Fórum - Téma


Primera P11 GT - upravy motoru


Fórum Primera P11 Primera P11 GT - upravy motoru

Informace o modelu: Nissan Primera P11



mfh
2010-04-14 16:46:01

Zkousel jsem prohledavat forum, ale nenasel jsem zde zadne podobne tema. Totiz tahle vec by mne docela zajimala, jelikoz jsem pred nejakou dobou dal Nissanu sbohem a tak trochu jsem se zklamal v modernich autech (Seat Ibiza, Audi TT), tak zacinam cim dal tim vic premyslet nad tim, ze bych si poridil nejakou peknou Primeru GT nebo STW a tu si nasledne trochu poladil. Kdyz jsem videl, za jak malo penez se daji poridit ostry vacky, ECU, turbo apod. pro motor SR20DE viz. http://www.jimwolftechnology.com/index.asp Tak o tom zacinam uvazovat jeste vic.

A proto vlastne zakladam tohle tema, chci se zeptat, jestli tu ma nekdo z vas s takovyma HW upravama zkusenosti ? Jak uz jsem psal, zadny takovy konkretni tema jsem tu nenasel...

2010-04-14 17:02:04

Musel si hledat spatne.

Zrovna nedavno jsem treba udelal swap SR20VE do N15 - http://www.nissanclub.cz/...posts.php?topic_id=140767

Sehnat potrebne dily, motor, nainstalovat, poradit.. neni problem. Zaklad je ale vedet, co chces. Upravovat DE, swapovat VE nebo turbo jsou 3 rozdilne veci.

mfh
2010-04-14 18:51:58

Na to tema jsem samozrejme natrefil, ale tam se jednalo o swap motoru, mne spis zajimaji upravy SR20DE motoru, totiz planuju eventuelne sehnat nejakej kousek, kterej bude motorove v top stavu, takze nez swap, tak bych chtel jit cestou upravy stavajiciho motoru. Financne to podle mne vyjde asi tak nejak na stejno a uprava SR20DE motoru mi prijde tak nejak lepsi z toho uhlu pohledu, ze GT si chci kupovat prave kvuli spolehlivosti a nenarocnymu servisu (precejenom, SR20VE(T), je ponekud exoticka zalezitost, ikdyz neznam rozdily mezi temahle dvema motorama nijak detailne, takze muj pohled je ciste laickej)

Zkratka, vystridal jsem spoustu aut a s Primerou jsem byl vzdycky spokojenej a to auto by mi i vyhovovalo - jednoduchy, spolehlivy, levnej servis, podvozkove perfektni. Jediny, co by mi prave v pripade GT chybelo by byl vykon, coz bych eventuelne chtel resit ostrejsima vackama a komplet vyfukem. A treba dal i turbem a v navaznosti na to i vymenou ECU.

2010-04-14 19:34:28

Právě jagy ti může pomoci k úpravě/swapu hodně levně.Ať už uvažuješ o úpravě stávajícího SR20DE nebo výměnu za SR20VE,nebo oturbení SR20DE+T.Chceš tedy atmosféru nebo turbo?

2010-04-14 19:55:05

Jak jsem psal v prvnim prispevku. Je treba si ujasnit nejaky cil - na co auto chci, kolik do nej dam penez, co od toho ocekavam.

Ohledne DE/VE/DE+T - naopak si myslim, ze SR20VE je ta nejlepsi a nejspolehlivejsi volba. Motory jsou v mnohem lepsi stavu a s mene km, nez ty u nas. Na vysoke otacky je preci jen lepe staveny, nez DE.

Kazdy, kdo si prosel upravama DE ti stejne rekne, ze kdyby to vedel drive, tak jde urcite do SR20VE. Nezapomen, ze tento motor na nejakych 190ps teprve zacina, kdezto mit z SR20DE 190ps nebude az tak financne jednoduche. Otazkou je je ale proc se o to pokouset, kdyz za stejne penize mas SR20VE?

mfh
2010-04-14 20:11:47

Auto budu pouzivat uplne bezne - proste normalni provoz, zadny divocarny a zavody to uz vubec ne, pokud nepocitam pripady kdy specham po D1 z Prahy do Brna, ikdyz, ne ze by se tam nejak extra dalo spechat :) Mam proste rad vykonnovou rezervu a 150 PS v GT je mi trochu malo.

Mimochodem, jak moc jsou tyhle dva motory rozdilny ? Totiz jde mi o to, ze na SR20DE jde vsechno bezproblemu sehnat, servis taky ok apod. Navic, co vsechno se treba bude muset menit v navaznosti na swap motoru za SR20VE ?

Jinak co se penez tyce, tak tam asi problem nebude, Ibizu v TDIcku kterou momentalne mam bezproblemu prodam za takovych 160 tisic a vzhledem k tomu, ze pred rokem jsem kamosovi pomahal dovezt Primeru GT z Italie v top stavu za 65 tisic... No, na upravy mi zbude penez vic nez dost, ale samozrejme do toho nehodlam vrazit vsechno.

