Fórum - Téma


Prehriaty motor - almera N16


Fórum Almera N16 Prehriaty motor - almera N16

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2014-04-18 08:07:18

Zdravim Vas.

Vopred sa ospravedlnujem ak tu uz takato tema je. Potreboval by som poradit. Mam N16 2.2 Di a vcera som ju prebehol trosku po dialnici. Pred jazdou som dolial trosku destilky do nadrzky (nieco nad min som dolial) a trosku oleja do motora. po prvych 200 km po dialnici (miestemi aj 160 km/h) som sa dostal do zapchy a teplota motora sa zvysila asi do troch stvrtin toho meraciho policka. Odparkoval som a zistil som nasledovne veci:

  • nadrzka na vodu plna az po okraj
  • za nadzrkou vsetko ogrcane vodou z nadrzky (predpokladam ze to vytlacilo z toho ventilu na vrchu nadrzky)
  • chladič prázdny

Neviete mi prosim Vas poradit cim to moze byt sposobene?

Nechal som vychladit motor, dolial som vodu aj priamo do chladica a pokracoval som v ceste... chvilku este asi hodinu v zaprche potom po dialnici (teplota motora uplne v pohode) potom som sa zastavil vylozit niejake veci (zastavil som ale nevypinal som motor) a potom poslednych 15 km sa motor zase prehrieval...

Budem vdacny za kazdu radu.

Dakujem

Martin

2014-04-18 08:22:32

Niekam ta voda zmizla. Ak nevytiekla, tak ju spapal motor.

2014-04-18 09:15:36

: asi ti nespínaj ventilátory začne se prehrivat tlakové víčko povolí a vyhodí to vodu ven.

Pravděpodobně vadné čidlo teploty vody a proto nespinaji.

Hned bych nesel po motoru pokud se při jízdě neprehriva ,ale jen při plném zatížení nebo stani . Případně tlakové víčko na chladici nedrží, termostat blbne a v nejhorším těsnění pod hlavou

2014-04-18 12:52:02

dakujem

Mam suchy vyfuk ziadne usadeniny na veku od motora ani stopy po vode v oleji a ani nedymi z vyfuku biely dym teda dufam ze to tesnenie pod hlavou je v poriadku. no ventilatory ficali ako dive ked som zastal ale je mozne ze ich niekedy nezapne a to mu vadi. no ked som zastal po ceste tak bola kvapalina uplne po okraj nadobky naplnena... ked vychladol motor stiahol si vsetku vodu a v expanzke ostalo skoro nic...

2014-04-18 13:03:09

Pise ze isiel 15km a prehrieval sa mu motor. S tym vetraky moc spolocne mat nebudu.

 Janis
2014-04-18 13:34:34

mar_tin: Když fičíš po dálnici, nápor chladícího vzduchu je dost silný, aby motor uchladil - to vyvření bylo asi vinou té zácpy a pomalé jízdy. Jak vypadá termostat - neseká se? Zkus se projet se studeným autem, než teplota dosáhne normálu a pak zastav a zkontroluj hadice k chladiči. Musí být obě horké a nesmí být tvrdé (to pak tlakuje do vody prasklé těsnění hlavy).

2014-04-18 14:32:47

janis: ok.. Vďaka.. Skúsim to a dám vedieť.

2014-04-19 16:16:31

Zdravím. Tak som ho trosku prebehol a hadice do chladica sú obe teple a mäkké. Dokážem ja nejako skontrolovať ten termostat? Dakujem

2014-04-19 22:37:30

Termostat ani len netuší či ideš 130 po diaľnici alebo sa plazíš v zápche...

2014-04-21 11:44:32

mar_tin: fungujú ti vetráky? (ventilátory na chladiči) skontroluj káble a poistky!

 Janis
2014-04-21 13:33:11

cico: Termostat to tušit nepotřebuje, ale pokud se seká a otvírá jen zčásti, dokáže silný nápor vzduchu při jízdě po dálnici tou 130 ochladit a udržet v mezích tu přehřívanou kapalinu z motoru, zatímco při pomalé jízdě nikoliv (tehdy mají nápor vzduchu suplovat větráky, spínané teplotním čidlem - i to může být vadné a může spínat později, než má a větráky tak nestíhají ochladit kapalinu, která vyvře přepadem z nádržky).

K dotazu na termostat - dá se vymontovat a vyzkoušet v hrnci s vodou a teploměrem: bývá na něm vyraženo, na kolik je stupňů a podle toho změřit, jestli se opravdu správně otvírá. Teploměr třeba zavařovací, ohříváš vodu s termostatem v hrnci, měříš teplotu a pozoruješ, kdy se začne otvírat propust.

