Fórum - Téma


Přečipování 100sx,200,Almera ,Primera


Fórum Tuning a úpravy Přečipování 100sx,200,Almera ,Primera




2007-05-13 09:02:22

http://cgi.ebay.de/Ecu-Ch...72654QQrdZ1QQcmdZViewItem chlapi zkuste z toho něco přeložit nerozumím tomu ani hlavu ani patu

2007-05-14 00:34:21

Nemecky neumim dost, abych se v tom vyznal

Ale tady je neco podobnyho v anglictine

http://cgi.ebay.com/ebaym...97QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Za tu cenu by se to mozna dalo i zkusit

2007-05-18 18:21:44

a dopadne to ako s ABCchiptuning na SK.nachytali ich profici a dali ich rovno do ruk policie...s trestnym oznamenim

2007-05-18 18:38:29

tak tak.. tenhle "tuning" je k smichu a k placi zaroven, kdyz za to nekdo zaplati...

2007-05-18 19:09:51

čau tak to někdo vysvětlete vo co tam de já vůbec netuším jaký trestní oznámení to snad nejsou němci takový prasata ne?

2007-05-22 20:40:06

Nemci ze nejsou prasata? Pobavil jsem se.

Tohle "chipovani" delaji "firmy" i u nas.. jestli to chces zkusit, tak do toho bez... ale pak nema cenu brecet nad tim, ze zadny vykon nepribyl a motor odesel po par tisicich..

2007-06-21 08:42:30

No tak to je pro smích

2007-06-21 16:31:26

Rozumím tomu dobře, že to změní údaje z váhy vzduchu a jednotka pak vstřikuje více paliva? Těch 20 koní to je asi úlet, ne?

V té německé verzi to vypadá na GA16DE a mají tam blbě označený konektor váhy...

2007-08-20 13:15:24

Minule som si cital tuto diskusiu a potom som pre zaujimavost napisal na abctuning.cz dotaz, kolko by stalo nacipovanie mojej P11 s motom SR20DE a ci by mi to doporucili a odpisali mi toto (miestami skratene):

"úpravy děláme naší nejnovější technologií na nové vozy a tak máme s těmito motory velké zkušenosti, vše trvá asi jednu hodinu a spočívá to pouze v přehrání nového softwéru a to přes diagnostickou zásuvku ve vozidle z noteboaku, neděla se tedy žádný mechanický zásah,který by šel pak poznat po úpravě na servisu při kontrole nebo měl jakkoliv vliv na snížení životnosti motoru, která je po úpravě pak standartně zachována a v normě, na úpravu pak máte záruku která je 5.let a vztahuje se jak na motor tak řídící jednotku. ......... zvýšení výkonu je po úpravě o 17PS, kroutící moment se zvýší diametrálně v celém rozsahu otáček o 35Nm a potřeba se pak sníží po úpravě v průměru o -0.9 litru dolů při stejném stylu jízdy, pokud by jste měl ještě nějaký vůz navíc na úpravu dá se udělat sleva jinak je teď cena s prací a zárukou v rámci akce po slevě je 7.900 Kč."

Co ste tu niekto pisal o zalobe na ABCchiptuning na Slovensku, to je rovnaka firma ako abctunig, len ste sa upsali, alebo sa bavime o uplne inych firmach? A myslite si, ze to co slubuju je realne?

2007-08-20 14:38:03

Uz to totu bylo napsano mnohokrat... hadej, jestli zmena softwaru muze pridat 17ps a 35nm u atmosferickeho (!!) motoru a snizi spotrebu...

to ten chip zvysi stupne vacek, zvetsi to objem nebo jak?

2007-08-22 07:27:23

zvysit moze vykon aj krutiaci(krutiaci mozno nie v celom rozsahu) ale spotrebu urcite neda dole a emisie tiez

proste vaha na jedenj strane spotreba emisie a na druhej strane vykon hmm z fabriky je to nastavene na nejaky kompromis plus minus nech nezerem 5 percent.

kto vie ako sa pripravovali vozidla skupiny n (neviem ci je to spravne) tam stacilo zobrat vsetky suciastky z vyroby a zmerali sa a vybrali sa len tie najpresnejsie a tym sa ziskal pekny rozdiel

2008-02-05 23:46:49

Zapojuji se do této diskuze s následujícím příspěvkem:

Mám Primeru P12 s motorem YD22DDTI s udávaným výkonem 93 kW a krouťákem 280 Nm.

Po uplynutí tříleté záruky jsem začal uvažovat v roce 2006 o přečipování motoru. Ještě v roce 2003 jsem si nechal udělat v Praze na Jarově zkoušku výkonu na motorové brzdě a naměřili mi výkon 103 kW a kroutící moment 289 Nm.Po celou dobu záruky jsem váhal zda má cenu ještě dále zvyšovat výkon a zda další zvyšování nebude zbytečné vyhazování peněz. Po dlouhém zvažování jsem si ale vybral jednu firmu z Ústí nad Labem, o které jsem si zjistil že již několik Primer P12 upravila seznámila mě se způsobem úpravy, s předpokládaným průběhem výkonu a krouticího momentu a hlavně garantovala zvýšení výkonu na 120 kW a kroutícího momentu na 310 Nm. Dohodli jsme se zároveň že když motor nedosáhne dohodnutých parametrů s tolerancí 5%, které opět zjistím na motorové brzdě, tak uvede řídící jednotku do původního stavu a vrátí peníze. Po přečipování byly výsledky z motorové brzdy: výkon 110,5 kW a kroutící moment 313 Nm. Vzhledem k tomu že ve výkonu nebyl dodržen jejich slib mohl jsem odstoupit od dohody. Nechal jsem si čas na rozmyšlenou cca 14 dní ve kterých jsem hodně jezdil nakonec jsem přečipování akceptoval. Je fakt že celá legrace mě stála 13 tis. Kč, z toho 10 tis. přečipování a 3 tis. 2x měření na brzdě, nepočítám do toho cesty do Prahy a Ústí nad Labem.

