Fórum - Téma


Předělání zadních brzd na kotouče


Fórum Almera N16 Předělání zadních brzd na kotouče

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2011-06-06 18:33:17

Zdravim všechny Almerkáře,

chci na svý Almeře vyměnit zadní bubny za kotouče. Něco jsem si kolem toho už zjišťoval a někteří tvrdí, že se musí sehnat celá zadní náprava a někteří tvrdí, že stačí vyměnit jenom některé části na nápravě. Samozřejmě se musí seštelovat ručka.

STK určitě projde, protože se dozadu kotouče na Almeru montujou normálně, bohužel mám tu verzi bez ABS, ale ty kotouče vzadu určitě chci. Chtěl bych se zeptat, na kolik to vychází finančně a jestli třeba s tím má někdo přímo zkušenosti.

2011-06-07 07:23:50

tak to určitě nejde, pokud máš bez ABS nemůžeš dát kotouče, protože bez ABS se kotouče nedělali, takže bys asi měl velký problém s jejich seřízením /asi by byl velký probléms omezovaček tlaku brzdové kapaliny, který pro kotoučové brzdy neexistuje. Kdyby jsi měl ABS není problém, nápravnice je stejná, už jsem to dělali.

2011-06-07 08:19:37

Platí tahle odpověď i pro N15 sedan?

2011-06-07 11:37:08

hm, to je velmi nemilé

...kdybych měl verzi s ABS, tak to vůbec přece neřešim, protože Almery s ABS maj kotouče vzádu už v základu...

2011-06-07 13:06:20

a na to jsi přišel jak? je plno almer které mají ABS a mají bubnové brzdy vzadu

Ano nápravy u N16 jsou stejné jak sedan tak 3 i 5 dveř. U N15 si nejsem těma záměnama jistý, ale mám dojem že je to taky shodné

2011-06-07 13:24:44

No myslel sem spíš jestli to pravidlo patí pro N15 stejně jako pro N16, páč on má N16. Ne ve smyslu sedan a hatch. Ale předpokládám, že to prostě nejde pokud nemám ABS, což nemám.

2011-06-07 17:43:28

Četl jsem to někde v nějaké starší recenzi na nějakých auto moto stránkách, kde psali, že verze N16 bez ABS mají na zadních nápravách bubny...pochopil jsem to tedy tak, že to dělal Nissan jako takový rozdílový prvek, že verze s kotoučama vzadu maj ABS.

2011-06-07 18:22:49

No, podle me teda s tema kotoucema neni moc o co stat... Pri kazdym prezouvani preventivne rozebirat a rozhybavat trmen a desticky je docela otrava. Nemit ABS tak bych si to s tebou snad vymenil :)

mia
2011-06-07 18:28:03

Souhlasím,nechápu proč to chceš repasovat na kotouče,bubny vzadu brzdí taky dobře a s těma zadníma třmenama je fakt otrava,je to slabé místo nejen u N 15,sám jsem teď absolvoval rozborku a výměnu-není opravdu o co stát a na tvém místě bych si radši nechal v klidu bubnovky...

2011-06-07 18:48:15

No, já si ty bubnovky tam stejně budu muset nechat, protože jak říkal Honza...na modely bez ABS kotouč dozadu prostě nedáš, když tam je z výroby buben.

2011-06-08 07:33:45

Tak ještě jednou, bez ABS se dělali pouze bubnový brzdy vzadu, u N16 s ABS se dělali vzadu jak kotoučový tak bubnový! Nápravnice je vždy stejná u všech modelů brzd a všech modelů karoserií.

2011-06-08 09:29:48

on ti to nevyvrací jen píše že když nejdou sehnat nonABS kotouče že je tam davat nebude.

muj nazor je ze bych je tam klidne dal a na cele ABS se vysral (ano tak ostře) protoze kdyz chces poradne zabrzdit jen to hrčí a jede dál kdykoliv sem to v aute mel tak sem stim mel nejaky problemy zvlast kdyz si vezmes ze vetsinu casu jezdis po suchu kde kdyz zabere tak ti tak prodlouzi brzdnou drahu ze lepsi nebrzdit at to maji treba ti chodci driv za sebou. navic je problem treba na kluzku brzdit na hranici adheze, a jak ti abs zacne "kopat" tak se to spiš urve než když jemně davkuješ pedál...

bych je tam dal a zadny srani s mladou pani...

