Fórum - Téma


Přední světlomety Primera P10


Fórum Primera P10 Přední světlomety Primera P10

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2

2007-07-20 09:42:00

U mojí primerky P10 z 1996 jsem včera s hrůzou zjisti že mám v hlavnívh světlometech jen žárovky na obrysovky a pak už jen H4 na tlumená a dálková. Druhá dálková v níž se používá H7 nebo jaké je přesné označení tak pro tu nemám ani ve světlech otvor. Je to normální? V naší bývalé P10 z 1992 jsme ty dálky měli.

2007-07-20 09:59:09

nevím ti odpovědět. chtěl bych se ale zeptat na něco podobného ,, u p11gt mám jako potkávačky a dalkáče H1 , protože mám překopávané světla tak jsem se chtěl zetat jestli to tak májí i ostatní

2007-07-20 12:39:05

P10 vo verzii LX nemali prídavne dialkové svetla. Možno si pred tým mal SLX.

2007-07-20 13:28:48

Aha. Moc děkuji za odpověď.

Máš pravdu, předtím jsme měli SLX a nyní je to sice bohatější výbava, ale jen LX.

2007-07-20 13:33:10

Koukal jsem na elektroinstalaci a konektor vedoucí ke světlu má napájecí drát i k onomu dálkovému. Jenže je jaksi bez proudu. Netušíte zda je elektroinstalace SLX a LX shodná a liší se jen v osazení relátkem(řídící jednotkou) přepínání dálková/potkávací světla. Moc se v el schématech neorientuji.

2007-07-20 14:59:38

Buď v klidu, já na levém mám přídavnou dálku a na pravém ne. Ten frajer co před léty spravolal bouračku byl opravdu mistr. Akorát nechápu jak to auto procházelo technickou. Až půjdu já, tak se asi praštím přes kapsu a koupím obě světla nové, stejně už jsou z dálnic dobité. Někde jsem je na netu viděl po 1200,-

2007-07-20 17:12:44

Stifi: Ano, v P11 jsou pro dálkové i potkávací H1 v obou.

2007-07-23 09:11:50

Některé P10 měly jen H4 a některé měly přídavné dálkové H1. Takže bych normálně tu H1 vydělal a měl bych obě světla jen H4 i když to jedno má jinou kresbu skla. Jestli je v konektoru na světla drát zapojenej i na přídavnou H1 si nepamatuju, ale myslím že je tojen otázka relátka a pojistky nebo dokonce jen relátka (nastrčit do patice). P11 mají originál světla H1 + H1.

2007-07-23 10:23:34

U P10 (verze SLX) je v dálkových H3. Svítí to rozhodně líp, když tam je. Celkem v tu chvíli svití 4 vlákna - po jednom z H4 tlumených/dálkových a ty H3 v dálkových.

2007-07-23 14:49:49

No zatím to nechávám tak, ono to přídavné jde v noci fakt poznat. A na dálkové na rozdíl od tlumených i něco vidím. Jinak se mi zdá že tlumené na P10 stojí za ... Asi si koupím nějaké lepší žárovky a uvidíme.

PS: měnili jste někdo celé světla? Je tam nějaké záludnost na kterou je třeba si dát pozor?

2007-07-23 15:09:15

Záludnost žádná není, jen jsem měl dost zarezlé matičky na šroubkách. Já mám Bosch Xenon blue 55/60w a jsem naprosto spokojen

2007-07-23 15:13:32

Ne, pokud si vzpomínám, tak jsem je vytáhla snadno. Vycvakneš ozdobnou mřížku chladiče, která drží na celkem pěti místech - uprostřed na rámu a po stranách dvěma zácvaky na každé svítilně. Pak vyndáš blinkr (nahoře ho jistí šroubek) a jednoduše ho povytáhneš dopředu a pootočením uvolníš konektor od žárovky. Vytáhneš konektory s kabeláží ze svítilen, případně z motorku, který naklápí paraboly. Povolíš dvě matičky, které drží bok světla k rámu (ukážou se po vytáhnutí blinkru). Další dvě matičky jsou nahoře za světlem, vše je přístupné. Nakonec je třeba ještě povolit šrouby, které drží úzké lišty pod světly, ale možná to jde i bez nich. Už si na to moc nevzpomínám, rozebírala jsem to dávno kvůli lakování rámu - čela a těch lišt pod světly.

2007-08-06 11:09:39

Při odšroubovávání světel dlenávodu Doris na 99 procent ukroutíš matiošky na světlech, takže jpak musíš ze světel vyndat zbytky zatavených šroubků, nechat si udělat nový a znovu je do svetel natavit a pak je tam můžeš dát zpět.

