Fórum - Téma


Přetěsnění víka motoru


Fórum Almera N15 Přetěsnění víka motoru

Informace o modelu: Nissan Almera N15

Diskuze o vozidlu

1998 Almera N15 1.4

9 fotek  |  16 servisních knížek  |  62 diskuzí

Výkon motoru 64 kW (87 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 382 ccm (84 cui).

2 roky spolehlivého chodu skončily nehodou, totálka, odepsané.


1  2

2014-01-14 16:09:19

Nedávno jsem zpozoroval, že přes víko trocha uniká olej, viz obrázek. Objednal jsem si nové těsnění přesně pro můj model, ale přišlo mi těsnění na motor GA13DE místo na požadovaný GA14DE. S tím asi bude problém, že? Dále mi známý říkal, že těsnění tam lepil silikonem na vodní pumpy. Jinde jsem zase vyčetl, že používat jedině silokon na motory. Dá se tedy použít i ten silikon na pumpy?

2014-01-14 16:37:35

nobody12: když se dívám tak by mělo být stejné 1,4 a 1,6 a potom 1,3 a 1,0, takže máš zřejmě špatné, silikon bych tam nedával vůbec, když máš těsnění tak proč? jinak u těch silikonů jde o to, že každý má odolnost vůči jiným kapalinám některý vůči oleji, další vůči chladící kapalině ale prakticky jsem to nezkoušel co to udělá, nicméně kdyby to bylo univerzální tak by to asi nevyráběli...?

2014-01-14 16:47:03

Nakupoval jsem na e-cat.cz Nejvetsi sprostost je, že údaj na jaký motor to je tam vůbec není. Ale je to zařazeno v sekci pro n15 1,4. Takže teď mám těsnění za drahonaprd.

Když to budu chtít přetěsnit s tím původním, má to cenu? Pude to?

EDIT: Sice už jsem jim poslal vyhruzny dopis, ale mozna jsem se unahlil . Podle NIPPARTS to je pouzitelne tesneni na opravdu velkou skalu vozů.

nissan almera i hatchback 1400i 16V FWD [64kW] (N15 GA14DE DOHC 1995-09) - ID6093

http://nipparts.com.mt/Products/detail/J1221033

2014-01-14 17:01:14

nobody12: mě spíš co přijde divné na té tvojí fotce jsou použité šrouby... ty tam máš na křížák? né na šestihran?

příjde mi to divné, aby se to dobře rovnoměrně dotáhlo, takže možná, že by to šlo jen povolit vyšistit, usadit a předpisově dotáhnout ale to nikdy nevíš, mě to taky trochu chčije a neřeším to.

Nevim - díval jsem se na Haspu a měli to tam takhle, teď se dívám na nissan4u.com a taky tam je 1,4 s 1,6 tkou je otázka co tedy máš, ale podle toho, co jsem našel tak na 1,3 a 1,6 by stejné nebylo - ale nejsem si 100% jistý

chce to vyzkoušet.

2014-01-14 17:02:39

nobody12: na tom, co jsi sem dal tak je přeci taky kombinace 1,4 a 1,6, kde máš tu 1,3??? nebo jsem slepý?

2014-01-14 17:08:05

lukka: Primo na baleni toho tesneni je Nissan GA13DE.

Tech sroubu jsem si nejak nevsiml. To je vazne takovy rozdil?

2014-01-14 17:09:45

nobody12: přijdou mi neorigo a jestli to někdo před tebou dotahoval jenom šroubovákem a ne momenťákem pak je asi jasné, že to cedí.... než to budeš dělat podívej se u někoho jaké tam mají být origo šrouby, přečti si pořadí šroubů v jakém se mají utahovat a dělej to momentovým klíčem

2014-01-14 17:20:25

lukka: To pořadí bych měl hledat v jaké publikaci nebo máš nějaký zdroj? Nemám absolutně představu, kde to najít.

2014-01-14 22:36:56

nobody12: tady na stránkách máš v sekci manuály knížku "jak na to" na Almeru a máš to tam na stránce v pdf 42

jinak koukám, že tmel tam na vybraný místa přeci jen dávají a šrouby podle fotky vypadají stejně - tak to sorráč za mystifikaci.

2014-01-15 07:32:21

lukka: Na nový těsnění žádnej tmel není co vím ani originál.

2014-01-15 10:06:40

honzabk: nevím dávaj to tam cca na pár centimetrech na nějaký nerovnosti - nevím Almušu neznám a na Mikře je to rovný těsní jenom na těsnění bez tmelu

2014-01-15 15:51:28

honzabk: Podle te knížky to dávaj po celém obvodu ze shora.

2014-01-15 16:41:22

nobody12: Originál to tam určitě není, mám dojem že to je jen v těch obloucích jak jsou výřezy an vačky

2014-01-15 16:50:14

honzabk: Teoreticky, kdybych to tam flakl po celem obvodu, muzu tim neco skazit?

2014-01-15 17:41:05

honzabk: jo jenom v těch obloucích na vačkách

nobody12 čím víc těsnění mezi sebou tím víc styčných ploch, kudy to může začít prosakovat (když máš jedno těsnění tak máš 2 styčný plochy) když dáš tmel, těsnění, tmel tak už máš 4, může to o to spíš dělat neplechu.

2014-01-16 08:11:25

lukka: Přesně tak když si vezmu i praxi, když dělám motory na motorku, tak dávám taky mezi půlky jen tměl a nikdy nemám problém že by mě to teklo, mám kamarády, kteří vždy k tmelu dávají ještě papírové těsnění /tak jako dřív když se používal Hermetik) a sem tam to někomu teče. takže čím více spojení tím větší možnost tečení.

2014-01-16 18:43:39

Tak přetěsnění proběhlo zatím v pořádku. Dali sme top těsnění jenom do těch prohlubní u hřídelí a pohoda. Zatím neteče. Původní netěsnost byla kupodivu způsobena tím, že nebyly pořádně dotažené šrouby. Byly skoro navolno.

2014-01-17 07:32:17

nobody12: jj je pravda to jsem sem nenapsal, že to těsnění jsem skoro nikdy neměnili, jen velmi výjimečně, když bylo natržený nebo poškozený.

2014-01-22 18:48:15

Takže abych to zrekapituloval, není vážně potřeba tam patlat moc silikonu. Asi po 150 km od výměny žádná stopa po úniku oleje, jen s pořádně umístěným těsněním. Jen to tam nelepte v zimě, jako já, když auto stojí venku. Ten silikon měl schnout 1 den, při 25 stupních. Ale mě to venku nezatuhlo skoro ani za 4 dny, takže jsem jen doufal, že to tlak oleje nevyrve

2014-01-22 23:33:44

Mě se teď taky na autě rozteklo a začalo mastit blok,mno a zjistil jsem na ohřátém motoru byly všechny šrouby víka volné dobře o půl otáčky,tak jsem to jen dotáhl a uvidíme... Taky tam mám křížové hlavy,je to tak originál,a asi i celkem chytrá pomůcka proti deformaci víka kvůli přetažení,dřív se strhne hlava šroubu než zdeformuje víko


Odpovědět

1  2