Fórum - Téma


Proč se 16V motory musí vytáčet?


Fórum Pokec všeobecný Proč se 16V motory musí vytáčet?




2007-10-23 07:53:08

Zdar vespolek.

Všude ve spojitosti s 16ti ventilovými motory čtu, že táhnou až od vyšších otáček. Může mi někdo technicky vysvětlit (popř. někam odkázat) proč tomu tak je? Proč ty blbý 8 ventily táhnou líp "odspoda"? Dikas

2007-10-23 21:22:34

Mám auto s motorem 1,6 16V 110 koní. Jednoznačně zastávám názor že 2,0 l s výkonem nějakých 85-90 koní by byl daleko lepší, "objem ničím nenahradíš". Bohužel trend směřuje k nižším objemům. Na otázku jsem ti vlastně neodpověděl, je to pouze má úvaha se kterou nemusíte souhlasit

2007-10-23 21:47:31

Hlavnou vyhodou pri vyssom objeme je vyssi krutiaci moment, vdaka ktoremu taha aj z nizsich otacok. Trend smeruje naozaj k malym objemom pretoze: su uspornejsie, menej materialu = lacnejsie na vyrobu, nizsie emisie, casto nizsia spotreba, nizsia poistka, mensia vaha. Na otazku som vsak tiez neodpovedal

2007-10-24 09:10:59

Ja mam 1,0 16V a bohuzial maly objem motora nemoze tak tahat ako velky a preto sa musi viac vytacat s cim suvisi aj to ze 8V technika ma inu charakteristiku ako 16V , je to dané velkostou otvorov a moznostami naplnenia valca palivom.

Jednoducho cez 2 sacie ventily na valec prejde viac zmesi ako cez 1ventil, a otackami motora nastava vacsi saci efekt takze preto 16V motory su lepsie v otackach ako 8V. Ale pri nizkych otackach je to jedno, proste s jednolitrom musis motor viac prehanat.

2007-10-24 10:01:31

len napisem svoj nazor, tak odbornici hned nehadzte kamene, je to len nazor laika

v 16V mas dva sacie a dva vyfukove ventily. Tym efektivnejsie nasavas zmes - 2 sacie ventily. Ovsem mas tam aj dva vyfukove. Vyfukovy ventil sa ti otvara po expanzii vo valci, aby mohla zhorena zmes odist z valca, ovsem otvara sa ti uz pred dolnou uvratou po expanzii. Tym, ze sa ti otvoria dva vyfukove ventily a nie jeden (ako u 8V), ti dojde vo valci k vacsiemu(rychlejsiemu) poklesu tlaku po expanzii (po otvoreni vyfukovych ventilov vplyvom vyrovnavania tlakov prudi spalena zmes az rychlostou zvuku prec z valca). Neviem, precu su tam vlastne aj dva vyfukove ventily, zrejme kvoli lepsiemu odchodu spalenej zmesi a mozno aj kvoli nizsim emisiam.

Mozno sa da tato nevyhoda odstranit premenlivou geometriou vaciek.

Zober si benzinove a dieselove motory. Podla toho co som dagde pocul dieselove motory pracuju s vacsimi tlakmi (ak sa mylim tak pardon). Preto aj lepsie tiahnu od nizsich otacok. Ovsem tym, ze pracuju s vacsimi tlakmi, je to následne nevyhoda vo vyssich otackach, pretoze tie tlaky su obmedzujuce a vymena zmesi medzi jednotlivymi cyklami uz nemoze byt taka rychla ako u benzinu, preto dieselove motory maju maximum otacok niekde povedzme okolo 5000 otacok, zatial co benzin okolo 7000. Ovsem obmedzenie otacok je aj z dovodu trvanlivosti motora. F1 ma maximum povedzme okolo 19-20 tis. otacok ovsem po jednych pretekoch je kompletne vymeneny kvoli opotrebovaniu.

Ovsem ako sa da odsledovat, vyvoj motorov nasvedcuje, ze sa da este stale zvacsovat ich vykon a zaroven znizovat spotreba, takze nejakymi "vysokymi otackami" by som sa velmi neznepokojoval.

Prinad niekde vyhrabal prirucku pre automechanika, napis mu spravu cez PP a on ti moze poslat link. Tam najdes blizsie vysvetlenie prace motora

2007-10-25 12:15:03

Nevím jak je to u většiny 16V,ale u primery to tak je.Jede až ve vyšších otáčkách.

Nedávno jsem kupoval druhé auto.Potom co Croma skončila ve stromě.

