Fórum - Téma


Primera p11: Termostat 76 C vs 82 C? Dva


Fórum Primera P11 Primera p11: Termostat 76 C vs 82 C? Dva

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2011-10-17 09:56:43

Čau ve spolek!

Táák klasický problém primer P11. Blíží se zima a motor se nezahřívá jak by měl a tímto netopí, nemluvě o tom, že když jezdím ty moje crcačky (do 10km ), tak žere o 1-2 víc tím pádem. Ujedu cca 10-15 km a teplota je tak někde ve 1/3 ukazatele. Už jsem toto jednouřešil, byl to vadný termostat. Začal jsem jej shánět, avšak narazil jsem na problém. Když zadám kdekoliv (eshop, prodejce ...) moji primču, tedy Primera P11 2.0 16V 96Kw, 1996-97, tak mi vylezou dva typy termostatů 76 - 82 C ... Nechápu

tak si kladu otázky, který je vhodnější pro moji motorozaci? Který tam máte vy? Jak se vám ohřívá motor? Osobně se bojím té 76, právě proto, že mi příjde, že se otevírá moc brzo a tudiž bude trvat déle než se motor zahřeje...

2011-10-17 10:37:24

Treba pozrieť serv. príručku. Riešim práve to isté. Môj SR20De píše otváraciu teplotu 76,5 C.

2011-10-17 11:12:51

Nemáto neco s dočinění kam šlo auto na vývoz? Mád druhý auto se stejnou motorizací akorát má klimu tudíž vetší chladič a zdá se mě že to topí mín než předešlá almera. Prvá byla ze severu a co mám těd je právě z teplých krajin z itálie

2011-10-17 11:15:30

Dejte ten s vyšší teplotou,mám stím dobré zkušenosti,o hodně líp to topí.

2011-10-17 18:33:24

Mam dilema Teda Ten 76kovy stoji u autokely teď 89 a ten 82kovy skoro 300,- Vím, jsou to blbe 2kila, ale ... Mno uvidim, zítra jedu kupovat v týdnů to potom prehodim a pak poreferuju. Každopádně dikes za nazor

2011-10-17 22:55:50

Zdravím,ja by som dal taký aký tam bol 76.Ako bude sa bude správať ventilator chladiča na 82 stupňov,ono to je dosť citlivé.Asi bude velmi často zapínať.

2011-12-02 18:34:32

nazdar dnes som prešiel 200km bez prestavky a asi po100km jazdy mi ručička teploty klesla dole atak ostala moho sa zaseknut termostat ostal otvoreny P 11 2.0 TD 1998 díky za rady

2011-12-02 18:36:28

a ked budem kupovat novy tak aky 76C vs 82C

2011-12-02 21:29:54

Osobne si nemyslím, že 76 °C je vhodná pracovná teplota pre motor, GDI, ktoré robí s trocha nižšou teplotou ako bežné motory má 82 °C. Kúrenie už bolo spomenuté...

2011-12-03 10:22:57

Treba tam tať 82C prečo vysvetlím - v aute sú dva okruhy: malý a veľký. Malý je uzavretý okruh motora a kúrenia, veľký je samozrejme malý okruh plus chladič a otvára ho práve termostat. Takže logicky motor topí naplno dovtedy ,kým neotvorí termostat a nepustí do motora studenú vodu z chladiča, následne termostat zavrie a čaká sa zase kým motor neohreje malý okruh na danú otváraciu teplotu termostatu.

Najhoršie ale je pokiaľ termostat nepracuje správne a v podstate je motor nútený ohrievať veľký okruh čo v podstate v zime nieje možné a motor nedosahuje pracovnú teplotu, pretože ho chladíme dokonca dvakrát... Raz samozrejme chladičom a druhý krát ventilátorom kúrenia keď sa zbesilo snažíme vykúriť kabínu samozrejme s kúrením a fúkaním naplno...

2011-12-03 20:21:39

ten termostat je dvoj učelny tak je možne že jedna polka funguje a druha nie chrener???

2011-12-03 20:32:43

Dvjůčelný není.Buď je zavřený a nebo otevřený.

2011-12-03 20:40:33

brouček. si videl ten termostat

2011-12-03 20:47:15

Termostatů jsem měnin nespočet.Ale nemusím vidět ten Tvůj.Všechny jsou stejné a fungují na stejném principu.Chrener to popsal dostatečně.

2011-12-03 20:52:47

ano ale maju dva stupne otvarania horny a ta pružina zo spodu to je asi na kurenie alebo sa mylim???

2011-12-03 20:55:16

Topení funguje,když se ohřeje malý okruh a termostat se otevře a pustí teplou vodu do radiátoru.Potom si teplotu fungující termostat šteluje sám.

2011-12-03 21:03:22

brouček,ok a je možne že ostane otvorení že sa nezavrie ked sa motor nedokaže zahriat ???

2011-12-03 21:06:03

Ano.To termostaty někdy dělají.A proto se mění za nové.Je to položka kolem dvou stovek.Nezapomeň na těsnění termostatu .


Odpovědět