Fórum - Téma


Přes noc totálně vybito


Fórum Qashqai J10 Přes noc totálně vybito

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10



2015-07-10 08:20:32

Zdravím, mám takou zvláštní záhadu. Včera jsem přijel z práce, a auto úplně OK. Ještě před večerem jsem do něho lezl pro zapomenutého notebooka, auto jsem zamkl a vše jako vždy. Ráno přijdu k autu a nešel dálkáč, tak jsem vzal druhý klíč, stím, že je vybitá baterka v klíčku. Jenže ani druhej klíč nefungoval, tak jsem manuálně otevřel dveře již čekajíce nějákou zradu. Auto jsem pochopitelně nenastartoval, kontrolky se ani nerozsvítili prostě totálně mrtvé. Mám takovou fajnovou nabíječku z Lidlu jenže ta neumí nabít úplně vybitou baterku. Tak sem musel vzít druhé auto a přes kabely jsem QQ nastartoval. Procházel jsem auto a žádné světlo nesvítilo, dveře byly též dovřené, takže nemám vůbec tucha, kudy ten proud odešel. Jsem schopen doma měřákem něco zjistit? Případně jak?

2015-07-10 08:56:39

Odešla baterie.To se mi stalo také.

2015-07-10 09:12:16

Japle :Z ničeho nic bez varování?

Na druhém autě se mi to stalo dva týdny zpět a ta baterka nešla vůbec nabít (ani jízdou ani nabíječkou). Koupil jsem novou a byl klid. Ale QQ jsem nastartoval přes kabely, ujel cca 5km a baterka se očividně drobet dobila, bo už zase startuje. Přes noc ji dám na nabíječku a kloudně dobiju a uvidím. Koncem příštího týdne se však chystáme k moři a proto se ptám, zda a jak se dá baterka proměřit (abych nezůstal někde viset).

2015-07-10 09:30:23

Ano,večer jsem přijel a druhý den jsem neodjel.

NO_HITS  
Laďa
2015-07-10 09:54:35

Dnešní baterie nevydrží jak driv. Zřejmě to už má za sebou pokud je původní - nemá smysl nabíjet zase se rychle vybije

2015-07-10 10:40:19

no_hits: Jasně, pokud to má za sebou, tak koupím novou. To není zas takovej problém, ale zajímalo by mě zda se dá v "domácím prostředí" něják proměřit a zjistit zda je po ní nebo je problém jinde.

2015-07-10 12:15:53

safpet: U špuntovek se dal změřit elyt, u vadného článku byl obvykle řidší. U baterky bez zátek změříš leda klidové napětí multimetrem na svorkách, což ti moc neřekne. Na pořádný test baterie je třeba tester a pár hodin času - baterku vybije, naláduje a měřením vykalkuluje stav opotřebení baterie - dělají to v elektroservisech, domů si ho nekoupíš. Můžeš změřit správné dobíjení (při nastartovaném motoru musíš naměřit na svorkách cca 13,8 - 14,4 V, to je maximum). Nebudu papouškovat, máš toho dost na netu, třeba: http://eshop.tza.cz/autob...erie-co-vas-zajima-navody

Baterka dost často umírá bez varování, nijak na svůj odchod neupozorňuje, takže pokud si nejsi jist, dej ji testnout nebo raději měj zálohu.

2015-07-10 13:35:20

janis: Děkuji, zkusím ji tedy proměřit.

Ono u nás v mototechně mě jí asi též přeměří, ale mám takový pocit, že když tam přijedu tak na 99% mi řeknou že je špatná a že si u nich mám koupit novou (co jiného od nich také čekat ). Nerad bych ale koupil novou a pak zjistil, že byl problém jinde. No dnes ji zkusím přes noc nabít, přes víkend budu měřit a laborovat a přinejhorším v pondělí koupím novou.

Díky za vaše rady a postřehy

NO_HITS  
Laďa
2015-07-11 06:33:50

janis: Tak tak a v klidu (vypnutý motor) by napětí nemelo byt pod 11,4 V pak je prý baterie KO což by podle tvyho odkazu odpovídalo zhruba 0% což tak nejak odpovídá. Pb aku by se nemela vy2bit uplně do mrtě

V domácích podmínkách to muže zmerit jen orientačně voltmetrem jak jsme uvedli. Kolikrat to ale stačí

2015-07-30 20:22:47

safpet: Zkus změřit odběr baterky,ale po cca 2hod-to už se odpojí nabíjení akku centrálu.Postup:teda po dvou hod přemostíš káblíkem s vypínačem -pol baterky,pak opatrně povolíš matičku M6 a odpojíš -pol baterky-vypínač v poloze on.Pak paralelně k vypínači připojíš ampermetr a vypínač do off-proud by měl být cca 15-20mA.Pokud je hodně větší,něco nehraje-reset systému-stáhnout dolů okno řidiče,pak zcela zavřít a držet 4sekundy.Pak opakovat postup s měřením odběru.Pokud je stále velký,nepomůže Ti výměna baterie,ale jen servis,čus,S.

duncho  
2015-07-31 13:43:45

safpet: Nechaj si otvorenu kapotu a odmeraj odber auta po cca 15 min. po zamknuti auta (ked BCM spadne do SLEEP modu). Ked budes pripajat ampermeter, musis ho pripojit tak, aby si neprerusil napajanie auta. Napis potom aky prud si nameral. Dik

2015-08-03 07:52:05

Pánové díky za radu. Už jsem na to asi přišel.... o víkendu se mi to stalo zas. Přijdu k autu a auto zase úplně mrtvé. Z prostoru motoru jsem zaslechl slabě cvakání. Po otevření kapoty se to ozývalo z takové plastové krabičky vpravo vedle baterky.

