Fórum - Téma


Problém s chodem motoru


Fórum Micra K11 Problém s chodem motoru

Informace o modelu: Nissan Micra II K11


1  2

2016-01-22 22:53:32

Ahoj. Prosím o radu . Mám Micru k11 44kW amám problém s chodem motoru. Náplně a filtry jsou nové, chybí čidlo teploty nasávaného vzduchu, alternátor je ok. Nicméně nastartuju a auto se začne dusit až zdechne jako bez vzduchu nebo paliva. 2-3 zopakuju pak drží volnoběh na 1100 ale propadá se po zapnutí- vypnutí světel a prošlápnutí plynu taky. Nemáte s tím prosím někdo zkušenosti. Mně už dochází nápady

2016-01-22 23:07:39

hajzer: Co je to,,čidlo teploty nasávaného vzduchu"?

2016-01-22 23:10:23

brouček: Ahoj je to thermistor umístěný zboku na váze vzduchu. motor 40kW ho má jako extra čidlo zboku sání.

2016-01-22 23:11:46

hajzer: A není chyba právě to že ho tam nemáš?

2016-01-22 23:24:07

brouček: To auto jsem koupil lehce bourané. Dojel jsem domu v pohodě a udělal karosářskou. No teď se mršce nechce z garáže. To čidlo už řeším ale je to problém pokud nechci kupovat celou váhu vzduchu. Nejdřív jsem myslel že alternátor tak jsem ho kompletně zrepasoval. Počítač ukázal jen to čidlo ale to už tam chybělo při koupi a auto startovalo normálně. Svíčky a baterie taky ok.

2016-01-22 23:29:29

brouček: jo a šel jsem po nějakém bzučení až k nějaké elektromagnetické klapce (bosch) na sání. Ta sice vrní ale zdá se že funguje .

2016-01-25 21:40:18

Pokud ti nějakým způsobem chybí váha vzduchu, tak je jasné, že se ti motor chová takto.

Já se ale připojím do vlákna, protože mám velmi podobný problém a váha mně určitě nechybí. Jedná se o K11 1996 1.0l 16V najeto podle tacho 135tis.

Dva roky jezdila Micra bez problémů, ale před pár dny do cíle nedorazila. Po ujetí cca 20km během jízdy při cca 90-100km/h z kopce, následné rovince a stoupání během pár vteřin přestala zabírat. Motor vůbec netáhl, byl hlučnější, bylo nutné podřazovat na 2 a kopec, který by jindy dala třeba 70-80km/h se vyplazila tak na slabých 20. Při volnoběhu se dusí/chcípe jak při teplém, tak při studeném motoru. Chod motoru je nepravidelný, motor při nízkých otáčkách na volnoběh nepřirozeně vibrující a i z výfuku je slyšet ne příliž pravidelné kuckání (barva kouře normální). S autem jde jet, ale nad cca 2,5tis otáček nezabírá, dusí se a nemá výkon. Do kopce žádný tah.

S tímto stavem jsem se dokuckal do garáže. Zde na fóru pročetl spousty vláken o podobných problémech a protože mám stejnou Micru K11 1.0l 1996 k dispozici, začal jsem s výměnama. (Micra, ze které jsem postupně bral díly, byla motorově naprosto v pořádku, výkon bezproblému, pravidelný volnoběh, žádné cukání v celém spektru otáček), takže jsem pro pacienta používal určitě funkční díly.

Jako první přišly na řadu zapalovací kabely, víčko rozdělovače a následně celý rozdělovač. Bez výsledku. Začal jsem řešit váhu vzduchu podle zde mnohokrát popsaných návodů. Propájel jsem ji dokonce dvakrát a nic. Vyměnil jsem tedy celou klapku sání včetně váhy vzduchu, snímače klapky a AAC ventilu. Motor se chová pořát stejně. Vyměnil jsem taky lambda sondu a žádná změna. Palivový filr je krásně průchozí. Svíčky v motoru jsou staré cca 3tis km předpisové NGK. Vytáhnul jsem vstřikovací lištu a při startování z ní krásně práší palivo. Zkontroloval jsem všechny pojistky jak v motoru, tak u řidiče.

Vše bez uspěchu. Při každém nastartování má motor špatný zvuk, volnoběh hapruje a je přidušený, motor nepěkně poskakuje.

Palivo bylo brané při poslední cca 1/4 nádrže do plna a od té doby vyježděna asi 1/4 nádrže.

Došly mně už nápady, tak se obracím na zdejší odborníky.

Jediné co mě zbývá v záloze je výfuková cesta. Nějak zborcený kat (který be se teoreticky rozsypal během pár vteřin) bych ale poklepáním na něj měl poznat, ale nějaké odpovídající chrastění při klepání na něj nepozoruji.