Z přiložených výsledků z motorové brzdy je vidět že max. kroutící moment je v náběhu strmější a plošší od cca 1800 ot/min do 2800 ot/min. Z praxe je dlouhodobá spotřeba při "normálním ježdění" přibližně stejná od 6,5 -7,0 lt/100 km jako před čipováním. Dodavatelem mi bylo vysvětleno že úprava datové mapy vstřikování se netýká zhruba její první třetiny z důvodu aby nebyl narušen start, volnoběžné otáčky,dávkování paliva a vzduchu a další parametry které se startem souvisí. Je to vidět i na diagramech kdy počáteční průběh výkonu a kroutícího momentu je stejný.

Dostal jsem na CD nahraný původní program, který byl v paměti řídící jednotky.

Pro zajímavost: Přepsání programu nebylo provedeno přes diagnostickou zásuvku a to z toho důvodu že je v Primeře více řídících jednotek a v případě reakce některé z nich (např. sepnutí relé apod) je více než pravděpodobné že se do nahrávaného programu nahraje chyba a každý ví z výpočetní techniky co to znamená chybný soubor. Tato chyba může nastat i při zálohování původního programu přes diagnostickou zásuvku. Paměť EPROM byla z řídící jednotky odborně vypájena ne ruční pájkou, v programátoru nahrán nový soubor a zase odborně zapájena do řídící jednotky.

Tento seriozní postup firmy a výsledky přečipování mě přiměl k tomu že jsem netrval na odstoupení od dohody.

Loni jsem byl poprvé na emisích a prošel jsem.

Jen tak na okraj, věřte tomu že když změníte v řídící jednotce program, ve značkovém servisu to poznají.

2008-02-06 00:30:26

je rozdíl čipovat diesel a benzín, a kdo si myslí že jen čipem zvýší výkon benzínu, tak pouze u economy verzí, a to jen málo

2008-02-06 10:46:22

Bruttus co pises je ok a pre dielse bezne dosazitelne. Vybral si si zarioven asi slusnu firmu a sam si sa dobrou zmluvou poistil ak by slusni boli len recami, co obchodnik vie byt

firme ABC tuning sa divim ze to este skusa a riskuje ze nebudu len stihani za podvod ale budu aj odsudeni, kedze ale nase sudy konaju liknavo tak sa snazia este predtym nez ich zavru nabalit.

1.Hodnoty 17kW a 35Nm su pre P11 a N15 benzinove atmo motory nezmyselne vysoke, v zivote neuvidis ani ten vykon ani peniaze

2. P11 a N15 "cipovat" nejde inak ako vymenou RJ, alebo pridanim boxu schopneho externe upravovat palivove mapy a predstih (E-manage)

3.jedina vyhoda cipovania tymito podvodnikmi je ta ze ich podvod ide ay tak daleko ze oni s RJ nerobia zhola nic! napoja sa a akoze nieco na NB nastavuju.

Kto neveri nech to kludne skusi

2008-02-06 11:11:13

ja som bol v Bratislave vo firme MMRacing este asi dva roky dozadu s mojou Almerou N15 a pytal som sa na cipovanie a odpoved znela jasne N15 nevedia nacipovat.ze nissany len dieselove.

2008-02-06 13:46:18

rad by som sa spytal, co hovori odborna verejnost na toto:

z tych prilozenych grafov sa da vycitat toto:

v prvom teste je teplota vzduchu 36°C a teplota oleja 89°C

v druhom teste je teplota vzduchu 43°C a teplota oleja 107°C.

Rozdiel teplot oleja je dost vyraznych 18°C.

Nemoze to byt tak, ze pri vyssej teplote oleja je tento redsi (ale nie tak riedky, aby stratil mazacie schopnosti), moze klast mensi odpor a tym namerame "vyssi vykon", alebo 18°C je zanedbatelnych?

Vykon by sa mal podla mna merat za porovnatelnych podmienok.

2008-02-06 14:16:40

urcite to moze ovplyvnit vykon,ale urcite ani zdaleka nie do takej miery a ked by sme nad tym mali takto rozmyslat,tak v tom prvom pripade tam bol chladnejsi olej,ale aj vzduch co znamena,ze prave studeneho vzduchu nasajes viac a malo by to mat zase vykon vyssi ,takze takto by som nad tym neuvazoval,ale urcite by sa to malo merat v rovnakych podmienkach aj ked toto asi niesu take horybilne rozdiely.

2008-02-06 14:46:16

no hej, to su len moje paranoidne uvahy

2008-02-06 17:47:46

almerie: neboj, oni maju na to prepocitavacie vzorce, celkom presne takze vzdy sa to prepocitava na referencne hodnoty teplot a tlaku vzduchu


Odpovědět