Fórum - Téma


Prazvláštní problém s motorem? (N15)


Fórum Almera N15 Prazvláštní problém s motorem? (N15)

Informace o modelu: Nissan Almera N15



Ozi
Radek
2008-06-23 14:51:50

Čaute, potřeboval bych poradit/vysvětlit - nedávno se mi stalo, že mi Almerka "chcípla" za jízdy. Projížděl sem téměř krokem odbočovací zatáčku (spojka se zařazenou 2) a najednou zatuhl volant, brzdy nula a hle, všiml sem si, že motor nefachčenko. Otočil sem klíčkem a všechno v pohodě... Myslel sem, že to byla jen chybka, nedošláplá spojka nebo tak... (i když teda nikdy se mi nic podobnýho nestalo). Ale asi za 14 dnů v hodně podobné situaci úplně to stejný Máte někdo reálný vysvětlení - nebo je to známej problémek? Díky moc za rady

2008-06-24 07:53:20

Mije reálné vysvětlení (doměnka) je že ti nefachčí nějaký čidlo, který by mělo zvýšit otáíčka motoru při větší spotřebě výkonu. tzn. při zatočení, při rožnutí světel apod. Nebo ti nefunguje čidlo, který řídí volnoběžné otáčky v závislosti na teplotě motoru. Ale spíš bych řekl že to první. Někde jsem tu popisoval, co vše působí na volnoběžné otáčky motoru.

Ozi
Radek
2008-06-24 08:20:12

Nu, to nezní moc dobře. Mohlo by stím souviset i to, že když mám puštěnou klimu, tak motor jede tak nějak nerovnoměrně, jakoby na stejným plynu chvilku tahal víc a chvilku zas míň (v řádech vteřin)? Původně jsem myslel, že by to mohla být zanesená váha vzduchu(chystám se na očistu podle toho supr návodu, co sem tu někde našel). Ale zase mám nájezd jen 80tis. Ta ale asi nesouvisí stím chcípnutím, co

2008-06-24 10:38:16

zapnutí klimy vždy souvisí s výkonem, auto jede hůř. to co jsem pslajá souvisí pouze s volnoběhem!

2008-06-25 10:15:46

ted nechci radit blbosti, ale má Almera nějakej třeba volnoběžnej ventil? ten se taky zanáší občas... Ale N15 neznám...takže se spíš ptám..

2008-06-25 22:08:37

Ano aj n 15 ma AAC ventil.Ked,ma almera uz nieco najazdene byva AAC zanesene.Pokial bezi auto na 4 valce bude najskor zaneseny.Treba ho vycistit a nastavt znova volnobeh.

Ozi
Radek
2008-06-26 08:10:57

hmm, diky za rady chlapi Jenom me tak jeste napada to procisteni aac ventilu - zvladne to i, dejme tomu, mene zrucnej a zkusenej clovek? Nebo to mam radeji sverit servisu?

2008-06-27 22:33:54

Potvrzuju, že to bude tím AAC ventilem. Taky mě to nějaký čas trápilo úplně stejně jako tebe...padly prudce otáčky (stačilo dobrždění na křižovatce) a umřelo to bez výstrahy. Bylo tím ventilem...stačilo jej rozebrat, prostříknoui, vyčistit a je to OK. Dělal mi to známý mechanik, ale servis není třeba...

2008-06-28 13:20:01

Ja som to zrovna robil na P11c tam je celkom slusny pristup ani nie je treba nejak speci.naradie.Trocha sme to striekli WD nechali minutku dve posobit a potom zlahka poutierali tie sadze-zavada padania otacok odstranena.Kde je na N15 to tu niekde na fore je-pohladaj bol tam tusim obrazok.

2008-06-30 10:14:12

Jen upozorním,že je nutno rozlišovat mezi AAC ventilem (který pouze "přimíchává" čistý vzduch do sání pod škrtící klapku v závislosti na požadavcích na zvýšené volnoběžné otáčky - např. při zapnuté klimatizaci apod.) a EGR ventilem (který reguluje opětovné přisávání výfukových plynů do sacího potrubí).

Nevím,jestli na P11c jsou v AAC ventilu saze,ale určitě by tam být neměly - spíš se ale domnívám,že Trendo čistil právě EGR ventil,kde přirozeně saze jsou a bývají příčinou problémů s funkčností EGR ventilu nejen na Primerách.


Odpovědět