Fórum - Téma


Přestavba QQ ze 4 místné verze na 5ti mí


Fórum Qashqai J10 Přestavba QQ ze 4 místné verze na 5ti mí

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2

2012-05-16 20:55:55

Ahoj všem,

už několik měsíců řeším s Nissanem možnost přestavby ze 4 míst na 5 míst. QQ jsem koupil od podnikatelky a ta aby si mohla ulevit na daních zvolila verzi nákladní automobil v počtu míst k sezení 4.

Kontaktoval jsem Nissan nahlásil VIN a čekal jsem měsíc na odpověď. Odpověď mě srazila k zemi, bylo mi v ní oznámeno že dle zákona této republiky nemám na tuto přestavbu nárok. Okamžitě jsem podal odpor k této odpovědi a požadoval jsem její přehodnocení. O měsíc na to přišla identická odpověď a to jak e-mailem tak i poštou v písemné formě. Byl jsem s tímto jednání docela zdrcen. Když jsem byl v lednu na technické kontrole a na možnost přestavby jsem se ptal technika, bylo mi řečeno, že to není nemožné a pouze je s tím trochu více běhání, ale jde to.

Zhruba před týdnem přišel z Nissana e-mail u kterého kolabuji... pokochejte se sami.

PROHLÁŠENÍ DOVOZCE

Na Vaší žádost Vám sdělujeme, že jedinou možností v případě přestavby nákladního automobilu Nissan QASHQAI 2.0DCI č. podvozku SJNFDNJ10U1194264 na automobil osobní kategorie je buď vyměnit karosérii anebo podlahový díl karosérie a doložit úpravu účtem za konkrétní díly a fotodokumentací přestavby.

Síla co?

Nevidím žádný důvod proč měnit karosérii nebo cokoliv jiného. Úprava z 5ti na 4 místa spočívá pouze v demontáži středního pásu. Kdyby takto upravený QQ jel už z linky, pak nevidím důvod proč by se obtěžovali s montáží dílu který patří ke středovému pasu a visí na stropě v kufru?

Prosím o radu jak mám postupoval a zda mám vůbec nějakou šanci legálně a hlavně trochu levněji přestavbu uskutečnit.

2012-09-22 19:46:07

ahoj

poklročil jsi nějak ? dam se do toho taky

2012-09-23 15:00:58

Technicky to naozaj moze byt trivialna zalezitost, avsak importer ma pravdu - podla zakona to nemozes spravit, pretoze auto bolo kupovane ako N1 s danovou ulavou. To by kazdy mohol vymenit stredovy pas hned po kupe N1 a spravit z toho 5-miestne auto. Kazdopadne prajem vela stastia.

2012-09-24 14:02:41

Ahoj,

zatím jsem nijak nepokročil, uvízl jsem na mrtvém bodě a nemůžu se pohnout...

lang7, 2012-09-24 14:02:41 napsal:

Ahoj,

zatím jsem nijak nepokročil, uvízl jsem na mrtvém bodě a nemůžu se pohnout... ..

2013-08-12 18:23:20

lang7: Ahoj tady kaškajáci,mám stejnej problém a přijde mi absurdní měnit karoserii,nebo podlahový díl kvůli nesmyslnejm birokratickejm předpisům,když mám na autě pouze uřízllou sponu na prostředním zadním bezp.pásu.Auto koupený v bazaru po podnikateli.Mělo by se s těma nesmyslnejma předpisama už něco dělat né??

2013-08-12 21:49:28

daghtus: nemyslím si, že máš tak úplně pravdu, protože s "daňovou úlevou" to koupil, ale podle tehdejšího zákona o dph (důvod, proč se tyto přestavby dělaly) by v průběhu 5 let zanikl zpětnou přestavbou nárok na odpočet a provedla by se úprava odpočtu, takže tam v podstatě žádné možné "daňové úniky" nehrozily (pokud tedy beru životnost auta 5 let) v případě prodeje podnikatel zase dph z prodejní ceny odvedl lidově řečeno. Takže to je jednoduše a prostě fakt jen buzerace.

lukka, 2013-08-12 21:49:28 napsal:

daghtus: nemyslím si, že máš tak úplně pravdu, protože s "daňovou úlevou" to koupil, ale podle tehdejšího zákona o dph (důvod, proč se tyto přestavby dělaly) by v průběhu 5 let zanikl zpětnou přestavbou nárok na odpočet a provedla by se úprava odpočtu, takže tam v podstatě žádné možné "daňové úniky" nehrozily (pokud tedy beru životnost auta 5 let) v případě prodeje podnikatel zase dph z prodejní ceny odvedl lidově řečeno. Takže to je jednoduše a prostě fakt jen buzerace.

