Fórum - Téma


prevodovka / spojka


Fórum Primera P11 prevodovka / spojka

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2013-05-19 21:53:08

Nazdar chlopci.

Tak vás znova trochu pootravujem s mojím "problémom" . Ak to tu už niekde je , tak admin nech to kludne zmaže , nerád by som to tu zas zbytočne. Mám fakt bohovo málo času a popri tom ešte do práce...

No,ide o toto. Treba mi meniť spojku-objednaná u chrenera takže toto je v pohodičke. Skôr potrebujem nejaký fest rýchli návod ako spojku vymeniť.Podmienky sú miestne , čiže na chate alebo pred barákom.Zručne som na tom dosť dobre a vercajg je ako tak good. Takže stručný návod ako nato , zhruba v tomto znení nech tam potom tolko nelaborujem-poprípade. Takže : auto dám na také malé kozy,koleso dole,odpojím štartér+demontáž štartéru , uvolniť a vybrať poloos-predtým spustiť olej z prevodovky , asi podopreť aj motor aby nespadol na zem. Chápete asi čo myslím,proste tak zhruba aký je asi postup. ĎAKUJEM. Fakt mám málo času,už neviem kde mi hlava stojí ... a auto treba denne Akurát som si našiel cca 5 min . času a pozrel som na motor že asi čo a ako,ale na Nissane som zatiaľ spojku nemenil takže tak. Ešte raz ďakujem.

PS : admin , ak tento príspevok bude velmi prekážať tak to zmaž , hnevať sa samozrejme nebudem. Ale fakt by mi to pomohlo...

2013-05-21 16:54:56

mirko: V skratke zhrniem čo som ti vysvetlil LIVE ;)

Ako prvé musíš povoliť stredovú maticu na klbe poloosí, potom až dáš dole kolesá Vypustíš olej z prevodovky a ihneď aj povolíš nalievaciu šrúbu - ak by sa nepodarilo budeš s tým laborovať na vybratej prevodovke a nie keď už bude všetko naspäť poskladané... Berme že auto je na kozičkách kolesá sú dole... Odpojíš tehlicu od zvislého ramena v otočnom čape a vyberieš ľavú poloos von z prevodovky, na pravej strane odpojíš unášač od bloku a vyberieš aj pravú poloos - dôvod pri montáži nemusíš triafať dve veci naraz.... Zospodu prevodovy nad lyžou vyšrubuješ dve M8 šrúby na prírube a motor podložíš o vaňu zza 4cm hrubým špalkom priamo na lyžu... Vymontuješ všetky šrúby po obvode prevodovky ktoré zospodu uvidíš - na zadnej perinke je ich asi 6-7 Odpojíš tiahla prevodovky...

Zhora vyberieš baterku, držiak baterky, airbox, odpojíš držiak lanka spojky a kostru a aj vyberieš šrúby štartéra - štartér necháš na mieste alebo ho len povytiahneš a viacej ho neriešiš... Vyberieš horné dve šrúby po obvode a prevodovku odlepíš od bloku - zvykne byť na vodiacich kolíkoch zapečená - iba nech vznikne medzera... Potom vyberieš šrúbu z perinky držiaka prevodovky tým ti to klesne a demontuješ aj ten hliníkový držiak v ktorom je perinka lebo inak to neprejde popod nosník a prevodovku vykýveš a vyberieš von z auta... Spojku vyberieš von - 12tka kľúč - 6 šrúbiek... Všetko poutieraš hlavne zvon prevodovky a vyberieš výtlačlé ložisko - môžeš premazať tú vydličku v miestach otáčania jej osi. Na ložisku treba prehodiť tie pliešky čo ho držia o vidličku a poriadne nasadiť tak aby to zacvaklo a pekne jazdilo po unášači - ten vyčistíš ale pozor nemažeš ho Lamela sa dáva tým vyčnievajúcim kusom s pružinami smerom von od motora-ku prevodovke a nasadíš prítlačák na kolíky, dáš šrúby a prstami dotiahneš - potom si vystredíš lamelu buď cez dieru alebo ju prstami zarovnáš po obvode s prítlačákom až potom dotiahneš prítlačák nadoraz.... Po dotiahnutí vystredenie ešte skontroluj POtom nahodíš prevodovku a všetko poskladáš tak ako bolo...

Na čo pozor:

  • prevodovka musí sadnúť nadoraz ľahko nesmieš ju nasilu doťahovať šrúbami Ak sadne jednou šrúbov ju treba poistiť iba rukou už nevypadne...
  • pri zakladaní poloosí pozor na poškodenie gufier hlavne ľavú poloos treba poriadne nazariť až nadoraz aby zacvakol pružný kolík inak sa vytiahne a vytečie olej...
  • pri montáži pravej poloosi treba šrúby unášača dať presne ako boli dve sú dlhšie idú dole a jedna je kratšia ide do hornej diery - pri zámene a násilnom doťahovaní prerazíš blok
  • Zadnú perinku a držiak doťahuj nakoniec a motor si na miesto nastav pajserom o lyžu...
  • Nezabudni naliať olej ale predtým dať namiesto výpustný šrúb ;)
  • Lanko nešpánovať na doraz treba nechať mernu asi 0,5-1mm vôľu aj keď je tam guma...

Držím palce


Odpovědět