Samozrejme, pokud mi s tim eventuelne jagy muze pomoct a treba i dodat dily za dobry ceny, tak budu jenom rad, aspon se nebudu muset slozite vyhybat placeni cla a dph pri objednani dilu z USA.

2010-04-14 20:29:35

Motor P11 SR20DE a SR20VE jsou dosti podobne. Rozdil je prakticky v hlave, ktera ma variabilni casovani ventilu a zdvih. Cely swap vyjde na cca 40tis. s tim, ze ti zustanou veci tak za 10tis. na prodej.

Co je potreba: SR20VE, ECU, Zarizeni na spinani vacek, vymena oleje, svicek, filtru.. kdyz swap, tak poradne.

Co neni potreba: Prevodovka, setrvak, spojka.. vse pasuje seriove. Motor pasuje na origo ulozeni, tedy zadne zmeny se nedelaji.

Co bych doporucil: Nerezove svody SSAC, vyfukove potrubi 57-63mm, sani. Tohle vse se muze resit az dodatecne.

Co se tyce udrzby, tak je to stale stejne.. menis olej, filtry a dolivas benzin. Interval oleje 5-15tis. km.

mfh
2010-04-14 20:47:56

Takze eventuelne bys dokazal pomoct i se swapem jako takovym ? Pak teda jeste jeden dotaz, pri zakladnim vykonu 190 PS, bych se na turbo asi vykaslal, ale precejen, da se pak jeste vykon dal zvysit i bez pouziti turba ? Mam na mysli vyfuk (kompletni pochopitelne) nebo ostry vacky. Ac jsem uz par Nissanu mel, tak s takovyma upravama nemam zkusenosti, vlastne jsem takhle ladil akorat Saaba...

2010-04-14 21:41:11

Staci to auto privezt a hotove si ho odvezt. O vse se postaram a budes mit jistotu, ze je to ok.

Jinak vykon dale navysit neni problem. Se svodama, vyfukem a sanim okolo tech 200ps. S vackama 210-220ps. A porad je tu hromada dalsich moznosti... proto jsem to rikal uz na zacatku, ze tady s tim vykonem teprve zacinas.

mfh
2010-04-14 22:22:47

Tak to by bylo super, vymenu motoru bych asi radsi sveril nekomu, kdo uz s tim konkretnim motorem ma nejaky zkusenosti, Zas asi dalsi vyhoda vymeny motoru bude ta, ze aspon nebudu muset resit stav motoru, kterej bude v aute ktery koupim. Coz je fajn, vzhledem k tomu, ze to chci dovezt z Italie (je tam vetsi pravdepodobnost, ze clovek sezene kousek nepostizenej korozi, coz je ale i tak uz docela problem sehnat)

2010-04-15 16:40:21

Cokoliv neni problem. Az to bude aktualni, tak se staci ozvat.

mfh
2010-04-15 18:54:21

Urcite, tenhle topic si davam do oblibenych. No, pojezdim jeste trochu toho Seata, kdyz uz jsem ho dal do kupy, no a pak zacnu shanet nejaky zachovaly GT v cerne metalize. Diky za info.

2010-07-18 09:49:57

Mel bych dotaz,porad mi nejde do hlavy kde ty motory SR20VE v USA berou?To vezmou auto s dobrym motorem vy berou motory a posilaji do sveta?

2010-07-18 17:13:08

mozno SWAPuju SR20DE a musia sa zbavit tych SR20VE

2010-07-18 20:04:09

Myslím, že ty VE se do USA dostávají z Japonska, kde jich jezdí docela dost ... pokud vím, je tam takový zvláštní systém technických kontrol, extrémně přísný a při nich jsou z provozu vyřazovány vozy byť jen s minimálními defekty (přičemý motor může být naprosto OK). Ty motory se pak běžně v USA prodávají těsně přes 1.000 USD.

2010-07-19 07:38:40

Jen upozrnim na jednu podstatnou vec ten samosvor tam hodne chybi. Ted o vejkendu me povozil Maxtor ve svem Accordu Type R v Sosnove co to auto dokaze je mazec. Tak ze pokavad nemas GTcko jeste koupene planujes neco takoveho jdi do neceho jineho. Gtcko v zakladu nebo jako mam ja trochu poladene je jen rychlejsi premistovadlo. A to co zaplatis za upravy a predelavky je v ATRku v zakladu a muzes upravovat dal. Nehlede na to že na P11 se sportovnejsi veci nedelaj co se treba tyce podvozku. A ono to u 40tisic nezustane za swap.

2010-07-19 14:27:14

na P11 vyraba firma Quaife samosvor, je za okolo 500 libier tusim...


Odpovědět