Fórum - Téma


Problém s dobíjením


Fórum Technický koutek Problém s dobíjením




2008-11-05 19:54:42

Ahoj,omlouvám se jestli už to tu někdy bylo ale nemohl jsem toto tema najít.

Nedávno se mi cestou do práce rozsvítila kontrolka dobíjení a já byl rád že sem dojel na místo.po práci jsem nejprve prolezl všechny možný kontakty a pojistky(nic nebylo zoxidovanýho) a pak až skusil nastartovat-kontrolka normálně zhasla ale po pár dnech přijdu k autu a ani blik .Nabil sem baterku a zajel sem k mechanikovi(kontrolka nesvítila) přeměřil to a prej to dobíjí ale že by to radši nechal překontrolovat,tak sem vyndal altik a dal ho skontrolovat...chlap tam přepájel nějak špatně danej uhlík a něco s regulátorem a řekl si o 200Kč(za regulátor a nové uhlíky si v nissanu berou cca3000Kč ) Dal sem alternátor zpět a projel se asi 5 km..všechno bylo v pořádku ale druhý den nastartuju a zase to na mě svítilo .Po opětovné demontáži mi chlap řekl že alternátor je OK.

Proto se těch co toto dokázali přečíst až sem ptám jestli by nevěděli co by mohlo být špatně a kde?

Ještě jsem to tam nedal nazpět,k tomu se dostanu až v pátek, ale když to na mě zase bude mrkat(jako že asi jo) nevíte na co bych se měl podívat?Děkuju za každej názor a radu.

2008-11-05 20:28:54

viděl bych to na vadnou diodu Chce to připojit na osciloskop a prověřit co z toho leze.. jen multimetrem to nezjistíš..

2008-11-06 18:20:54

Diody jsou Ok ten chlap se specializuje na opravy alternátorů takže předpokládám že má všechno přeměřený

(ze zdejšího Nissanu to vozí na opravy právě jemu)

2mato  
Mato
2008-11-06 18:57:20

Ja si skor myslim, ze by to mohol byt regulator dobijania nie ?

2008-11-06 20:18:28

Regulátor by to mohl být... ale... není součástí alternátoru?Ale nechci kecat v tomhle se moc nevyznám.

mám P11/144 rv.2000

2mato  
Mato
2008-11-06 20:47:06

to ti uz neporadim, ci je sucastou alebo nieje, moze aj nemusi byt, neviem ako je to na tvojom aute..ani na mojom...ale tu kontrolku dobijania riadi regler , tak neviem co ine okrem altiku a regleru to moze byt.

2008-11-06 22:07:36

U modernějších alternátorů je regulátor napětí součásti držáku uhlíků ( nepletu-li se ) tedy vlastního alternátoru. Kolik to může stát ??? 1000,- ? 1500,-? V druhovýrobě.

2008-11-06 22:16:22

Ano je to tak a už dávno tak, jak říká Pavel53

2008-11-06 23:16:40

problém s dobíjením, problém s dobíjením, problém s dobíjením, problém s dobíjením, problém s dobíjením, problém s dobíjením, problém s dobíjením, problém s dobíjením, problém s dobíjením, problém s dobíjením, no prostě onehdy jsem dobil moju a problém v tom nevidím

2008-11-07 06:33:37

No jenže pokud je sregulátor součástí altiku a opravář mi řekne že altik dává dobře, kde mezi altikem a baterkou se může stratit proud?je tam něco co může být spálenýho?(pojistky jsou OK)

ale diky moc za názory a rady

To kentoya...taky skusím dobít tu svojí a třeba se to spraví i na autě

2008-11-07 07:09:44

Mohl by být nějakej elktronickej člen závislej na teplotě. Asi bychse domluvil s někým kd o tomu rozumí aby vše proměřil. Třeba to dobíjí Ok, ale po zamknutí tam zůstává nějakej odběr, kterej vybije baterku. Dál bych zkusil jak vypadá dobíjení po zapnutí světlel (měřeno ne na altíku, ale na baterce. A úplně nejlepší by bylo natáhnout kabely od měřáku do kabiny a měřit to třeba za jízdy - někde nějakej špatnej kontak, kterej se při přejezdu hrbů třeba rozpojuje apod.

2008-11-07 11:37:42

Takže věc se má takhle:dal sem tam alternátor,vše zapojila nastartoval,kontrolka normálně zhasla,projel sem se,vypnul motor a počkal 5 minut ,zapnu kličky(nestartuju) ale kontrolka nesvítí,rozsvěcuje se když nastartuju a zůstává svítit.

Prošel sem opět všechny kontakty,nastartoval sem a kontrolka pořát svítila.

