Fórum - Téma


PŘEVODOVKA PRIMERA P10


Fórum Primera P10 PŘEVODOVKA PRIMERA P10

Informace o modelu: Nissan Primera P10



2010-01-01 06:13:14

Zdravím všechny příznivce nissanu,cca po 6 měsících používání moji primerky,najednou nešla

zřadit jednička a dvojka,tak musela převodovka ven z auta,na základě toho jsem udělal

malý návod jak rozebrat převodovku,možná že se to někomu bude hodit,tak doufám že mě

za to neukamenujete.

Budu to popisovat jak níže půjdou obrázky

1. Z převodovky vypustíme olej a sundáme unašeč pomoci šroubováku který zastrčíme mezi unašeč a převodovku a lehce zapáčíme dáváme pozor na gufero abychom ho neponičili,unašeč by měl trochu povyskočit a pouze ho vysuneme

2, Připravená převodovka k rozebrání

3. Odšroubujeme 6 šroubů a sejmeme krytku,může být přilepena tmelem,použijeme šroubovák

4. Odjistíme ségrovku

5. Vytáhneme jisticí kroužek

6. Vyjmeme 2 půlměsíčky

7. Odjistíme kroužek který je za ložiskem,tím máme zde hotovo,převodovku překlopime ložiskem nahoru a vypodložime zespoda dřivkem.abychom netničili gufero

8. Odšroubujeme všechny šrouby kolem převodovky

9. Pokud máme všechny šrouby pryč,celý kryt vytáhneme směrem nahoru,pokud nepůjde převodovka rozpůlit bude držet ješte spolu tmelem,proto použijeme šroubovák ale opatrně at neponičíme dosedací plochy

10. Převodovka bez krytu viz obr.

11. Vytáhneme osičku která nam drží posuvníky pohromadě,nic nevypadne všechno bude dežet pohromadě

12. První horní posuvník pootočíme směrem doleva a tím vystrčíme ze stromečku,dáváme pozor nakonci posuvníku je malé futyrko,abychom ho nestratily

13. Na obr. futýrko posuvníku,stejným způsobem vyndáme prostřední posuvník posledni necháme zatím jak je

14. Vyndáme osičku a kolečko na zpátečku společne s podložkou

15. Odšroubujeme šroubek který nám drží stromeček

16. Další šroubek stromečku,třetí je mezi stromečkem a soukolím

17. Vyjmeme stromeček řazení společne s posledním posuvníkem

18. Stromeček s posuvnikem

19. Vyndáme pružinku

20. Vysuneme futýrko

21. Odšroubujeme šrouby levého soukolí 2 jsou na obr. 3 je za soukolím

22. Soukolí chyytneme obě naráz a vytáhneme

23. Vytažené soukolí

24. Soukolí

25. Prevodovka s osou řazení a diferenciálem

26. Vyjmeme pérko

27. Vysuneme diferenciál,není nikde uchycen jde krásně vyndat

28. Vytukneme závlačku pomocí šroubováku na ose řazení

29. Vytáhneme osu řazení

30. Vytažená osa řazení

31. Posuvník stromečku

32. Vyjmeme kuličku která byla pod pérkem ve futýrku

33. Vyndáme bazmek na mazáni soukolí

34 bazmek,převodovku otočime,ještě nám z ní bude kapat trochu olej

35. Zde vytukneme 2 závlačky a osičku vytáhneme,a takto nám zbyde převodovka pouze s guferama a loziskem na soukoli a čidlama které je lepší nevyndavat pokud není jiná možnost

36. Na obr. je ulomený tub z věnce diferenciálu který se mi dostal do posuvníku stromečku a tím pádem nešlo radit

37. Převodovku umyjeme skládáme opačným způsobem, na přetěsnění používám loctite viz obr.

38. Díly z Převodovky

Kdyby někdo potřeboval,jsem nápomocen,garáž je,takže není problěm něco udělat.

2010-01-01 06:14:04

Zde jsou obrázky

2010-01-01 06:45:41

Ještě pár obrázků ze skládání již umyté převodovky

2010-01-03 20:18:08

Tak P10 a P11 má veľmi jednoduchú prevodovku, avšak na všetko je trba vedieť tú správnu fintu. Ak by niekto potreboval opraviť prevodovku som k dispozícii v Košiciach...

