Fórum - Téma


Problem se servem


Fórum Technický koutek Problem se servem




2007-10-24 14:28:50

Nejak mi obcas vynechava servo. Pri rizeni to neni nic prijemnyho. Poradte prosim cim to muze byt.

2007-10-24 16:40:07

Ad a): na čem konkrétně vynechává - že na Nissanu,to bych předpokládal,ale který typ - s pohonem od motoru nebo s elektrickým čerpadlem?Jak se to projevuje - ztuhne řízení a jde ztěžka otáčet volantem?

Zkoušel jsi zkontrolovat kapalinu v nádržce?Není systém zavzdušněný?Není patrný únik nebo mastná místa na řízení?

Chce to bližší informace.

2007-10-25 12:11:48

Diky za info. Mam Almeru rv95. Projevuje se to tak ,ze kdyz mam vytocenej volant tak to proste ztuhne. Ani nevim jestli je tam cerpadlo nebo pohon od motoru. A taky jsem zaslech, ze to muze mit stejnej okruh na kapalinu jako brzdy. Co je na tom pravdy?

2007-10-25 14:24:22

Čerpadlo tam je vždycky,jen jeho pohon se liší - u tvojí Almy je poháněno řemenem od motoru,novější typy posilovačů mají čerpadlo elektrické s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti vozu.Okruh posilovače je samostatný a s brzdovým okruhem nemá nic společného - plní se převodovým olejem,shodným i pro automatické převodovky (ATF II v tvém případě) fialovočervené barvy,zatímco v brzdovém koluje hydraulická kapalina DOT,obvykle žlutá nebo čirá..Nádržka pro posilovač je vlevo (když stojíš čelem k motoru před vozem),černá,válcového tvaru,neprůhledná.

Zavzdušněný okruh poznáš podle cvakavého zvuku z čerpadla posilovače,zvýšené hlučnosti čerpadla nebo zpěněné hladiny v nádržce (bublinky).

Pokud to ale tuhne jen v krajních polohách,zavzdušněním to asi nebude.Můžeš zkusit kontrolu: zvedni předek auta,rychle otáčej volantem od jedné krajní polohy do druhé a kontroluj,jestli ubývá kapalina v nádržce.Pokud jo,dolej a prováděj do doby,než se ustálí.Pak nastartuj a totéž znovu.Když už hladina drží,máš odvzdušněno.


Odpovědět