Volba padla na Mazdu 626 2,0i 16V r.v. 93.Podařilo se mi koupit zachovalý kousek se 140 tis km najeto.

Tento motor v Mazdě s 85 kW se chová úplně jinak.Táhne hned od spoda rovnoměrně až do 6000 ot.

Vůbec se to nemusí vytáčet.To je úplně super jak to jede,ta okamžitá reakce na sešlápnutí plynu.

Tak nevím ,asi je to otom jak se ten motor naladí.

2007-10-25 17:14:30

nevyhodou stvorventiloveho motoru v nizkych otackach je mala rychlost nasavaneho vzduchu pri prechode ''prilis velkymi'' ventilmi a nasledne horsie premiesanie zmesy paliva a vzduchu.Toto sa snazi eliminovat premenlive casovanie vaciek.A vo vseobecnosti sa dnesne moderne motory robia ako kratkozdvihove co krutiacemu momentu v nizkych otackach tiez neprospieva,ale na druhej strane sa zvysuje plocha spalovacieho priestoru kde sa zmestia vacsie ventily cez ktore sa motoru lahsie dycha a vo vyssich otackach sa dosahuju vyssie litrove vykony ako u dlhozdvihu ktory ide dolu ale vo vyssich otackach straca dych

2007-10-25 20:32:13

tak davno sme nemali teoriu takze

z prace za cas dostanem vykon ktory ked naslednymi upravami rozkuskujeme dostanem vzorec teoreticky rpe vypocet vykonu motora tam hra par faktorov velku ulohu a to je ci je cyklus 2 alebo 4 doby(2 doby ma na kazdu otacku pracavnu otacku u 4 dobeho je to kazda druha) potom tam hra velku ulohu otacky a dalej su rozne sucinitele preplachu plnenia atd a samozrejme objem teda priemer valca a zdvih. tak nejak v zasade- porovnanie s diesel-om je u benzinov tendencia ze motor ma mensi zdvih a vacsie vrtanie ako u dieselu kde je to opacne(vacsi zdvih a mensi priemer) toto vsetko ma vplyv zatial. no preco 8 sa tak netocia pretoze to neprinasa uzitok pretoze darmo tlacite 6000 otacok zmes nestiha odijst prec ani nasat cez jeden ventil skuste si vyratat ako dlho je otvoreny saci ventil pri takych otackach.

potom je otazka ako tam dostat viac zmesi vacsi ventil?(priestorove moznosti) vacsi zdvih ?(zase priestor-nad piestom) a vlastne idealny gulovy tvar . cize logicka uvaha viac ventilov ktorymi sa dostane viac zmesi a rychlejsie odide. takze tak nejak v zasade by som odpovedal ja. no su tam velke vplyvy tvar spalovacej komory kde je sviecka kolko ake je sacie potrubie tvar dlzka a vyfuk ktory pri sa otvara pri expanzi no nie skoro ani neskoro pretoze plyny musia vyjst von a pomoct zaroven podtlakom ktory za nimi je saciemu cyklu a tak dostat cerstvu zmes.

2mato  
Mato
2007-11-09 12:41:33

napr moja sr20DI ide podla mna pekne odspodu pri 2500ot uz taha a ide linearne od volnobehu pekne za plynom ,celkom pruzna nesklamal ma ten motor....rad by som siel v DE cku kazdy tvrdi ze nejde od spodu...oba su samozrejme 16V. Tiez je jasne ze citi kazde kilo ked som sam tak ide supr a pruznost je pre mna super ale kazdy clovek navyse robi svoje...kamos ma 110kg a snim to uz ani zdaleka nieje to co somnou...je to logicke no napr ked mam aj plne auto tak sa mi paci ze 2kvalt ked roztiahnem na 90 tak taha spolahlivo ci som nalozeny alebo nie a tiez 3ka to je celkom fajn. A napr nema ten motor rad ked dam na podlahu hned...vobec sa tak nezoberie ako ked idem s plynom postupne,stalo sa mi ze aj v 3otackach mu to vadi a radsej ma pomale davkovanie coz niekedy pri predbiehani zabudnem a zvyk je hned podlaha... To iste robi kamosova nakupna taska corsa 1,2 eco ... tiez podlaha ani nahodou inak to nejde len huci...je to klasicky 8v ma len 33kw ale pri 4600ot ako diesel uff a na ten objem ma super nizke a stredne otacky ale do cca 4800 este vyleti no potom je to uz silicka nejde to...hm ale 5l spotreba je fajn...


Odpovědět