Fórum - Téma


Primera P12 na co si dát pozor


Fórum Primera P11 Primera P12 na co si dát pozor

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-08-31 14:17:56

Na co si dát pozor při koupi ojeté Primery P12? Je to vůbec ještě Japonec nebo je už znát problém spolupráce s Renaultem? Zajímalo by mě třeba srovnání jízdních vlastností s P11 a co motory, jestli zůstaly benzínové stejné a kdo dělá naftové agregáty. Auto má dle mého názoru pěkné tvary, líbí se mi i interier, ale ty naftové motory ve mě nevzbuzují důvěru. Díky za postřehy.

2008-08-31 16:44:55

2.2 dci je japonec, 1.9 je žabožrout

2008-08-31 20:30:50

Stando: jakej motor, jakou karoserii atd.

2008-09-01 12:32:31

To je to, co právě nevím a nechal bych si poradit od těch, co už mají s tím autem zkušenosti. Spíš tíhnu k benzínu, ale nafťáka jsem měl taky a je to jen o zvyku. Ale rozhodně bych nechtěl Francouze v naftě, to ať žere trošku víc, ale je to spolehlivé. Co se karoserie týká, tak asi sedan. Kufr má velkej a zdá se mi hezčí než kombík. Jde mi ale o to, aby člověk nešlápl vedle a pak si neřekl, že měl radši koupit P11 a byl by na tom lépé. Proto mě zajímají jízdní vlastnosti, motory a zpracování, jestli je P12 krok dopředu a nebo se pohoršila kvalita díky Renaultu.

2008-09-01 14:49:19

Jsem vlastnikem P11C (uz i tu nekteri soudi jako pocatek klesajici urovne), ale zatim si nemuzu stezovat ... jen par drobnosti, ale nebyly to veci, ktere by meli vliv na funkcnost nerkuli o provozuschopnosti. Ale tu asi znas. Cili k P12. Liftbacka (tu zrejme myslis) ma kamarad s 2.2dci ... jel jsem v tom chvili jako spolujezdec a skutecne jen kousek jsem to i ridil. Co se tyce kvality interieru, je to urcite krok kupredu ... i odhlucneni mi prislo v pohode. Umisteni pristroju je vcelku odvazne, ale da se na to po chvili zvyknout (jako jsem si zvykl napr. na centralni digit. palubovku u Xsary Piccaso, kterou maji rodice, ale budiky jsou budiky, u tech si zvyknes rychleji :)). Tu P12 kupoval vcelku zanovni, s cca 25 tis km. Ale par veci uz zazil co vim z doslechu od nej i cehoz jsem byl svedkem. Tak treba ... jezdi za 9 (vetsinou Praha a okoli) ... ale pravda, obcas to prozene. Takze na naftu podle me docela dost. Cestu v zime do Italie absolvoval neco okolo 8 litru (nalozena 4 lidi a bagaz, stresni box, rychlost okolo 160 nekdy i vic atd ...) Pri odjezdu z Italie mu ale nechtela nastartovat ... pritom tam jsme s ni obcas jeli a startovala vpohode. Ale posledni den jako na potvoru NIC. Cepuje udajne u velkych znackovych pump, tam mu ale proste cosi zazlobilo. Starter tocil, baterka v pohode, ale nesla tam stava. Takze se auto odtlacilo kousek na slunicko, zrejme zamrzla nafta, nevim, ale v noci bylo tak -15 az -12, takze se mi to nezdalo, to by melo nabehnout raz dva. Kazdopadne po cca 15 minutach cekani a pak dlooooouuuuhem toceni naskocila, vyvalily se saze a mohli odject (ja tam byl taky a svoji starsi P11 2.0 benzin jsem nakopnul po par protocenich a to cely tyden v tom mrazu stala. Po 5-6 minutach zacla i topit :)). Zpatky k P12. Zacatkem leta byl na garancce (tusim po 40 tis), krom naplni mu menili tusim kotouce predni, nechapu proc, ale rikal, ze mu je proste museli menit ... takze nevim co s tim presne bylo. A ted nedavno mel problem s alarmem. Auto mu neslo nastartovat, spoustel se mu alarm. Takze nemoh odjet. Mel to pres vikend doma, takze ani servis mu ji akutne nevzal. Pokusim se zjistit, jak to dopadlo a co presne mu menili pri te garancce. Jo a motor na 2.2 neni nijak ultra hbitej, prislo mi, ze za plynem jde docela pozde a v nizkych otackach je vylozene linej. Az tak okolo 2 tis zacal reagovat.

