Fórum - Téma


Převodovka 5 a 6 rychlostní stupeň (sync


Fórum 350Z Převodovka 5 a 6 rychlostní stupeň (sync

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)


1  2  3

2013-09-22 21:13:23

Ahoj. když jsem loni touto dobou koupil Z mělo najeto 59'000km (11/2005) a při rychlém-u mě normálním řazení z 5 na 6 mi občas šlo zařadit (štrejchlo) lehce přes zuby, (dělalo to i při vyřazení když se řadila rovnou 6. musel jsem prvně dát 5 a pak 6 pak to bylo ok). Minulý týden mi začala přes zuby štrejchat i 5 (66000 Km), při řazení ze 4 na 5. Pokud řadím pod 3000 ot. tak to nedělá ať řadím jakkoliv, ale jakmile řadím od 3000 ot. nahoru, nebo při razantnějším řazení to udělá vždy. Jakmile však řadím i při vysokých otáčkách s delší prodlevou při zmáčknutí spojky-tedy pomaleji přeřazuji nedělá to. Myslím, že jde o synchrony, ale překvapuje mě, že je to u 5, která není tak zatěžována. Chci vyměnit olej v převodovce, ale nemyslím, že to pomůže. Máte někdo stejnou zkušenost.? A popř. co asi stojí synchrony vč. práce a pod.? Předem díky za informace.

2013-09-22 21:24:25

leon1: čau,

aktuálně mi dělá úplně stejně. a Mám najeto 115 000 km.

Ale tipuju to tak trochu spíš na spojku. Zejména proto, že na nížší kvalty, kde obecně vydrží synchra méně, ten problém není.

Divný ale je, že spojka vůbec neklouže. Mám tam ale JWT, setrvák i přítlačák a lamelu mám dodatečně obloženou směsí Salueda z Renovaku (lamela přišla u USA štíplá).

Nucméně drobným problémem téhle směsi je, že je nižší než obyčejná organika a byť moment dokáže podržet daleko lépe, tak už se její sjetí začíná projevovat.

2013-09-22 21:28:58

leon1: no neco podobneho se začlo dít i mně na 5st když jedu 123 kotel a pak hodim 5 na pohodu tak to sem tam jde přes zuby.Ale mně to začlo dělat až tehdy jak jsem si mněnil spojku tak jsme ji trochu vice nahnul a vyteklo trochu oleje.dolil jsem stejnou specifikaci oleje ale jinou značku a začlo to tohle dělat.takže jak auto odstavím na zimu tak dam komplet nový olej a snad bude zase klid:) zkus to taky olej je to nejmenší :) a nejlevnější.kdy jsi naposled mněnil olej? ja mam na něm cca 20tis.ale lil ho tam předchozí majitel..

2013-09-22 21:32:13

rainbowseven: no nemuže na to mít i vliv ten odlehčený setrvák?pač ho mame oba:) ja mam keramiku a racing uplně ten nejlehčí setrvák co byl..na spojce mam najeto cca 3tis a dělalo to už od začatku co to tam šlo,spíš si to spojuju s tím olejem ale kdo ví. :D

2013-09-22 21:55:57

Spojka byla měněná při 30000 km a zabírá hodně dole, takže na spojku to nevidím, tento týden mám měnit všechny náplně, př. olej a zároveň chci měnit brzdovku ( když tomu dávám kakao a nebo při velkém vedru v koloně, když pořád šlapu na spojku, občas mi zůstane vyset pedál) jak to vychladne je to pohoda a třeba 2 týdny to neudělá jen když dostane větší zátěž, čili buď kapalina, nebo protipéro, ale péro by to dělalo i za studena dle mě.

Mám obavy, aby to nebyly fakt synchrony , (ale prvně brzdovka a olej abych vymezil kokotiny), ale jsme si v celku jist, že to bude synchron, jelikož při pomalejším řazení to nedělá čili synchrony mají čas to poskládat-....

2013-09-22 22:00:36

leon1: mně to dělá i při nízkých pod 3000ot ,no zkus a dej pak echo co to bylo.ja dam ten olej a snad bude klid...

2013-09-22 22:43:16

Setrvákem to nebude.

Spojka mi bohužel taky zabírá dost dole. Skoro bych řekl, že i to může být problém.

Přemýšlel jsem o jejím seřízení. Někdy mám pocit jako by spojka ještě mohla brát, ale já jsem na podlaze.

Jinak olej měním pravidelně, přibližně po 30 000 km.

CO se pamatuju, podobné symptomy auto mělo, před výměnou spojky. Poté se situace výrazně zlepšila a teď se to zase vrací.

