Fórum - Téma


Převaření čísla karoserie


Fórum Návody Převaření čísla karoserie



1  2

pss
2010-03-24 14:23:52

Podařilo se mi hodně blbě nabořit svoji P10, chtěl sem ji naučit skákat, takže dostala na spodek předku (je hodně prohnutá) a oprava by byla dost nákladná. Značky mám v depositu a řeším jak nejlépe to vyřešit, abych mohl zase jezdit (STK do září 2010).

Mám ještě jednu bezproblémovou P10 (nižší výbavy, jiné barvy, stejný typ, jen asi o rok starší), ale nevím jestli mám řešit přestavbu, nebo jen převařit číslo kastle - vůz je odhlášený. Původní nabouranou chci nechat na ND. Od obou vozů mám kupní smlouvy i velké TP.

Můžete mi někdo, kdo se tímto už zabýval, prosím poradit?

2010-03-24 16:54:10

Pokud převaříš VIN, tak je auto nezpůsobilé k provozu. Pokud ti na to přijdou, tak už neprojdeš žádnou technickou kontrolou. Pokud máš od druhého vozidla papíry, tak udělej klasickou výměnu karoserie a na tu dobrou ti vyrazí někam původní VIN, kdy to poznamená do velkého TP, že bylo obnoveno a kam a staré VIN raznicí zruší. Je to ofiko a nemusíš mít strach z problémů. A jen tak mimo řeč: není to blbost skákat s autem, který na to není upravený?

2010-03-25 15:20:38

Dorbý postreh a tiež pokiaľ sa to dá tak si nechaj to číslo zapísať do TP... U nás sa to nedá...

Takže ak už prevárať číslo tak v žiadnom prípade nie len niekde v blízkom okolí VIN ale pekne s celou hornou priečkou. To ale znamená rozobrať pol auta demontovať čelné sklo odbodovať vrch priečky. Prevariť to na druhé auto a zatmeliť karosárskym tmelom do origo stavu. Prelakovať nalepiť okno a poskladať. Dovolím si tvrdiť že takto prevedená výmena VIN je neidetifikovateľná...

2010-03-26 13:10:39

to maš pravdu videl som ti na jednej almere a manik na nej behal dalšie 4 roky kym ju nerozbil

2010-03-26 13:28:22

Otázka je, jestli se ti taková operace s převařením VIN vůbec na takovém autě vyplatí, když máš TP od druhého a přestavba není finančně náročná. Když to necháš někde v servisu, tak budeš platit jako oteklým, doma na koleni to nebude ono a pořád to riziko při nehodě, kdy zdeformuješ kastli a může se stát, že tmel odpadne a bude vidět, že VINko je převařené. V případě těžších nehod vozidlo policie zajišťuje za účelem možného znaleckého posudku a zkoumání. Takže, jak chceš.

2010-03-26 13:30:24

Ja jsem menil legalne karoserii a vyslo to komplet na cca 2tis.

2010-03-28 10:12:32

Ako som písal vyššie v ČR ako vidím je ešte povolená/možná výmena kastle - jednoznačne to riešiť výmenou kastle. Na Slovensku toto možné nieje - výmena kasne/prestavba sa urobiť nedá.

Pokiaľ zartrieš karosásrkym tmelom zvárané miesta tak to neodpadne nikdy. Niekedy je problém to pri búračkách oškrabať - ide to dráteným kotúčom. Nieje to git je to tmel(guma).

2010-03-28 13:43:59

Kluci shodou okolností sem to ted zkousel resit tak sem se byl dotazovat na urade primo u sefa odboru registrace vozidel:

1) od obou karoserii musíš mit velky TP /coz jak sem pochopil ty nemas/

2) musis sehnat vyjadreni od vyrobce ze prestavba je mozna /vubec nevadi ze sou to shodna auta perste je to potreba/

Takze tak. Muj nazor pokud to chces resit tak nej jednoduzsi je predelat cely tek kus plechu mezi firewallem a prednim oknem okno si nechas vyndat a z pojistky ti ho pak daj zpatky musis sundat veci co drzi na tom plechu komplet starace a nejaky srandy kolem idealka je sundat aj blatniky. pokud si stim pohrahes bude to dokonale a nezjistitelne, jo nezapomen ze VIN byva na vice mistech viz treba na palubce za sklem atd... samozrejme je to nelegalni a protizakone takze to nedelej

edit. samozrejme sem myslel odsekat primo v origo bodovych svarech a zase stenme navarit zbytek je zatesneny tmelem uz v originale... nu je to na tobě,,,,

2010-03-30 09:12:22

P10 ani P11 nemá tzv. plávajúce kódy - t.j. VIN čísla rozhádzané po karosérii. Má len jedno VIN číslo vyrazené na torpéde pod čelným oknom. Takže s tým by som si starosti nerobil. Ako to spraviť som písal vyššie. Samozrejme potom treba prehodiť aj ten nanitovaný štítok od výrobcu, na ktorom je tiež VIN, kód farby a pod info...

2010-03-31 00:49:21

kdyby menil cely ten plech nad firewallem tak nic prenytovavat nemusi vymeni to kus za kus i s nanytocvanou srandou jinak ten stitek je k hovnu nikdo podle neho nic neoveruje... ani tam byt nemusi obcas nekdo kraví ale dulezite je vyrazene VIN stitek neni podstatny...

