Fórum - Téma


Přední kotouče Terrano II - demontáž


Fórum Terrano Přední kotouče Terrano II - demontáž

Informace o modelu: Nissan Terrano / Pathfinder



2008-10-24 12:25:23

Takže jsem to přesunul do správné rubriky.

Zdravím,má někdo nějaké rady jak demontovat přední kotouče u Terrana II????Potřebuji je přetočit a nevím jak na to.Nechci dělat : Pokus - Omyl!! Poradí někdo???Stačil by mě i obrázek jak je to sestavený.

Díky PP

 Svobi
2008-10-24 14:16:06

Melo by to bejt stejny jen vetsi Janis to popsal v sekci navody http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=76703

2008-10-24 15:42:37

No to asi právě není stejný , protože terrano má nějaký automat na připojení předního náhonu v kolovém náboji.Nejsem si jistej ale ,že by fungovalo jako "volnoběžka" ??

PP

 Svobi
2008-10-24 20:13:15

To by podle me melo bejt jedno. ten kotouc ti drzi jen pritlaceny kolo a pak desticky. Takze sundas brzdic ten mezikus jak na nem jsou desky a kotouc de normal ven . ten kotouc je volne nasazenej na ten naboj (jen to kolo ho na nej pritlacuje) to by nemelo mit nic spolecnyho.

2008-10-24 22:46:04

Díky za radu , ale asi nemáš pravdu.Dnes jsem si stáhl manuál na terrano I (ruskej), a tam je kotouč až za nábojem,takže si myslím podle těch obrázků,že se nejdříve musí stáhnout náboj z hřídele náhonu a pak z tohoto sundat kotouč.Já to prověřím,protože všechno dělaj jen lidi a pak sem napíšu návod jak demontovat kotouče.

PP

 Svobi
2008-10-24 23:02:44

Aha tak to bude na terranu asi nejak atypicky stim jsem se nesetkal a tedy ani neporadim. Ale ten navod pokud je to ten odsud je na stary tak to bude mozna jinak kukni pod auto jestli mas celej kotouc hned ke kolu nebo ne a uvidis. Snad se stim poperes bez servisu

2008-10-24 23:20:30

Určitě poperu

2008-10-24 23:44:11

Takhle jsem měl kotouč přidělaný na dodávce. Musel jsem sundat třmen, potom náboj a z něj odšroubovat kotouč. Dost nešťastná konstrukce.

2008-10-25 11:21:32

DEMONTAZ:

ako prve das dolu komplet brzdic a upevnis ho aby nevisel len na hadici.Ak ma volnobezky tak imbus6 na povolenie siestich skrutiek a demontaz puzdra volnobezky.Segerkami roztiahnes poistny kruzok a zvlecies kruzky volnobezky.Zapamataj si ich poradie a polohu.Pod nimi uvidis poistny kruzok nastavovacej matice loziska naboja.Vysrobujes dve zaistovacie sktutky krizovym srobovakom PH2.Zvlecies poistnu podlozku,a pod nou je matica.Ta sa povoluje specialnim naradim.Do jednej z dierok ktore su na jej cele strcis ten krizovy srobovak ktorym si predtym pouzil na sktutky a dalsim velkym plochym srobovakom ktory vlozis medzi trciacu poloos a krizovy srobovak povolis a odsrobujes maticu ,neboj ide to lahko. Potom uz len stiahnes rukami cely naboj aj z loziskom... Daj si pozor aby sa ti nikde nedodtal bordel lebo si narobis zbytocnu pracu z cistenim. Samotny kotuc je zozadu priskrutkovany siestimi M10 na 17 kluc.Ked ich povolis,co bez utahovacky nebude lahke samotny naboj treba vytlct z kotuca lebo je zpravidla prihrdzaveny.

Mimochodom este som sa nestretol aby boli kotuce na R20tke zrele na pretocenie,vzdy su bohapusto zodrate

Ak auto nema volnobezky,je praca jednoduhsia.Namiesto volnobezky je namontovany ocelovy unasac ktory drzia matice M8 sest kusov a pod plechovou prachovkou segerov poistny kruzok.

