Fórum - Téma


Prídavné chladenie motora


Fórum Tuning a úpravy Prídavné chladenie motora




2009-05-03 09:35:42

Ahojte,

jazdím slalom a tam sa mi stalo, že keď bolo vonku teplo, po jazdení v limitných otáčkach a následnom zastavení mi vyletela teplota tesne pod max a vodu natlačilo do expanzky. Po zapnutí kúrenia sa všetko vrátilo do normálu.

Zvažujem teda montáž prídavného chladenia (to auto ho pred tým vraj malo). Zatial si to predstavujem ako ďalší ventilátor v motorovom priestore. Treba chladiť chladič alebo motor? Odkiaľ brať studený vzduch?

Máte nejaký napad aký ventilátor domontovať a kam ho asi tak umiestniť? Mám pocit, že do motorového priestoru sa už nič nezmestí :(

2009-05-03 11:02:27

To se mi nezda jako klasicky problem chlazeni.

Dalsi ventilator ani chladis ti podle me nepomuze. Kdyz neco resit, tak vetsi, celohlinikovy chladic. Privadet studeny vzduch nebo tak neco je k nicemu.

2009-05-03 11:22:39

Zatial som sa teda rozhodol, ze na tych par minut jazdy si zapnem kurenie :)

2009-05-04 00:10:12

riesi sa to manualnym zapinanim chladenia, teda zapnes si kedy chces -malo by to stacit

2009-05-04 13:38:52

A kontroloval si to termo čidlo či ti nespína náhodou ked už je dosť neskoro?INak súhlasím z bleskom aj na shade som to mal na manuál a bol pokoj.

2009-05-06 23:42:05

blesk666> riesi sa to manualnym zapinanim chladenia, teda zapnes si kedy chces -malo by to stacit

Mas na mysli manualne zopnutie "standardneho" ventilatora na chladici?

Patricius135> A kontroloval si to termo čidlo či ti nespína náhodou ked už je dosť neskoro?

Je to mozne. Skusim to premerat (ak na to staci avomet :)). Ak teplomer, neviem aky a kam :)

Patricius135> Inak súhlasím z bleskom aj na shade som to mal na manuál a bol pokoj.

Shade = Skoda?

Za zmienku stoji, ze na EK mi namerali nejakych 107 st. Celzia a ma byt 87 ci kolko. A vraj mam presytenu zmes. Je mozne ze to je tym, ze tankujem 100okt. benzin?

2009-05-07 07:29:43

107 st C najskor spatny termostat. ten vyberes, das ho varit do hrnca a meras teplotu teplomerom kedy sa otvori. ked je zly vymenit-stoji par korun.

manualne zapinanie - ano urobi sa okruh s vypinacom do kabiny kde si mozes manualne zapnut vetraky-ale primarne mas problem asi s tym termostatom, ked to odstranis mal by si mat pokoj, SR20DE sa nezvykne prehrievat pri takychto beznych podmienkach.

Bohatu zmes moze sposobovat viac veci, tazko takto povedat.tu dierku v airboxe si nejako riesil? lebo moze byt jednou z pricin ze ti to nesaje kvoli nej dost vzduchu

2009-05-07 10:02:11

najskôr by som začal od toho termostatu,pretože ani ten najvýkonnejší vetrák ta neuchladí pokial sa správne nebude otvárať termostat resp.zostane zatvorený.

2009-05-07 16:55:39

Blesk, diera (priprava na hood scoop) v airboxe ja zalepena a navyse je este pred samotnym filtrom, takze neverim ze to ma vplyv na vahu vzduchu a tym padom na mix benzinu. Ved na tomto sme sa zhodli, ked sme ju obzerali...

2009-05-07 17:21:43

Bohatost zmesi si vies pekne nastavit. Toto som sem skopiroval z nisma.cz . Snad to nevadi. Jednalo sa o problem s potenciometrom skrtiacej klapky, s nim sa nastavuje bohatost zmesi. Skus si to zmerat a, popripade nastavit podla tohto navodu. Ale pokial nepojdes na diagnostiku nebudes mat nikdy istotu ci je v pohode lambda a maf senzor. Ono,ten potenciometer sa da zmerat multimetrom ci dobre funguje. Tam kde sa pripaja ten hnedy konektor na skrtiacu klapku pripoj k hornemu kablu minus pol meraku a k strednemu pripoj plus pol meraku. Zapni klucik aby sa to rozsvietili kontrolky. Multimeter by ti mal ukazovat napatie okolo 4,5(4,6) voltov. Ked zoslapnes plynovy pedal na podlahu tak by ti mal ukazovat nieco okolo 4,1(4,12 )voltov. Ak by tam bol vacsi rozdiel ako 0,4-0,5 V medzi zatvorenou a otvorenou klapkou tak to vies sam naladit. Ten senzor je uchyteny dvoma skrutkami tie ked povolis tak snim vies hybat smerom hore a dole. Hore uberas voltaz dole pridavas volty. Aspon takto to je na almere, snad je to rovnako aj na Sunny. Ak hej tak si ho skus premerat a uvidis ci ti nedava nejake zvlastne cisla.

