Fórum - Téma


Problemy, problemy...co dal?


Fórum Technický koutek Problemy, problemy...co dal?



1  2

2011-10-28 15:16:54

Od vcera volnobeh 3000ot a vic, prehriva se,bily kour pouze na volnobeh, pod plynem uz ne, netopi.Vse nasvedcuje, ze tam neni voda.Tu jsem komplet menil pred 3-mi dny a pred mesicem i termostat.Vodu sem samozrejme kontroloval a je ji tam po vicko.Vzdycky se o tehlech motorech mluvilo jako o nizkorozpoctovych a spolehlivych, ale uz je to druhy motor, co mi odchazi.Mam na ty motory smulu jenom ja?Pravidelne mu dopravam, co motor potrebuje.Dokonce menim olej po 7000km Shell HX7.Pred 3-mi dny menen i vzduchovy filtr.Svicky original NGK-BPR5ES, kabely bosch.Co vic mam pro motor delat aby vydrzel?Nebo to vse dela jenom lambda, ktera je zrejme vhodna na vymenu?Diky za odpovedi

Jo jinak motor E16i...

2011-10-28 17:44:48

Ted me tak napadlo, ze by to mohla byt vodni pumpa?

2011-10-28 17:59:19

Bílý kouř je signálem vody ve valcich hlavně.takže těsnění kaput a voda se ti dostává do válců.mizí ti voda rapidně?pokud nemizi tak je to pumpa.u felicie se nám stalo že se dostal olej do chladicí kapaliny a pak se to podelalo a nechladilo to

2011-10-28 18:10:22

No bily kour by mohla znacit i lambda ne?A jak jsem rekl, kouri to jen na volnobeh.Jede to normalne jako vzdy, akorat volnobeh vysoky jako by neproudila voda.Voda mi mizi jen do kondenzky z duvodu prehrivani a to ne moc.Ted si uvedomuju, ze nez to zacalo delat, parkrat se mi stalo, ze proste vynechalo topeni.Dle me to naznacuje stale vodni pumpu, ktera tak nejak jela, dokud jsem tam nenalil hustejsi kapalinu.Mohlo by to tak byt?

2011-10-28 18:43:43

Jednim mechanikem mi bylo prave potvrzeno, ze to muze byt vodni pumpa.Mohl by to prosim potvrdit jeste nekdo odtud?

2011-10-30 08:49:43

Vodná pumpa začne najprv rachotiť a potom sa roztečie, no poiaľ nieje vyslovene rozpadnutá vždy vytvára cirkuláciu...

S bielou parou z výfuku to ale nemá nič spoločné!

Tam je to otázka tesnenia pod hlavou v lepšom prípade a prasknutou hlavou v horšom... To má za následok že auto nekúri - v systéme sa vytvorí vzduchová bublina a tým pádom sa obmedzí cirkulácia kvapaliny. Uto sa prehrieva, tlakuje sa chladiaci systém a voda sa stráca...

Daj si vymeniť tesnenie, hlavu najprv otlakovať či nieje prasknutá a potom dať zrovnať na brúsku...

Písal som to už aj inde keď je dole hlava je to najlepší prípad dať komplet hlavu zrepasovať - to znamená skontrolovať púzdra ventilov - ak drú alebo majú vôľu tak vymeniť, zabrúsiť ventilové sedlá a vymeniť simeringi ventilov...

Je to minimálne nákladné ale ušetrí to ďalšie prachy pri prípadnej nutnej ďalšej oprave...

2011-10-30 12:56:03

Chener ma pravdu.Para z vyfuku je pritomnost vody v spalovaciom priestore.To znamena tesnenie ,alebo hlava.Co sa tyka priciny to moze byt aj ta spomenuta pumpa-opotrebovanie lopatiek ,alebo unik vody,alebo zle ovzdusnenie sysemu a nasledne prehriatie .Moze byt aj zaneseny chladic,alebo system neudrzi tlak a voda zovrie skor,ako ma.