2013-08-12 23:04:32

lukka: No a když už pominuly daňové úlevy a auto bylo prodáno jinému uživateli (nepodnikateli),tak proč by nemělo být možné auto vrátit zpět na 5-ti místné,když ( technicky vzato) jediný způsob této "přestavby" bylo uříznutí spony prostředního zadního bezpeč.pásu.Jiný zásah do pevnostní konstrukce auta nebyl proveden.Proč by mě (jako novému vlastníkovi nepodnikateli),neměla být umožněna změna po výměně bezpeč.pásu autorizovanou opravnou a po zaplacení poplatku za provedení změny technikého průkazu a osvěčení.V tom je ta zbytečná buzerace.

2013-08-13 06:50:35

koubek: Tady ani tak nejde o daň, právě proto že teď už mají daňovou úlevu všichni, ale je potřeba si přečíst zákon, který platil dříve (nebo možná vyhláška, nevím jak přesně se to jmenovalo), že při přestavbě z 5ti na 4ístný se musely úchyty pásů v karoserii znehodnotit, tak aby tam pásy nešly znovu namontovat, takže většinou zavařit. takže proto tam píší o výměněn podlahy, protože všechny další úpravy (useknutí zavaření matic a přivaření nových) tak aby šly pásy znovu namobntovat jsou proti bezpečnosti. proto to vyjádření, úplně stejně nejde Roomster pickup předělat na 5 místný atd. Neznám jediný auto, který by šlo předělat zpět Nevím o výrobci který to povoluje). Samozřejmě nezkoumám zda ta úprava byla provedena (zavaření matic) nebo nebyla, a byla jen zapsána.

2013-08-13 10:09:52

honzabk: takže to bude chtít asi vyřešit "klasicky po česku" tj. domluvit se za nějakou "kompromisní" platbu na vystavení faktury na přestavbu a udělat nějakou "fotodokumentaci", (otázka je, jestli si ten podlahový díl nemůže člověk vyměnit sám např. z auta z vrakoviště nebo jaké faktury a doklady jsou na to všechno potřeba (faktura od živnostníka co má žl na opravy aut - no volná živnost je i výroba karoseríí - tu jsem si nechal třeba i já "z legrace" zapsat (samozřejmě se nebavím vůbec o tom fyzicky něco dělat, ale zdokladovat to tak, jako že to děláno bylo a konečný výsledek je správný)

lukka, 2013-08-13 10:09:52 napsal:

honzabk: takže to bude chtít asi vyřešit "klasicky po česku" tj. domluvit se za nějakou "kompromisní" platbu na vystavení faktury na přestavbu a udělat nějakou "fotodokumentaci", (otázka je, jestli si ten podlahový díl nemůže člověk vyměnit sám např. z auta z vrakoviště nebo jaké faktury a doklady jsou na to všechno potřeba (faktura od živnostníka co má žl na opravy aut - no volná živnost je i výroba karoseríí - tu jsem si nechal třeba i já "z legrace" zapsat .. (samozřejmě se nebavím vůbec o tom fyzicky něco dělat, ale zdokladovat to tak, jako že to děláno bylo a konečný výsledek je správný)

2013-08-13 11:52:31

lukka:

