Fórum - Téma


Primera WP12 QG18DE svítí olej motor má


Fórum Primera P12 Primera WP12 QG18DE svítí olej motor má

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2

2012-08-13 11:49:35

Dobrý den,

jsem novým majitelem a potřebuji poradit ohledně problému ,který mi nastal dnes. Včera jsem jel po D1 a bez problému. Ráno jsem nastartoval a z motoru se ozvaly nepříjemné zvuky a při akceleraci také. Do toho mi hned začla problikávat kontrolka oleje a na displeji mně to začlo něco psát, ale bohužel jsem to nestihnul přečíst. Mám docela strach co by to mohlo být dokáže mi takto někdo poradit a nebo mi doporučit někoho kdo by se na vůz mohl podívat? Jsem z Prahy 4. Potřebuji to vyřešit urgentně protože mám vůz necelý týden a nechtěl bych aby byl problém závažného charakteru tak že auto bude k ničemu to bych ho musel vrátit původnímu majiteli. Děkuji za rady

2012-08-13 12:08:06

předpokládám že se jedná o motor benzín 1,8 l. Pokud to už dělá různé zvuky a svítí kontrolka oleje, tak je motor kaput - zadřená nějaká ojnice na klikovce. Ten motor byl asi v háji, hodně motorů žere olej a pokud se pravidelně nedolévá, tak se zadře dole, nebo hned vyběhne ulomená ojnice blokem ven. Předpokláádm, že ti to prodávající neřekl, že musíš kontrolovat a dolévat olej (asi byl rád že se auta zbavil a říkal si že to chvilku vydrží a pak se děj vůle boží). Pak nám dej vědět jak jsi (ne)uspěl s reklamací. Opravit se to nedá, protože přebrušovaný klikovky praskají, takže je to sázka do loterie (oprav jedině bez záruky). Jedině jinej motor. Je tu o tom tady velká diskuze v jiném tématu, tak si to můžeš pročíst. pokud se to opravuje včas, udělá se jen GO vršku (písty + výbrus) a klikovka bývá OK. Jan je ale načlá klika tak už je pozdě. Dopkoce jsem tu v nějké diskuzi dával fotky pístu, ojnice i díry v bloku. Za minulý měsíc jsem těchto motorů měnili asi 3 ks.

2012-08-13 13:32:30

Děkuji za zprávu je to ted pro mně dost katastrofa. Včera jsem přijel z moravy auto jelo krásně bez nejmenšího problému. Udělalo to až dnes ráno za studena. Dalo by se auto s vámi konzultovat na Praze 4 či okolí nebo bych zajistil dovoz ke mně. Potřebuji opravdu poradit a netroufnu si po takové zprávě s autem někam vyrazit. Nejblíže mám autoservis nissan na Spořilově. Jsem momentálně dost zoufalý.

2012-08-13 14:59:48

Skontroluj hladinu oleja mierkou a uvidíš... ak je tam olej málo určite ho dolej A pozoruj chovanie/zmeny, ak je oleja dosť a motor klepe a preblikáva kontrolka tlaku oleja platí to čo písal HonzaBK - motor je KO a nemá tlak oleja...

Obrátil by som sa na niekoho z klubu z Prahy čo sa vyzná alebo má rovnaký motor...

Prelustuj profili a oslov členov... No a také auto určite vráť alebo žiadaj vrátenie peňazí vo výške opravy/druhého motora aj s výmenou...

2012-08-14 06:56:29

Jinak kdyby jsi potřeboval, tak GO motoru děláme, ale je to pálka, když tak si zavolej p. Mauer 602513258 a on ti řekne cenu, nebo si ju tady najdi, někde jsem v jiném tématu ju psal. Děláme i GO spodku (kliky), i vršku (válce písty) a zatím jsme neměli reklamaci. Ale jsme z Blanska u Brna, ale jezdí k nám z Prahy, z Pardubic, i ze Slovenska. Jinak vreklamaci nevěřím,a le zkusit to může. Pokud to ale bylo z bazaru, tak co vím tak všechny bazary tam do smlouvy píšou, že je vše špatné a tím se právě brání reklamacím.

