušenosti nemám, ale co jsem tady vyčetl, tak první ročníky měly se servem potíže, ale dá se přetěsnit a nebo pokud není únik oleje velký, tak dolévat. Motor 1.8 na plyn není špatná volba, ale v prvním případě bych se zaměřil na diagnostiku, co vypisuje za chybu, zda je to blbě seřízený plyn a nebo vytahaný řetěz, na to trpěly taky. Obecně se tvrdí, že se tato generace oproti P11 nepovedla, ale za ty peníze budeš po bazarech těžko hledat konkurenta s obdobnými jízdními vlastnostmi, výbavou, nezájmem zlodějů a pořád ještě relativní spolehlivostí. Vytahané rozvody, nadměrná spotřeba motorového oleje a další závady, které se u této generace často objevovaly se dají docela lehce diagnostikovat, tady na klubu jsou borci, co ti doporučí kvalitní náhradní díl za dobrou cenu a je jen na tobě, jak se zařídíš. Koupit a hned prodat ze strachu před možnými investicemi je u ojetého auta nerozum, to tě potká snad u každé ojetiny. U "veřejností nechtěných" nissanů máš jako kupec obrovskou výhodu oproti těm, co stojí fronty na golfy, passaty, oktávky, fábie apod. Takže rozum do hrsti, kvalitního mechoše vedle sebe a pojďme na to.....

dobx  
Marek
2016-06-28 19:44:12

ahoj, já za sebe. Mám také P12 r.v 2005 benzín, 1.8. najeto 207 tis. km. Mohu potvrdit zvýšenou spotřebu oleje, ten už neměním, jen dolévám. Dále Jsem před týdnem vyměnil novou vanu oleje, propouštěla mírně olej, nic moc, ale asi bych s tím neprošel na STK. A přední ramena s čepy řízení. Jiné závady neznám, výkon motoru dobrý, řetěz asi taky dobrý, jízda převážně po dálnici se spotřebou 6.8 l/100km. Asi ve 190 tis. km praskla spojka, celá výměna. Rozhodl jsem ji dát pryč, z důvodu koupi nového auta. Co to bude, je ve hvězdách. Možná znovu Nissan - asi QQ 1.6, nebo čekám na říjen, má se objevit SUV Peugeot 3008. Že to bude SUV jsem rozhodnut.

2016-06-28 19:51:53

Pokud se projeví spotřeba oleje přes kroužky, tak je to blbé. Ta investice je v poměru k tak levnému a starému autu dost vysoká a pouhé překroužkování nepomůže na dlouho. Ale to je asi jediný důvod, proč bych se toho obratem zbavil, jinak vše ostatní je spotřebák včetně rozvodů na dalších min. 150 tis., pokud je teda nutné je dělat.

dobx  
Marek
2016-06-28 19:53:36

stan34: ještě poznámka. Co tě vedlo ke koupi tak 1. starého auta s tak za 2. vysokém počtu najetých km. 204 tis. km. to už je žrout náhradních dílů, protože si myslím, že bude odcházet jeden díl za druhým. Při dnešní přísné kontrole na STK nevím, nevím. Úkolem STK je vyloučit staré auta z provozu, a teď to neber osobně, protože je fakt, že to co jezdí po silnici, to je někdy hrůza a děs. Nejen osobáky, ale hlavně ty nákladní. A mám být hůř.

2016-06-28 20:25:12

Stareho? Ale noták Moje primera ma kdo vi kolik na krku a tezko hledali neco za co me vyhodit, narovini mi na vstupu rikal, ze takhle stary auto pustit nemuze a stejne mi STK dat musel.. Micra mela hodne pres pul milionu km, rok 95 a neprasknout retez tak STK dá taky.. Ono kdyz se clovek stara, tak je to starsi auto v lepsim stavu jak ty novy krapy, co se konstruuji na velice omezenou zivotnost

dobx  
Marek
2016-06-28 20:36:41

djmicho: to souhlasím, jenže můžeš se starat jak chceš, ale ty roky nezastavíš, to je jako u nás. a pokud víš, STK po novu, emise až od 1. září to budou dělat všechny jen po nově už to tak nepůjde, jako doposud, že se chodilo jen pro známku.