Jak to tady čtu,tak se nestačím divit.My se tady z toho Českého marazmu asi nikdy nevyhrabem,protože jak nás tatíček Klaus naučil,že peníze jsou až na prvním místě,to znamená,že se ze všeho dělá kšeft.Na mém kaškaji není nic navařováno ani uřezáváno na kovové části karoserie.Jediná úprava (přestavba) byla provedena v uříznutí spony (přezky) na bezpeč.pásu prostředního zadního,přičemž zbytek bezpeč. pásu i s navíječem zůstal na autě nedemontován.Technicky by se teda jednalo pouze o výměnu bezpeč.pásu,aby na něm byla spona (přezka) a po tomto úkonu,atorizovanou dílnou,by následovalo administrativní povolení,třeba tenickou prohlídkou a na jejím podkladě zápis do TP a výměna OTP.Tento postup by se měl zlegalizovat vyhláškou,nebo zákonem.Tímto zákonem,nebo vyhláškou by se zároveň zrušil ten předchozí chaos s přestavbou vozidel kvůli úlevě na daních,který je jen českou specialitou a který tento chaos způsobil. Myslím,že by to měli naši zákonodárci prosadit.

2013-08-13 13:47:01

koubek: nevím když budu objektivní (i když samozřejmě tvou nasranost subjektivně v celku chápu) jsou tady daleko horší zákony a nedokonalosti zákonů, které jdou často i proti sobě nebo odkazy na zákony, které už ale mezitím byly změněny/zrušeny atd. Tady to musíš brát spíš tak, že legislativní stav neodpovídá stavu fyzickému, protože papírově došlo ke znehodnocení určitých součástek, ke kterému ale nedošlo fyzicky tj. zas jde o to papírově provést přestavbu a fyzicky nedělat nic. Nevnímám to zas až jako takový legislativní problém. Spíš prostě rozpor praxe a teorie. Fakt je to, že taky nechápu proč bych měl dokládat způsob opravy, měl by se dokládat a posuzovat konečný stav, každému může být fuk kdo to dělal (jestli autorizovaný servis, který to kolikrát udělá hůř než "jarda od vedle") No nic, ale to už zas zbytečně kecám, nic to nevyřeší.

2013-08-13 15:15:46

lukka: ale to je právě ten problém, že ti to udělali tak jak se to nesmělo dělat, muselo se to udělat tak, ab ytam nové pásy nešly dát!! Všichni víme že my v česku jsem miostři v obcházení zákonů.

2013-08-13 15:34:44

honzabk: přesně na druhou stranu ty zákony jsou fakt kolikrát tak debilní nebo naprosto v praxi nenaplnitelný, že nezbývá než je obejít - je to ale prvotně problém asi spíš v lidech (čím horší lidi tím je třeba je víc regulovat zákony), jen si vem kolik my máme novelizací zákonů a jaké kokotiny lezou z hlav poslanců a jejich poradců (mistr světa v tomhle když jsme u aut je pro mě p. Huml, který něco prosazuje a když mu napíšu mail., že to je hovadina a napíšu mu možný varianty a dopady tak mi na to napíše, že to ho ani nenapadlo.....a tyhle lidi tvoří zákony....), Tady taky nechápu, proč bych měl zavařovat uchycení pásů, když tím akorát zbytečně budu narušovat fungl novou kastli, udělal bych to legislativně že to je N-ko a v případě, že to bude použito jako M-ko tak tučnou pokutu a hotovo, možnost přehodit to zpátky na M-ko jen se všemi daňovými dopady, podle zákona a konec. (Tady se teď už stejně o žádný únik nejedná když to podnikatel používal pro zdanitelná plnění a pak to i s dani ve finále prodal tak nevidím problém novému majiteli, který navíc nárok na odpočet neuplatnil toto legisltavině neumožnit) No ony byly hlavně ty přestavby od samého počátku a možnost odpočtu dph akorát jeden velký podvod a auta byla využívána stejně podle mě v 90% jako čistě osobní a navíc ne pro podnikatelské, ale soukromé účely.... to už jsme ale jinde

2013-08-14 11:17:35

lukka:

A proč se odkazuje na vyhlášky/zákony,které už dávno neplatí (daňové úlevy podnikatelů)?Proč když pozbyly platnost nejde,stejnou legislativní cestou,(jakou byly ty předchozí nesmyslné zavedeny) uzákonit logické řešení problému o kterém se tady dohadujem,zvlášť když je to technicky a administrativně jednoduše proveditelné?Je něco prohnilého v národě Českém.