Hlavne viem opraviť vyskakujúcu 5-ku rýchlo a lacno, mám aj skriňu z P11 na ND...

2010-01-06 11:49:58

Tak to je moc hezký článek vč. fotos.

2011-06-04 21:36:58

čus chlape potřeboval bych poradit, ale teďka nevím číslo převodovky ale je z nisannu almery N15, dole pod stromečkem jsou takový hranatý obdélníčky s výstupky a nevím odkud vypadly když jsme to vyndavali, jestli máš nějaké foto jak je to tam uložené v těch vidličkách vespod stromečku předem děkuji

2011-06-04 22:27:10

je to na vidličke presuvníka

2011-06-05 17:22:22

no ano na vidličce ale problém je že to tam vůbec nepasuje potřeboval bych nějaké foto ......

2011-06-05 23:52:11

obr. 13

2011-06-06 13:02:41

lepsi bude kdyz udelas foto ty,ale bude to jak rika chrener

2011-06-06 13:40:02

chlapy si nerozumíme toto vymezení je shora na páky , ale já potřebuji vymezení na druhé straně těchto pacek, když jsem to vyndaval nahoru, tak to akorát zacinkalo a vypadli někde zespoda, přikládám i foto kde by to mohlo být jedná se o ten bazmeček na poslední fotce a musí to být určitě někdu u řadicí vidlice, která pak hýbe se stromečkem. Jinak jsem tam zakroužkoval i to co jste mysleli vy. No tak čekám na brzké rady a všem zatím děkuji za bleskové odpovědi. Zatím

2011-06-06 18:39:09

Ten bazmeček vypadol z tej hlinikovej vydlicky ako si zakrúžkoval na Tvojej 1.fotke.Celkovo tam sú 3 bazmečky,len pozor sú rozdielné.

2011-06-07 11:12:48

Ten bazmecek ti mohl vypadnout treba z 5 kolecka rychlosti

podivej se sem posledni fotky tam jsem to rozebiral jsou tam videt i ty bazmecky

http://hroudic.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/

respektive pres to jezdi soupe na paty kolecko

2011-06-07 11:18:26

Jen dodám že stejnou převodovku ma nissan sunny N13 1,8Gti jen je naskladana na jinem bellhousingu zbytek je stejny.

2011-06-07 21:29:45

všem díky za rady bude to určitě z té synchronizace pro 5 stupeň, zdálo se mi že tam něco chybí v tom jádrovém kolesu u clonícího kruhu, takže zatím díky a o víkendu na to jdu juknout, ale bude to asi ono, dole to nemá nikde pod stromkem smysl ani účel,

2011-06-09 21:14:43

áno ten bazmek je zo synchronu, drží ho tam taká okrúhla pružná sponka s háčikom... Dokopy sú tie bazmeky tuším tri...

2011-06-26 16:35:50

JJ tak to bylo z té synchronizace u pružného drátku a ano jsou tam tři a všechny jsou stejné, takže převoďule je po generálce, nové ložiska, přetěsněná, a v provozu zatím měsíc bez problémů, tak uvidíme jak to půjde dál. A ještě jednou všem díky, žádná složitost to není, viděl jsem horší, ale to už v naší profesi chodí, že někdy to jde a někdy ne tak všem přeji hlavně ať to jde

2011-07-22 11:28:50

Zdravím, mohl by jsi mi prosím tě říc, jak mám jít na tu vypadávající pětku? Mám stejný problém,ted mám převodovku venku,tak bych to chtěl udělat, bohužel jsem z Pardubic,takže do Košic nepojedu,tak jestli by jsi mi mohl poslat nějaký stručný návod jak jí opravit. Díky moc Luboš

2011-07-23 12:38:56

Treba pohľadať na fóre už som to tu niekde podrobne vysvetľoval...

V podstate musíš rozobrať 5-kový synchrón a skontrolovať zuby na kolečku! ak sú OK dá sa vyskakujúca 5ka opraviť otočením zasúvacieho prstenca dole hlavou. Ak sú zuby chytene aj na kolečku je to risk že to bude robiť aj ďalej...

2011-07-23 13:13:41

lubos06 a mas P10 alebo P11?na P10 odchadza ta vidlička vacsinou


Odpovědět