2011-06-08 11:32:45

No tak to je úplná blbost co píšeš, na hranici adheze je vždy lepší ABS, totéž na suchu je vždy lepší ABS (i když mírně na suchu prodlouží dráhu brždění). Hlavní výhoda ABS je to že i při prudkém brždění můžeš korigovat směr jízdy (zatáčet) Pokud nemáš ABS podvědomě při krizové situaci zmáčkneš pedál brzdy celou silou a ani tě nenapadně brzdit přerušovaně (sám jsem si to kdysi nechtěně vyzkoušel). Tady je ale jiný problém a to ten, že pokud dá dozadu kotouče, tak při zabrždění by se mu mohli dříve zablokovat zadní kola a tím by došlo k nezvladatelnému smyku. Proto se na zadní kola dává ten omezovač tlaku, aby brzdily méně. To už se tady v diskuzi zase pletou dvě zcela rozdílný věci. Kotouče nebo bubny nemají nic společného se systémem abs ale s omezovačem brzdového účinku.

2011-06-08 11:48:39

Hm, je to na lejno. Já myslel, že akorát vyměnin bubny za kotouče a sešteluje se ručka a von je tady nějakej omezovač brzdového účinku. No nic, je jasný, že když to má vliv na bezpečnost jízdy, tak do toho nepůjdu.

2011-06-08 11:53:43

honzabk. a almera s ABS a bubnami vzadu . tak snímače otáčok kolesa sú iba na prednej náprave alebo aj vzadu na bubnoch?

2011-06-08 14:26:09

taky přispěju.. moje bývalé auto byl ford escort.. brzdy celkově slabé, při ostřejší jízdě nebyl problém brzdy tavit.. proto si tam hodně lidí dávalo brzdy z fordu rs2000 (vpředu větší kotouč, vzadu kotouč). já, jako víc lidí, sem měnil jen zadní buben za kotouč. také byly názory že to vzadu bude hodně brzdit a namelem si rypáky:) ale nic takového, zlepšení brzdného účinku výrazné (auto nešlo tak na předek při brzdění) a ani v zimě problém nebyl.. nikdy.. samozřejmě neříkám že nebude ani u almery! žádný expert nejsem.. jen říkám co bylo u escorta..

2011-06-08 14:52:56

Patricius: ECU pro ABS porovnává právě otáčky jednotlivých kol, takže na každém kole s ABS musí být snímač otáček (buben nebo kotouč je nepodstatné).

2011-06-08 15:00:48

Potoks: kotoučovky jsou určitě účinnější, než bubnovky (pokud jsou funkční a v pořádku) a věřím, že jsi s nimi byl spokojený. Je to ale auto od auta a jak píšeš, u Escorta to nedělalo problém a jinde to může škaredě zavařit. Určitě záleží na rozložení hmotnosti vozu, převisech a dalších veličinách - podle toho se vypočítává vhodné brzdové osazení. Omezovač brzdného účinku, o kterém píše HonzaBK, se dával i na starší vozy s bubny vzadu a reagoval na vytížení vozidla (u 1-2 osob škrtil víc, u plně naloženého auta nebo kufru míň). Mělo to předejít utržení zadku při zablokování kol a občas s ním byly příšerný problémy (zadek nebrzdil vůbec, nerovnoměrně, apod. - dodnes mě straší vzpomínky na kamarádovu jinak skvělou Dacii 1300 TX - za vlády jedné strany motoricky jedno z nej aut v ČSSR, běžně k sehnání, ale to už asi málokdo pamatuje).

2011-06-08 15:33:07

jasný, psal jsem že nevím co to udělá na almeře.. omezovač brzd.účinku mělo esco taky, vzhledem k pevné zadní nápravě u esca i almery předpokládám se stejným principem. psal sem to spíš aby Danny věděl že jde vše.. ale je už na něm zda riskne jak to bude fungovat.. a jak psal Fizzbiker, lidi co měli escorta s abs tak ho rušili. btw dacií 1300 jsem se za svého mládí svezl, měl ji příbuzný.. bylo mi ale kolem desíti let, takže jízdní vlastnosti neposoudím

2011-06-08 18:35:35

Jo, tak já když jsem jen tak okolo zjišťoval informace, tak borec si dal dozadu kotouče na staršího Pažouta 406. A taky ho měl bez ABS a v pohodě...ale zase na druhou stranu, metoda pokus-omyl mě opravdu nebere


Odpovědět

1  2