Fórum - Téma


Primera P10 a LPG


Fórum Primera P10 Primera P10 a LPG

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2

2007-08-08 01:11:32

Zdravím všechny fajn lidí, co mi rádi poradí. Přemýšlím o koupi svého prvního auta, bude mi 19. Požaduji po něm co největší spolehlivost, kvalitu a hlavně to ať do něho nevrážím zbytečné peníze - bezporuchovost. Podle všeho co jsem jsi přečetl by mohla Primera P10 toto splňovat. Nebo ne? Narazil jsem na internetu na Primeru 1.6. dle zadaných informací v dobrém stavu (r.v. 94, 130tis.km, servisní knížka...; vůz bych si stéjně nechal podrobně zkontrolovat automechanikem) o to ale néjde. To co mně na ní nalákalo je že je na benzín + plyn. Nenašel jsem tady žádnou zmínku o LPG na Primeře. Jaký máte na to názor? Bude se díky LPG více kazit? Jak na tom může být s výkonem při jízdně na plyn a tak..? S plynem nemám žádné zkušenosti ani teoretické znalosti. Ale láká mně představa že bych jezdil třeba 1kč za kilometr, ale to jsou sny, nevím jakou to může mít spotřebu na plyn. Skutečně moc díky za rady.

2007-08-08 01:51:51

podle mne uz dobam kdy se jezdivalo za 1 Kč/km odzvonilo ...

i s benzinem se da jezdit krasne urporne...pokud autko budes chtit mit delsi dobu ,tak urcite bude dobre si zainvestovat do oleje ktery je pro LPG, jine svicky pro LPG, kontroly kazdy rok (sice ne drahe ale) ...jinak si myslim ze kvuli lpg se vice kazit nebude ... zalezi co tam je jestli polske tusim ze to bylo BRC (kde i kdyz to bylo temer nove se po roce porad neco cistilo, vymenovalo ) , nebo natrefis na podle mne hodne kvalitni italske Lovato ... takze vlastne jak moc rocne nenajezdis , tak se ti ani LPG nemusi vyplatit ...

zase nafta se u nissanu moc nepovedla ( az na P10-Doris )

kdyz se podivas tady http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=11355 tak si udelas predstavu kolik te takovy benzinak bude brat..

tak doufam ze za chvili prijdes tady s nejakym nissan vozitkem a at se koupe vydari

2007-08-08 07:04:24

LPG pokud je kvalitní přestavba nemusí znamenat problémy, přesto osobně bych preferovala, jak je to od výroby. S plynem bude výkon vždy o něco nižší a navíc počítej s každoroční revizi, kterou je třeba absolvovat. Životnost torzní nádrže též není neomezená a četla jsem, že to dělá někdy neplechu se vzducháčem, ale znám to jen teoreticky, takže mě neber zcela za slovo. Jak píše Prinad, benzínové motory od Nissanu jsou kvalitní a dobře udělané a dá se s nimi jezdit i poměrně úsporně. Kdysi jsme s dvoulitrem P11 při klidném stylu jízdy jezdívali za cca 7l/100km.

2007-08-08 10:49:13

"... takze vlastne jak moc rocne nenajezdis , tak se ti ani LPG nemusi vyplatit ... "

To je myšleno prosím tě jak? Že se mi to nevyplatí kvůli pozdějším nákladům (revize - kolik to vůbec stoji..) nebo počáteční investici? No ta Primka je za běžnou cenu jako benzin takže počáteční investice větší není.

2007-08-08 13:09:43

tak myslim ze pokud rocne udelas s autem 10 - 15 tkm tak LPG nebude az tak pro tebe vyhodne, revize nevim kolik prave ted stoji ale tak cca 300 kc zalezi kde...pocatecni investice nebude asi zadna jen koupe auta

no mam takove dve tabulky v excelu kde dosadis ceny, a vypocita co se lepe vyplati , muzu poslat na mail.

plyn patri do sporaku , nafta do traktoru a benzin do auta ! i presto moje pristi bude asi traktor

2007-08-08 13:17:18

Za tu tabulku budu rád. Pošli mi ji prosím tě na: alextreme(zavináč)atlas.cz

Nemá tady v klubu náhodou někdo P10 1.6 v plynu? Chtělo by to i zkušenosti z praxe.

2007-08-08 15:03:07

AleXtreme: Hlavně nech to auto pořádně zkontrolovat a nedej na to, kolik je uvedeno najetých km. Nevím sice kdy bylo to LPG do toho auta namontovaný, ale dnes se těžko shánějí daleko novější Primery s tachometrem pod 100tkm, a pokud už někdo investuje korunky do LPG, těžko hodlá jezdit jen pár kilometrů ročně. Kdysi jsem pro známýho ,lustroval, jednu Almeru s LPG, údajně najeto taky kolem 100tkm.....když jsem to potom nechával ověřit v Nissanu, vyšlo najevo že auto už má za sebou minimálně jednou tolik km. To sice nemusí být na závadu, ale je lepší to vědět předem, než být pozdeji zklamanej.

