Fórum - Téma


Premazanie mechanizmu stieračov P11


Fórum Návody Premazanie mechanizmu stieračov P11



1  2  3

2008-06-30 10:29:43

Takže, po skúsenosti pripájam aj postup prečistenia a premazania mechanizmu stieračov. Pri ich používaní sa ozýval strašný kvílivý zvuk.

Na rozobratie potrebujete: Krížový skrutkovač, 14mm a 10mm golu, račňu, dlhší nástavec na račňu, plochý skrutkovač, kladivo, drátený kotúč, vŕtačku.

Najskôr je potrebné odstrániť stierače - skrutkovačom vylúpneme krytky, 14 klúčom uvoľníme matky a celé ramienka stieračov snímeme dolu. Potom nasleduje plastový kryt na spodku čelného skla. Držia ho 2 skrutky, uvoľníme krížovým skrutkovačom, snímeme tesniacu gumu a miernym tlakom vyklopíme z úchytov.

Samotný mechanizmus pohonu stieračov je upevnený 3 matkami. Najskôr dobre postriekať WD, alebo čímsi iným, aby sa matky uvoľnili, sú niekedy zahrdzavené. (keď ju urvete, žiaden problém, je upevnená v plaste, len vyberiete rovnako dlhú, starú vyklepnete von, novú založíte späť a zalejete nejakým epoxidom ). Postupovať treba sprava, t.z. najskôr tiahlo stierača vodiča, potom spolujazdca. Matky uvoľníte, tiahlo snímete miernym pootočením a vytiahnete cez otvor celé aj s tiahlom. V princípe sa kovová časť má kĺzať v plastovom púzdre. Ja som to rukou pohnúť nevedel, bol tam nejaký bordel, zmiešaný s mazivom, proste sa to zadieralo. Na vrchu plastovej časti (na tisíchrane, na ktorý sa upevňuje rameno stierača) je segerka, treba ju uvoľniť plochým skrutkovačom, pod ňou je podložka a gumové tesnenie, pod plastom je tiež jedna podložka. Ja som tú kovovú časť kladivom opatrne vyklepol vo zveráku (nastavil som si ho na šírku dvoch protiľahlých skrutiek). Bordelu tam bolo požehnane, nuž som celé tiahlo upevnil do zveráku a poriadne vyčistil vŕtačou s dráteným kotúčom. Plastovú čast som vytrel handrou do sucha. Na spodok vrátite podložku, namažete vazelínou, trochu vazelíny aj do vnútra plastovej časti, založíte späť, utriete prebytočnú vazelínu, založíte gumové tesnenie, podložku, segerku a hotovo. Treba ešte premazať tiahla a založiť späť - najskôr mechanizmus spolujazdca, potom vodičov. (tiež najskôr pootočiť a potom zaklapnúť na miesto.), zatiahnuť 3 matky, založiť kryt, tesniacu gumu, ramienka stieračov a hotovo.

Za 20-30 minút hotovka...

2008-08-20 11:38:37

provedeno podle návodu a vše bez vážnějších problémů

zatrhl jsem dva šrouby, jak píšeš, což ale nepředstavovalo problém

sice jsem na tom dělal víc jak hodinku, ale aspon se mi vrátila chut' jezdit v děšti

díky za návod!!

2009-04-06 20:31:03

Tak jsem to taky rozdělal, ale zjistil jsem že ten plast na řidičově straně je pěkně vydřenej a stěrač se vyklá. Prej v P10 tce byli kovové a tak kdyby někdo měl nahodou navíc tak bych si to vzal . Díky

Jinak díky za návod

2009-06-13 18:47:42

Tak jsem se dneska do toho taky pustil a skončil jsem na tom, že nesundám stěrače. Já snad budu muset sehnat nějakej malej stahovák, protože nepovolil z osičky ani jeden. Zatím jsem to nastříkal uvolňovačem závitů a zadělal zpět.

2009-06-14 19:33:12

Tak jsem to rozebral, už jsem to měl dřív rozdělané, ale řešil jsem jenom stranu spolujezdce, byla zarezlá, ale u řidiče se to strašně vyklalo, tak jsem koukal na ten plast a je celej vyklechtanej. Zítra to zkusím repasovat. Když se to podaří, hodím foto, když ne , tak žeknu že se to nepodařilo.

Ale jinak je to naprd protože stěrač při rychlejší jízdě poskakuje a navíc mi to dře kapotu.Takže to snad spravím.

2010-03-22 22:03:20

Piškot:Ahoj,povedlo se opravit,či repasovat tu vyklechtanou osku? Mám to samé,ale u obou osek,při otvírání kapoty mě drhnou ramena stěračů o kapotu Čím si tu osku upevnil,či vyztužil,aby se stěrač neklechtal? má i někdo jiný s touhle opravou zkušenosti? díky moc za radu a popis

2010-03-22 22:21:25

Mrkni na moje fotky, tam mám detail opravení toho uložení stěrače. Nechal jsem tam vyvrtat větší díru, protože byla šišatá. Pak ze silonu na soustruhu udělat odpovídající průměr a vyvrtat díru aby pasoval stěrač a od té doby jdou hladce. Oni mi dělali stěrače takový zpětný pohyb a teď už si nevzpomínám jestli to bylo tou šišatou dírou nebo jestli jsem neměl nějak povolený motorek,ale myslím že oprava toho uložení vše vyřešila.

