Fórum - Téma


Primera P10 a LPG


Fórum Primera P10 Primera P10 a LPG

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2

DAK
Jirka
2007-08-14 09:17:59

Tak promin ted už je to 1400 ,když jsem dělal pojistku já tak to bylo míň.

http://www.pmbs.cz/?menu=...ty&submenu=povinne_ruceni

2007-08-27 01:20:26

Ahoj.

Mam Primeru 1.6 s LPG a nemozem si to vynachvalit. LPG som si dal domontovat uz ja. Stalo ma to 33 000 Kč, ale behom jedneho roku sa mi to vrati (dost toho najazdim). Cital som tu ze km za 1kč je minulost, ale nieje to pravda. Pred montazou mi Primerka brala 7 l/100km a teraz jazdi za 8l/100km ale plynu! Po porade s technikom som sa rozhodol pre sekvencne vstrekovanie a zatial som nad mieru spokojny. Nemam skusenost ako sa LPG chova v silnejsich motoroch ale v 1.6 by som sa toho nebal. Daj si zalezat na celkovom stave auta a myslim ze nebudes lutovat.

Zdar a silu...

2007-10-13 00:54:59

Mám Primeru P 11 2,0 85 Kw. Doviezol som si ju sám z Nemecka. Mala na tacháči 85 tis. km. Neviem na 100% či poctivých ale všetko nasvedčovalo že ano. Predtým som mal u nás dosť málo známe Daihatsu Aplausse 1,6 - 77 kW. Išlo 200 km/h, z 0-100 km/h za 9,8 s. Spotreba do 7litrov, všetko v elektrike, 4 x kotúče atď. Daihatsu patrí pod Toyotu, ale oproti corolle stálo smiešne peniaze. Chcel som niečo vačšie, japonské (hlavne kvôli spoľahlivosti) a silnejšie ale nie s prehnanou spotrebou. Primera bola jasná voľba. No keď som prehnal kamošovu 1,6 74 kW tak som bol sklamaný, lebo to Daihatsu asi od 3500 ot. do 6000 ot. sa išlo zblázniť a napr. pri 60 km/h a zaradenej 2-ke a dupnutí na plný plyn sa to išlo skoro odtrhnúť a 2-ka ťahala do 100 km/h a potom do 145 trojka, do 170 štvorka. To tá 1,6 primera proste nerobila. Skusil som Primeru 2,0 a do tých 3500 ot. to ťahalo jepšie ako to daihatsu a potom asi rovnako. Samozrejme podvozok na primerke je ešte niekde inde - ideš 200 - pohoda. Daihatsu nad 180 už plávalo. Tak som teda kúpil Primeru P 11 2,0. Po roku som sa už aj dosť vybláznil a navyše jazdím každý den 100 km do práce. Primerka brala asi 8,0 - 9,0 litra benzínu. Kamošova Octavia TDI 4,4 - 4,8 l nafty. Čo s tým? Otec už 15 rokov jazdil so svojou fiestou na plyn a bez problémov. A dnes sú čerpačky na LPG na každom rohu. Tak som išiel do LPG. Nakoľko so sebou vozím ďaľších 3-4 kamošov, nemohol som si dovoliť mať plyn ilegálne - spôsobíš nehodu, nedajbože niekto zomrie a nesieš spoluvinu... Tak som išiel oficiálnou cestou. Keby som nerobil na ministrstve obrany a osobne sa nechodil hádať na ministerstvo dopravy a vyhrážať sa zažalovaním na európsku komisiu pre nerovné zaobchádzanie a pod. tak proste na Slovensku čo nie je hromadne schálený typ- a jasne že nissan nie je- tak to proste neprihlásim. Ja som nakoniec prihlásil. Namontoval som splynovač BRC. Inak niekto tu písal, že nech nedávaš nejaké polské BRC a dáš kvalitné lovato - ono tak je to trošku inak. Lovato aj BRC sú talianske. Ale BRC má najprepracovanejšiu elektroniku pre riadenie prípravy zmesi. Vpodstate preberá všetky údaje z benzínovej elektroniky a je veľmi spoľahlivé. Stálo ma to všetko dokopy 40 tis. Sk. Zatiaľ so na tom najazdil 60 tis.km a náklady sa vrátili + 50 tis. Sk už to zarobilo navyše.(1,5 Sk to vracia na kilometer) Spotrebu mám 8,8 - 9,4 litra. Štyria až piati v aute a väčšinou diaľnica 130. Občas 160-170 km/h. Na prehliadku chodím raz za rok (300 Sk)firme ktorá to montovala a v podstate je to formalita - trvá to asi 5 minút. Po 100 tisíc najazdených km na plyne mi budú robiť revíziu asi za 500 - 800 Sk.Vymenia nejaké gumičky a menbránky. Pri prepočte koľko by som natankoval benzínu za spálený plyn mi vychádza spotreba akoby 4,3-4,6 litra benzínu. Paráda. A jazdí to rovnako ako na benzín. Skúšal som maximálku na plyn a išlo to 185. Zavolal som do firmy kde mi to montovali a hovorím, že ťahá to rovnako, iba maximálka je nejaká nízka. Technik mi vysvetlil, že obmedzovač otáčiek na plyn nastavili asi o 500 ot. nižšie ako je na benzín. Prišiel som tam - pripli počítač-nastavili obmedzovač na plyn na 6500 ot. a už išla primerka pekne 200. Keď prepnem na benzín, tak vytlačí ešte asi na 210. Raz sa zadarilo 220 ale asi fúkal vietor zozadu, lebo odvtedy už nie. Takže keď to zhrniem - dnes sa iba smejem všetkým tým čo si kupujú ojazdené nafťáky. Spotrebu majú takú ako ja, ibaže im odchádzajú turbá, váhy vzduchu, vstrekovače atď. za desiatky tis. korún. Primerka iba ide a ide. Teraz mám na tacháči 150 tis. km a musím sa spýtať mechanika či už niečo nevymeníme, lebo nič sa nekazí. Furt mu hovorím, že keď meníme brzdové doštičky mali by sme aj kotúče a on že breboha šak sú jak nové. Výfuk je tiež ešte pôvodný - a furt drží. Až mi je to divné. No a s tým plynom nebol žiaden problém. A ešte k tej nádrži na plyn. Niekto tu spomínal, že má obmedzenú životnosť a tiež že rezerva potom zaberá miesto v kufri. Nádrž musí ísť po 10 rokoch na revíziu a ak je v norme ide ďalej. No ale za 10 rokov už predsa bude celé auto pochované - takže to netreba riešiť. A miesto rezervy so dal dojazdovku. Uchytil som ju na pravom boku kufra a vôbec mi neuberá miesto, lebo akurát zapasovala do tej prihlbiny v blatníku.Ak by si chcel hodím foto.