2016-06-28 21:09:15

Ahoj, po kupe som mal obdobny problem s kontrolkou motoru. Urcite ti diagnostika povie viac, auto tej generacie nie je to nic komplikovaneho. V mojom pripade to boli len lambda sondy ktore reagovali pomaly - auto pred kupou dlho stalo a nepouzivalo sa, resp.jazdilo len 0,5km jazzdy. Po akcnejsich jazdach s poriadnym zohriatim vyfuku sa to samo spravilo a problem s kontrolkou motoru sa uz nikdy neobjavil.

LPG je super, spotrebu budes mat uplne fajn - lepsiu ako keby si mal diesel. A to ta nebude pritom trapit kopec dieslovych neduhov. Jedine co si odsleduj je spotreba oleja. Rano pridi k autu, skontroluj rysku. Dolej po vrchnu rysku (ak je nizsie hladina) a veselo jazdi. Po 500 km skontroluj rano po vychladnuti motora opat. Ak zbadas ubytok tak pojazdi dalej a skontroluj dokial sa nedostanes po MIN hladinu.

Pokial ti nebude klesat, resp.ti tento odpocet vyjde na viac ako 5000km tak si za vodou :) Mne to na porovnanie trva 700-1000km podla stylu jazdy :D Rozdiel medzi MIN a MAX hladinou na ryske je cca 0,5 litra oleja (pri 2,0 103kW motore).

Urcite to nie je stare auto a ani vela km. To auto ti moze v pohode sluzit este roky bez vyraznejsej investicie. Do mojho som tento napr. rok dal len dialnicnu nalepku, vymenil lozisko napinacej kladky drazkoveho rozvodu za 2Eura (samotny napinak bol OK) a dal 3,5L oleja :) Palivo radsej neratam

2016-06-28 23:45:50

Kamenujte mě či nikoliv,ale já jsem s P12 spokojený !

Měl jsem 3 roky P12 2.2 Di 93 kW SEDAN - italie full výbava a nadmíru spokojenost s autem jsem za ty tři roky najezdil(denně v provozu) cca 80tisíc km (finální km 239tisíc) . Ano spojka, hm lamela ložisko (v mém případě) investice do 5000kč kde jaká oktávka to má dražší. Brzdy , čepy , oleje a takový kokotinky nezmiňuji to je u každého vozu. Servo prolínalo tím stylem že jsem jednou za pul roku dolil decku do řízení , nezrujnovalo mne to :) Chorvatsko , černá hora atd atd ... Nejezdím 90km mimo obec , rád se svezu takže nissana jsem rozhodně nešetřil. Ložisko v kole , to děláme všude ceny tehdy a nyní podobné 500kč japanparts a cca 1100kč SKF samozřejmě to lepší.

Pak mě nabourala jedna píííííp paní , pojišťovna mě dala 80tisíc v roce 2012 ....

Jelikož jsem byl spokojen a neřešil jsem kravoviny se vstřikama turbama a podobnejma hovadinama jako kolegove u oktavek superbu atp ,šel jsem na MOBILE.DE obvolal par nemeckych prodejcu a vybral pár aut,zbývalo jen vyrazit . Koupil jsem na druhý pokus v německu za super peníz WP12 2.2Di 93kW opět full výbava najeto cca 180tisíc.

Od té doby trajdám 4 rok s kombíkem , je to velký jako prase odvezu dovezu co potřebuju a spotřeba podobná jako u sedana cca 5,5-7 dle stylu jízdy ... Samozřejmě udržuji pravidelný servis oleje 10tisíc a výměna + olej filtr + vzduch filtr a jednou za rok palivový filtr .

Co jsem řešil za 4 roky na svým kombiku ?

Všeobecně

  • brzdy s brembama dobre zkušenosti
  • čepy
  • ložiska v kolech
  • občas nějaká hadice od turrba praskla asi dvě za tu dobu investice do litru
  • řešil jsem repas brzd na zadku opět investice do litru za obě strany
  • a dnes tyčky řízení za 1200obě nějaké značkové
  • -jo řízení prolíná také opět tak decka za pul roku

Nevidím s P12/WP12 tkama problém , spíše to je o člověku a o tom jak se o to stará.

V rodině a přátelích máme další dvě P12 v naftě ale poctivého japonca 93kW a obdobné opravy takže roční servis při nájezdu cca 20-25tisíc za rok je cca 5tisíc max no to si myslím že není nic ve stylu ,,ta řada se nepovedla" jak se výše psalo.