2009-05-08 00:00:58

akekolvek zmeny v sani menia bohatost zmesy, je len otazkou nakolko sa stym vysporiada ECU. takze aj ta dierka v airboxe aj ked nama zasadny zmysel lebo je pred filtrom tak sa sprava ako urcita rezonancia, tak ako sluzi na upravu priebahu vykonu take to "slepe" crevo v sani tak ale nedefinovanym spsobom to robi ta dierka, netesnost, alebo odstranenie alebo uprava nasavacieho traktu. ale ked to mas zalepene, skor by som urobil to meranie co popisuje Bono,

2009-05-17 03:08:48

blesk666> akekolvek zmeny v sani menia bohatost zmesy, je len otazkou nakolko sa stym vysporiada ECU. takze aj ta dierka v airboxe aj ked nama zasadny zmysel lebo je pred filtrom tak sa sprava ako urcita rezonancia

Opakujem: dierka je zaslepena.

Ale keby aj bola otvorena, ako moze vzduch z DIERY (standardnej) a DIERKY rozvibrovat MAF (tak aby dakla nespravny signal ECU) ked vzduch prejde (podla mna!) kvalitnou antirezonacnou filtrovou vlozkou, ktora ma idealny tvar rebier - jednoznacne izolouju vibracie. Takze: Blesk, o co sa opieras pri Tvojej rezonancnej teorii? ;)

Co sa tyka chladenia:

1) zapojil som si spinac na zopnutie relatka ventilatora chladenia (proti kostre, ale pozor, niektore N14 maju relatko zopinane inak, konzultujte schemu alebo mna :))

2) podla mna je problem s termostatom alebo cerpadlom, ked bude nutne, budem riesit (vymenim)

Co sa tyka presytenej zmesi:

Ak ma netrapi spotreba, je to nejaky problem? (t.j. je co riesit?)

2009-05-17 08:21:08

sundencer: a ha zabudol som ze prudenie plynu nemusi ka&zdy poznat rezonancia je stav za ktoreho pri prudeni plynu nejakou sustavou (potrubia+airbox+vsetky komory, netesnosti...) dojde k skokovej zmene v spravani sa plynu. Tpicka zamerna rezonancia v sustave sania je ten slepy airbox-ten ma naladeniu rezonanciu tam kde motor mal pri skuske na brzde v tejto frekvencii prepad vykonu-a ta slepa komora dokaze tuto dieru vo vykone vyrovnat (byva to malicke rozmedzie napr 2tis az 2200 ot pokles krut momentu o 3-4Nm-tento prepad dokaze ta slepa komora vyrovnat vdaka "rezonancii" plynu pri prudeni cez neho, preto s ato aj vola rezonancna komora).

2009-05-21 02:39:46

Hello,

blesk:

1. prezyvka je "sundancer", ale nezakladam si na nej :)

2. Tvoja odpoved sa tykala zaslepenej dierky v airboxe, alebo nezaslepenej? kym toto neviem, neviem fundovane reagovat ;)

Medzirecou ma zaujima, ci mate este nejake napady ohladom zohrievainia Sunny N14 SR20DE nad 4tis otacok (povodna tema)... Zatial su tu tieto mozne priciny:

  • lambda (podla predch. majitela toto vyhodila diagnostika)
  • MAF
  • senzor skrtiacej klapky
  • termostat
  • vodne cerpadlo

Napokon, nenajde sa niekto, kto odpovie na moju otazku: "Co sa tyka presytenej zmesi: Ak ma netrapi spotreba, je to nejaky problem? (t.j. je co riesit?)"

Ked sa tak nad tym zamyslam, v strede oboch "problemov" (t.j. prehrievanie a presytena zmes) stoji lambda (s navaznostou na ECU).

Co vy na to?

2009-05-21 10:24:40

sundancer: prepac za komoleninu nicku,

1.moja odpoved sa tykala toho aby si skontroloval tesnost celeho nasavania a podtlakovych hadic (tie co vedu do telesa skrtiacej klapky a tej ciernej hadice do nej-teda tyk as ato celeho nasavacieho systemu - netesnosti sposobuju ine hodnoty nacitane na MAF senzore a zaroven iny tlak v sani ako je navrhnuty ma tiez vplyv - cize - skontrolovat vsetky daice ci neni nejaka zmackana, roztrhnuta, popraskana-ak je vymenit, spoje podotahovat, pripadne vymenit s-ka pasky na koncoch hadic ktore netesnia a nejdu dotiahnut

2. prehrievanie - prve vybrat termostat - dat ho do hrnca s vodou do ktorej ponoris teplomer s dostatocnym rozsahom (daspon o 100st C) dat na sporak a zohrievat a sledovat termostat - mal by sa otvorit urcite skor ako pri 100st C. neviem aky tam mas ale najneskor nekde okolo 90-92st C by sa mal otvorit uplne - ak nie treb aho vymenit - to byv anajcastejsia pricina prehrievania


Odpovědět