Díky za nápady!

2016-01-25 22:05:57

kofi: Ano.Kat mě také napadl.To samé se mi stalo před x lety na Feldě.Jezdila normálně a najednou příznaky přesně co popisuješ.Kat jsem vyhodil a Felda zase jela jako dříve.

2016-01-27 18:04:26

Dneska jsem prohlidl oba katy a oba jsou uplne v pohode. Taky jsem se podival pod viko ventilu, jestli nenajdu neco podezreleho, ale vse vypada ok.

Jeste me napada jestli micra nema neco jako snimac klikovky. Mohl by to teoreticky zpusobovat on? Kde jej najdu?

2016-02-01 17:13:18

Nové poznatky-motor jede v podstatě na 2 válce (1. a 4.). Na válcích 2 a 3 jsou špatné tlaky.

Jaké mohou být nejpravděpodobnější příčiny?

2016-02-01 17:25:44

Těch příčin může být celkem dost, podpálené sedla ventilů , těsnění pod hlavou , pístní kroužky .

Měřil jsi tlaky jak ?

2016-02-01 17:51:21

mirinda: Mám pouze info po telefonu ze servisu (sám už jsem si s tím rady nevěděl). Takže jak měřili mevím.

2016-02-01 17:58:48

Tak pokud to máš v servisu tak to měřili klasickým měřičem komprese , tak že tam je jistá přesnost . Otázka je proč zrovna druhý a třetí válec.

Rozehrání se stejně nevyhneš .

2016-02-04 16:50:34

Po změření tlaků bylo podezření na přeskočený rozvodový řetěz. Sundal jsem víko ventilů i boční kryt, nastavil klikovku do polohy T.D.C. na 1 válci a zkontroloval jsem značky na ozubených kolech. Všechny značky sedí se stříbrnými články, takže z toho usuzuji, že horní řetěz si neskočil.

Jenom mě zaráží, že značky sice sedí, ale jak se popisuje na prvním obrázku (vyznačeno zeleně) tak v této poloze jakoby do pravého úhlu pera v ozubených kolech nemám. Pokud by měly být na sebe jakoby kolmé, tak by musela být vstřikovací vačková hřídel pootočená o 1 článek. To by ale pak zase nesouhlasily značky se stříbrnými články na řetězu, nebylo by mezi dvěma horními značkami 5 neoznačených článků, ale 6. Je takto nastavený řetěz v pořádku?

Pokud ano, tak mě nejspíš nezbývá nic jiného, než sundat hlavu a zkontrolovat těsnění pod hlavou, jestli 2. a 3. válec nemají mezi sebou v náji těsnění a z tohoto důvodu jsou oba bez tlaku.

2016-02-19 19:24:57

Proč nejsou pera na vačkách vůči sobě pod 90° (viz předchozí příspěvek) jsem ještě nezjistil.

Ale už vím, proč byly dva prostřední válce bez tlaku-je v háji těsnění pod hlavou. Protože na válce jsem ještě s autem ujel ještě asi 30km, tak je prosmažený docela fest.

Zarazila mě ještě jedna věc-proč jsou dva prostřední válce tak pěkně stříbrný a vyleštěný a dva krajní jsou jak dvě starý opálený plotýnky na sporáku?

2016-02-19 20:59:25

Ty prostřední válce a písty jsou tak čistý protože Ti evidentně do nich šla voda z chlazení.. šla tam díky tomu propálenýmu těsnění.. díky teplotě při spalování se z vody stane pára a ta Ti válce a písty tak hezky vyčistila.. takové parní čištění

2016-02-21 15:42:29

aha, no vida, takže čas od času neuškodí když rupne těsnění-aspoň se parně vyčistí písty

2016-02-21 16:02:57

To by bylo trochu drahé čištění jde to i mnohem jednodušeji.. stačí do sání vstřikovat rozprašovačem vodu.. na youtube máš spoustu videí jak na to..

2016-02-21 20:39:30

A zkoušel to tu už někdo , čistit motor vodou

Jen by mě zajímalo , co na to váha vzduchu.. ta asi bude mít celkem šok když jde pres ní voda

Hlavně by mě zajímal efekt

2016-02-22 00:13:26

Myslím si že ano.. jak jsem psal,na youtube jsou videa.. vodu musíš stříkat do sání přímo u klapky,takže se to na váhu vzduchu nedostane.. jeden člen který používá přístřik vody kvůli výkonu má tu zkušenost a má vnitřek spalovacího prostoru jak sklo..


Odpovědět

1  2