2008-09-01 16:01:46

Zalezi kolko a kde najazdis + ci budes v tom jazdit sam alebo komplet casto vyuzijes nosnost auta. Podla toho ber motor. Ja mam P12 Liftback a za ine by som nemenil. Dobre vyuzitie kufra, aj vyssie a sisrsie predmety, proste dobry pristup a mozes nalozit plno veci az po plato a v pripade potreby plato dole a kopkujes az kam musi . Nasi maju sedan P12 a vyuzitie kufra je uz horsie + medzi zadnymi sedadlami a kufrom mas prekazku z plechu. Takze sklopene sedadla+ kufor velmi u sedanu nevyuzijes.

Mam motor 1.8 a k nemu som sa uz vyjadroval na diskusii. rocne nabeham cca 18000km. Ziaden trhac asfaltu 1.8 nie je ale zas ani tragedia na kolesach. Pre rozumnu a dostatocne rychlu jazdu staci. Spotreba slusna az velmi dobra , spolahlivost motora na 1***. Pri benzinaku by som siel len kvoly pocitu a vacsiej dynamickosti do 2.0 aj ked trosku vraj viac papka.

2008-09-01 16:58:09

Ten liftback bude asi nejlepší volba. No a co se motoru týče, tak asi benzín a asi ve dvoulitru, přece jenom je to velký auto, tak ať případné předjíždění není hororová záležitost. Jezdit s nafťákem za 8 litrů teda není žádný zázrak. Takovou měl spotřebu známej na Mercedesu 123 s 2.4 obsahem někdy v roce 88, ale to byla cena nafty někde jinde. Původně jsem chtěl P11 kolem r. 2001, ale viděl jsem v Německu P12 kolem 150 tis., tak si říkám, že ta novější verze bude lepší kup. A navíc je pojatá úplně odlišně než ta P11, když jsem to viděl poprvé, tak jsem v tom Primeru hned nepoznal. Designově je to úpně někde jinde a podle mě i trošku nadčasové, ale nemusí se to všem líbit. Mě se teda líbí hodně, ale P11 taky a ta je vzhledem trošku usedlá. Zkusím zajít do bazaru, kde ji prodávají a zkusit se v tom svézt. P11 jsem řídil několikrát, tak uvidím, jak se P12 chová. Palubní deska je opravdu nezvyklá, ale to u staršího Focusu taky a jaká je to kára. Chtěl bych auto, které mě vzhledem a vlastnostmi vždy příjemně překvapí a ne takové, které mě po půl roce nudí. Takže čím nezvyklejší, tím lepší. Ale všeho s mírou.

2008-09-01 23:08:33

Ahoj, já mám P12 kombíka s 2.0 benzínem a LPG. Auto je z r.2004, najeto cca 201000km.Motor je v pohodě. Problémy nebo to co jsem řešil ( nebo předchozí majitel) - výměna kulového čepu - tj. včetně ramene, (na obou stranách) výměna zámku dveří ( na původním bylo napsáno RENAULT), vymačkané pouzdro v mechanismu stěračů (a následné rozpojení mechanismu) a teď aktuálně musím řešit netěsné servo - a to netěsné hodně. Další, to není z mé zkušenosti, prý zlobí přístrojovka a palubní počítač.

Možná to vypadá hrozně, ale když jsem auto kupoval, tak skoro o všem jsem věděl a s tím vědomím že mě čekají takové opravy jsem do toho šel. Celkově jsem spokojený. ( přece jenom přesednutí do o tvíce tříd lepšího auta je znát).