2012-08-14 08:57:06

Olej jsem měřil včera. Během cesty na moravu a zpět auto sežralo všechen olej. Když jsem včera přišel z práce a výtáhnul a očistl měrku změřil a vytáhnul měrku znova, zjsitil jsem,že tam žádný olej není měrka byla suchá. Newím jak se to mohlo stát když jsem večer před tím dojel z moravu úplně v pořádku motor byl tichý. Neblikla mi cestou ani jedna kontrolka ,že by selhávalo mazání a nebo že by motor nemazal. Nechápu to!

2012-08-14 09:03:42

Prostě jak Ti psal Honza,motor ti žere olej,a to hodně....tu nápln zbaštil za tu cestu na Moravu a zpátky.

Ted jen,jak Ti radí,zkus olej dolít a nastartovat.Jestli bude svítit(problikávat)mazání,a budou slyšet různé hrozné zvuky.

Tak už je motor KO.Ale když znovu naskočí(po dolití oleje)a bude tichý(zkošet jen na volnoběh,lehce zvýšené otáčky)

mazání zhasne.Pak stačí udělat jen částečnou opravu motoru,jak uvádí Honza.

Každopádně by bylo lepší auto vrátit,je ale otázka jestli to půjde....ono se pak s někým soudit...

2012-08-14 09:48:26

Nebo alespoň slevu na opravu motoru. Už jsem dělali i jeden motor který měl najeto 40 tis. kma byl kaput - žral olej skoro jak benzín.

2012-08-14 10:17:19

Tak ak tam nebol olej hrozí pridretie kľuky a to je neopraviteľné... Druhá vec je že nissan má sací kôš proklatě nízko a teda maže aj keď už je mierka suchá a preblikávanie nemusí ešte nič znamenať... Pokiaľ to v takom prípade rachotí po štarte hádam to na hydroštely nenapnuté rozvody, nenatočenú saciu vačku a pod... (to všetko ovláda tlak oleja na QG18..) Samozrejme ak to výrazne klope j echytená kľuka...

Takže ak p odoliatí oleja motor ide ticho a nejaví sa žiadny problém ani klepot nemusí byť ešte neskoro na opravu...

Neviem koľko KM si najazdil ale ak to zožralo komplet náplň musel si vidieť z výfuku jasný modrý dym To si si nevšimol pri kúpe??? Takže pred majiteľom poriadne popridávaj aby videl akú olejničku ti pedal a vráť mu auto...

Inak motor by sa dal zachrániť výmenou krúžkou a simeringov ventilov - za podmienky že by bola kľukovka nedotknutá... A to nezistíš pokiaľ motor komplet nerozoberieš - to je kopa peňazí za prácu - lacnejšie výjde výmena motora za dobrý motor so zárukou na stav, počet KM a spotrebu oleja = 0...

Rieš to...

2012-08-14 13:45:47

no chtěl bych vidět kdo ti dá na ojetý motor z jinýho auta záruku, takovýho bl*ca bych rád viděl a hned od něj několik motorů koupíme.

2012-08-14 14:14:48

práce se zárukou se ti nějak nelíbí co?

2012-08-14 17:19:55

No takže dneska jsem se na prodejce vozu dovolal. Jmenuje se Jan Šipoš a je z Hradce Králové. Způsob jakým jsem se na něj dostal už sám o sobě je dost zarážející. Chlapík po koupi vypnul telefon a dělal jako, že nic. Pracoval nebo pracuje jako dodavatel vozů do autobazaru Auto Trotina a to jsem si na šel na internetu. Tak jsem hned do bazaru zavolal. Okamžitě věděli o koho se jedná a kdo to je. Operátorka která to zvedla řekla že chlapík jim tam dováží vozy a že nějakému kolegovi zavolá a sežene číslo. Po cca 15 minutách mi volá číslo, které bylo celou dobu odpojené. Když jsem to na něj vybalil tak dělal že nic neví a že se autům nevěnuje a že to je beztak moje vina atd. O odstoupení od smlouvy nechtěl slyšet a tak jsme se rozešli s tím, že se sejdeme osobně tuto neděli mi prý bude volat tak doufám že slib dodrží. Teď přichází na řadu to co bych potřeboval a tím je doporučení autorizovaného servisu kde by se mi na to podívali a řekli ano automobil žere olej závada je na motoru a nebo motor je v katastrofálním stavu nebo motor je po go atd atd. Potřeboval bych i zjistit veškeré údaje o vin čísle. Chci se ještě zeptat kde bych našel číslo motoru? Jediné čeho jsem si všimnul je to, že výfuk má více sazí (začouzený).