2013-08-14 11:32:55

koubek: myslel jsem pokud nový zákon obsahuje odkaz na neexistující zákon atd. ale to už je profesní deformace

tady je problém složitější a bylo by fakt na delší dobu to vysvětlovat a dobrat se "spravedlnosti", ono hlavně nešlo o žádné daňové úlevy ale o možnost uplatnit nebo neuplatnit nárok na odpočet dph a ta pravidla se různě mění pořád nejen u aut a pořád jsou přechodná ustanovení a jinak to udělat ani nejde, jen si vem situaci kdy jeden podnikatel koupí den před novelou osobák a neuplatní nárok a druhý den po novele a uplatní ho tak to prostě je, protože zpětná účinnost práva je nepřípustná (tedy neměla by být , zkrátka to auto je jednoduše už historicky podle tehdejšího zákona o dph v určitém "režimu" a historii nezměníš - mělo by to další dopady např. co bys dělal s auty, kdy nárok uplatněn nebyl to teď při projdeji je osvobozené od daně to bys to zas zdanil - vznikla by nespravedlnost na druhé straně. Ale je fakt, že nevidím problém v tom povolit přestavbu zpátky pokud by ji udělal podnikatel v průběhu 5 let tak by laicky řečeno rozdíl dodanil, pokud by to dělal už neplátce tak nic. Ale prohnilosti tu je a horší

2013-08-15 06:46:17

lukka: Pánové daně do toho nepleťte, právě proto, že te´d si může odečíst DPH každý podnikatel, tak z hlediska DPH ten problém není, FU je to již jedno!! je to jen a jen problém nevratné úpravy- zavaření úchytůn pásů, přesně jak se píše v některým předchozím příspěvku!! My už několikrát vyřizovaly odstranění pevné přepážky - to bez problému povolí, ale už to nepřepíší nazpět na počet míst 5.

2013-08-15 13:16:49

honzabk:

Taky teď už nikdo auta nedělá z 5-ti místného na 4-místné.My se bavíme o problému,kterej se táhne z minulosti (asi před dvěma rokama) a tam šlo o daně pro podnikatele.A když není zásah do pevnostní konstrukce auta,tak proč by to nemělo jít vrátit zpět na 5-ti místné?Nejde ti náhodou o kšeft??

2013-08-17 16:56:27

koubek: komu by mělo jít o kšeft a o jakej když to prostě nejde zlegalizovat. Už jsem se o to taky pokoušeli a prostě to nejde a nemá to nic společnýho s daněma. Právě proto že teď už se to odčítá vždy tak se při přepisu zpět na řti místný nic nemusí doplácet a nic se nedodaňuje. Prostěto nikdo nepovolí, protože uchycení pásů a dalších věcí je nenávratně zničeno dle zákona, který v té době platil. A nikdo teď nebude zjišťovat zda to bylo uděláno tak jak mělo a nebo to bylo odrbáno anic zavařeno nebylo. prostě to nejde a miřte se s tím. A právě tím zavařením úchytů pásů je velký zásah do pevnosti. toho daného místa!!

2013-08-17 21:23:55

honzabk:

Tady v této republice "Těžko",nejdou udělat (legalizovat) logické normální záležitosti.Ale prosazují a legalizují se zákony a vyhlášky,který jsou postavený na hlavu a hlavně nahrávajícím kmotrům a podvodníkům.

Těžko = Česko

2013-08-19 06:48:40

koubek: ale já nějak nechápu co není logického. V dnešní době, kdy se dbá na bezpečnost cestujících, si nějak nedokážu představit, když máš zavařený matice na pásy, že by ti někdo je odsekal a přivařil jiný z jinýho auta, nebo je vyvrtal, vyřezal novej závit a měl se pod to podepsat, že to udělal. 99x to bude Ok, pak se něco stane a někdo ze tvé rodiny se zmrzačí tím že tam ten pás pořádně nedržel a ti co nejvíéc teď křičí aby to šlo by pak ten servis který se pod to podepsal určtě žaloval. Takže i kdyby to šlo, tak my by jsme to určitě nedělali, ne že bychom to neuměli, ale náhoda je blbec. Samozřejmě výměna dílu - podlahy tak jak píše zastoupení Nissanu je největší blbost, to by znamenalo rozřezat půl auta.


Odpovědět

1  2