Takže ak sa ma niekto spýta aké auto je ideálne - moja odpoveď jednoznačne Primera na LPG.

2007-10-13 07:33:59

Branis,to je zajímavé počtení.Mohl bys sem hodit to foto?Dík.

2008-04-14 09:53:10

Zdravím všechny, moje nově zakoupená Primerka jde ve čtvrtek na přestavbu LPG (nádrž toroid), nechal jsem si tam namontovat BRC. Četl jsem v tomto tématu o dojezdové rezervě. Chtěl bych se tedy zeptat, jak vypadá a na kolik tak přijde? Já rezervu původně chtěl řešit potahem, abych ji případně mohl hodit dovnitř auta, kdybych potřeboval volný kufr třeba pro kočárek. Pokud by se ale dala ta dojezdova uchytit někde na boku kufru, tak by to bylo supr .

2010-12-06 21:19:21

Ahoj Lidicky, oteviram stare tema, protoze bych rad pokracova tam kde skoncilo.

Chci se zeptat, jak ste resili usporadani kufru v sedanu P11.

Jsem uplne rozhodnuty, ze predelam sve GT na LPG.

Pri vyberu nadrze si ale nejsem jisty, asi by mi pasovala 630x190mm, jenze ta neni snadno dostupna a ma maly objem (43l tusim). Mnohem dostupnejsi je toroidni nadrz 650x200, ktera ma uz slusnych 50L ale uz mi bude trcet asi 1cm do kufru a budu muset odrezat(cti: zarovnat) lavor na rezervu, ve kterem zavazi minimalne drzak rezervy.

Jakou nadrz mate v sedanu P11 vy?


Odpovědět

1  2