2007-08-09 11:49:28

Dobře tedy. Díky za rady. Vyhlídnutá Primerka už je ale bohužel prodaná, takže snad se brzy přidám do klubu s jinou....

Dux
Radek
2007-08-09 16:16:35

AleXtreme: ber dvoulitra. 1,6 ma skoro stejnou spotrebu a nejede tak pekne.

mmch. nelibila by se ti moje?

2007-08-09 16:41:25

Taky se připojuji k Radkovi, dvoulitr Primerkám sluší nejvíc.Benzínové motory se jim moc povedly, jsou živé a většinou úsporné. Já mám sice diesel, který je velmi úsporný a jsem s ním spokojená, ale též by se mi líbilo takové dělo jako je třeba 110kW P10GT. Ani 85kW dvoulitr nejezdí špatně, naopak.

2007-08-10 18:19:48

Jsem student, takže 2.0 nepřipadá v úvahu... Už na 1.6 se mi zdá být pojistka vysoká :D. Ale je mi jasné že by to jelo líp :). No teďka se vozím v rodinné Feldě 1.6. 55kW a cokoliv co bude živější bude pro mně výhra :D. Ale rád bych 1.6 tu co má tuším 73-75kW ale těch je asi jako šafránu..., takže se s 66kW spokojím :)

Dux
Radek
2007-08-10 18:34:26

kvuli ruceni???? Tomu nerozumim.

Nicmene jsem takhle taky uvazoval a nastesti jsem v jedne 1.6 svezl a jedno je jasne, ten 2.0 je proste super.

2007-08-10 18:52:06

Ja som tiez nedavno skusal jednu 1.6ku (P11) a naopak, pacila sa mi. Neviem si predstavit ze by bola moja, ale pre niekoho komu zalezi na spotrebe (vid AleXtreme ) a teda nejazdi az do 6500 ot/min uplne staci. Do 4500 to taha podobne ako dvojliter (P11 96kW), od tejto hranice v podstate pokracuje v rovnakom tahu... Lenze dvojliter sa na 4500 zblazni

PS: Ale LPG do auta povazujem za sialenstvo. Kolko to zozerie na kilometer a ako to vychadza v prepocte na koruny?

Dux
Radek
2007-08-10 19:20:13

Lubosh: LPG je spotreba skoro stejna a plyn stoji priblizne polovinu.

2007-08-11 12:46:09

Hmm cize teoreticky clovek jazdi za polovicu.. Ale ma mensi kufor (alebo nema rezervu), mensi tah, povinnost prehliadok, slabsiu moznost natankovat kedykolvek potrebuje (kvoli minimu pump), zrejme aj mensiu moznost dalsieho predaja.

DAK
Jirka
2007-08-11 13:41:50

Nejvíc na plyn nadávají Ti co ho nikdy neměli

Já měl LPG ve třech autech a vždy se rychle zaplatil. Včera jsem viděl LPG za 12.5Kč a to už není polovina.

Jen u Favorita to po 40 000 km sežralo těsnění pod hlavou,ale jinak bez problémů ,teda pokud je to dobře seřízený. Ale čím silnější motor tím líp.

Ale vybírat jestli koupím 1.6 nebo 2l podle pov.ruč.je blbost ,těch ušetřenejch 6 stovek projedeš za jednen den jak nic.

Radši vybírej podle stavu auta .Lepší libová 1.6 než vrak 2l.

2007-08-11 14:31:29

Hej, naozaj som este plyn v aute nemal Preto zistujem ake su jeho plusy a minusy.. Nie ze by som nad tym uvazoval, ale celkom ma zaujima kde vznika nadsenie pre LPG. A snazim sa zistit ci je opravnene.

DAK
Jirka
2007-08-11 16:17:35

Tak nadšení , proč se dnes prodává 50 % naftˇáků. - levnější provoz. Taky nikoho nenadchnou, jen tou spotřebou. A to je věčinou rozhodující.

A oproti naftě se dá u výfuku LPG i dejchat.

2007-08-12 13:44:39

No povinné ručení pro mně by bylo u 2.0 o cca 2 300Kč dražší než u 1.6. (dle výpočtů na webu www.povinne-ruceni.com/). Takže nějak nechápu těch 6 stovek.

2007-08-13 16:05:47

Alewxreme: Mám primeru P 11C 2.0 s LPG a zatím si nemůžu stěžovat. Pravdou je to, že jsem si nechal plyn dát já sám a to už se sekvenčním vstřikem, takže na výkonu to není znát. Pravdou je, že u 103 KW se úbytek o nějakého koníka ani snad neprojeví. Spotřeba u sekvenčního vstřiku plynu by měla být na úrovni benzínu. Pravdou je, že mám spotřebu 9,8l/100 km a budu hledat možnosti snížení a to pod 9. Provoz bezproblémový.


Odpovědět

1  2