2mato  
Mato
2011-10-30 14:46:12

mozna pouzivas zlu chladiacu kvapalinu, ktora ti vyziera tesnenia kedze ti to spravil uz druhy motor... moze byt specificky agresivna

2011-10-30 18:29:19

Uz sem tam dal novou pumpu, tim nic nezkazim.Na stare vypadaji lopatky jako nove, nicmene jsou nalisovane na hridel a mohli by po zahrati prokluzovat.Proste pumpu uz neresit.Zitra vymenim tesneni pod hlavou a dam vedet.Na predchozim motoru se mi nestal tenhle pripad, nicmene s hlavou se nic nestalo, ani kdyz se komplet zadrel motor.Tyto stare hlavy byly velmi pevne.Zadne rovnani nikdy nebylo zapotrebi.Jen jsem to prelestil do skla 2000 smirkem a mohl jsem hlavy prehazovat z jednoho motoru na druhy bez jakehokoliv problemu.Mno zitra dam vedet.

2011-10-30 18:49:54

přesně jak píše Sergino...bud těsnění nebo hlava,a taky(a to si myslím- v tvém případě)špatné odvzdušnění.Proto Ti to taky netopilo jak píšeš....A jak se rovná hlava smirkem 2000 na skle??já to tedy znám jedině strojně.....

2011-10-30 19:11:26

Pokud si muj prispevek lepe prectes, nezminil jsem se o rovnani smirkem na skle, ale o vylesteni dosedacich ploch do lesku skla.Doma zivim 4 hladove krky, cili neni nic levne.Na kolik vyjde srovnani hlavy, prebrus sedel ventilu a kompletni otestovani hlavy?800 asi ne co?ja sem za 800 koupil tesneni hlavy victor reinz a pumpu graf.Jakou by jste doporucili kapalinu?Uz jsem psal jinde, ze neminim jiz do tohoto motoru cpat, a do doby nez dojezdi, nasetrim na sr20de nebo ca18de.Do sr20de nacpu maximalne 12000 a bude klid.

2011-10-30 19:40:47

Dříve ,před třiceti a více lety se rovnaly hlavy na skle tak,že na tabuli skla se nanesla brusná pasta a krouživými pohyby se hlava rovnala.(na sklo proto,že to byla poměrně rovná plocha)Ale toto se dělalo spíše na pionýry a podobné přibližovadla.Tenkrát nebyla na každém rohu brusírna a člověk si prostě poradil sám.

2011-10-31 07:42:58

Brouček,já vím jak se to dělalo.Takhle jsme dělali hlavy na Trabantech,ale nakonec bylo rychlejší,a hlavně přesnější,to nechat líznout ve fabrice na magnetce(frézka).Nyní mám možnost na horizontální vyvrtávačce(fréza naležato),běžně tam dělají melouchem celé hlavy i na Diesely.Tedy jen zarovnání plochy.Ono až když si položíš hlavu,na rovný kovový stůl,anebo rovnou najede na této frézce šponu....Tak teprve koukáš,že ubral už 5 desetin mm

a stále ještě není po celé ploše...Běžně ubírají 0,7 - 1 mm.Detailně rovnání(rozebírání,a obrábění)hlavy na Favorita,je popsané na Škoda klubu,píšou možnost ubrat až 1,5 mm.