2013-09-22 22:46:18

rainbowseven: je to fakt zajímavé protože ja mam spojku novou a taky to děla :) zajimave no

2013-09-23 08:34:20

To stejné jsem zaregistroval i u mě, ale zajímavé je, že když se auto dostatečně zahřeje (20minut jízdy) tak to přeskakování přes zuby tam není i při rychlejším řazením, tak žeby přece jen ten olej?

2013-09-23 09:40:02

leon1: Pokiaľ tomu dávate záťaž ,okruhy, drifty a pod. blbnutie a nemeníte potom pravidlne olej v prevodovke a vdiff. pred každou sezónou tak sa potom netreba čudovať týmto problémom.Ono je to proste tak ,že sa vymení olej až ked je niečo špatne,ale potom už zvykne byť dooosť neskoro. K tej spojke treba tm dať napr. RBF 600 kvapalinu a spojka bude dobre fungovať aj pod záťažou a nebude padať.Ovšem ntreba zabudnúť aj tu RBF vymeniť pred sezónou teda po zime.

2013-09-23 10:46:48

patricius135: standardně při koupení od majitele kterého neznám všechno vylívám a dávám nové, tentokrát jsem jaksi nestíhal a tak to přijde na pořad nyní. Brzdovku dávám stejnou oleje do převodovky však od Castolu neleju ale budu dávat Mobilube 1 SHC 75W-90 (byl mi doporučen od lidí co jezdí se Z okruhy). Brzdovka a olej sice může mít vliv na popisovanou závadu, ale spíše si myslím, že to jsou synchrony a jestli tuto věc popisuje více lidí, nepovažuji to za zanedbání intervalu výměny olejů, ale za výrobní nedokonalost......

2013-09-23 12:59:07

Ještě taková drobnost o fámách že se do Z dávaly od roku 2006 jiné převodovky, které netrpěli tolik na synchrony. Toto je oficielní odpověď z ústředí Nissan pro Evropu na můj dotaz k tomuto tématu:

"Dne 23/9/2013 jsme obdrželi odpovědi z našeho technického oddělení na Vaše dotazy ohledně typu převodovky ve Vašem vozidle, chladicí kapaliny a bodu varu pro Vaše vozidlo Nissan 350 Z, VIN: xxxxxxx.

Vaše vozidlo bylo vyrobeno 11/2005. V převodovkách vyrobených na přelomu roku 2005-2006 není žádný rozdíl, protože stejné převodovky byly vyráběny a montovány do vozů v období 08/2001-01/2007.

2013-09-23 13:18:32

Nissanu bych v tomhle moc neveril...

viz. dole info od saigona: http://www.nissanclub.cz/...lect=240139#message240139

2013-09-23 13:24:07

jagy: v čem tedy byli ty synchrony jiné? Mám na mysli rozhozená převodovka s horšími synchrony a ta údajně s lepšími ? (jiné provedení, kvalitnější materiál a pod?) Jako říkat každý může co chce, mě zajímají fakta.

2013-09-23 13:29:17

leon1: Pokud te zajimaji fakta, tak hledej na forech (zahranicnich) nebo se zeptej Saigona. Nissan v tomhle opravdu nepomuze.

Dle ruznych VIN bych zjistil, zda byly u tech dilu nahrady, ktere nastavaji prave v pripade "problemovych" dilu.

2013-09-23 13:37:28

jagy: no snažím se to právě zjistit "Dle ruznych VIN bych zjistil, zda byly u tech dilu nahrady, ktere nastavaji prave v pripade "problemovych" dilu." - tomu nerozumím..

2013-09-23 13:48:05

Bavil jsem se ještě s kámošem co měl rok 2008 a to štrejchání na pětce měl taky a to to kupoval nové

2013-09-23 14:07:41

grumble: to mu dělalo od novoty? Jako u mně je zajímavé že to začlo dělat až po vymněně spojky setrvaku a dolití oleje do převodovky. Jinak jsem to nikdy na 5st nezažil.Na dvojce mi to občas taky štrejchny při driftovani ale to je spíše mou vinou.Na te 5ce je to pro mně nové

2013-09-23 15:03:16

leon1: Mysleno tak, ze pokud mi napr. kazdy dodate svuj VIN (napr. roky 03, 05, 07 apod.), tak muzu porovnat vami pozadovane dily mezi sebou, zda maji stejne obj. cislo nebo nejakou nahradu.

I tohle ale nezarucuje, ze tam nebyla udelana "interni" zmena napr. v dodavateli/materialu, apod.

2013-09-23 17:22:00

grumble: to mě taky zajímá jestli to bylo hned na funglovce? To bych jim šel hned hodit reklamačku


Odpovědět

1  2  3