Fórum - Téma


Primera P12 2:2 Di 93kW - problém trysky


Fórum Primera P12 Primera P12 2:2 Di 93kW - problém trysky

Informace o modelu: Nissan Primera P12



lox
2012-08-24 18:35:43

Zdravím,

rad by som sa poradil, absolvoval som cestu cca 900km, počas cesty som pocítil akoby trasenie motora, ktoré sa zväčšilo najmä po zapnutí klimy. Spotreba bola v norme a počas dlhého stánia v horúčave mi raz zasvietila kontrolka motora a motor zhasol. Po naštartovaní auto chytlo a šlo ďalej. Bol som na diagnostike, kde mi povedali, že mám problém s 3 vstrekovačom- tryskou. Cenu za jej výmenu ani nebudem spomínať.

Ide mi o to či je ten problém taký akútny, keď závada netrvá stále ale objavuje sa sporadicky raz za dva tri dni ako kedy. Pred tým som použil fuel injektor cleaner STP spotreba šla dole, výkon subjektívne lepší....no problémo...

Najskôr som myslel, že zlá nafta /SK-Metro/...po natankovaní na dialnici /OMW/ sa mi zdlalo že sa to zlepšilo ale ešte občas sa to prejavuje...

Otázka....da sa isť s takýmto problémom 1000km ... da sa zistiť či ide len o zlu naftu alebo naozaj zlú trysku???

Dík...za prínosné odpovede vopred pekne ďakujem.

2012-08-24 20:19:39

A si doma alebo niekde v zahraniči?Rozhodne by som sa na takej tryske nevozil.Možno by stačilo trysku vyhodit a dat ju odskusat.Ale myslim že už bude v haji.Riskuješ vypalenie diery do piesta v lepšom pripade,v horšom zničenie hlavy a valca.

Keby bol problem v nafte,tak je problem so všetkymi triskami.

Metrackou naftou si tomu určite pomohol

lox
2012-08-25 15:32:09

som v HR....takže problem....ale musim nejako dojsť....nič ine mi nezostava...dik za info ...

viem že by to mohol byť problém, ale momentálne auto chodí a všetko je ok , chod motora v poriadku....takže skusim nejako zhodiť kryt motora a pozrem aspoň na kabelaž okolo či tam niečo nie je seknute...nakoľko som bez naradia nedokažem ani zistiť typ trysky....

ešte jedna podotázka je motor 2.2Di 93kW comon-rail alebo nie??? niekde sa písalo že by to mal byť až ten 103kW

2012-08-25 21:22:40

16600-AU600 alebo 16600-8H800

2,2Di 93kW je common-rail denso 1.generacie , pracuje s dost nizkym tlakom na vstrekoch a preto je velmi citlivy na kvalitu a čistotu nafty

84 kW X-trail T30 ma rovnaky system ,rovnake trysky a rovnaky problem

lox
2012-08-26 14:28:16

Ďakujem, za info najmä ohľadom typu tych trysiek....dal som dole kryt a pravdepodobne aby som sa dostal k tym tryskam musi isť dole kryt vačiek, že???

Od prebliknutia chyby som nabehal už cca 450km....auto chodí dobre.....asi zmenou paliva a dal som tam 1,5Xdavky VIF....

nebol som pri tej diagnostike a ani som moc tomu chlapovy nerozumel, len chcel meniť trysku a zaplatil som za diagnostiku...na papier mi napisal 3 injektor....takže neviem čo vlastne ta diagnostika napisala a aku chybu vyhodila...

Idam zisťovať čo stoji tryska na SK resp. vyčistenie alebo repas....

SJARO dik

2012-08-26 15:08:55

Zbytočne sa na trysky budeš pozerat.Neviem akym sposobom urobili diagnostiku ale v Nissane consultom sa da jedine postupnym odpajanim trysiek elektricky zistit podla zmeny chodu motora ktora dobre nejde .Žiadny aktivny test sa diagnostikou urobit neda.Jedine trysku vybrat a hodit ju na tester

Ak zapisalo elektricku chybu trysky tak je problem hore v el.časti a nie v mechanickej,prejdi si po kabelaži či nie je niekde poškodena,pripadne konektor na tryske

lox
2012-08-26 16:44:33

ako hovoríš, trysky určite nevyberal, len cez diagnostiku mi vyhodil chybu toho čo mi raz zasvietila kontrolka motora - tzv. check engine, ked som dal dole kryt všetko bolo zaprašne rovnako bez akehokoľvek zasahu....dotlačil som konektory, prečistil a prestriekol konkorom všetky dostupné kostry,,,,,

ešte jedna blba otazka....keby došlo k poškodeniu trysky- uplnému....tak by mi hadam nejaka kontrolka zasvietila aby som zastavil či nie???