Samozřejmě pak jako u koupě každého jiného auta - původ, poškození po nehodách, netěsnosti pneumatiky....

Snad jsem ti pomohl.

2008-09-02 01:53:49

Stan34: Pokud jsi ridil P11 tak jiste poznas rozdil ve vlastnostech posledni Primery vcelku rychle. Je to takovy plavnejsi, ale neni to zase tolik jako jsou treba obecne francouzi. Obrazne receno P12 nema s P11 takrka nic spolecneho. Pri zbeznem porovnani me pripadaly stejny jen packy pod volantem, polohovaci kolecka pro nastaveni sedacky a logo Nissan :) Zkratka je to uplne jinej autak, navaznost na predchozi generaci minimalni. PS: radeji neposuzuj autak podle pristrojovky, ale podle pocitu, kterej ti da z rizeni a svoji spolehlivosti.

2008-09-03 20:44:20

Tak určitě bych si auto nekoupil jen proto, že se mi líbí přístrojovka, to ne. Ale je možné, že bych si ho nekoupil právě proto, že se mi nelíbí interier. Chtěl jsem říct, že je natolik nezvyklá, že se nemusí líbit všem a usedlejší kupec do toho auta nepůjde třeba jen kvůli té palubovce. A klidně to může být auto spolehlivé s dobrými jízdními vlastnostmi. Chci auto, které bude spolehlivé ( spolupráce s renckem mě trošku nahlodává ), které bude mít výborné jízdní vlastnosti, pěkný a zajímavý vzhled a to samo platí o interieru a navíc ještě pohodlný. Asi je toho hodně, ale nechce se mi výrazně z ničeho slevovat. Takže pokud by měla být P12 z většiny dílem Francouzů, kdy by se to mělo negativně odrazit na kvalitě, tak raději půjdu do osvědčené P11. Sice vzhledově nudnější, ale co se dá dělat. Co všechno zůstalo u P12 v režii Japonců? Motory, podvozky a další důležité součásti? Pořád je dvoulitr benzíňák s řetazem? Opravdu nerad bych za ty prachy šlápl vedle.

mio
2008-09-09 11:44:20

Zdravim, opat v praci po zasluzenej dovolenke.

Moja p12 sa bola prejst s nami na Sardinii. Za 13 dni sme presli 3120km pri priemernej spotrebe 6.4l/100km.

Cesta tam pianko tempomatovych 130 km/h a cca 40-50km/h na horskych priesmykoch Sardinie, podiel dialnice/horske cesty 90/10.

Cesta spat bola trosku sviznejsia, (ked som odchadzal zo Sardinie palubak svietil na 6.1 a po 1193km cesty po dialniciach medzi 140km/h az 170km/h sa ustalila doma na stale sympatickych 6.4.

Zdoraznujem, ze som siel iba ja a moja laska(priatelka, nie auto ...) malo batoziny, nezerem pasteky. Takze sme boli lahki (ak sa to da pri p12 este povedat )

Spokojnost maximalna.

Yo, a este som zabudol, ze som absolvoval servisku pri 145 000km dva dni pred cestou, iba zmena oleja vsetkych moznych filtrov , kontrola brzd a vseho. Naklady cca 5000skk. Po ceste mi neubudlo ani dcl oleja, musim priznat, ze az sa divim, ze pri tomto nabehu si neberie. (najma pri rychlostiach akymi chodim)

Tie spotreby co tu ludia pisali su celkom realne, v Ba to zerie cca 7.8-8.2, dialnica cca 6-7, kombi normalne je tych 6.5-7.4. Na dlhych cestach ako je dovolenka sa daju dosiahnut hodnoty udavane vyrobcom,inak nie.

2008-09-09 12:29:19

Já zvládnu za týden klidně i 1500km, a auto zatím v poho. Akorát do toho leju naftu a vodu do ostřikovačů.


Odpovědět