Když jsem tam dával altik poprvé tak taky první startování a jízdu bylo všechno dobrý,tak sem ted skusil odpojit a znovu zapojit baterku...nastartuju a je to dobrý,zhasnu motor počkám pár minut znovu nastartuju a už to zase zůstane svítit a takhle to můžu dělat furt dokola

mohl by mi prosím někdo vysvětlit co to může být?

2008-11-07 12:16:24

bohužel už to není jak ve starých autech, kdy byla kontrolka závislá na dobíjení. Kolikrát ti auto nedobíjí a kontrolka se nerožne, a zase ti to může dobíjet a kontrolka svítí. elktrikář co tomu orzumí to bude mít za chvíli najítou závadu.

2008-11-07 12:44:09

No podla tohto by som tipoval na vadny regulator budenia, to znamena ze mozno funguje ale urcite nie dobre a vzdy, proste to treba vymenit. bohuzial som zistoval ze napriklad na Micru s altikom BOSH sa cena regulatoru spolu s drziakom uhlikov , nakolko je to jeden blok pohybuje okolo 2000,-.

Keby bolo zle vinutie tak by to neslo vobec.

Jedine co je otazne su diody, proste toto sa neda inak zmerat ako u niekoho kto vie ake tam su a ake maju mat hodnoty.

Treba vymenit ten regulator (na 90 % je to pricina )

epl
2008-11-09 18:56:16

pridam svoju skusenost a radu.

presne s takouto zavadou na mikre som sa stretol asi pred 2 rokmi,chyba bola skryta v spatnom kontakte ukostrenia na motore,

je zaujmave ze sa porucha prejavila az v zimnom obdobi a napriek tomu ze alternator dobijal kontrolka svietila ako o zivot.

  • skus skontrolovat vsetky ukostrenia motora,karoserie,palubnej dosky a pripadne premerat prechodove odpory na spojoch, a nasledne ocistit a dotiahnut,
  • niektore vozidla maju po vypnuti motora a vytiahnuti kluca tzv stand by rezim a sleep rezim,avsak pokial prejdu do tohto stavu odobera palubna elektronika od 1-2A po dobu asi 5minut,ale ak je vadny niektory blok elektroniky tak nemusi prepnut do sleep modu a odobera vacsi prud az do vybitia baterie , a teda treba po vypnuti zmerat odber baterie ,
  • aj vadna alebo starsia bateria moze sposobit ze dobijanie nefunguje spravne pretoze bateria ma velky vnutorny odpor a regulator pri dosiahnuti napetia znizi budenie a vlastne prestane dobijat, skus pozicat druhu bateriu a sledovat ci sa zavada bude prejavovat,
  • u niektorych typov lacnejsich baterii sa stava ze kontakt na vyvode baterie sa vnutri odtrhne od dosky a prechodovy odpor sposobi spatnu funkciu regulatora a aj baterie,
  • merat,merat,merat
  • -alternator sa da zmerat tiez pomerne jednoducho aj vo vozidle a tak by nemal byt problem

2008-11-12 16:28:50

Tak nissánek je ode dneška u doktora a co je s nim se dozvím snad zítra.Určitě dám vědět. Docela bych i věřil tomu že je špatná ta baterka..no uvidím.zdarec a diky

Problém vyřešen po tom co na to údajně autoelektrikář dlouho nemohl přijít(ten samý co sem mu dával altik) nakonec objevil chybu v regulátoru-Ale jestli je regulátor součástí alternátoru opravdu nevim proč na to nepřišel dřív když už ho tam měl 2x Teď už to je ale jedno hlavně že je primouš zase provozuschopnej Diky všem

cena 1260 Kč

2009-02-28 20:46:02

tak ja mam zase trochu podobny problem ,sice to neni nissan ,ale mondeo 98 -ST 2.5 V6.

snad me neukamentujete ze tady taham takovy problem ,ale muze se objevit i na nissanu takze pripadne vyreseni muze nekomu pomoct.

k problemu : kontrolka dobijeni po nastartovani nesviti , az do 2000 otacek potom zacne svitit a znova v 5000 otackach prestane . pripojil jsem tester na svorky baterky, takze skutecne auto normalne dobiji, krome rozmezi otacek 2000-5000 kde nedobiji ... vi nekdo co s tim ? alternator ? nebo jeste nekde jinde hledat ?

 Svobi
2009-03-01 17:33:15

Prinad to bych rekl ze by mohl byt taky ten regulator.

2009-03-01 17:47:35

Elektrika v autě si někdy žije vlastním životem. Obdobný problém jsem měl na VW LT-35 celé dva roky než jsem ho prodal. Kontrolka někdy prosvěcovala, někdy svítila dobíjeni ale fungovalo. Alternátor jsem nechal proměřit, všechny možné spoje, dráty, možné místa špatných kontaktů,přechodových odporů nebo zkratů a nic. Vyřešil jsem to tak, že jsem kontrolku přelepil aby mi v noci nesvítila do očí.


Odpovědět