2007-08-06 11:52:02

Honza: Fakt? Že se mi to ještě nikdy nestalo a to jsem je už měla dole aspoň 2x každé a nic se nepoškodilo. Stejně tak i zadní světlomety. A nejen na našem autě. Ono většinou šrouby nebo matičky jsou od toho, aby se otáčením dotahovaly nebo povolily, nebo ne? Druhým klíčem si přidržíš osu toho zataveného šroubu a klidně to jde povolit, aniž by se cokoliv vytrhlo. Jak je teda demontuješ ty, když se ti to nezdá? Ráda se nechám poučit a určo to bude přínosné i pro ostatní.

2007-08-06 18:30:52

Honza: Tak to si musel mít ty matičky a šroubky zkorodované víc než já, já naštěstí žádnej neutrh, ale měl jsem namále taky.

2007-08-06 19:04:56

Voltair: Přesně, nic na tom není, já to třeba vždy před povolováním prostříknu spešl olejem pro tento účel a je to v pohodě. Už jsem to povolovala i na jiné p10 - přední/zadní a bývalé p11 a vždycky to šlo, ač byly šrouby zoxidované. Nicméně při zpětné montáži vždy použivám nové matky /šrouby/podložky a nejlépe nerezové. Závity jemně promažu tukem.

2007-08-07 07:39:25

Jo přesně tak je to o korozi však taky na vrakovišti je většinou prodávají s ulomenejma šroubkama - Doris, asi to moc často neděláš když nevíš jak se to světlo odšroubovává -šroubek druhým kličem nechytneš, asi nevíš jak to vypadá, šroubek je zatavenej ve světle. Zadní jsou bez problémů, vnější matičky mají čepičku a vnitřní nezrezaví. Až jich budete dělat stovku jako já tak to poznáte. Ale te´d vážně u více jak 50 % aut je to tak zarezavělý že to nikdo nepovolí. takže ukroutit, v lepším případě se vám protočí ve světle, tak ho vydělat a pak xhytnout do kleští a odšroubovat a znovu zatavit (zalepit) do světla. Samozřejmě po nastříkání nějakým rezojedem. U p11 problém není nemají šroubky ani matičky ve světle , ale n a autě, tam je akorát potřeba nastříkat ten dlouhej šroubek na předním čele kde je matice M6.

2007-08-07 09:42:18

Honza: No jasně že to nedělám často, proč taky? Sundávala jsem světla akorát, když jsem potřebovala nalakovat rám - čelo pod nimi a podruhé, když jsem je komplet čistila i zevnitř a nově lakovala ozdobné lišty. Není to včera, pravda,je to už nějaký rok, co jsem to dělala, ale se rzí tam problém nebyl, šlo to dolů pěkně a hladce a nic se neukroutilo. Na druhé P10 jsem je též sundávala, kdy jsme s kámošem měnili a lakovali ty úzké lišty pod světly a taky to šlo bez problému sundat. Vzpomínám si, že některé šrouby se tam přidržovaly při povolování matice, která šla špatně dolů - právě proto, aby to v tom plastu nebylo tak namáhané, ale jak jsem psala, je to už dost dlouho, takže kdybych to dělala včera, věděla bych to naprosto přesně. I zadní světla u hatchbacku mají natavené šrouby v plastu - jsou celkem 4 a prinicip mi přišel stejný. Měnila jsem obě zadní na naší P10 (původní byly rozbité). A tam to šlo naopak hůř.

Pro tvou informaci, vím moc dobře, jak to všechno vypadá a jak se to sundává.Kdybys mě znal osobně a viděl v akci, možná bys byl velmi překvapen. Kvůli renovaci motorového prostoru a dalšich části auta jsem měla demontováno velké množství jeho součástí a nic se během práce nepoškodilo. Netvrdím ale, že je to pravidlem, u každého auta to může být individuální s ohledem na jeho stav. Někdo to povolí hravě, jiný ne, tak už to bývá. Můžeš rozebírat 100aut a určitě o tom víš hodně, což je vidět z tvých příspěvků, ale jak říkám, zdání někdy klame. Ne všechny ženské mají jen ženské záliby...

Vidím, že si i trochu protiřečíš, neboť jsi napadl můj výše napsaný postup demontování světel, že se to na 99% urve a teď tady píšeš o korozi, jež je toho pravou příčinou. Pak by to znamenalo, že ať to děláš jak chceš, když je to zarezlé, urve se to skoro vždycky, bez ohledu na to, zda to děláš podle návodu Doris...

2007-08-07 23:37:21

Ahoj. Ja dnes zjistil dalsi zavadu u me p11ky. Nesviti mi parkovaci nebo chcete-li obrysova svetla. Nesetkal se nekdo s timto problemem??? Leve teda sviti ale jen tak zlehka....

2007-08-08 00:09:57

v prve rade kontrola pojistek, pak bych zarovky vymenil za nove ,kontakty prostrikal treba WDeckem ...


Odpovědět

1  2