Fórum - Téma


Prehriaty motor po jazde do kopca


Fórum Primera P11 Prehriaty motor po jazde do kopca

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2013-06-21 21:52:43

Ahojte, dnes sa mi stala tato neprijemna vec. Po asi 1km jazde do kopca na 1. prev. stupni a priblizne 4000otackach( chytili sme kamion, kopec mal riadne stupanie) som mal na vrchole kopca rucicku opretu a hornu cervenu stupnicu tak som odstavil auto otvoril kapotu a voda v expanzke vrela a cez ten vrchny otvor ju az vyhadzovalo von. Po 15min vsetko ok, jazdil som potom okresky a v pohode. Doma som nechal zohriat auto na 90stupnov, pridaval na volnobehu na 3000ot/min a nic, vsetko v pohode teplota nestupala, ventilatory sa zopli

Chlapi poradte mam to riesit? Co to moze byt? dakujem

2013-06-22 08:58:44

Chlapi no taak...poradte co to moze byt? Vodna pumpa,tesnenie pod hlavou? Zaneseny chladic? vodu v oleji nemam, olej vo vode si niesom isty, kvapalina sa zda trochu mastna

2013-06-22 09:24:05

Ahoj,může být unavený termostat a už se nedokáže plně otevřít.Potom je v takový situaci nedostatečný průtok.

2013-06-22 09:39:36

Diky

Dufam ze to nebude tesnenie, inak este skusim vystriekat chladic wapkou ci nie je zaneseny, popripade vlejem do vody aditivum na cistenie sustavy

Mal by som to riesit s mechanikom alebo zatial to nechat tak , lebo inak to nerobi nikdy iba vcera do toho kopca mi vrela voda

2013-06-22 09:47:45

To by se ti musela ztrácet voda.Jinak jen vyměň termostat,nic tím nezkazíš a jen ti to do budoucna pomůže.A hlavně jestli plně neotvírá,tak asi i plně nezavírá a mohl bys mít problémy i v zimě.

Jestli si na to netroufneš,tak to někomu svěř

2013-06-22 15:09:58

Musim si to odsledovat, lebo doteraz sa mi olej ani voda netratila.....no moze byt ze sa to niekedy teraz po*****.

W10
W10
2013-06-22 15:11:36

David a co so cakal ked ides kilometer na jednotke a 4000ot,??? Kludne si mohol dat dvojku ist na 2000-2500ot..

Pokial ti nevyhadzuje vodu alebo netlakuje na volnobehu tak mozes byt kludny...

2013-06-22 16:53:29

No bol som nalozeny az po strechu plus 4 v aute...na dvojke to motor nezvladal tak som musel ist takto ...

2013-06-22 19:09:23

davidtj: Kilometr na jedničku, žádný nápor vzduchu na chladič a 4000 rpm - divíš se, že vřela kapalina? Ta vrtule to sama neutáhne, to je normálka. Když ti kapalina neubývá ani se motor nepřehřívá v normálním režimu, nic neřeš a neboj se.

2013-06-22 20:30:21

janis: vpořádku to není

takhle jsem kolikrát tahal těžký auto a po kilometru se nepřehřála ani škodule

W10
W10
2013-06-22 21:30:31

Bmarceluus hej skodule si nedal 4000 to by si ju rovno zabil

Podla mna sa v takom teple moze kludne prehriat... vyssie otacky, ziadny napor.. nednoducho nestacilo chladit...

A ked pisal ze na volnobehu sa nepriehrieva, treba poskusat,...

2013-06-22 21:38:21

w10: mě točila 6800ot to ta tvoje ani nedá

Věř co píšu,tady je na vtipy jiný vlákno a na výměně termostatu trvám,zkušenost mám dost podobnou - to jsem vždycky začal vařit tam,kde jsem vytrvale točil a předjížděl při menších rychlostech v kopcích.Potom zjistil nedootevřenej termostat,který v této poloze odešel.Zjistil jsem to bohužel až za chladna,kdy bylo zřetelný,že se dýl ohříval motor a dělat to při teplotách okolo nuly už nebylo příjemný jako v létě.

davidTJovi jsem poradil ze zkušenosti a vezme si z toho,co uzná za vhodný,podle toho,jak kdo o auto pečuje.a to asi ano,jinak by tu nebyl

2013-06-22 22:25:30

Chlapi tak to potom bude načatý termostat, lebo niekedy v zime sa mi dlho zohrieval motor, aspon sa mi to tak zdalo ze na benzinove auto sa dlho hreje, oproti otcovej mazde 6 sa hrial 2* tak dlho kym sa dostal na prevadzkovu teplotu

2013-06-23 10:50:00

bmarcellus: Pak by ten termostat ale musel setrvávat v nějaké mezipoloze (ani zavřeno, ani otevřeno) nebo chodit jen v omezeném rozsahu, aby se motor jak přehříval, tak v zimě dlouho ohříval. A zjistit to jde pohmatem na hadici od termostatu do chladiče - pokud nastartuju studený motor a hned začíná teplat i hadice, termostat propouští. Ale jasně, že ho může vyměnit - píšu, že pokud je chlazení v normálním režimu v pořádku (teplota se drží v mezích a motor se nepřehřívá), neřešil bych to.

Jinak já na GA16DE pozoruju stoupání teploty v létě i jen při delším pojíždění v zácpě, kdy mám motor většinou na volnoběhu a vrtule točí jak divá. Sice to do červeného nevyleze, ale pokud mám motor zahřátý po nějaké jízdě s plným nákladem, dojedu pod kopec a musím točit 4 tácy při jízdě krokem kilometr, umím si představit, že nahoře valí přehřátá kapalina přepadem z expanzky.

2mato  
Mato
2013-06-24 20:37:47

janis: skor by som povedal, ze tie ukazovatele teploty su az moc orientacne, ked som mal napojenu ECU, tak mi ukazovala na zaciatku 82 stupnov teplotu vody, po chvilke jazdenie a statia na slnku mala voda 100 stupnov a zapli sa ventilatory na chladeni, skor ako na 100 stupnoch ani nesli.. a co na to ukazovatel teploty? stale ukazoval rucicku v strede, ak sa to pohlo o 1mm tak som povedal vela... nepozorovane oko by si ani nevsimlo... to ked ukazuje na cervenej urovni tak to musi uz topit piesty

btw na co tolko teorii okolo termostatu, nech si kupi novy, vsak to nie je drahe a bude mat klud

2013-06-24 21:27:51

2mato: no nemáš pravdu... Víčko je nastavené na cca 0,9bar takže pri takom pretlaku bude bod varu kvapaliny oveľa vyšší takže červené pole bude podľa mňa niekde na 130°C a viac... Pamätám si na fiate bola tlaková expanzná nádoba a tak bolo na teplomeri aj číslicami označené pole a 100°C bolo ešte posledné biele pole... potom pauza a v červenom 130°C.... Inak ukazovatele sú naschval spomalené vari by si nechcel aby lietali ako na Decibelmetri...

2mato  
Mato
2013-06-24 21:32:50

chrener: vole sak to bola ironia s tym topenim piestov

kazdopadne 20 stupnov celzia mi pride dostatocna hodnota na to aby si to na meradle spozoroval

2013-06-24 21:34:15

2mato: veď topenie piestov som ani len nespomenul vole ;)


Odpovědět