Zjistil jsem že, když vypnu světla (normálně je mám nechaná stále na "ON" a ona se vypínají sama po vypnutí motoru a otevření dveří) tak to cvakání přestane. Navíc jsem si všiml, že byly špatně dovřené jedny dveře. Myslím, že kombinace tohoto mi tu baterku vymlátilo. No nic, vypnul jsem světla a budu jezdit s vypínačem na "OFF". Oni se ty světla stejně sama po nastartování zapnou. A holt v noci ty světla manuálně zapnu (kvuli tomu aby to šlo přepnout na dálkové).

A snad bude klid.

2015-08-19 18:19:41

Ahoj všem,

podotýkám na začátku, že jsem nečetl všechny příspěvky v tomto topicu a nechce se mi zakládat nový.

Moje N16 nějakou chvíli jezdí systémem v pátek tam, o víkendu trochu víc a v pondělí zpátky a pak stojí celý týden venku. Žádné problémy nebyly, startovalo hned. Už si nevybavím přesně a jednou jsem po otočení klíčku slyšel pouze cvak, kontrolky se rozsvítily, ale to bylo asi tak všechno. Cvakání se ozývalo také z prostoru zámku zadních dveří, čemuž jsem předešel jejich otevřením a zavřením (asi blbost a nesouvislost, ale kdo ví). Po dalších pokusech se mi podařilo nastartovat, sám nevím jak Dával jsem tomu všemu za vinu to, že jsem měl v nádrži špatný poměr benzínu a ethanolu (ten už tam v životě nedám poté, co jsem si o něm víc přečetl) ale pravděpodobně to není příčina. Párkrát jsem podobným systémem něco odjel, po zahřátí (oživení baterky) auto startovalo normálně. A ráno znovu ... mě jsem před dovolenou a nechtěl jsem problém do hloubky řešit. Na dovolenou jsme jeli jiným, půjčeným a když jsme jej vraceli, bylo mi řečeno mechanikem, který mi nissana přistavil, že nešel nastartovat a proto jej trochu nabili.

...

V práci jsme baterku znovu nabili, dolili destilku a přes noc vydržela nabitá. Po cca 6h už znovu jen cvak. Nemáte někdo zkušenost, co by to mohlo být? Nějaký zkrat na kostru? Alternátorem to asi nebude a baterka by podle odhadu měla být taky ještě v pořádku. Před nabitím měla cca 10,5V a po nabití i ráno cca 12,5V takže v pohodě. Žádný odběr nebyl, zavřené, zamknuté v relativním suchu. Do servisu se mi moc nechce, když netuším nic.

Poradíte?

duncho  
2015-08-19 19:22:26

atert: Ak bola bateria dlhsie vybita (zavisi ako dlho si bol na dovolenke) tak bude nadmerne sulfatovana, cim sa nevratne znizila jej kapacita. Pravdepodobne ju budes musiet vymenit, lebo zimu uz asi nepotiahne kedze klesanim teploty klesa jej kapacita.

Odmeraj aky prud odobera auto po 15 min od jeho zamknutia. Prud by nemal byt vyssi ako 50mA. Normal je okolo 20-25mA. Ak je vacsi, tak postupne odpajaj jednotlive poistky aby si zistil, co sposobuje zvyseny odber. Zacni poistkou co napaja radio a interne osvetlenie.

Este par faktov:

  • - max napatie na akumulatore pri nastartovanom aute je 14.5V (pri akychkolvek otackach)
  • - max kludovy odber zamknuteho auta ak su riadiace jednotky v spiacom mode je 50mA
  • - min napatie na akumulatore by dlhodobo nemalo klesnut pod 11.5V
  • - napatie 100% nabiteho akumulatora na prazdno je 12.6V
  • - najpresnejsie meranie stavu nabitia je pomocou hustomera na kazdom clanku (meratelne zial len na zalievanych akku)
  • - ak je akumulator v dobrom stave, nemalo by pri startovani na nom klesnut napatie pod 10.5V

2015-08-20 08:40:22

Tak je to jasný, je to baterie. Dnes ráno to neodemklo už ani centrál a nedávala ani 10,5 V (navíc žádný boční odběr v autě)

Děkuji moc za názor

Edit: už šlape na novou baterii


Odpovědět