Ale tohle není Š 120 ani Favorit.To tady píše více lidí,že Nissan má jiné tolerance,a je lépe aby ho spravovl někdo,

kdo tomu opravdu rozumí....Pro ty ostatní,domácí kutily....jsou různé Felicie,Fordy,Opely

2011-10-31 17:27:58

Tak jeste to sice nemam, ale po sundani hlavy jsem zjistil, ze na tesneni je praskly kouzek u ctvrteho valce mezi kanalkem na vodu a spalovacim prostorem, coz potvrzuje kaluzicka na pistu a jinak zbarvena svicka.Pumpa teda nemusela byt v haji, ale po dostani se vody do pistu se vytvorila bublina, s kterou potom pumpa samozrejme nemohla pohnout.Neco podobneho si pamatuju u stareho znameho, kteremu kdyz stoupla teplota, tak musel cukat volantem ze strany na stranu zrejme aby se mu bublina protlacila

Nu coz, tak mam novou pumpu a tesneni no.Stejne by na pumpu jednou doslo...Diky za rady a zitra poslu foto tesneni jestli chcete.

2011-11-02 09:27:30

Tak jsme zvědaví na fotku těsnění,a i vůbec jak dopadla oprava.Každý se rád poučí,a získá novou zkušenost co by se taky mohlo stát.Jinak možná sem nečetl pozorně,jaký motor to opravuješ??myslím typ třeba SR 20 DE..

Každopádně dej vědět jak jsi dopadl.

2011-11-02 16:46:51

Tak motor je v kupe a objevil se jiny problem.Zni to jako na 3 valce, ale svicky jsou vsechny suche a zrejme pali.Zkousel jsem ruzne svicky i kabely ale vzdy stejny vysledek.Kabely jsou zapojene spravne.Tlak ve valcich v norme,Je mozne, ze jde do jednoho valce mene benzinu?Rozvody jsou na riskach.Bohuzel me uz asi nic nenapada.Nema nekdo komplet sani na E16i ? Jeste takove ilustracni video, co to dela :

http://www.granatovajahoda.cz/02112011.mp4

2011-11-02 17:36:58

No mě se to podobné(uplně stejný chod,jak na videu...jako HTP)stalo nedávno u Opela 1,6 8v,

měl sem ho rozebranýho 2 měsíce(mezitím ůraz)tak když jsem to skládal,už sem prd věděl...

No a měl sem přehozený rozvody...Ono 1 i 4 válec jsou oba při rysce v horní ůvrati,tedy nevím jestli má Nissan pořadí spalování stejné...ale lépe než podle rysky se to pozná podle ventilů,zda jsou ve střihu,nebo klidu...Sundat víko,otáčet si motorem a koukat...

2011-11-02 17:54:07

Rozvody jsem u tohodle motoru delal uz nespocetkrat, vcetne kontroly polohy valcu vuci ventilum.Kdyz tam 3krat za sebou cerpadlem napumpuju benzin, tak se to na 3 vteriny chytne.

2011-11-03 09:35:39

Noo,na tom videu je jasně slyšet,že ten motor pálí tak trochu do výfuku....ale tvrdíš že jsi komprese měřil....

Takže to může být nejen přehozenými rozvody ale i poškozenými ventily u 1 - 2 válců.Takhle jsem slyšel nedávno jít

Ibizu 1,6,a měla zahryzlý hydroštely na 2 válcích,ventily nedovýraly.....

Jinak já už to komentovat nebudu...nějak všecno znáš,nesčetněkrát si dělal......tak se sebekriticky podívej,na výsledky svého konání....

2011-11-03 15:04:56

Ja sem prece nic spatneho nerekl.Jen sem te chtel ujistit, ze jsem rozvody kontroloval, protoze to bylo prvni co me napadlo.Uz mam pripravene i merky na ventilove vule, takze na to se taky vrhnu.Dneska jsem shodil saci potrubi a k memu udiveni je praskla priruba saciho.Takze je to zrejme jasne.Ale proc delaji saci potrubi tak krehke?Dotahoval jsem na moment a posazene to tam bylo rovnomerne, stejne tak jako rovnomerne podotahovane.Ted budu rad, kdyz sezenu nekoho, kdo mi to opravi...Omlouvam se, jestli nejaky z mych prispevku vyznel nejak technicky nadrazene, jen uz jsem mel toho motoru dost...Dekuji za vas cas.


Odpovědět

1  2