Teplotní čidla jdou změřit na odpor mezi kontakty - v příručce najdi hodnotu pro konkrétní čidlo, podle toho, které měříš a změř multimetrem.

2014-04-21 16:30:24

janis: Nápor môže byť aký chce keď to termostat neprepustí! A ten toho prepustí rovnako či na diaľnici, či v zápche...

 Janis
2014-04-21 18:37:56

cico: No vidíš, už jsi blízko . A když se jen pootevře a neotvírá naplno, takže kapalina od motoru proudí pomaleji - kdypak asi dojde k přehřátí a vyvření dřív - na té dálnici, nebo v koloně při pojíždění?

2014-04-21 20:35:26

Určite v kolóne, lebo pri jazde rýchlosťou 130 km/h má ten motor oveľa nižšie otáčky a tým aj vytvára menej tepla, že?

Prestaň tu trepať o termostate, lebo ťa ešte náhodou Martin zoberie vážne a vymení dobrý termostat za nový!

2014-04-21 21:42:44

Dakujem za prispevky.

takze mensi update.... dnes som fical naspat do BA... doplnil som do chladica vodu (expanzka bola plna) a vsetko bolo v pohode... prva zapcha po asi 150 km dialnice v pohode ziadne zvysenie teploty... druha zapcha po dalsich 150 km dialnice bola uz ale kriticka... isiel som v zapche asi 10 min a teplota sa zacala dvihat a skoro dosiahla cervene hodnoty... nemal som kde odstavit takze som musel pokracovat... nastastie sa to rozbehlo a teplota pri dosiahnuti cca 100 km/h rapidne klesla... zastal som na prvej benzinke.... nechal vychladit auto asi 15 min... a ked bol chladic na dotyk vlazny tak som ho otvoril a dolial destilku... expanzka bola zase preplnena...a do chladica sa voslo skoro 2 l destilky... vlieval som to velmi pomaly aby som neublizil motoru...

2014-04-21 21:43:40

chrener: ci vetraky funguju ako maju neviem... dnes som si to nevsimol ale ked sa mi prehrial minule tak fungovali... ale urcite by stalo za to skontrolovat tie kontakty a poistky... urcite to pozriem dik...

 Janis
2014-04-22 16:56:56

cico: Áno, pri stotridsiatke má motor ozaj vyššie otáčky, ako pri poskakúvaní na dvojku a z toho plynie čo? Že aj kvapalina od motora sa rýchlejšie pretlačí do náporom vzduchu (pri 130) ochladzovaného chladiča cez napoly otvorený termostat, lebo aj vodné čerpadlo má rýchlejšie otáčky, nie? A naopak, pri jazde krokom, keď to neprečiahne cez dve a pol tisícky a chladič nemá čo ofúknuť (iba ak ventilátor, keď funguje správne čidlo), navyše vodné čerpadlo sa vŕti lenivo a termostat bude otvorený len napoly - čo sa tak asi bude diať s rafičkou teplomeru?

Tím samozřejmě netvrdím, že to JE termostatem - jen, že bych ho zkontroloval. Pak bych šel po větrácích (pokud se rozběhnou pozdě, může být zakopaný pes tady, respektive v teplotním čidle, které je spouští).

2014-04-22 19:00:33

2014-04-22 23:00:16

mar_tin: či ti ventilatory funguju a obidva vyskušaš tak že odpojiš pri zapnutych klučoch dvojpinove čidlo na hlave motora-vytiahneš konektor.Je na spolujazdcovej strane zozadu motora ,vedla neho je jednopinove to ukazuje teplotu na budikoch,dvojpinove ma nastarosti predvstrek pri štartovani a spuštanie ventilatorov.Ked ho odpojiš mali by sa spustit vetraky.Tiež by bolo dobre pozriet či tahaju vzduch k motoru ,už som videl všeličo.

Pri odstranovani tvojho problemu by som začal vymenou vrchnaka na chladiči,ak nepomože tak vyčistenim alebo vymenou chladiča (maš tam orginal chladič?)

2014-04-28 07:28:47

sjaro: veď stačí zapnúť klímu pokiaľ ju teda má a je funkčná a hneď vie či mu tie vetráky bežia... Potom pozrieť poistky pri baterke FAN1 a FAN2 a nakoniec čidlo... POtom asi riešiť veko a termostat... Alebo ho vyhodiť von a skúsiť ako sa to chová... Zatiaľ to vyterá tak že v zápche sa mu nespustia vrtule...

Ak sa to zopakuje tak v zápche zapni na plno kúrenie aj fúkanie - samozrejme vonkajší okruh a uchladíš to aj tak, len otvor okná aby si sa neuvaril;) a rieš to...


Odpovědět

1  2