2012-08-14 17:22:14

Ještě chci doplnit to ,že když on dělal emise tak auto prošlo tak to nechápu. Můžu naskenovat i protokol.

2012-08-14 19:22:47

To: HonzaBK

Rád bych podotknul, že se dá i na autovrakovišti mluvit o záruce ...na vyzkoušení.

Nedávno jsem tu psal, že jsem měnil "skorotchýni" motor na Escortu 1.8TD a koupil jsem ho v autovrakovišti Auto Nechanice u Hradce Králové a dostal jsem 10 dní záruku na vyzkoušení. Jen jsem si musel říct, jinak samo že sami od sebe ti ji nedají , proč taky, měly by o starost více, ale řekl jsem si zda je to možné a prý není problém, daly mi papír, s údaji o motoru, ceně a dálce záruky s razítkem a podpisem.

PS: Taky jsem se ptal na Nissany a prý tam toho moc nemají..

2012-08-15 06:24:18

ale ne u motoru Nissan 1,8 ! Který je žraním olejej velmi známý. No záruka 10 dní pro mě není záruka, tu ti taky dáme. A teď k problému. Jinak nevěřím, že se ti k tvému motoru někdo závazně vyjádří bez jeho demontáže. Pokud jen stačí dolít olej a bude mít normální zvuk, tak to že to žere olej nezjistíš jinak než delší jízdou, takže si jedině udělat vylet s prodávajícím. Zatím jsi nám tady nenapsal jak to dopadlo s motorem po dolití oleje. Je OK vrčí normálně nebo jsou tam nějaké zvuky? Samozřejmě po rozebrání motoru se zjistí to co už všichni na 99,99 % tušíme, že to sežralo všechen olej a přidřela se některá ojnice dole na klice. Samozřejmě je tam riziko, že o tom že to žere ojel nemusel prodejce vědět, pokud auto někde koupil, nejezdil s ním a hned ho dal do bazaru. To jsi taky nepsal jak dlouho ho měl ten předchozí majitel. Je to dovoz z ciziny? Nebo se podle TP spoj s předchozím majitelem (pokud ten co tu píšeš byl pouze překupník) a zeptej se bývalého majitele zda auto žralo olej, tomu už to může být jedno, tak ti třeba řekne pravdu. Taky jde o to kolik má auto najeto, jestli opravdu to co na tachometru, pokud jezdí už dýl v ČR jde to zjistit na STK jaky mělo km při předchozích kontrolách. Ale jak jsem psal, už i motor po 40 tis. km bývá kaput.

2012-08-15 07:12:43

Zdravím nadešel nový den a jsou nové zprávy. Včera jsem dolil olej 10w-40 nastartoval a motor běžel jako hodinky znova. Nechal jsem ho běžet až do úplného zahřátí kdy se sepně teplotní čidlo a motot se začne ochlazovat větrákem, Z výfuku nešel žádný dým ani smrad. Auto jsem včera i dnes projel a jede naprosto tiše a bez jakékoli niance. Prostě se ten motor chová stejně jako před tím incidentem. Každopádně vůz byl dovezen z Dánska v polovině července 2012 Dle dánského tp je po druhém majiteli najeto 134300 k datu prodeje. Dovozce mi ještě tvrdil že automobil absolvoval cestu z dánska po vlastní ose prý mimo dálnice aby ušetřil.???