2010-03-23 21:01:55

Tak mám stěrače jako nové.Vše jsem rozdělal,vykloubil jsem táhla od osek,zajel jsem na vrakáč,kde mi přinesli celý komplet,ale s tím rozdílem,že osky z vrakáče byly pevné a nevychozené,při následné montáži jsem vše promázl vazelínou a namontoval nazpět.Ta radost z odvedené práce a ještě k tomu možnost,posunout ramena stěračů až na spodek čelního skla a při otvírání kapoty nazadrhávající ramena o kapotu.. dne se mi bude dobře usínat z odvedené práce..

2010-04-13 22:39:19

Tak ja jen dodam nejaky fotky, protoze dnes me to cekalo taky. Klapani v krajnich polohach se promenilo ve vrzani.... No divim se, ze ten motor stim pohnul, protoze ja s cepem sterace v pouzdru neotocil rukou ani omylem. Je fakt, ze pri vyssich rychlostech se sterac vracel hooodne pomalu.

Tu foto, prvni je jak vyndat tahlo z kloubu, coz sem z navodu moc neveril, ale je to tak, proste vykloubit jak kost. Nasledne cele vytahnout posledni dirou (druhe foto). No a dalsi obrazky ukazuji, ze i malo rezi a bordelu staci k celkovemu zaseknuti v pouzdre.

Ja mam nastesti pouzdra jeste nevydrene, takze u me stacilo ocisteni, promazani, a cep v lozisku (pouzdru) nema zadnou vuli.

Rad
2010-05-04 20:40:25

Nevíte někdo jaká velikost segerovky na tom čepu je?

2010-07-28 15:07:25

to FerdikF: stierace nemozes dat dole ako matice alebo matice mas dole a neidu stierace z tisichranu?ja som tiez dnes nad tym maturoval matice som povolil ale stierace nesli...ale prisiel som nato ze najpv musis stlacit stierac ku oknu...ta cast co sa hybe pri vyklapani hore sa da stlacit aj dole a tak ti stierac vyjde von jedna radost a dalsia skusenost v ziadnom pripade nebuchajte po tom plaste kde su 3 sruby...skusal som po tom malicko s zaprenym srubovakom aby som to vypacil ale na pravej strane mi ten plast trochu praskol tak som ho lepil patex superfix-om. po namontovani idu jedna radost,ziadne vrzganie a krasne vracaju az dole na mieste...predtym ostavali tak 5cm nad miestom kde sa mali vratit!

2010-07-28 15:36:44

Kerky: to to jsem řešil někdy před rokem. To vypáčení stěrače mi fungovalo u jiných aut, tady jsem se bál poškození plastového pouzdra, takže jsem si vyrobil provizorní stahovák a tím to sundat šlo, někde jsem to popisoval v jiným vláknu.

Já to vydřené pouzdro odvrtal a vložil jsem tam nahoru dolů dva ocelové kroužky, které mají o nalinko větší průměr než osička. Je to provizorní řešení, ale už mi to rok v pohodě funguje, jen se to snažím tak 3x do roka promazat.

2010-08-10 00:54:28

Pokud už máte špatné plasty v uložení stěračů na P11 shánějte uložení z P10 je kovové 100% záměnné bez jakékoliv upravy,ale hlavně-dá se opravit

Rad
2010-12-26 12:13:16

Nemáte někdo zrovna vydělaný ten čep? Potřeboval bych změřit ten průměr pro segerovku, abych věděl jakou velikost mám koupit

Nechce se mě to teď v takové zimě dvakrát rozdělávat

2010-12-26 12:29:18

Mám tady vykuchaný uložení z N15, takže předpokládám že bude stejný a ségrovka jde na průměr 11mm. (kdyby někdo potřeboval, tak tady mám navíc uložení + táhla pro N15.

Rad
2010-12-27 14:11:09

KoFi:

Dík moc

2011-07-05 14:19:18

Nazdar kolegovia. Mám obdobný problém ako asi všetci tu - vŕzgajúci strierač na strane vodiča. Môj Nissan je Primera P11, rok 1997. Pokúšal som sa problém odstrániť podľa návodu, žiaľ tá kovová časť nechcela ísť vo z puzdra ani za svet, a nakoniec mi to puzdro aj prasklo a časť sa odlomila. Teraz sa ho snažím zohnať celý mechanizmus zo strany vodiča niekde po vrakoviskách a chcel by som vedieť, či by tam nepasovalo aj mechanizmus povedzme z Almery alebo Maximy ?? Budem rád za každú dobrú radu.

2011-07-05 14:33:45

Zožeň si z P10, puzdra sú hliníkové..

2011-07-05 14:36:56

z Almary by malo pasovať , Maxima asi tiež ,to sú všedko autá +- rovnako staré tak by to malo byť rovnaké

Edit: z P10 je to najspolahlivejšie.

2011-07-05 14:42:54

Dik za radu. Máte aj nejaký tip, kde v okolí BA by sa dali takéto súčiastky zohnať ?


Odpovědět

1  2  3