Další přátelé z mého okolí mají 3x almeru stím stejným motorem jen ze slabším turbem a jinými vstřiky a nic se jim nesere, opravdu běžný věci jako VŠUDE.

Nissana se neboj je to všechno o přístupu a péči !

2016-06-28 23:51:22

kladivoo: by mě zajímalo kde jsi viděl u p12 ,,nafty" spotřebu oleje a ,,kopec dieslovych neduhov" evidentně o těch motorech nic moc nevíš , mám pod dohledem asi 5 nissanu s 2.2 di motorem (ne DCI) a nikdy jsem neviděl chybět decku oleje

2016-06-29 00:24:26

flashturbo: Riadenie si oprav "Hydraulický semering PSS524954 19x29x4.4/6 " je v prevodke riadenia.

2016-06-29 10:07:56

dobx: Já jsem kupoval P11, když měla 180 tis. a ověřených a to jsem si říkal, jak jsem koupil auto s malým nájezdem. Každý kupuje na co má a 240 tis. nevidím jako strop pro ta auta, to v žádném případě. Navíc P12 nemá nic tak složitého, že by si člověk musel nachystat balík na opravu třeba jen jedné věci, ale nemluvím o nadměrné spotřebě oleje u 1.8. A když koupím dneska pět let staré auto, tak bude mít na hrbu min. sto tisíc a co se kvality týče, tak to bude odpovídat dvojnásobku, jako u starého nissanu. A to nebudu zmiňovat pořizovací cenu a co mi každé z nich nabídne..... Co se týče TK, tak tam problém nevidím a emise budou třeba nakonec pro majitele staršího auta s Euro 3 schůdnější jako pro toho, co má ojeté auto s Euro 5 nebo 6, kde sebemenší problém se spotřebou oleje, zakarbonováním motoru, rozvody, filtry pevných částic, choulostivou elektronikou bude mít fatální vliv na emise. Jediný problém byl s připojením k řj a načtením kódů a to se snad časem vychytá.

2016-06-29 11:05:26

flashturbo: Som nevravel o spotrebe oleja na diesli ale na benzine. Je to asi jedina taka anomalia benzinovych motorov tej generacie ktora nie je moc prijemna. (napr.VW ma na novsich autach v serviske ako standard uvedene spotrebu oleja 1l/1000km - to je uz podla mna sila)

Jedna sa mi o to ze vseobecne je jazdeny diesel narocnejsi na udrzbu ako jazdeny benzin - obzvlast pri 13 a viac rocnych kuskoch.

V mojom pripade pre mna diesel nie je moc vhodny nakolko mam prevahu dost kratkych tras v meste. Moj rychlostny priemer na tankovanie kolise vacinou okolo 30-40kmh. V zimnom obdobi v casoch mrazu su moje 1km cesty pre DSL motor ako trest. Nevraviac o tom ze mam rad ticho v kabine - tuna kulturu chodu benzinoveho motora neupries. Mam to s cim porovnat - nedaleko mna na firemnom parkovisku parkuju dve primerky P12 v kombiku s 2,2DI motormi, takisto v garazi mi troni este 1,9TDI v passate B5,5 2004.

Z mojho popisu bolo jasne ako z tvojho - a to ze odporucam Nissana P12 v benzine. Za tie prachy je to stale dobra vozba.

Vadit sa tu o to ci je lepsi DSL alebo GSL je ako hadat sa ci je lepsia Mattoni alebo Becherovka - ide len o to na aku jazdu sa chystas

dobx  
Marek
2016-06-29 20:38:02

Já jsem psal o mém případu. Staré ojetiny už kupovat nechci, jen nové auto.Zaplať pánbůh, že STK je až za 4 roky. Už jsem psal, že přijít si na STK ke kamarádovi s velkým TP a za chvíli odejít, to už je hudba budoucnosti. Stejně tak emise. Cenu neřeším. A co se týče STK, tak pokud jste ještě od ledna 2016 nebyli, tak se máte na co těšit. A bude hůř. Já bych svoji P12 pryč nedal, nechám si ji jako druhé auto a až za dva roky vyprší STK, dám ji do šmelcu na vrakoviště. Prostě mě nebaví cpát do starého auta peníze. Všem hodně najetých kilometrů bez nehod.


Odpovědět