2012-08-15 08:37:58

Jasné že sa chová jako pred incidetnom veď má olej

OK poviem to inak - chalan si z teba robí dobrý deň - on nič on muzikant on auto iba doniesol a je priekupník a pod... Ak mu to nedochádza on je predávajúci a on drží záruku za technický stav - pokiaľ nieje sprostredkovateľ v tom prípade je za stav zodpovedný posledný vlastník vozidla... čiže ak auto po dotiahnutí z dánska bolo písané na neho (ten čo ti ho predal) vymláť z neho čo sa dá kľudne hroz aj súdom... Ak to napísali rovno na teba si v prdeli...

K veci: ak sa motor chová po doliatí oleja OK je to normálne... ALE Je tu podozrenie na pridretú kľuku a to nieje sranda takže to daj čo najskôr opraviť - možno bude stačiť vymeniť iba ojničné ložiská samozrejme odstrániť žratie oleja... To žratie oleja je závislé na viacerých faktoroch a nezistíš to na voľnobeh... Že je čierny výfuk je prvá indícia tak prečo to po zahriatí nevytočíš na obmedzovač a nepresvedčíš sa či už cez zrkadlá aký kúdol dymu to vyblafne alebo ti niekto ten plyn nepodrží alebo to nenatočíš na mobil... U zdravého motora to čo uvidíš nieje normálne

P.S. Emisnú predješ s hocičím keď si priplatíš

2012-08-15 10:03:20

Mám osobní zkušenost s motorem co žral olej.Byla to Mazda 626 2,0 16v(jsou tím známé)a tam se musí potom taky udělat částečná GO motoru(nové písty,kroužky,gufera na ventilech),málokdo do toho ale investuje,a ty lidičky jezdí,

s tím že dolívají třeba 3 l na 1000 km...Projevuje se to pouze při studeným startu(u té Mazdy)že to hulí jako dýmovnice-bíle,je cítit spálený olej...po zahřátí už to není znát,na emisích(zahřáté)taky vůbec ne.

Já sem se toho auta zbavil,s tím že má tuto vadu,ale to byla 16 letá Mazda(téměř bezcenná).

Zkus toho dovozce,nejlépe se zeptat nějakého známého právníka,advokáta,co se s tím, dá dělat,a podle toho

na dovozce tlačit...Osobně si ale myslím,že máš smůlu,koupil jsi ojeté auto,už u nových udávají spotřebu oleje až 1 l na 1000 km.

2012-08-15 11:32:15

Chrener tak ne ve všem s tebou souhlasím.

Dnes se vozí auta tak že dostaneš čistý TP, dovozce je napsán jen na druhé straně dole. A záleží na smlouvě, co ej napsáno tam, a vímžeprávě bazary píší že je vše špatné, takže pak není šance na záruku. A emisema projde bez "příplatku" i auto který žere oleje i auto bez katu, s tímto mototrem. taky nejde odstranit žraní oleje u těch 1,8. Jediný odstranění žraní oleje je výbrus a nový písty s kroužkama a pokud už je načlá klika (což předpokládám), takže GO celého motoru.

Pro "šťastného" majitele - nechcu tě strašit, ale stejně je ten motor v pr*eli. Teď si jen můžeš hlídat jak moc je špatnej. Je potřeba zjistit kolik ti bude žrát oleje na tísíc kilometrů a podle toho se zařídit. Předpokládám že bude žrát dost. Stejně bych požadoval po prodejci slevu an opravu motoru, ale jak jsem napsal výše záleží na smlouvě jak je fikaně napsaná.

2012-08-16 09:42:41

Tak jsem s nahrál video jak se to projevuje při vytočení do maxima. poprvé je to rychle vytočení podruhé pozvolné. Při prudkém vytočení jde vidět jakýsi obláček ale není to katastrofa snad by stačilo vyměnit kroužky a ojniční ložiska co myslíte? Jak by jste to viděli cenově? Odhad či přibližná suma.


Odpovědět

1  2