MONTAZ:

ocistis dosadacie miesto naboja aby kotuc pekne a lahko dosadol namazes vazelinou skrutky a postupne dotiahnes na 100-120Nm.Vyutieras staru vazelinu z naboja a loziska a nahradis ju novou,Naboj nahodis na napravu,pozor na poskodenie zadneho semeringu vlozis vnutorny kruzok vonkajsieho loziska a naskrutkujes jeho nastavovaciu maticu. dotiahnes ju tym specialnym naradim ktorim si povoloval,a za predpokladu ze ten plochy srobovak nie je dlhsi ako 20cm tahaj kolko uvladzes .Potom si prilozis poistnu podlozku a skorigujes dotiahnutie aby si dokazal zaskrutkovat poistne krizove skrutky.Ked si dosiel az do tohoto bodu ukaze sa ako si si zapamatal poradie a polohu kruzkov volnobezky.Po ich zaisteni segerkou nasleduje montaz samotneho puzdra.Nedavaj tam vazelinu ktora je na loziska ide tam specialna vazelina, tak ak to nie je vylozene suche nic neries.Samotne puzdro nasad na poloos a potoc z nabojom za sucastneho pritlacania rukov aby si citil se zapadli zubky vo volnobezke.Ak to znasilnis dotahovanim imbusakov skurvis volnobezku cca za 20litrov. No a ak to vsetko zvladnes nahodis brzdic koleso a hura na skusobnu jazdu.Po navrate to vizualne skontroluj zamkni karu a mores ist na zasluzenych par

2008-12-07 23:21:11

Díky za radu,myslím,že návod je zcela jasný.Ještě zvážím ,jestli kotouče vyměním nebo přetočím.Ještě jsem je totiž neměřil.A přetočit je chci proto,že byly zarezlý kluzátka třmenů a třmeny tedy "neběhaly" a vlastně vnitřní brzdová destička už ani pořádně nebrzdila,tak jsou kotouče na vnitřní sraně trochu orezlý.Odhadem bych to typl na šponu 0,5 mm.Ale jestli se dostanu pod 24 mm,tak je vyhodím a koupím nové.

Ještě jednou děkuji.

PavelP

Tak,že kotouče vyměněny,Měly pouze 20 mm ,tak jsem dal nové.Podle tvého návodu jsem je vyměnil absolutně bez problémů.Doporučil bych adminovi dát do sekce Návody.

Ještě jednou díky díky díky.

PavelP

A po dobré práci jsem si dal vosum

nt2
Oli
2008-12-10 21:21:51

Zdar,mna tiez v blizkej caka vymena kotucov.

Kolko ti cela akcia(demontaz a montaz) trvala,navod sa mi zda byt dost jasny.

Este mam dotaz na to specialne naradie.

Dik

2008-12-10 23:34:02

Tak já jsem si s tím trochu hrál,dělal jsem antikorozní nátěr ramen přední nápravy,měnil jsem tlumiče,natíral celý držák brzdiče a čistil a natíral celý brzdič,čistil válečky,takže mě to trvalo celkem dlouhou dobu.Ale když by si měnil pouze kotouče,tak si troufnu říci,že za 4 hodiny obě strany ,a to si dáš kafe i cigárko a musíš to zvládnout.

Speciální nářadí na utažení matice náboje jsem nepoužil.Jak mně psal RS 935i, matici náboje jsem utáhl podle citu.A kotouč jsem utahoval momenťákem,i když si myslím ,že 120 Nm je dost " na krev "

PP

nt2
Oli
2008-12-15 19:58:07

Vdaka, tak uz len dobre nakupit kotuce a idem na to.

2008-12-15 23:11:57

Koupil jsem za 1000,- Ks C 31044 JC od kamaráda z českých budějovic.Beru od něj díly na své BMW a teď už i Nissan.

Mášli zájem ,pošlu kontakt a popřípadě domluvím.

PP

nt2
Oli
2009-01-31 09:39:39

Zdar Pavel, tak som po dlhsej dobe zabrusil na diskusiu a chem ti podakovat za ponuku kotucov, uz sa mi podarilo kupit v kelly kus za 1040Kc vc. dane,(ale je to cez znameho z registraciou, tak ze zlava cca 40%)

2009-02-01 22:45:17

Ok nemáš zač.V pohodě a v klidu si je vyměň.Postup máš popsaný výše od PS 955i.Dělal jsem to podle návodu a úplně v pohodě.Napiš mě jaká máš auto,rád bych si s někým víc pokecal o tomto autě. Dík

PavelP

nt2
Oli
2009-02-03 17:22:19

myslim ze popis auta je uvedeny v profile a jak pozeram tak je to skoro to iste jak mas ty.

Inac je to je to:

Nissan Terrano Terrano II, 2.4 wagon

Rok: 1997,Motor:KA24E, benzín + LPG

Řadový 4-válec, 2 400 ccm, 5x Manual


Odpovědět