2010-03-31 09:04:16

Vážne? a prelakuješ to aj s tým štítkom čo??? Pod ním budeš mať pôvodnú farbu... Ja som nepísal že ten štítok je tam kvôli VIN. Ja viem kde je VIN neboj sa ale na tom štítku máš ostatné údaje a aj kód farby a ten je veľmi dôležitý pretože sa nikde inde nenachádza... Plus ešte som nevidel aby tento štítok svojvoľne odpadol takže keď tam bude bude to vyzerať ako pôvodný stav a keď tam nebude bude to jasné že s tým niekto niečo robil... Takže tak..

2010-03-31 09:33:54

stitek prelepi paskou a obřizne nu a po lakovačce sunda, pod stitek se nikdo divat nebude a budou tam aj ty origo nýtky ... to je putna stejne pochybuju ze to bude nekdo delat ... ja budu ted lakovat pod kapotou na cerno a taky nebudu ten stitek sundavat a dokonce aj prez vin nalepim kousek izolačky... bude pak vin v takovem světlem obdelniku ale pekne citelne...

2010-04-01 10:48:30

hoši píšete to tu pěkně, ale na to aby s to převařil aby to nebylo vidět, to snad ani nejde. a to budeš lakovat celý auto? asi když přijedeš na technickou a budeš mít přelakovaný jen ten díl s číslem a jinak budeš mít v TP změněnu barvua auto bude mít jednoznačně starou barvu, takl asi na té technické dělají nějací blbci a nepoznají, že je to předělávaný?? Takže to co tvrdíte je blbost. To by snad tak jak píšete šlo jen pokud by auto bylo stejné barvy, a i tak nevím jak by jsi na technické vysvětloval že ten jeden díl je nově nalakovanej. Jinak sundata nanýtovat nýtek to je na tom to nejjednodušší, vždyť jsou to 2 hliníkový jednostranný nýtky.

pss
2010-04-03 14:41:10

Chlapi, díky moc za informace. Chci to samozřejmě udělat co nejlegálnější cestou a zároveň i co nejlevnější ;) takže oficiální výměna karoserie bude asi nejlepší, jen se docela bojím toho vyjádření výrobce, slyšel jsem že třeba u škodovky automaticky napíšou, že se k tak starému vozu ani nebudou vyjadřovat, tzn. NELZE :(

Přes to všechno se mi zdá pořád nejlepší ten kus se štítkem a VINkem převařit a jelikož autíko by mělo mít úplně nový lak (barvu), tak se to pak už poznat nejspíš vůbec nedá, kor když na P10 je VIN pouze jedno..

2010-04-03 14:55:16

Uz si to presne nepamatuju, jak jsem to delal. Ale posila se nejaka zadost tusim do Madarska, kde ti prestavbu musi schvalit. Delal to se mnou clen DAK (jirka gti), kdyz jsem auto od nej kupoval. Mozna si vzpomene na vic, nez ja.

2010-04-03 20:02:47

Tak to mě docela překvapuje. Když jsem před lety dělal přestavbu dovezeného favorita, tak mi stačil německý TP od dotaženého auta a český od starého favouše a bylo to absolutně bez problémů, nikam jsem nežádal. Bylo jen nutné, aby seděl určitý počet znaků VIN s původním TP, tudíž se jedná o shodné vozidlo. Psát žádost bych chápal v případě, že chci posadit na papíry pětidveřáka třeba čtyřdveř např. u Almery. Ale možná se podmínky změnily a kecám. Chce to zajít k technikovi na městský úřad a zeptat se ho, jak na to. Nedivil bych se, kdyby to bylo všude jinak.

2010-04-04 00:34:40

tak znova byl sem na urade a potrebujes tp i od kastle kam chces posadit veci z auta co mas ted a to proto aby jsi prokazal puvod... i kdyz mas holou kastli musi kni byt papiry jinak je to jen hromada plechu... takhle mi to rekli cca pred 14cti dny...

2010-04-04 01:05:12

Presne tak. Musi byt i origo papiry (klidne nemecke). Ale jak rikam, muselo se posilat na vyjadreni k Nissanu. Ti podle me rozhodujou (dle vin), jaka je to motorizace a karoserie (3dv, 5dv,..). To schvaleni stalo tusim litr.. pak dalsi litr byl tusim na urade a 500 chteli za navareni VIN vedle domecku tlumice v mistnim servise (Kazdy urad ma svuj servis, ktery tuhle zmenu musi udelat).

2010-04-04 07:33:30

V prvním příspěvku se píše, že má TP od obou, takže není problém. Jinak servis u nás, který tohle dělá pro místní MÚ to řeší rozklepáním starého VINu a vyražením nového jako při tzv. obnově VINu, kdy původní číslo bylo zničeno třeba korozí např. u Escorta na podlaze u spolujezdce a nejde o klasickou přestavbu.

DAK
Jirka
2010-04-05 20:54:41

Začíná se Tím že se zavolá na infolinku nissanu (ta je tuším v irsku) potom se pošle email do Maďarska a pokud budou souhlasit tak se stím jede k autorizovanýmu nissan prodejci,který kontroluje jestli sis ty čísla nevymyslel. A potom už jen STK, Uřad a vyražení náhradního Vin


Odpovědět

1  2