2012-08-26 17:19:15

Zasvieti a motor zhasne ale až ked už nebude mat v raili tlak.Upozorni ta klepanie motora vtedy už naftu nevstrekuje ale leje.Vtedy sa to zvykne zapalit a potom tryska funguje ako rezak na autogenovej suprave.

Ale ked pišeš že sa to ukludnilo tak možno len nejaka nečistota a tryska sa mohla pridriet alebo niekde problem s dratmi

lox
2012-08-26 17:34:29

prišiel som na to tak, že pri jazde na menšie otáčky po dialnici cca 1500 až 2000 som začal cítiť jemné chvenie vo volante....tak som zastavil otvoril kapotu a motor triaslo, znie to blbo ale doslova triaslo v silentblokoch viac ako normalne....po vypnutí klimy sa to skludnilo po zapnuti začalo znova....

tak som opäť pokračoval....potom sa to semtam zosilnilo a zasa zlepšilo.....prišiel som do cieľa ....tam to semtam opakovalo.....nie každý deň.....tak som do nadrže dal VIF a odvtedy ...klop,klop,klop je to ok....

mal som najskôr dojem, že to spôsobuje remenica klimy, lebo pri odchode z domu mi šušťala nejaka remnica a podľa všetkeho kompresor klimy....myslel som že sa pridiera a brzdi motor ...stalo sa niečo podobne znamemu....tak reku ak by bol veľký problém prerežem klinový remeň a ide sa ďalej....ale diagnostika v servise ma zmiatla a vraj ukazala na trysku....

tak to je take zamotane, a to ma vystrašilo lebo dlha cesta domov s rodinou a nerad by som auto zničil....ešte by som ho rad užil lebo som s nim spokojný

lox
2013-01-12 18:51:04

možno je to divná otázka....prečo mi klesá v zime spotreba???...

...stále uvažujem nad nejakou súvislosťou vzťah nejaký teplotný senzor alebo niečo čo dáva info o teplote RJ...výkon motora a následne spotreba...

...pri teplote nad 26C výkon auta vedne /subjektívne/ avšak motor na voľnobehu akoby nešiel uplne idealne...

...paradox teploty -5C do 5C výkon auta ok, motor ide krásne spotreba ide dole...čo je divné...lebo pri týchto teplotách nezopne ani sitič a po naštartovaní ide uplne na min. voľnobežné otáčky....a krásne hladko...

...mate s týmto motorom rovnaké skúsenosti??? - momentálne spotreba na PC - 6,71l/100km jazdím len mesto mimo mesto ta ista trasa 40/60.

2013-03-22 17:40:06

sjaro: no dobry den odskušal som trisky a jedna vela davala do odpadu naftu tu som zablendoval a auto chytilo hned aj držalo otačky aj teply potreboval by som jednu trisku 16600-8H800.....no pomuky mam ale akomôýem verit že je dobra ked mi ju iekto pošle nevlastnite jednu taku trisku ,jeden ma aj z avoza za 120eu zo žiliny

2013-03-22 17:49:49

jaro12: Trysku mam za 150€

lox
2013-08-26 22:33:50

dnes som bol na diagnostike lebo na voľnobehu mi zasvietila opäť po roku kontrolka motora a bol tam kod P0203 - chyba vstrekovača 3 válca ???

...čo s tým... spotreba ok /6,71L/100km pri jazde 1000km po diaľnici 140-180km/hod/, za jazdy kontrolka nezasvieti len po cca 500km prevadzková teplota vonku cca 30C po zastavení som nechal bežať motor na dochladenie turba a vtedy sa rozsvietilo....pri krátkych jazdách to nerobilo....

...treba robiť niečo s tryskou alebo hľadať závdu niekde v inštalácií ???

2013-08-26 23:14:26

lox: Moja ponuka o riadok vyššie stale plati.Možno by som ešte skusil prehodit trysky a na miesto tretej dat inu aby sa vylučila chyba v kabelaži

lox
2013-08-26 23:43:08

sjaro: dík za radu, možno to skúsim....len zasa rok čakať na horúčavy a cestu na dovolenku lebo doma mi to nerobilo...

ktora je tretia sprava alebo zľava

2013-08-27 00:13:01

lox: U Nissana tretia od rozvodov

lox
2013-08-27 00:28:47

sjaro: ok dík

lox
2013-08-27 08:38:33

lox: k chybe P0203 som na nete našiel popis ako chyba elektrického vedenie k tretiemu válcu....t.j. že nemá nepätie....tým by sa potvrdzovala naša predchádzajúca debata, že vstrek je dobrý.....ale niekde dochádza k zlému spoju medzi ecu a tryskou......to bude problém hľadať takúto chybu aj to len pri občasnom zistení....


Odpovědět